Juon joka viikonloppu 8 annosta viiniä, onko liikaa?
Olen työssäkäyvä ja perheellinen nainen. En kaipaa raittiiden mielipiteitä tähän otsikon kysymykseen.
Kommentit (71)
Tuo määrä alkoholia vklp vaikuttaa aivoissa niin että serotiinitasot laskee kahdeksi viikoksi. Mieli on matala, jopa masentunut. Tästä seuraa se, että mielialaa täytyy kohentaa viikon päästä uusiksi, hiprakassa on kiva olla. Eli aivot ei pääse koskaan oikeasti palautumaan alkoholista.
Naisten alloholismi on tyypillisesti tissuttelua niin että työt kyllä hoituu. Riippuvuusesta ei kerro ainoastaan määrä vaan myös se että voiko luontevasti olla ilmankin.
Täällä jotku kommentoi että tuostahan tulee vain pikkuhiprakka. En käytä kovin usein alkoholia, OPn määrä viikonloppuun ahdettuna aiheuttaisi mulle kyllä ihan humalatilan. Se että teillä on toleranssia ei ole mikään normi.
Ja sille kuka sanoi että 20v voi juoda ilman mitään ongelmaa. Kummasti ne ongelmat kuitenki lopulta pamahtaa on pöytään lopulta. Elämänlaatu on huonoa ja kuolee ennen muita.
Vierailija kirjoitti:
Aivot liukenenvat etanoliin. Lopullisesti vaurioitat tai olet jo vaurioittanut aivojasi.
Rahaa menee.
Ulkonäkö menee.
Terveys menee.
Lasten lapsuus pilaantuu.
Puoliso kärsii.
Onko se sen arvoista?
On se kaiken vörtti jos saa piparia.
8 ann/ pe,
8 ann/ la,
8 ann/ su, viikolla vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on annoskoko? Desilitra vai litra?
Mietoa viiniä 12cl lasketaan yhdeksi annokseksi.
Nimenomaan näin. Eli yksi pullo (75 cl) mietoa viiniä on noin 6 annosta.
Minusta 8 annosta viiniä viikonlopussa tuntuu omituiselta määrältä. Ei kukaan juo viiniä säännöllisesti noin 1,5 pullollista ja jätä loppua puolta pulloa, koska sehän menee jo pilalle ennen seuraavaa viikonloppua.
On jos kerralla juot. Riipuvuus sekin jos ei ilman pärjää viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 8 annosta viiniä viikonlopussa tuntuu omituiselta määrältä. Ei kukaan juo viiniä säännöllisesti noin 1,5 pullollista ja jätä loppua puolta pulloa, koska sehän menee jo pilalle ennen seuraavaa viikonloppua.
Hanaviiniä/tölkkiviiniä voi juoda noin.Minulle tuo olisi liikaa joka viikonlopulle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liikaa. Alkoholi on paljon haitallisempaa naisille ja viikossa tulisi juoda maksimissaan 4 annosta, se nykyisten suositusten mukainen 7 on liian paljon. Toivottavasti nuo suositukset pian päivittyy!
Paljonko italialaiset, ranskalaiset, espanjalaiset juo alkoholia viikossa?
Selvitäppä tuo ensin. Minä kerron, että he elävät pidempään kuin suomalaiset.
Olen eri. Totean vain, että Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa on kyllä huomattavasti enemmän maksasairauksia kuin Suomessa. Sydän- ja verisuonitauteja on vähemmän. Noissa maissa kuollaan vähemmän sydän- ja verisuonitauteihin, mutta enemmän masasairauksiin ja syöpiin. Ruokavaliokin on erilainen. Eli ei he sen takia elä pidempään kuin suomalaiset, että juovat viiniä, vaan siksi, että myös syövät eri tavalla. Geenitkin on erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiniä saa myös litran (8 annosta), puolen litran ja sitäkin pienemmissä annoksissa. (Juu, olen täys rapajuoppo kun tiedän :D )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liikaa. Alkoholi on paljon haitallisempaa naisille ja viikossa tulisi juoda maksimissaan 4 annosta, se nykyisten suositusten mukainen 7 on liian paljon. Toivottavasti nuo suositukset pian päivittyy!
Paljonko italialaiset, ranskalaiset, espanjalaiset juo alkoholia viikossa?
Selvitäppä tuo ensin. Minä kerron, että he elävät pidempään kuin suomalaiset.
Olen eri. Totean vain, että Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa on kyllä huomattavasti enemmän maksasairauksia kuin Suomessa. Sydän- ja verisuonitauteja on vähemmän. Noissa maissa kuollaan vähemmän sydän- ja verisuonitauteihin, mutta enemmän masasairauksiin ja syöpiin. Ruokavaliokin on erilainen. Eli ei he sen takia elä pidempään kuin suomalaiset, että juovat viiniä, vaan siksi, että myös syövät eri tavalla. Geenitkin on erilaiset.
Tottakai syövät yleistyy mitä vanhemmaksi kansa elää. Ei ole mitään näyttöä, että viinin lipitys lyhentäisi välimeren kansojen elinikää. On sata varma, että ruuan kanssa viinilasi tai kaksi on terveellisempää kuin viikonloppuinen viinan kännääminen vaikka litramääräisesti menisi alkoholia etelässä enemmän. Ei se mitä juo vaan miten juo.
Täällä ollaa heti moralisoimassa ja paheksumassa alkoholin käyttöä ihan vaan periaattesta.
Tuolla kun espanjan pikkukylissä kulkee niin ravintoloissa tuodaa lounaalla iso pullo/karahvi paikallista talonviiniä pöytään, joka luonnolliseti kuuluu menu del dia lounaan hintaan. Suomalaiset varmaan jäisivät juomaan koko karahvin kun sellainen on pöytään tuotu. Tarkoitus on siitä itselle kaataa vain lasillinen.
Tai iltaisin kun menee kylän kuppilaan niin siellä on todella eläväinen meno. Perheet lapsineen istuu iltaa ja seurustelevat. Saattavat juoda pienen lasin olutta tai viiniä ja se maksaa euron. Täällä kaikesta alkoholista on tehty kauhea myrkky, jonka nauttimisesta pitää kansaa holhota.
Suomessa voisi tehdä saman kuin Etelä-Afrikassa. Ruokakaupoissa ei myydä mitään muuta alkoholia kuin viiniä. "Alkoista" saa myös olutta ja viinaa viinien lisäksi.
Suomessa saa vain ryypätä. Vähemmän haitallisten päihteiden käyttö on huumeen käyttörikos.
Aivot liukenenvat etanoliin. Lopullisesti vaurioitat tai olet jo vaurioittanut aivojasi.
Rahaa menee.
Ulkonäkö menee.
Terveys menee.
Lasten lapsuus pilaantuu.
Puoliso kärsii.
Onko se sen arvoista?