Juon joka viikonloppu 8 annosta viiniä, onko liikaa?
Olen työssäkäyvä ja perheellinen nainen. En kaipaa raittiiden mielipiteitä tähän otsikon kysymykseen.
Kommentit (71)
Jokainen annos etanolia aiheuttaa pysyvää vahinkoa elimistöllesi.
En ole raitis, mutta kyllä tosiasiat kannattaa tunnustaa.
Alkoholistille ei ole koskaan liikaa. Se, että kysyt jotain määrää, kertoo jo kaiken.
Miksi sinua huolettaa juuri 8 annosta? Muuta ajatteluasi ja huolestu vasta 18 annoksen kohdalla.
Ap:n kysymys kuulostaa: minulla on alkoholiongelma, älä tuu neuvomaan, minulla ei ole alkoholiongelmaa.
Onhan se liikaa. Alkoholi on paljon haitallisempaa naisille ja viikossa tulisi juoda maksimissaan 4 annosta, se nykyisten suositusten mukainen 7 on liian paljon. Toivottavasti nuo suositukset pian päivittyy!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liikaa. Alkoholi on paljon haitallisempaa naisille ja viikossa tulisi juoda maksimissaan 4 annosta, se nykyisten suositusten mukainen 7 on liian paljon. Toivottavasti nuo suositukset pian päivittyy!
Paljonko italialaiset, ranskalaiset, espanjalaiset juo alkoholia viikossa?
Selvitäppä tuo ensin. Minä kerron, että he elävät pidempään kuin suomalaiset.
En tiedä kaipaatko mielipidettäni, koska olen (lähes) raitis nykyään. Mutta olen ollut jokseenkin vastaavassa tilanteessa ja kyllä, tuo on liikaa. Sen ymmärtää parhaiten jälkikäteen kun alkoholi ei enää kuulu säännöllisesti elämään. On hyvä, että olet havahtunut asiaan, se on vaikein juttu ja moni havahtuu aika myöhään tai jopa jatkaa eläkkeelle asti, määrien koko ajan kasvaessa. Korjausliike on helppoa tehdä tuossa vaiheessa. Terveydellesi on saattanut jo haittoja tulla jos tilanne on jatkunut pitkään, mutta tärkeintä on ettei säännöllinen myrkyttäminen jatku. Tuollainen määrä pilaa viikonlopun yöunet ja lisää syöpäriskiä. Ainakin. Lisäksi se turvottaa ja huonontaa ihoa. Ylimääräisiä kaloreita tulee paljon. Suosittelen jättämään alkoholin erityistilanteisiin, kuten olen itse tehnyt. Rentoutumiseen suosittelen musiikkia, (metsä)kävelyjä, kehonhuoltoharjoitteita ja hyviä unia ilman alkoholia. Lisäksi jotain rasittavampaakin liikuntaa kannattaa tietysti harrastaa, sellaista josta itse nauttii. Se auttaa saamaan unta illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullo vinkkua. Eipä tuo nyt mitenkään erityisen paljon ole absoluuttisesti. Mutta taitaa kuitenkin olla kun olet asiasta huolissasi?
Osuit asian ytimeen. Koen, että tuo on liikaa ja varsinkin, kun siitä on tullut tapa. Ap
Hyvä, että olet tunnustanut alkoholiongelmasi. Yritä vähentää, mutta sekin on hieman epämääräinen tie, koska ajan mittaan kulutus voi taas nousta. Alkoholista kannattaa yrittää päästä kokonaan eroon. Jos tykkäät lukemisesta, niin suosittelen lämpimästi kirjoa Allen Carr: Korkki kiinni ja Annie Grace: Selvinpäin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on sekin että etanoli on ainoa laillinen päihde. Jos haluaa päihtyä niin ei ole muita laillisia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullo vinkkua. Eipä tuo nyt mitenkään erityisen paljon ole absoluuttisesti. Mutta taitaa kuitenkin olla kun olet asiasta huolissasi?
Osuit asian ytimeen. Koen, että tuo on liikaa ja varsinkin, kun siitä on tullut tapa. Ap
8 portioner är 96 cl eller avrundat 1 liter. Jämt delat på tre kvällar blir det exakt två vanliga glas (16 cl) per kväll. Det är nog inte just något. Dricker du hela mängden under en kväll torde det bli en liten berusining av det hela. Inte går världen under för det, men mönstret är slitande. Slår du ut det på en vecka, blir det ett glas per middag utom under någon valbar dag. Mängden är försumbar.
Om du ljuger för dg själv och varje dag konsumerar 8 portioner vin under veckoslutet, är det en annan femma. Då blir det en låda vin per veckoslut. Kanske en aning längs veckan med?
Vierailija kirjoitti:
Man kan hoppas att rekommendationerna uppdateras på det sättet att de helt tas bort. Varken rekommendationerna eller de som gör dem behövs till något för en normal vuxen, som ofrivilligt betalar för propagandan. Konsumtionsförändringarna talar sitt tydliga språk, folket kan helt självt och det utan konstant förmynderi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat suositukset on juoda niin vähän alkoholia ettei siitä saa mitään vaikutusta. Muita päihteitä ei saa käyttää vaikka ne olisivat vähemmän haitallisia. Jos asia käsiteltäisi järjen ja logiikan mukaan niin meillä olisi vaihtoehtoja alkoholille. Se on päihteenä monin tavoin huomattavan haitallinen. Jotenkin uskomatonta kuinka hyväksytään esim. alkoholin aiheuttamien pahoinpitelyjen ja henkirikosten valtavan korkeat määrät. Kannabiksella ei ole vastaavia haittoja. Kun sanoo että sen pitäisi olla laillista niin haukutaan vaikka miksi. Ei osata tai haluta erottaa kannabista huumeista päihteeksi. Alkoholi täyttää kolme kovan huumeen määritelmää. Silti se on virallisesti päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 annosta viikossa, Espanjassa vielä vähemmän joten varmasti elävätkin pidempään kuin suomalaiset. Kulutus on tippunut kymmeniä prosentteja viime vuosikymmeninä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on sekin että etanoli on ainoa laillinen päihde. Jos haluaa päihtyä niin ei ole muita laillisia vaihtoehtoja.
Tosi surullista jos elämä on sillä mallilla että tarvitsee päihtyä. Itse nautin jokaisesta päivästä täysin selvänä, en käytä edes tuota laillista eli alkoholia ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista jos elämä on sillä mallilla että tarvitsee päihtyä. Itse nautin jokaisesta päivästä täysin selvänä, en käytä edes tuota laillista eli alkoholia ollenkaan!
Ei ne vaikuta erityisen onnellisilta nuo täysin raittiit. Kaikki sellaiset jotka tiedän ovat usein hermot kireällä-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää päihtyä?
Päihtyä voi seksistä, rakkaudesta, liikunnasta, klassisesta musiikista jne.
On ehdottomasti liikaa. Itse olen ollut 3 vuotta ilman alkoholia . Kun join vajaan lasillisen illalla viikko sitten viiniä , niin tunsin aamuyöstä heti hankalamman olon. Ts. hikoilua rinnan alueella ja karvautta kurkun päässä.
samma aamuyön hikipuuskia oli aikoinaan ,kun nautin alkoholia viikottain .
EHDOTTOMASTI pahentaa mm vaihdevuosi hikoilua ,väsymystä na nivelkipuja. Aiheuttaa SYÖPIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden geenit ovat satojen vuosien saatossa sopeutuneen viineihin, ei meidän,,,, siksi meillä lisää niin valtavasti mm rintasyöpiä naisilla. HALUATKO?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 annosta viikossa, Espanjassa vielä vähemmän joten varmasti elävätkin pidempään kuin suomalaiset. Kulutus on tippunut kymmeniä prosentteja viime vuosikymmeninä.
Väärin meni, joten opiskele vaikka tästä. Ap nimenomaan yrittää kohdentaan kulutustaan etelä-eurooppalaiseen käytäntöön, ei viinan juontiin niin kuin pohjoismaissa on tapana.
Viinit ruokakauppaan mutta älkää juoko niitä viinejä. Peth testi paljastaa että on ihan turha yrittää valehdella. Mitä tässä oikein halutaan? Vissiin sitä että aletaan käyttämään päihteitä jotka ei näy missään testeissä. Nehän on tietenkin laittomiksi luokiteltuja huumeita mutta kun alkoholin käyttöä tarkkaillaan ihan vain koska voidaan.