Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oikeestiko jollain on niin tiukkaa rahan kanssa ettei voi lunastaa lasten koulukuvia (29.90?)???

Vierailija
16.04.2007 |

Hieno elämä varmaan...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nuo tarhakuvat jne. eivät olekaan meille välttämättömiä :) Netti on, koska tarvitsemme sitä molemmat opiskeluissa - kaikilla ei ole kirjastoa vieressä.. :P

Jos pitää valita, ostaako lapselle kengät vai kuvat niin eiköhän me ne kengät osteta ;)

Vierailija
22/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kolmen lapsen kuvat lunastat joka vuosi, eikä mielestäni ole edes joka vuosi järkevää ns passikuvaa lapsesta ottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pyysi minua juuri odottamaan 2 euron saamisiani miehensä palkkapäivään, kun ei irtoa kuulemma aijemmin?!

Vierailija
24/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yh/opiskelija perheessä on taatusti rahat tiukalla, koska eihän ne tuet nyt kauhean suuria ole. Itse muistan opiskeluajoilta kuinka sinniteltiin poikaystävän (nyk mieheni) kanssa viimeinen viikko ennen opintotukia makaronia mutustaen. Eikä meillä ollut silloin lapsia, joihin menee rahaa kuitenkin enemmän kuin lapsilisät ja opitnotukeen mahdollisesta saatava korotus...

Vaikka ollaan edelleen pienituloisia ja minä hoitovapaalla, niin taloudellinen tilanne on siihen aikaan verrattuna hyvä, mutta toisilla saattaa olla päälle iosja lainojen lyhennyksiä jne eli eletään ihan kädestä suuhun.

Miksi pitää ihmetellä, onhan nykypäivänkin Suomessa oikeasti köyhyyttä.

Vierailija
25/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, että sulla on.

Vierailija
26/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia sellaset.

Vierailija
27/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niitä kuvia kans ihan hirveesti, aina pakko ottaa tarrat, kuva-arkit, isommat kuvat jne. Vaikka ottaisi sen edullisimman setin. Mitä mä teen noin monella kuvalla? Ei sukulaisetkaan oikein enää kysele yli 10v lasten kuvien perään. Mulle riittäisi yksi kuva joka vuodelta molemmista lapsista, mutta eipä ne tietystikkään yhden kuvan tähden niitä ota.

Jäänyt maksamatta myös minulla joskus, 60e on iso raha kerralla maksettavaksi ylimääräiseksi laskuksi

Vierailija
28/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin skannaan ryhmäkuvan. potretit otetaan sitten kotona itse ja tilataan ifiltä tms. valokuvapaperille. Ne koulukuvat on ihan järkyttävän kalliita ja tosi pökkelöitä muutenkin. Istua pönötetään typerän taustan edessä.

Vierailija
29/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kolme lasta alakoulussa eli tekis lähemmäs 100€. Juu olis varaa, mut ei haluta käyttää tuohon.

Vierailija
30/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa teetättää ite! Ja nykyään kuvienlaatu ainakin omis kuvis huonontunut vaan entisestään..

Vierailija
31/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan oikeasti.

Vierailija
32/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se ikävä kyllä joissain perheissä on.

Vierailija
33/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää huijausta skannata noita. Maksaahan ne kuvausjärjestelyt ja lähettelyt.

Vierailija
34/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä keksinyt yhtään syytä ottaa kaikkia kuvia joka vuosi. Magneetit otan ja mummoille kuvat. Sitä paitsi kolmesta koululaisesta tuo on jo lähes satasen paukku.

Vierailija
35/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan oteta kaikkia kuvia. Luokkakuva + pari kuvaa sitä keskikokoa, loput ihan turhia, jotka palautettiin. Parhaimmillaan oli 5 lasta koulussa yhtä aikaa.

Vierailija
36/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se sua ap liikuttaa, jos joku ei lunasta koulu/päiväkotikuvia? Olisit iloinen, että sulla on siihen varaa.

T: kahden lapsen äiti (joka lunastaa ne pirun kuvat, Yht. 60e)

Vierailija
37/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.Taidat olla aika tynnyrissä.

Vierailija
38/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukuvaus on menneiden aikojen jäänne. Nykyään riittäisi hyvin kun joku opettaja näppäisi luokista ryhmäkuvat digikameralla ja jakaisi vanhemmille sähköisesti. Typerää, että koulu suostuu lainaamaan tiloja ja käyttämään kouluaikaa valokuvausfirmojen rahastukseen.

Vierailija
39/39 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 18:03"]

Koulukuvaus on menneiden aikojen jäänne. Nykyään riittäisi hyvin kun joku opettaja näppäisi luokista ryhmäkuvat digikameralla ja jakaisi vanhemmille sähköisesti. Typerää, että koulu suostuu lainaamaan tiloja ja käyttämään kouluaikaa valokuvausfirmojen rahastukseen.

[/quote]

Juurikin näin. Monilla kouluillakin on usein ihan hyviä järjestelmäkameroita, joten ei edes kännykällä tarvitsisi ottaa. Tuohan voisi olla vaikka joku tehtävä lapsillekin opettella kameran käyttöä ja ottaa kavereista kuvia.