Vanhuksilta peritään jo maksu astioiden käytöstä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b943ef68-5b50-43fd-80ec-dd73d62ed1f3…
Röyhkeydellä ei ole rajaa.. Maksaisitko 37 euroa lautasen ja lusikan käyttämisestä?
Kommentit (86)
Vessapaperirullan hylsyn poisto ja uuden rullan lisääminen oli ainakin 10 vuotta sitten 5€. Onko hinta noussut?
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismi kiittää. Sairaaksi menee maailma.
Oisko seuraavaksi, että myös vessakäynneistä maksutetaan erikseen?
Uljas uusi maailma ( vanha kirja, mutta tuohon suuntaan taidetaan olla menossa)
"ihmisen tuotteistaminen on viety loogiseen loppuunsa saakka."
Niin, me maailman onnellisimmat täällä hyvinvointivaltiossamme.
Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia.
juu, ollaan niinkuin 1800-luvulla, vanhukset ovat huutolaisia,,,, kuna hoitaa halvimmalla ja YKSI RUOKAKUPPI LAITETAAN KESKELLE PÖYTÄÄ ja jokainen syö siitä samasta omalla lusikalla. Näinkö 2026 tämän päivän Suomessa.
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
"Yli puolet mökinomistajista on eläkkeellä."
https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kuolee vuokra asunnossaan eikä missään hoitokodissa.
Mä olen töissä ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ja kyllä meillä on köyhiäkin asukkaita. Ovat kunnan palvelusetelillä. Myös hoivakodissa asuva voi saada toimeentulotukea.
Mikä tuollainen kunnan palveluseteli on? Vai ovatko uutiset hyvinvointialueista menneet yli hilseen?
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
HE OVAT ELÄKKEENSÄ... EIKUN HOIVANSA ANSAINNEET VEROJA MAKSAMALLA IHAN ITSE!!! ÄLÄ YHTÄÄN YRITÄ SYYLLISTÄÄ, NE YHTEISKUNNAN TUET ON MAKSETTU ENNAKKOON VERORAHOISTA!!!!
Vierailija kirjoitti:
juu, ollaan niinkuin 1800-luvulla, vanhukset ovat huutolaisia,,,, kuna hoitaa halvimmalla ja YKSI RUOKAKUPPI LAITETAAN KESKELLE PÖYTÄÄ ja jokainen syö siitä samasta omalla lusikalla. Näinkö 2026 tämän päivän Suomessa.
No eivät ole kyllä halpoja nuo huutolaiset, eikä kukaan niitä halvalla hoida. Orpo-pojan kaverit syövät Koben härkää, ja eläkeläiset kaalilientä.
No onhan toi melkoista... eivät edes hengitysilmasta ja valaisimista laskuta vielä erikseen? Entä lattia, sekin kuluu. Ja verhot, ja vessanpöntöt. Ihan kaikki kuluu käytössä! Kuka noin höveli ja antelias vanhainkodin johtaja on, sietäisi saada potkut, pthyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kuolee vuokra asunnossaan eikä missään hoitokodissa.
Mä olen töissä ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ja kyllä meillä on köyhiäkin asukkaita. Ovat kunnan palvelusetelillä. Myös hoivakodissa asuva voi saada toimeentulotukea.
Onko teillä myös tuollainen systeemi että kaikesta laskutetaan erikseen? Meinaan vaan että kiinnostaa miten yleistä on - mun äiti oli pitkään hoivakodissa eikä siellä mitään ylimääräistä laskutettu vessapapereista yms. mitä näitä nyt saa lukea. Kynnetkin lakattiin ja hiukset hoidettiin ilman eri maksua :-)
Näitä vessapaperijuttuja minäkin ihmettelen. On kokemus Esperistä, Attendosta ja kunnan omista hoivkodeista. Joku hygieniapaketti veloitetaan, mutta kulut saavat olla vain lakien mukaisia. Parhaiten itseasiassa vanhus on hoidettu Attendolla, kunnan ostopalveluna.
Luuletteko, etteivät vanhuksienne käyttämät astiat ja tilat kulu ollenkaan heidän käytössään eikä niitä tarvitse koskaan uusia?
Hoitakaa itse vanhuksienne.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä tykitetään näitä ILTALEHDEN juttuja tänne.
Pelkäätkö totuutta jos, niin painu helvettiin sitten täältä lukemasta ja kommentoimasta!
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä hlvettiä?!!? Tätä vois ihan oikeasti luulla aprillipilaksi. Mut jos tällaiseen röyhkeyteen ei puututa HETI niin kohta tuo on normimenoa eikä muisteta että tuossa olisi jotain outoa. Suomi on tulossa niin takapajulaksi pahoinvointivaltioksi päätös kerrallaan. Herätkää nyt stana päättäjät! N33
Miksei tätä oteya käyttöön päiväkodeissa ja kouluissa.Palvelutalossa laskutetaan ruoka erikseen ja nyt vielä astiamaksu.
se missä eutanasia on otettu käyttöön , on tullut ihan karmeita tapauksia ja eutanasiasta tosi iso kuolinsyy. tapetaan masentuneita, tapetaan ne jotka kokee olevansa taakka jne
KUN kivunhoito on olemassa
Jos joku kuvittelee että eutanasialla tavoiteltaisiin jotain hyvää niin voisi herätä . SE ON SÄÄSTÖKEINO jota media ja poliitikot puffaa
Kapitalismi kiittää. Sairaaksi menee maailma.
Oisko seuraavaksi, että myös vessakäynneistä maksutetaan erikseen?