Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhuksilta peritään jo maksu astioiden käytöstä.

Vierailija
31.10.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b943ef68-5b50-43fd-80ec-dd73d62ed1f3…

Röyhkeydellä ei ole rajaa.. Maksaisitko 37 euroa lautasen ja lusikan käyttämisestä?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

barona taas vauhdissa?

Vierailija
22/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla hinnalla saa melkoisen kasan kertakäyttöastioita kiinasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmojen rahastus viittaa yksityistämiseen?

Vierailija
24/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä kuolee vuokra asunnossaan eikä missään hoitokodissa.

Mä olen töissä ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ja kyllä meillä on köyhiäkin asukkaita. Ovat kunnan palvelusetelillä. Myös hoivakodissa asuva voi saada toimeentulotukea.

Tässä kun muutamia kymmeniä miljardeja lähivuosina säästellään, loppuu palveluseteleiden osto ja käyttö. Liian kallista.

Pakko laittaa taas tähänkin kommentti että kuinka paljon parempi olisi jos se eutanasia viimein tulis mahdolliseksi - itse en ainakaan miettis otanko elämän loppuvaiheessa palvelusetelin vai jonkun "syanidikapselin". 

Ok, mielestäsi eutanasia on parempi vaihtoehto kuin parantaa vanhusten

Tässä taas ymmärretään tahallaan väärin. Kun näköjään kaikesta leikataan, niin mielelläni ITSE valitsisin noin. Samoin olisivat valinneet äitini ja isoäitini, vaikka olivatkin hyvässä hoidossa. 

Vierailija
25/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, tuo oli kuukausimaksu eikä ateriakohtainen hinta - ei siis mitään hätää.

Joo tekee vuodessa vain 444 euroa.

Vierailija
26/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, tuo oli kuukausimaksu eikä ateriakohtainen hinta - ei siis mitään hätää.

Joo tekee vuodessa vain 444 euroa.

Haloo, kyllä sen nyt vuokraan tulisi kuulua. Vuokrataanhan asuntoja muutenkin kalustettuina.

Vierailija
27/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei enää ole vain törkeää, TUO ON RIKOS !

Vierailija
28/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä. Ja labrassa. Paha tauti. Yksityinen, yhteensä 800. Onneksi vakuutus maksoi. Mitään ei kyllä löydetty.

Vierailija
29/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ja kyllä meillä on köyhiäkin asukkaita. Ovat kunnan palvelusetelillä. Myös hoivakodissa asuva voi saada toimeentulotukea.

Tässä kun muutamia kymmeniä miljardeja lähivuosina säästellään, loppuu palveluseteleiden osto ja käyttö. Liian kallista.

Pakko laittaa taas tähänkin kommentti että kuinka paljon parempi olisi jos se eutanasia viimein tulis mahdolliseksi - itse en ainakaan miettis otanko elämän loppuvaiheessa palvelusetelin vai jonkun "syanidikapselin". 

Ei itsem urha  nytkään kielletty ole, ei siihen mitään uusia lakeja tarvita.  Harva ihminen on niin kykenemätön, ettei siihen pystyisi, kun toimii ajoissa. Miksi pitäisi sekoittaa muita ihmisiä omiin ratkaisuihinsa? Ajatteletko ollenkaan, pystyykö se Sari-sairaanhoitaja (tai lääkäri) nukkumaan yönsä tap ettuaan päivällä jonkun?

Vierailija
30/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itsem urha  nytkään kiellet

Jos nyt asiallisesti ajattelee niin aika harva hoivakotivanhus osaa lähteä johonkin darknettiin myrkkyostoksille. Ja kun se liikuntakykykin on mennyt, ehkä jopa ihan yhtäkkisesti ettei edes saa sitä myrkkymaljaa itse huulilleen. 

Vierailija
31/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä tykitetään näitä ILTALEHDEN juttuja tänne. 

Suurin osa mielenkiintoisia kuten tämäkin ko juttu.

Vierailija
32/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IltaPRÖÖÖÖT

Vierailija
33/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suuret ahnuri-ikäluokat ovat haudassa tai ainakin vanhempia, asunnot ja muu omaisuus vaihdetaan vanhuuden hoivaan, jos omaiset eivät suostu heitä hoitamaan. Ennakkoperinnöt tullaan kieltämään. Eläkeläisille pakollinen hoivavakuutus.

Tää onkin mielenkiintoinen juttu yhteiskunnan kannalta jos eläkeläisten omaisuus velvoitetaan käyttämään hoivamaksuihin. Sehän tarkoittaa ajan kanssa sitä, että suomalaisten yksityisomaisuus siirtyy ulkomaille koska nuo hoivakodit ovat monikansallisia yrityksiä. Suomalainen yhteiskunta siis köyhtyy köyhtymistään kun perintörahatkin valuu maksujen myötä ulkomaiseen omistukseen.  En muista, että tästä asiasta olisi julkisesti puhuttu mitään..

Vierailija
34/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IltaPRÖÖÖÖT

Tuo on ihan todellinen juttu, ei mikään prööt.

Vierailija
35/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suuret ahnuri-ikäluokat ovat haudassa tai ainakin vanhempia, asunnot ja muu omaisuus vaihdetaan vanhuuden hoivaan, jos omaiset eivät suostu heitä hoitamaan. Ennakkoperinnöt tullaan kieltämään. Eläkeläisille pakollinen hoivavakuutus.

Tää onkin mielenkiintoinen juttu yhteiskunnan kannalta jos eläkeläisten omaisuus velvoitetaan käyttämään hoivamaksuihin. Sehän tarkoittaa ajan kanssa sitä, että suomalaisten yksityisomaisuus siirtyy ulkomaille koska nuo hoivakodit ovat monikansallisia yrityksiä. Suomalainen yhteiskunta siis köyhtyy köyhtymistään kun perintörahatkin valuu maksujen myötä ulkomaiseen omistukseen.  En muista, että tästä asiasta olisi julkisesti puhuttu mitään..

Sama tapahtuu alle eläkeikäisille yleistuen voimin. Et saa mitään korvausta, vaan käytät kaiken omaisuutesi ensin. Täysin suunniteltu juttu.

Vierailija
36/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinutuoliin jalkaan voisi laittaa laskurin ja laskutus tapahtuisi keinahdusten mukaan.

Vierailija
37/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä tykitetään näitä ILTALEHDEN juttuja tänne. 

Sekö tässä aloituksessa on nyt se ongelma...? 🤔

Ongelma on siinä että kaikki eivät enää pysty lukemaan linkattua juttua koska kyse on Iltalehdestä joka on alkanut laskuttaa kohdennetusta mainonnasta.

- sivusta

Vierailija
38/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETTAKAA KUOLEMAPUHE. 

RAHAA ON MILJOONAHUVILOIHIN 24/7. 

Vierailija
39/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä hlvettiä?!!? Tätä vois ihan oikeasti luulla aprillipilaksi. Mut jos tällaiseen röyhkeyteen ei puututa HETI niin kohta tuo on normimenoa eikä muisteta että tuossa olisi jotain outoa. Suomi on tulossa niin takapajulaksi pahoinvointivaltioksi päätös kerrallaan. Herätkää nyt stana päättäjät! N33

Niin , käyttäväthän asiakkaat hengitysilmaakin....

sivu

Vierailija
40/86 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä myös tuollainen systeemi että kaikesta laskutetaan erikseen? Meinaan vaan että kiinnostaa miten yleistä on - mun äiti oli pitkään hoivakodissa eikä siellä mitään ylimääräistä laskutettu vessapapereista yms. mitä näitä nyt saa lukea. Kynnetkin lakattiin ja hiukset hoidettiin ilman eri maksua :-) 

Varsinais-Suomessa ainakin on. Kaikki rahat menevät, eivätkä edes riitä. Sitten jäävät pyykit pesemättä ja saunassa käymättä. Kukaan ei ole siinä kunnossa, että osaisi toimeentulotukea hakea. Kaikki on sen varassa, että kuinka paljon sukulaiset pystyvät auttamaan minimihoidon lisäksi. Me vietiin just telkkari, ja maksetaan puhelinlasku, vaikka ollaan kaukaisia sukulaisia.