Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuksilta peritään jo maksu astioiden käytöstä.

Vierailija
31.10.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b943ef68-5b50-43fd-80ec-dd73d62ed1f3…

Röyhkeydellä ei ole rajaa.. Maksaisitko 37 euroa lautasen ja lusikan käyttämisestä?

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun mielipiteeni niistä, jotka jättävät ihmiset vuosikausiksi kitumaan kipuihin, sänkyyn saamaan makuuhaavoja, kärsimään alzheimeristä mistään mitään ymmärtämättä. Toivon sinulle, että joudut kärsimään yhtä paljon kuin ne, jotka joutuvat kärsimään, kun eivät saa eutanasiaa eli sinun mielestä eivät joudu  kärsimään yhtään , sitä samaa sinulle.

Vierailija
122/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja että kaikesta leikataan nimenomaan siksi, että sinun kaltaisesi typerykset markkinoivat nihilismiä ja ennenaikaista poistumista edistyksellisenä ajatteluna. Koska meillä ei näköjään ole varaa? No on ollut vuosisatoja ja -tuhansia varaa. Mihinköhän se vara nyt on kadonnut? Pitäisikö sinun ennemmin mekastaa sen perään? "

Voi jumaliste. Ymmärrätkö että AINA on ollut ihmisiä jotka haluaisivat ITSE, omasta tahdostaan saada kuolla? Tätä minä peräänkuulutan, kuten muutkin eutanasian kannattajat. Inhimillinen vaihtoehto kitumiselle. Ne jotka haluaa vaipoissaan kitua, voivat sen kirjata omaan hoitotahtoonsa. No, ei näytä menevän perille. 

No siitä vaan alkavat jo eläessään ja järjissään kokoamaan kotiin arsenakkivarastoa.  Kai niillä  on järkeä vetää varastot itse omista kurkuistaan alas,

Eihän lääkäreidenkään ole pakko osallistua. Ne osallistuvat, jotka haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä kuolee vuokra asunnossaan eikä missään hoitokodissa.

Mä olen töissä ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ja kyllä meillä on köyhiäkin asukkaita. Ovat kunnan palvelusetelillä. Myös hoivakodissa asuva voi saada toimeentulotukea.

Tässä kun muutamia kymmeniä miljardeja lähivuosina säästellään, loppuu palveluseteleiden osto ja käyttö. Liian kallista.

Vuosittain kunnat perii valtiolta perillisittä kuolleiden rahoja. Hakevat niitä vanhusten käyttöön.

Mihin nuokin rahat todellisuudessa katoaa?

Vierailija
124/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu, ollaan niinkuin 1800-luvulla, vanhukset ovat huutolaisia,,,, kuna hoitaa halvimmalla ja YKSI RUOKAKUPPI LAITETAAN KESKELLE PÖYTÄÄ ja jokainen syö siitä samasta omalla lusikalla. Näinkö 2026 tämän päivän Suomessa.

Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia. Oisko näillä ulkomaisten omistuksessa olevilla terveysjäteillä tohon jotain asiaa.

Suomi on valinnut eläkkeiden maksuksi nykymallin, jossa rahaa kerätään eläkkeillä oleville eläkemaksuilla sen hetkisessä työelämässä olleilta ja yrityksiltä. Lisäksi puskurina on iso määrä rahaa eläkerahostoissa, joista saadaan tuottoa.

Työtä tehneet on eläkkeensä ansainneet. Moni pienipalkkaisessa työssä koko elämänsä ollut (ja maksanut työeläkemaksua ja työnantaja myös) ei saa juuri enempää eläkettä kuin takuueläke, jonka

Kyllä, terveysjätit eivät ole ansainneet, ovat vaan päässeet osille, isoille osille.

Vierailija
125/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ja kyllä meillä on köyhiäkin asukkaita. Ovat kunnan palvelusetelillä. Myös hoivakodissa asuva voi saada toimeentulotukea.

Onko teillä myös tuollainen systeemi että kaikesta laskutetaan erikseen? Meinaan vaan että kiinnostaa miten yleistä on - mun äiti oli pitkään hoivakodissa eikä siellä mitään ylimääräistä laskutettu vessapapereista yms. mitä näitä nyt saa lukea. Kynnetkin lakattiin ja hiukset hoidettiin ilman eri maksua :-) 

Ei ole tuollainen systeemi. Kyllä meilläkin paljon parjatulla Attendolla lakataan kynsiä, laitetaan hiuksia, ostetaan talon piikkiin herkkuja, koristellaan esim. näin pyh

Kynsilakat maksaa käyttäjä itse. 

Vierailija
126/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suuret ahnuri-ikäluokat ovat haudassa tai ainakin vanhempia, asunnot ja muu omaisuus vaihdetaan vanhuuden hoivaan, jos omaiset eivät suostu heitä hoitamaan. Ennakkoperinnöt tullaan kieltämään. Eläkeläisille pakollinen hoivavakuutus.

Kuka sen vakuutuksen maksaa 🙄

Vierailija
127/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö enää muista, mikä möly nousi persujen edellisellä hallituskaudella, kun pörriäisten hoivakodissa talonmies laskettiin hoitohenkilöstöön kuuluvaksi ja vessapaperirullan vaihdosta laskutettiin 70 euroa?

Siksihän se hoitajamitoitus Marinin kaudella säädettiin, että dementikoilla ym. olisi edes koulutettua henkilökuntaa talossa eikä joku munaansa esittelevä talkkari pyörimässä yöllä hoivakodissa.

Orpon hallitus perui hoitajamitoituksen, joten talkkarien vanhustenraiskaustalkoot voi jatkua eikä ole vtunkaan väliä sillä, miten paljon pörssifirmat nylkee hoidettavien kotikunnilta eli veronmaksajilta :D

Suomi nousuun, tai ainakin omistavan luokan osinkotulot. Vain taivas kattona! VEronkevennyksetkin kohdennettiin samoille rikkaimmille kansalaisille. Nyt odotellaan vain että jotain "hyvinvointia" valuisi sieltä alaspäin. Toistaiseksi on valunut vain paskaa.

Vierailija
128/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kun muutamia kymmeniä miljardeja lähivuosina säästellään, loppuu palveluseteleiden osto ja käyttö. Liian kallista.

Pakko laittaa taas tähänkin kommentti että kuinka paljon parempi olisi jos se eutanasia viimein tulis mahdolliseksi - itse en ainakaan miettis otanko elämän loppuvaiheessa palvelusetelin vai jonkun "syanidikapselin". 

Mitäpä sitä asiiota korjaamaan joka ongelmaan vaan "pilleri"

Näin! Ja se pilleri valinta täytyy tehdä järissään ja luetella kaikki mahdolliset sairaudet, jotka kuuluu sen pillerin oton piiriin. Mitäs sitten ku ei oo mainintaa, seteli kutsuu! 

Vierailija
129/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain kunnat perii valtiolta perillisittä kuolleiden rahoja. Hakevat niitä vanhusten käyttöön.

Mihin nuokin rahat todellisuudessa katoaa?

Kokoomus lappaa ne rikkaimmille veronkevennyksinä ja osinkotuloina. Itselleen. Persut jakelee jne suvulleen palkkaamalla ne kortistosta/ vankilasta avustajikseen eduskuntaan.

Vierailija
130/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö enää muista, mikä möly nousi persujen edellisellä hallituskaudella, kun pörriäisten hoivakodissa talonmies laskettiin hoitohenkilöstöön kuuluvaksi ja vessapaperirullan vaihdosta laskutettiin 70 euroa?

Siksihän se hoitajamitoitus Marinin kaudella säädettiin, että dementikoilla ym. olisi edes koulutettua henkilökuntaa talossa eikä joku munaansa esittelevä talkkari pyörimässä yöllä hoivakodissa.

Orpon hallitus perui hoitajamitoituksen, joten talkkarien vanhustenraiskaustalkoot voi jatkua eikä ole vtunkaan väliä sillä, miten paljon pörssifirmat nylkee hoidettavien kotikunnilta eli veronmaksajilta :D

Suomi nousuun, tai ainakin omistavan luokan osinkotulot. Vain taivas kattona! VEronkevennyksetkin kohdennettiin samoille rikkaimmille kansalaisille. Nyt odotellaan vain että jotain "hyvinvointia" valuisi sieltä alaspäin. Toistaiseksi on valunut vain paskaa.

Minkä takia kuvittelet, että hoitajamitoituksella tai hallituksilla on mitään vaikutusta asiaan? Onko pakko olla noin saatanan yksinkertainen? Ei ole ihme, että koko maa on lamaantuneessa tilassa.

Vierailija
131/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suuret ahnuri-ikäluokat ovat haudassa tai ainakin vanhempia, asunnot ja muu omaisuus vaihdetaan vanhuuden hoivaan, jos omaiset eivät suostu heitä hoitamaan. Ennakkoperinnöt tullaan kieltämään. Eläkeläisille pakollinen hoivavakuutus.

Hän varmaankin. Ei mulla ole varaa 1100 euron eläkkeestäni.

Vierailija
132/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, tuo oli kuukausimaksu eikä ateriakohtainen hinta - ei siis mitään hätää.

Itsellä lähihoitajan työ lähtee kunnioituksesta sitä ikääntyvää kohtaan. Mielestäni hän on veroja maksaneena oikeutettu vapautukseen tällaisesta törkeydestä. 

Vierailija
133/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kuvittelet, että hoitajamitoituksella tai hallituksilla on mitään vaikutusta asiaan? Onko pakko olla noin saatanan yksinkertainen? Ei ole ihme, että koko maa on lamaantuneessa tilassa.

Lisää hoitajia, parempi vanhustenhoito. Lisää hoitajia tarkoittaa myös lisää veronmaksajia ja kuluttajia ja hyvinvointia eli lisää verotuloja suoraan ja kulutusveroina valtiolle ja kunnille. Lisää asiakkaita kotimaisille palveluyrityksille jne.

Maa on nyt lamaantuneena persuhallituksen tekemien leikkausten takia. Kukaan ei luota omaan eikä valtiontalouteen, ei hallituksen toimintakykyyn eikä haluun suojella kansaa sairaudelta, köyhyydeltä, nälältä tai edes vihollisen hyökkäyksiltä.

Hyvin toimineiden julkisten palveluiden myynti yksityisille pörssiyhtiöille on tuottanut järjettömän tulonsiirtoautomaatin veronmaksajilta osinginsaajille eli rikkaimmalle väestönosalle.

Montako opintopistettä itselläsi on kansantaloustieteestä? Minulla on muutamia. Tunnen talouden tämänhetkiset luvut. Olen useasta eri lähteestä niitä katsellut ja vertaillut. Mikään muu kuin Orpon hallituksen politiikka ei selitä sitä, miksi muut EU-maat nousevat lamasta ja me painumme yhä syvemmälle. Meillä on muuten kaikkein vähiten niitä persujen vihaamia muukalaisiakin ja heidän työllisyytensä parempi kuin esimerkiksi perussuomalaisten, joista yli puolet elää sosialiturvalla.

Vierailija
134/137 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaankin. Ei mulla ole varaa 1100 euron eläkkeestäni.

Ei eläkevakuutus ole mikään uusi juttu. Sitähän peritään kokoajan ja aika jäätävä summa niiltä, jotka on töissä. 

"Työeläkevakuutusmaksu (TyEL) on vuonna 2025 keskimäärin 24,85 % palkkasummasta, ja se jaetaan työntekijän ja työnantajan kesken. Vuonna 2025 työntekijän osuus on 7,15 % iästä riippuen (alle 53-vuotiaat ja yli 62-vuotiaat) tai 8,65 % (5362-vuotiaat) palkasta, ja työnantajan osuus on keskimäärin 17,38 %. Työnantaja pidättää työntekijän osuuden palkasta ja tilitää koko maksun työeläkevakuutusyhtiölle. "

Vierailija
135/137 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mietin miksi laitoksissa olevat vanhukset ovat liikuntakyvyttöminä vaipoissa. Lääkitään sänkyyn, koska se on hoitajille helpointa?

Itse yritän säilyttää liikuntakykyni kävelemällä joka päivä. Entinen työkaverini, joka oli kova lenkkeilemään joutui laitokseen muistisairauden vuoksi. Ei kävele enää. Siitä piti laitoshoito huolen.

Vierailija
136/137 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 500 euroa vuodessa per henkilö, että saa puhtaat astiat. Sillä jo Iittalaa ostaisi.

Vierailija
137/137 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mietin miksi laitoksissa olevat vanhukset ovat liikuntakyvyttöminä vaipoissa. Lääkitään sänkyyn, koska se on hoitajille helpointa?

Itse yritän säilyttää liikuntakykyni kävelemällä joka päivä. Entinen työkaverini, joka oli kova lenkkeilemään joutui laitokseen muistisairauden vuoksi. Ei kävele enää. Siitä piti laitoshoito huolen.

Varmaan hoitajat ihan mielellään niitä vanhuksia kävelyttäisivät jos olisi mahdollisuus. 

Omalla äidillä oli parkinson eli liikuntakyky sen myötä vain meni, mahdollisimman pitkään kyllä autettiin rollaattorin ja eevan kanssa kulkemaan. 

Kerran lonkkansa murtanut vanhus esim. ei välttämättä enää kuntoudu liikkumaan mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi