Onko teillä kokemusta siitä että lähipiiri ei halua sinulle hyvää?
Alat vaikka kuntoilla / huolehtimaan terveydestäsi ja se tuomitaan heti; olet kerryttänyt säästöjä ja etsit parempaa asumista niin sitä sitten ilkutaan jne.
Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa? Sanovat vielä päin naamaa nuo, ei edes selän takana.
Missä käytöstavat?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä perheessä tai kaveriporukassa on oltava ainakin yksi, jota lytätä, jotta muut voivat kasvattaa keskinäistä yhteishenkeään ja pönkittää itsetuntoaan. Koettu ja nähty.
Miksiköhän vähä ei riitä, pönkkä kaatuu päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua termiin "luokkahyppy". Jos vaikka pikkukaupungista ponnistat maailmalle ja luot uraa niin kyllä siinä kotipaikkakunnalle jääneillä on ihmettelemistä. Kun samoista lähtökohdista on lähdetty ja toinen menestyy ja toinen ei niin viimeistään nelikymppisenä kateus nostaa päätään lähipiirissä.
No ei nyt vaikka 1 ulkomaanmatka ole vielä kummoinenkaan luokkahyppy ja siitäkin jo revitään pelihousut
Jos on todella huonoista lähtökohdista tämä itse pelihousujen repijä, niin kyllä jo yksi matkakin voi herättää kateudenpiston. Se mikä sinulle on pikkujuttu voi olla toiselle ihan saavuttamaton unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä lukea näitä viestejä. Mua on aina perhe ja myöhemmin puoliso kannustanut, mitä sitten ollenkaan halunnut tehdä. Luulin sen olevan normaali tilanne.
Nyt on aika avata silmät ja herätä Ruususen unesta. Kaikkien maailma ei ole kuin sinulla.
Varmaan suurinta osaa ihmisistä on joku kannustanut, mutta on myös paljon meitä, joita ei ole kukaan koskaan kannustanut tai tukenut. Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun vanhemmat. Tuntuu, että ihan elämään kuuluvat normaalit asiat on sallittuja kaikille muille paitsi minulle. Minun pitäisi elää jossain maakuopassa ja käydä korkeintaan kuntouttamassa työtoiminnassa, että olisin edes jokseenkin ok. Luulin, että lähtökohtaisesti vanhemmat toivovat lapselleen hyvää mutta ei meillä sellaista. On ollut haastavaa löytää oma potentiaali, kun minua kohdellaan lähinnä vajaaälyisenä. Sitten kun näin jälkeenjäänyt ihminen esimerkiksi valmistuu yliopistosta nopeasti ja hyvin arvosanoin, se vaietaan kuoliaaksi.
Tuo on kauheaa. Vanhemmat pitävät vammaisena ressukkana ja sitten joudut kuntouttavaan työtoimintaan, jossa sinua kohdellaan vammaisena ressukkana. Pitää olla todella vahva ihminen, että noista olosuhteista jaksaa ponnistaa. Itse en ole pystynyt siihen, vaikka kaiken järjen (kouluarvosanat jne.) mukaan olen ihan normaaliälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muillakin on tätä? Luulin olevani ainoa. Minulla on pari työkaveria, jotka varmaan saisi sydänkohtauksen jos joskus löytäisin miehen. Niin kuin joku tässä ketjussa hyvin sanoikin, kaikille muille on sallittua, mutta ei minulle. Jotkut suuttuu jopa siitä kun juttelen iloisesti ihmisten kanssa jotka olen tavannut ensimmäistä kertaa. Voiko joku kertoa, mistä tämä johtuu?
Ne pitää sua heidän alapuolellaan ja ikävä sanoa, mutta jollain lailla luultavasti rassukkana (en sano, että olet, koska muaki on pidetty, koska olin epävarma näitten narsistien jatkuvan potkimisen jälkeen. Oikeasti olen menestyneempi kaikilla mittareilla) ja jos osoitat olevas muuta niin se aiheuttaa uhan hierarkialle.
Kenen mielestä on normaalia suuttua siitä, että joku toinen on mukava muille tai saa hetken positiivista huomiota (esim. joku hymyilee sinulle, kehuu tms. ja sen takia sinulle suututaan)? Mielestäni vaikuttaa häiriintyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muillakin on tätä? Luulin olevani ainoa. Minulla on pari työkaveria, jotka varmaan saisi sydänkohtauksen jos joskus löytäisin miehen. Niin kuin joku tässä ketjussa hyvin sanoikin, kaikille muille on sallittua, mutta ei minulle. Jotkut suuttuu jopa siitä kun juttelen iloisesti ihmisten kanssa jotka olen tavannut ensimmäistä kertaa. Voiko joku kertoa, mistä tämä johtuu?
Joillekkin ihmisille on pöyristytävää että jotkut voi luonnostaan olla kivoja ja tykättäviä jo heti ensitapaamisella, kun itse joutuvat esittämään kivaa kauheella vaivalla kun ovat niin rikki.
Tai sitten menee hermot, koska ei itse saakaan huomiota, vaan se joku toinen. Jos tuo iloisesti jutteleva on syntipukki, niin syntipukin kuuluu olla huono ja halveksittu (narsistin tms. luonnevikaisen mielestä). Jos et ole huono, vaan sosiaalisesti taitava, ja kaikista kauheinta pidetty, se saa narsistin kiehumaan raivosta ja koston himosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää sua heidän alapuolellaan ja ikävä sanoa, mutta jollain lailla luultavasti rassukkana (en sano, että olet, koska muaki on pidetty, koska olin epävarma näitten narsistien jatkuvan potkimisen jälkeen. Oikeasti olen menestyneempi kaikilla mittareilla) ja jos osoitat olevas muuta niin se aiheuttaa uhan hierarkialle.
Kenen mielestä on normaalia suuttua siitä, että joku toinen on mukava muille tai saa hetken positiivista huom
Se on emotionaalista narsismia. Ystävällisyys on nykyään aika valuuttaa jo.
Narsistinen persoonallisuushäiriö.
Kertoo omista ongelmista itsellä,oli kaveriporukassa, perheessä tai muualla jos pitää lytätä. Ehkä kateellinen, katkera?
Jos on tuollaisia ihmisiä ympärillä. Kannattaa olla kertomatta asioistaan:
- raha-asioistaan
- heikkouksistaan
- tulevaisuuden suunnitelmistaan
- suhteistaan muihin ihmisiin, esim.tapailusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun vanhemmat. Tuntuu, että ihan elämään kuuluvat normaalit asiat on sallittuja kaikille muille paitsi minulle. Minun pitäisi elää jossain maakuopassa ja käydä korkeintaan kuntouttamassa työtoiminnassa, että olisin edes jokseenkin ok. Luulin, että lähtökohtaisesti vanhemmat toivovat lapselleen hyvää mutta ei meillä sellaista. On ollut haastavaa löytää oma potentiaali, kun minua kohdellaan lähinnä vajaaälyisenä. Sitten kun näin jälkeenjäänyt ihminen esimerkiksi valmistuu yliopistosta nopeasti ja hyvin arvosanoin, se vaietaan kuoliaaksi.
Tuo on kauheaa. Vanhemmat pitävät vammaisena ressukkana ja sitten joudut kuntouttavaan työtoimintaan, jossa sinua kohdellaan vammaisena ressukkana. Pitää olla todella vahva ihminen, että noista olosuhteista jaksaa ponnistaa. Itse en ole pystynyt siihen, vaikka kaiken järjen (kouluarvosanat jne.) mukaan olen ihan normaaliälyinen.&
Höpsön löpsön. Taidat puhua tapauksesta, missä hyvinkin tiedetään että henkilö on kaikkea muuta kun vammainen ressukka.
Älykäs ja sanavalmis, ei mitään persoona tai mt- häiriöitä, eikä ole ollut missään kuntouttavasta. Jos on ollutkin jossain työttömien kurssilla Hehheh, niin täysin väärässä kastissa. Hänen tapaus ja elämäntarina on täysin eri kun muiden ja henkilöt, jotka tietää asioista jotain tietävät, että tuo on 100% totta!
Vai mitä luulet miksi joku vammainen ressukka olisi törkeiden valheiden, vainon ja rikosten kohde? Harva ihan niin ilkeä olisi tai näkisi intoa ryhtyä sellaiseen? Yleensä vainoon ryhdytään kostosta ja kaunasta ja kateudesta. Tai halutaan häiritä? Häiritään niin, että esiintyisi mt henkilönä? Kun väittää häneen kohdistuvista valheista ja rikoksista jotain, ei olisi enää uskottava? Peitellään jotain pahoja tekoja, mitä kohdistettu uhriin? Vaikka ei näyttäisi, että ksunasn tai näpäytykseen olisi mitään syytä, niin ehkä et tiedä todellakaan kaikkea kaikesta? Mistä kaikki on alkanut vuosikymmeniä sitten? Ehkä jopa hänen vanhemmistaan jo?
Koska on muka vammainen ressukka? Olisiko silti että on joutunut aivan törkeiden rikosten, sabotointien ja valheiden kohterkdi? Koska ei löydy mitään oikeaa dissattavaa, se yritetäänkin tehdä sääli dissauksena? Lavastetaan rikoksin jopa joitsin asioita näyttämään niin, että olis jotain mt vikaa tai muuta. No ei tuo mene läpi älykkäisiin. . Raukkamsistaja säälittäväö toimintaa. Kuvottavaa ja oksettavaa. Miksi muka nähtäisiin hirveästi vaivaa jonkun työttömön ja kouluttamattoman dissaukseen?
Niin, kun jotkut tietää, että ei ole sellainen oikeasti. . Ehkä joillain jotain sairasta kaunaa jopa? Kyllä ihmiset on sitten kaikenkaikkiaan kuvottavan vastenmielisiä tyhmyydessään. Heille voi valehdella mitä vaan.
Henkilö tietää varsin jyvin itse oman älynsä ja luonteensa ja osaamisensa. Sille ei voi mitään jos muille on sabotoinnein ja törkyrikoksin saatu uskoteltua muuta. No tyhmät menee lankaan, fiksummst ei!
Sitten vielä luullaan, että henkilö loukkaantuu kun saa kritiikkiä asioista, mistä itse tietää, että ei ole niin. Tietää että on vain sabotoitu ja lavastettu. Buhahaa! Ei se mitään oikeaa kritiikkiä ole, eikö se tarkoita, että henkilö ottaa sitä tosissaan, kun tietää miten asiat on, on vaikka ei sanoisi sen kummemmin vastaan tai yrittäisi todistella jotsin päinvastaista. Ei sellaisia asioita lähde todistamaan mitä ei voi. Silloin vaan vihjailee, että tietää miten asiat on.
Jotkut yritti kovssti:
Ulkonäkökritiikiiä eräälle. Voi raukkaa, mutta totuus: Niin, Totuus on toimen ja hön tiesi sen.
Tuo oli taas sitä: Kyllä sullekin tulee paha mieli jos xxxx
Ja kuvittele, tehtiin jopa ulkonäköön liittyviä rikoksia ja sabotointeja! Niin sairaita ihmiset on! Hän tietää niistä Eikö ne tiedä että tietää?
Luilisi, että muillekin kun tekijäjoukoille tullut jo ilmi? Älkää ssnoko, että niistäkään ei vielä moni ole tietoinen?
Samoin koulutuksesta dissaaminen Hehheh! Buhahaa! Kun tulee samalta henkilöltä, joka on sanonut myös älykkääksi ei sitä niin pahalla ota. Ihan paskamjauhantaa. Monet tietää kyllä sen. . Keskittyisin vaan ottamaan selvää valheista, sabotoinneista, rikoksista, ennenkun yrittäisi. naurettavia disssuksia työttömyydestä tsi koulutuksesta. Samanlaisten rikosten kohdetta ei Suomessa sitten ole! Se on varmaa!
Joillekkin ihmisille on pöyristytävää että jotkut voi luonnostaan olla kivoja ja tykättäviä jo heti ensitapaamisella, kun itse joutuvat esittämään kivaa kauheella vaivalla kun ovat niin rikki.