Onko teillä kokemusta siitä että lähipiiri ei halua sinulle hyvää?
Alat vaikka kuntoilla / huolehtimaan terveydestäsi ja se tuomitaan heti; olet kerryttänyt säästöjä ja etsit parempaa asumista niin sitä sitten ilkutaan jne.
Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa? Sanovat vielä päin naamaa nuo, ei edes selän takana.
Missä käytöstavat?
Kommentit (65)
Ei tuommoisia asioita kuten säästöjään, asumisasioitaan ym kuulukaan jakaa toisten kanssa, jos on selkeästi aikuinen ihminen. Hoitaa ne itse ja tekee mitä itse haluaa. Kaikki henkilökohtaiset asiat ei kuulu kaikille.
Onpa ikävä lukea näitä viestejä. Mua on aina perhe ja myöhemmin puoliso kannustanut, mitä sitten ollenkaan halunnut tehdä. Luulin sen olevan normaali tilanne.
Vierailija kirjoitti:
On valitettavasti. Lähipiirissä on paljon naisia ja itse olen mies. Aika harva nainen haluaa oikeasti mitäön hyvää miehille
Tuolla asenteella kuin sinulla: ei todellakaan halua. Sinunkaltaiset valittajamiehet myrkyttää ilmapiirin. Miehetkään ei tykkää teistä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä perheessä tai kaveriporukassa on oltava ainakin yksi, jota lytätä, jotta muut voivat kasvattaa keskinäistä yhteishenkeään ja pönkittää itsetuntoaan. Koettu ja nähty.
Surullista, mutta totta. Missä oikea itsetunto. Miksi Suomessa ei opeteta tunnetaitoja, ihmissuhdetaitoja ja ryhmässä olemisen taitoja. Ei ole tervettä tämmöinen. Narsistista.
Miksi kerrot jostain säästöistä muille? Pitävät varmaan sinua leuhkana paskiaisena.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on myös niin, että ihminen meuhkaa vain omista asioista ja suorastaan kehuu itseään. Toistenkin pitäisi kehua häntä mutta ilman vastavuoroisuutta. Muuten on henkilön tulkinnan mukaan kateellinen. Mutta toisten asioista ja hyvistä jutuista ei sitten tämmöinen henkilö ole lainkaan ole kiinnostunut. Saattaa jopa kääntää selkänsä, jos toiselle tapahtuu myös hyvää. Hän on ikäänkuin Universumin ainut tähti.
Ei kukaan jaksa yksipuolisesti kehua ja puhua vain toisten asioista. Vuorovaikutukseen kuuluu vastavuoroisuus.Vähän sama, kun joku odottaa aina, että häneen ollaan yhteydessä ensiksi, mutta itse ei tee koskaan elettäkään vastavuoroisuuteen. Ihmettelee vielä, kun ei kukaan ole yhteydessä.
Mun kokemuksen mukaan nämä dissaajat ovat juurikin näitä universumin ainoita tähtiä ja sitten kun se yleisö kasvaa mittaansa eikä jaksa enää kuunnella, sitten alkaa tämän haukkuminen kun on niin ylpistynyt ja mitä vielä.
Opettele aloittaja kirjoittamaan. Käytät tätäkin ; ihan päin helvettiä.
Ei kai kukaan normaali kerro muille säästöissään tai muustakaan noin henkilökohtaisesta asiasta
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot jostain säästöistä muille? Pitävät varmaan sinua leuhkana paskiaisena.
Kun ihmiset kysyvät vaikka että mitä sulle kuuluu. Niin miksen vastaisi siihen että etsiskelen uutta asuntoa jos se on se mihin käytän kaiken vapaa-aikani sillä hetkellä? Esim. työkavereiden kanssa vertailen asuntoja, asuinalueita, linkkaillaan asuntoilmoituksia jne. Sitten oma lähipiiri on näitä että pöh, mitä sinä nyt mistään tajuat, et saa lainaa, oletpa sinä täynnä itseäsi kun kehtaat kuvitellakaan ostavasi asunnon, pysy vain siellä poterossasi kuten ennenkin että minä näytän menestyneemmältä kuin sinä!
Lakatkaa aikuiset ihmiset miettimästä, mitä muut haluaa teille ja vastuuttamasta muita. Ei henkisesti aikuisen ihmisen tarvitse valintojaan hyväksyttää kenelläkään, ketä ne eivät koske. Jos joku on ilkeä ja arvostelee, voi sanoa suoraan, etten hyväksy ilkeilyäsi. Että puhut ikävästi. Sitten on mahdollisimman vähän yhteydessä ja pahimmassa tapauksessa ei ollenkaan, jos ihan kiusaamista kokee.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan normaali kerro muille säästöissään tai muustakaan noin henkilökohtaisesta asiasta
Mulle on suututtu myös lomamatkasta. Se oli liikaa, ei mun kaltainen ihminen saisi matkustaa missään tai haaveilla mistään reissuista. Ne on ne muut ihmiset jotka matkustavat ja haaveilevat ja toteuttavat toiveitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmiset kysyvät vaikka että mitä sulle kuuluu. Niin miksen vastaisi siihen että etsiskelen uutta asuntoa jos se on se mihin käytän kaiken vapaa-aikani sillä hetkellä? Esim. työkavereiden kanssa vertailen asuntoja, asuinalueita, linkkaillaan asuntoilmoituksia jne. Sitten oma lähipiiri on näitä että pöh, mitä sinä nyt mistään tajuat, et saa lainaa, oletpa sinä täynnä itseäsi kun kehtaat kuvitellakaan ostavasi asunnon, pysy vain siellä poterossasi kuten ennenkin että minä näytän menestyneemmältä kuin sinä!
Ei kuulosta normaalilta. Tee kuten haluat, älä kuuntele moisia. Vähennä yhteydenpitoa tai lopeta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi mitään, jos on noin vähä-älyisiä sukulaisia. Parempi pitää tiedot omanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta normaalilta. Tee kuten haluat, älä kuuntele moisia. Vähennä yhteydenpitoa tai lopeta se.
Jossain vaikkapa hautajaisissa pakostakin tapaa näitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kerrot, jos tiedät heidän olevan noin törppöjä? Et sinäkään kovin järkevä ole, jos silti kerrot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi mitään, jos on noin vähä-älyisiä sukulaisia. Parempi pitää tiedot omanaan.
No tämä juurikin oli ketjun aihe. Miksi minä joudun pienentämään itseäni ettet sinä tuntisi oloasi huonoksi? Mikset voi olla ylpeä tai edes neutraali menestyksestäni? Miksi minä joudun tukemaan sinua elämäsi haasteissa ja onnenpotkuissa mutta minä en saa mitään tukea kummassakaan tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaikkapa
Kuka pakottaa menemään hautajaisiin.
Joskus on myös niin, että ihminen meuhkaa vain omista asioista ja suorastaan kehuu itseään. Toistenkin pitäisi kehua häntä mutta ilman vastavuoroisuutta. Muuten on henkilön tulkinnan mukaan kateellinen. Mutta toisten asioista ja hyvistä jutuista ei sitten tämmöinen henkilö ole lainkaan ole kiinnostunut. Saattaa jopa kääntää selkänsä, jos toiselle tapahtuu myös hyvää. Hän on ikäänkuin Universumin ainut tähti.
Ei kukaan jaksa yksipuolisesti kehua ja puhua vain toisten asioista. Vuorovaikutukseen kuuluu vastavuoroisuus.
Vähän sama, kun joku odottaa aina, että häneen ollaan yhteydessä ensiksi, mutta itse ei tee koskaan elettäkään vastavuoroisuuteen. Ihmettelee vielä, kun ei kukaan ole yhteydessä.