Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pizzojen hinnat jo jotain aivan järkyttävää

Vierailija
30.10.2025 |

Ei kai noissa pizzerioissa viiti enää käydä. Tekis mieli uuteen Pizza Hutiin, mutta hinta 17,90€ löi ällikällä. Lounasajalla toki halvempaa, mutta siltikin. Miten voi olla niin kallista? Mietiskelin sitä ja toki ravintoloitsijan pitää vuokra maksaa, mutta eikö tässä voi vuokranantaja tulla yhtään vastaan? Ahneus iskenyt joka paikkaan. Ilmankos firmoja menee konkkaan. Suomikin on kohta kuin uppoava Titanic.

Kommentit (483)

Vierailija
421/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä karvakäsipizza on 6 euroa ja ihan hyvää se on.

Vierailija
422/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylällä karvakäsipizza on 6 euroa ja ihan hyvää se on.

Mikähän kylä mahtaa olla kyseessä? Niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin karvakädestä saa lätyn 11 eurolla. Sen vielä maksan. Mitään kotipizzan hintoja en. Pizzalla ei ole pakko käydä myöskään ravintolassa. Pizzaa voi tehdä itse tai ostaa pakastepizza kaupan pakasteesta. Sieltäkin löytyy ihan hyviä. Yleensä ite tuunaan niitä kaupan pizzoja vähän, niin tulee herkkua.

Vierailija
424/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hyvä jos pizzan kääntäjät  saisi palkkaakin?

Saahan ne. Pimeänä. Verojakaan ei makseta. Ihan hyvin siitä jää kun saa vielä Kelatuet päälle.

Ainakin naapurin karvakäden omistajat ajelee kaikki uudenkarheilla bemareilla. Itsellä ei asiantuntijatyöstä saadulla palkalla ole sellaiseen autoihin varaa, että ei niillä huonosti mene.

Vierailija
425/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö oikeeta ruokaa, saat viikon ruoat 20€ kun teet itse ja fiksusti.

Älä horise. 20 eurolla ei saa viikon ruokia. Etenkään, jos syö fiksusti eli monipuolisesti ja riittävästi. 

Juu ei todellakaan saa. Pelkästään kilon pakastepussi marjoja maksaa jo 10-11 euroa.

Vierailija
426/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta tehtiin maailman kallein maa suhteessa tulotasoon 2020-2025. Kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat ja katteet nostettiin kymmeniä ja satoja prosentteja. Yritysten valtava ahneus tuhosi suomalaisten talouden. Ja sitten kaksi hallintoa ja päämediat valehtelivat tämän johtuvan 8% inflaatiosta eikä suunnattomasta rikkaan eliitin ahneudesta.

Noh, nauttikoon nyt työnsä hedelmistä, kun kansa ei enää kuluta mihinkään ei pakolliseen.

Vierailija
427/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kaupasta saa pizzan eurolla.

Mistä kaupasta? Ei ainakaan Pirkanmaalla yhtään mistään...jos löytyy niin kertokaa mullekkin!

Ratinan Lidlistä Atrian mikropitsa 1,15€. Pyööristyy euroksi.

Jos sää tollain pyöristelet niin ei ihme että ruokalaskusi joka kuukausi yllättää sinut. Se on euro 15 senttiä ja kaiken joudut maksamaan itse. Sekä käteisellä että kortilla.

Vierailija
428/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia on hinnat kun eivät edes veroja maksa, viime vuonna 11 000 000 jäi kuulemma verottajalta saamatta.

Vierailija
429/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin 2,50€ pitsat takaisin! No, inflaatiokorjattuna hyväksyn 5€ lätyt

Bussola maksoi 12 markkaa Rivierassa vuonna 1981. Bussola takaisin!

Vierailija
430/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö oikeeta ruokaa, saat viikon ruoat 20€ kun teet itse ja fiksusti.

Älä horise. 20 eurolla ei saa viikon ruokia. Etenkään, jos syö fiksusti eli monipuolisesti ja riittävästi. 

Juu ei todellakaan saa. Pelkästään kilon pakastepussi marjoja maksaa jo 10-11 euroa.

Niin ja pelkkä kilon poronpala maksaa satasen!

Vierailija
431/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzan oikea hinta on 2 euroa.

Vierailija
432/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hyvä jos pizzan kääntäjät  saisi palkkaakin?

Eivät saa, jos kenelläkään ei ole varaa syödä pizzaa. Korkeampi yksikköhinta ei tarkoita parempaa tuottoa. Suomessa tätä ihan simppeliä perusasiaa toki ei ymmärretä.

Vierailija
433/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse pellillisen pitsaa ja hinta noin 4 euroa. Pizzerioihin mulla ei ole ollut vuosiin varaa.

Mitä laitat täytteeksi, jos noin halvalla saat itse tehtynäkään? Pelkkä juusto maksaa neljä euroa. Ei tietysti koko pala/pussi mene yhteen pitsaan, mutta jos yhtään mitään muuta laittaa kuin tomaattimurskaa ja juustoa, tulee kyllä paljon tuota kalliimmaksi.

Vierailija
434/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen pitsan, maksoi 9.5Oe.

Vierailija
435/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä höpsöttele. Kukaan ei pakasta pizzaa. Myönnä nyt vaan että sille kotipizzalle tulee ihan helposti se kymppi hintaa eikä riitäkään.

///

Ai ei pakasta? Pyydäpä huomenna avustajaasi viemään sinut kauppaan niin näet, että siellä on hyllymäärin PAKASTETTUA pizzaa. Siinä olet kyllä oikeassa, että Kotipizzalle ei kymppi riitä hinnaksi. Kyllä Kotipizzan pizzat vähintään 12€ maksavat. Nykyisn taitaa 15€ olla aika vakio. 

Kotipizzan edustaja jo taisi sanoa noin 15 vuotta sitten että pizza maksaa halvimmillaan 8,90 euroa kappaleelta tai muuten yrityksen joissakin veroissa ja vuokrissa. sekä sähkössä että työnantajamaksuissa (eli lue verot ja sen semmoiset) on jotenkin huijattu. Mikä tietenkin selittää sen että noin kahden vuoden välein pizzeria muuttaa ei nimeään, vaan omistajaansa (tämä edellinen oli oma huomioni) koska kahdeksi vuodeksi niillä on jokin verohelpotus johtuen osittain siitä syystä että verottajalla menee tuo noin kaksi vuotta että saavat kiinni (myöskin oma kokemus asiasta edellisessä mikä ei koskenut mitenkään mitään liiketoimintaa ja verot olin heti kun tiesin paljonko niitä pitää maksaa maksanut).

Vierailija
436/483 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17,90€ on ihan ok hinta laadukkaasta pizzasta. Ainoa ongelma on, että Suomessa on kovin vähän tarjolla laadukasta ja aitoa pizzaa. 

Suomalainen ruokakulttuuri laahaa vuosikymmenet eurooppalaista perässä. Emme vielä osaa vaati laatua kun emme siitä mitään ymmärrä. Muutosta kuitenkin tapahtuu koko ajan, ja laadukas pizzakulttuuri rantautuu myös Suomeen. Tämä näkyy jo monen kuluttajan valinnoissa. 

Kuluttajien keskuudessa on jo selvästi kehittynyt pizza- ja burgerkulttuuri. Ihmiset panostavat laatuun, valmistavat itse ja ovat kiinnostuneita aidoista raaka-aineista ja tuotteista. Erillinen pizzauuni löytyy yhä useammasta kotitaloudesta. Muutos tapahtuu, mutta se tapahtuu hitaasti. 

Vierailija
437/483 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöiden palkat pitää maksaa ja paikan vuokra, vesi, sähkö, raaka-aineet.

Vierailija
438/483 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä saa kyllä hyvän pizzan 7 - 10€ ravintolasta.

Saako kuitin myös?

Voiko sen kuitin syödä, vai mitä sä sillä teet.

Vierailija
439/483 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ravintoloissa on ihan oikeat kulutkin, kun maksetaan verot ja palkat ja raaka-aineisiin kiinnitetään huomiota. Ei noita kk-pizzerioita voi verrata näihin, joissa myydään esim. napolilaistyyppisiä pizzoja, joiden raaka-aineet on tuotu Italiasta. Kk-paikoissa on halvimmat pizza- ja salamisuikaleet ja järkyttävä määrä jotain rasvaista edullista juustoa. PizzaHutin pizzoja en myöskään arvosta kovin korkealle, joten mulle 17 euroa sellaisesta on liikaa. Jostain hyvästä italialaistyyppisestä pizzasta voi kerran kuussa maksaa sen 20.

Vierailija
440/483 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin totesin juuri saman, on liian kallista. Teen itse, ostan pizzan kaupasta ja ulkomailla voin käydä ravintolassa kun on sopivat hinnat.