Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?

Vierailija
30.10.2025 |

Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa? 

Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa. 

Ja olen itsekin nainen. 

Kommentit (552)

Vierailija
481/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan miltä itse näytät 45 iän jälkeen. Katsotaan! Nauran jo valmiiksi, luulet vaan olevas ikuisesti nuori ja koska esivaihtarit eivät vielä vaivaa sua, ja ihosi ei ole vielä 45 v täyttänyt niin luulet vieläjään odottamaan.

Tyylikkyys ei katso ikää. Tunnen kahdeksankymppisiä suomalaisia ihmisiä jotka pukeutuvat tyylikkäästi ja kantavat itsensä ryhdikkäästi, eivätkä ole mitään superrikkaita.

Vierailija
482/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joko mustat farkut tai ulkoiluun sopivat reisitaskuhousut, musta villapaita tai poolo, tukka ponnarilla, vähän meikkiä, jalassa maiharit tai vaelluskengät, takkina joku parka tai vastaava säähän sopiva. Koen olevani näissä vaatteissa enemmän minä kuin että kipsuttelisin varpaat kipeänä korkeissa koroissa. En koe olevani epänaisellinen tai ruma. Minulla on esim useita laadukkaita nahkahanskoja tai kenkäpareja ja ulkoiluvaatteeni ovat sekä säähän sopivia että mukavia ja laadukkaita. Itselleni olisi omituista tuhlata rahoja johonkin koruihin tms. 

Tyylisi kuulostaa ihan siistiltä, ei silmäämiellyttävä ulkoasu edellytä korkokenkiä ja koruja. En tiedä mistä moinen luulo on peräisin ja outo ajattelu, että on vain kaksi ääripäätä, jakkupukutyyli tai likainen huppari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole tainnut ikinä nähdä suomalaisia miehiä? HUHHUH on varaa valittaa... 

Vai onko tää se hullu joka oli toisessa langassa jankkaamassa SUPER SIISTEISTÄ valkoisista tennareista :''D 

Vierailija
484/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joko mustat farkut tai ulkoiluun sopivat reisitaskuhousut, musta villapaita tai poolo, tukka ponnarilla, vähän meikkiä, jalassa maiharit tai vaelluskengät, takkina joku parka tai vastaava säähän sopiva. Koen olevani näissä vaatteissa enemmän minä kuin että kipsuttelisin varpaat kipeänä korkeissa koroissa. En koe olevani epänaisellinen tai ruma. Minulla on esim useita laadukkaita nahkahanskoja tai kenkäpareja ja ulkoiluvaatteeni ovat sekä säähän sopivia että mukavia ja laadukkaita. Itselleni olisi omituista tuhlata rahoja johonkin koruihin tms. 

Tyylisi kuulostaa ihan siistiltä, ei silmäämiellyttävä ulkoasu edellytä korkokenkiä ja koruja. En tiedä mistä moinen luulo on peräisin ja outo ajattelu, että on vain kaksi ääripäätä, jakkupukutyyli tai likainen huppari.

Likainen? Ihan puhdas se on, ei nyt mikään SUPER SIISTI (:DDDDD) mutta koiralenkki ja kauppareissu hoituu. Ei kuule kiinnosta miten "huoliteltuja" ihmiset on lenkkipolulla tai ruokakaupassa... 

Vierailija
485/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ole tainnut ikinä nähdä suomalaisia miehiä? HUHHUH on varaa valittaa... 

Vai onko tää se hullu joka oli toisessa langassa jankkaamassa SUPER SIISTEISTÄ valkoisista tennareista :''D 

Nopeasti aletaan siirtämään huomiota miehiin. Miehiä haukutaan ja arvostellaan joka paikassa. naiset eivät kestä oman tyylittömyytensä esilletuontia vaan heti pyritään haukkumaan miehiä. 

Vierailija
486/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on laiska, saamaton ja lihava. Kuvittelevat että prinssi Uljas valkealla ratsulla tulee hakemaan, ja tietenkin kotiovelta.

Tämä kuvaa hyvin kotimaista naista. Vielä pieruverkkarit ja ylimielinen asenne niin avot.

Vierailija
487/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään?

Siis verraten moniin muihin maihin, miehet eivät laittaudu samalla lailla jne.

MIksi Suomessa asuvat miehet eivät käyttäydy kohteliaasti ja kunnioittavasti naisia kohtaan? Missä muussa maassa on tapana puhua rivoja tuttujen ja vieraiden naisten kuullen? Pienten ja isojen lasten kuullen?

Kuule. Asun Suomessa ja juuri tällä viikolla tinder treffit, kuinka nainen juuri kehui tapaani käyttäytyä naista kohtaan hyvin. Olin profiilissani kehunut tapaani keskustella ja nainen toistamiseen eri keskusteluissa kehui kuinka ei mies voi suhtautua joka asiaan aina kääntäen sen positiiviseksi tehden olon sellaiseksi että voi sanoa ihan mitä vaan ja aina kelpaa. 

Vierailija
488/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käyttää verkkareita tai leggareita. Miehet käyttää pieruverkkareita, koska he pieree jatkuvasti.

Vierailija
489/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oikein mieluusti huolehtisin ulkonäöstäni, jos olisi varaa. Mulla ei ole edes varaa käydä kampaajalla. No, onpahan pitkät hiukset sitten ainakin kun ei kukaan niitä leikkaa. Mutta olisi ne paljon kauniimmat, jos säännöllisesti tasoitettaisiin latvoja, mun hiukset on ihan pelkkää hamppua.

Vierailija
490/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 

1) Raskaat sääolosuhteet suuren osan vuodesta 

2) Raskas työkulttuuri

Nämä mielestäni selittävät suurimmaksi osin sen, miksei suomalaisilla ole halua tai jaksamista panostaa kauheasti pukeutumiseen tai ulkonäköön. Meillä myös (onneksi) arvostetaan tekemistä enemmän kuin pintaa, toisin kuin monessa muussa maassa - siellä ulkonäkö voi olla tärkeämäpi kuin työtulos ja siksi edellä mainittuun panostetaan enemmän kuin jälkimmäiseen. Vaikka Suomessakin ulkonäöllä on merkitystä, ei mielestäni ulkonäkö täällä kuitenkaan takaa mitään. Kun perussiisti taso on saavutettu saa sillä suurimman osan jaossa olevista eduista. 

Vierailija
491/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kun kuljin huoliteltuna räiskäisi autoilija lätäkön sisällön päälleni. Oisipa ollut jalassa lenkkarit tai kumpparit eikä mokkasaappaat.

Vierailija
492/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 

1) Raskaat sääolosuhteet suuren osan vuodesta 

2) Raskas työkulttuuri

Nämä mielestäni selittävät suurimmaksi osin sen, miksei suomalaisilla ole halua tai jaksamista panostaa kauheasti pukeutumiseen tai ulkonäköön. Meillä myös (onneksi) arvostetaan tekemistä enemmän kuin pintaa, toisin kuin monessa muussa maassa - siellä ulkonäkö voi olla tärkeämäpi kuin työtulos ja siksi edellä mainittuun panostetaan enemmän kuin jälkimmäiseen. Vaikka Suomessakin ulkonäöllä on merkitystä, ei mielestäni ulkonäkö täällä kuitenkaan takaa mitään. Kun perussiisti taso on saavutettu saa sillä suurimman osan jaossa olevista eduista. 

Ja kun ei totuus maistu, alkaa selittely.

Vierailija
493/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset käyttää verkkareita tai leggareita. Miehet käyttää pieruverkkareita, koska he pieree jatkuvasti.

En käytä. 🤢

Vierailija
494/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on laiska, saamaton ja lihava. Kuvittelevat että prinssi Uljas valkealla ratsulla tulee hakemaan, ja tietenkin kotiovelta.

Tämä kuvaa hyvin kotimaista naista. Vielä pieruverkkarit ja ylimielinen asenne niin avot.

Totta. Istutaan sohvalla jättämässä sipsiä naamaan ja valitetaan kun ovat lihavia. Auta armias jos kehottaa tekemään asialle jotain, mikä meteli ja haukkuminen.

Vierailija
495/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan mieluummin rahaa lasten jouluun kuin omaan naamaan ja vaatteisiin. 😊

Mä laitan molempiin. Huolehdin itsestäni vaikka olen äiti.

Vierailija
496/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan miltä itse näytät 45 iän jälkeen. Katsotaan! Nauran jo valmiiksi, luulet vaan olevas ikuisesti nuori ja koska esivaihtarit eivät vielä vaivaa sua, ja ihosi ei ole vielä 45 v täyttänyt niin luulet vieläjään odottamaan.

Mä nauran sulle. 😁

55v.

Vierailija
497/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen kun kuljin huoliteltuna räiskäisi autoilija lätäkön sisällön päälleni. Oisipa ollut jalassa lenkkarit tai kumpparit eikä mokkasaappaat.

Mullekin on käynyt noin, ei tosin ollut mokkakenkiä. Ei hirveästi inspiroi pukeutua vaikeasti puhdistettaviin vaatteisiin tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
498/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee.

Vierailija
499/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Istutaan sohvalla jättämässä sipsiä naamaan ja valitetaan kun ovat lihavia. Auta armias jos kehottaa tekemään asialle jotain, mikä meteli ja haukkuminen.

Ai ihan jättämässä sipsiä naamaan?

Et taida kovin montaa naista tuntea. Äitis on tollanen?

Vierailija
500/552 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on käynyt noin, ei tosin ollut mokkakenkiä. Ei hirveästi inspiroi pukeutua vaikeasti puhdistettaviin vaatteisiin tähän aikaan vuodesta.

Mikä siinä on että jotkut kuskit ihan tarkoituksella roiskii vesiä toisten päälle? Onnistuu osalta meinaan meno räiskyttämättä.