Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?

Vierailija
30.10.2025 |

Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa? 

Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa. 

Ja olen itsekin nainen. 

Kommentit (555)

Vierailija
501/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen kun kuljin huoliteltuna räiskäisi autoilija lätäkön sisällön päälleni. Oisipa ollut jalassa lenkkarit tai kumpparit eikä mokkasaappaat.

Kantsii tulevaisuuden varalta hankkia suojaussuihketta noille saappaille. Mokka ei tykkää yhtään kastua.

Vierailija
502/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joko mustat farkut tai ulkoiluun sopivat reisitaskuhousut, musta villapaita tai poolo, tukka ponnarilla, vähän meikkiä, jalassa maiharit tai vaelluskengät, takkina joku parka tai vastaava säähän sopiva. Koen olevani näissä vaatteissa enemmän minä kuin että kipsuttelisin varpaat kipeänä korkeissa koroissa. En koe olevani epänaisellinen tai ruma. Minulla on esim useita laadukkaita nahkahanskoja tai kenkäpareja ja ulkoiluvaatteeni ovat sekä säähän sopivia että mukavia ja laadukkaita. Itselleni olisi omituista tuhlata rahoja johonkin koruihin tms. 

Tyylisi kuulostaa ihan siistiltä, ei silmäämiellyttävä ulkoasu edellytä korkokenkiä ja koruja. En tiedä mistä moinen luulo on peräisin ja outo ajattelu, että on vain kaksi ääripäätä, jakkupukutyyli tai likainen huppari.

Mustakin tuo kuulostaa ihan kivalta ja omaperäiseltä tyyliltä. Mutta en usko että ap ja nuo pari trollipoikaa hyväksyisi tuota kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään?

Siis verraten moniin muihin maihin, miehet eivät laittaudu samalla lailla jne.

MIksi Suomessa asuvat miehet eivät käyttäydy kohteliaasti ja kunnioittavasti naisia kohtaan? Missä muussa maassa on tapana puhua rivoja tuttujen ja vieraiden naisten kuullen? Pienten ja isojen lasten kuullen?

Kuule. Asun Suomessa ja juuri tällä viikolla tinder treffit, kuinka nainen juuri kehui tapaani käyttäytyä naista kohtaan hyvin. Olin profiilissani kehunut tapaani keskustella ja nainen toistamiseen eri keskusteluissa kehui kuinka ei mies voi suhtautua joka asiaan aina kääntäen sen positiiviseksi tehden olon sellaiseksi että voi sanoa ihan mitä vaan ja aina kelpaa.

En tajunnut mitään tuosta viestistä.

Vierailija
504/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ole tainnut ikinä nähdä suomalaisia miehiä? HUHHUH on varaa valittaa... 

Vai onko tää se hullu joka oli toisessa langassa jankkaamassa SUPER SIISTEISTÄ valkoisista tennareista :''D 

Nopeasti aletaan siirtämään huomiota miehiin. Miehiä haukutaan ja arvostellaan joka paikassa. naiset eivät kestä oman tyylittömyytensä esilletuontia vaan heti pyritään haukkumaan miehiä. 

Mikä ihme tuo on? Ensin suomalainen mies ensin haukkuu suomalaisia naisia tyylittömiksi, ja sitten ei kestä kun hänen omaan pukeutumiseensa puututaan ja uhriutuu.

Vierailija
505/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis huomaatteko te itse kuinka helposti naiset kyllä voi alkaa ulisemaan miesten ulkonäöstä, vaikka sitä ei edes täällä kysytty? Kaksinaismoralismi kukoistaa. 😂

Eikö olisi asiallisempaa vaikka antaa minulle aloittajalle kritiikkiä, sen kyllä voin ottaa vastaan, kuin siirtää keskustelu toisen sukupuolen ulkonäön solvaamiseen. 

Ap

Ei, vaan ihan validi kysymys. Miksi aina molistaan vain naisten ulkonäöstä, vaikka miehet eivät näe senkään verran vaivaa ulkonäkönsä eteen? 

Vierailija
506/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Helsingissä porukka laittaidu sen enempää tai vähempää kuin muualla maailmalla.

Niinsanottu laittautuminen on kallista. Monilla on vaikeuksia saada raha riittämään ihan laskuihin ja ruokaan. Takuusäätiön edustaja totesi tämän just TV:n ohjelmassa.

Kallista? Selitätkö mikä laittautumisesta ja itseensä panostamisesta tekee kallista? Olen vahvasti eri mieltä enkä ole edes rikas.

Vierailija
507/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdin nykyään niin, että olen siisti, käyn suihkussa, kevyt meikki, puhtaat vaatteet. Tämä riittää itselleni.

En ole tavannut montakaan miestä, jonka takia kannattaisi panostaa sen enempää. Muut asiat kiinnostavat enemmän kun ulkonäkö. Joskus kun lähtee ulos, on kiva panostaa, muuten ei kiinnosta.

Vierailija
508/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan huomio pitää kyllä paikkansa. Suomalaiset on tuulipukukansaa edelleen.. täältähän puuttuu myös kaikki sellaiset vaateketjut joita löytää Keski-Euroopasta...ei vissiin ole kysyntää..

Vierailija
509/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni täysin päinvastoin. Miksi ihmeessä naiset laittautuvat niin paljon ja meikkaavat ja feikkaavat ulkonäköään koska se ei näytä hyvältä. Enemmän arkisuutta mukaan. En näe mitään kiinnostavaa naisessa joka on vahvasti meikattu, 2 tuntia haettu sopivaa asustetta. 

Taitava meikki ei yleensä näytä vahvalta, sellaista voi nähdä teinitytöillä  tai muuten taitamattomilla joilla vähän kokemusta parhaiden puoliensa korostamisessa. Arkisuudessa ei ole pahaa, mutta sen ei pidä olla synonyymi homssuisuudelle.  

Vierailija
510/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joko mustat farkut tai ulkoiluun sopivat reisitaskuhousut, musta villapaita tai poolo, tukka ponnarilla, vähän meikkiä, jalassa maiharit tai vaelluskengät, takkina joku parka tai vastaava säähän sopiva. Koen olevani näissä vaatteissa enemmän minä kuin että kipsuttelisin varpaat kipeänä korkeissa koroissa. En koe olevani epänaisellinen tai ruma. Minulla on esim useita laadukkaita nahkahanskoja tai kenkäpareja ja ulkoiluvaatteeni ovat sekä säähän sopivia että mukavia ja laadukkaita. Itselleni olisi omituista tuhlata rahoja johonkin koruihin tms. 

Tyylisi kuulostaa ihan siistiltä, ei silmäämiellyttävä ulkoasu edellytä korkokenkiä ja koruja. En tiedä mistä moinen luulo on peräisin ja outo ajattelu, että on vain kaksi ääripäätä, jakkupukutyyli tai likainen huppari.

Mustakin tuo kuulostaa ihan kivalta ja omaperäiseltä tyyliltä. Mutta en usko että ap ja nuo pari trollipoikaa hyväksyisi tuota kuitenkaan.

Omaperäiseltä?

Mitenkään alkuperäistä dissaamatta, noinhan pukeutuu suurin osa, joka edes vähän jaksaa miettiä mitä päälleen laittaa tähän aikaan vuodesta. Ihan perusvaatetus. Kaikki vaatteet mustat=90% suomalaisista syksyllä ja talvella.

Omaperäistä olisi käyttää värejä, jänniä väriyhdistelmiä.

Vierailija
511/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä laittaudun joka päivä. Tänäänkin aamulla kävin suihkussa ja kuivasin hiukset. Laitoin hyalyronihapposeerumia, sen päälle päivävoiteen ja sen päälle meikkivoiteen. Sitten kajalia ja ripsiväriä sekä huulipunaa. Laitoin mekon, mustat paksut sukkahousut ja kumisaappaat sekä villatakin ja sadetakin, kun lähdin ulos. Hiuksia en todellakaan laita, kun sataa. Syksy on pahin, kosteus käy hiuksiin. Ihan turha vaiva. Jis sinua ärsyttää minun kumisaappaat ja sadetakki, niin voi harmi. Minä pukeudun säähän sopivasti.

Vierailija
512/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat nössöjä. Eivät kestä jos saavat huomiota ulkonäön takia. Sen takia ei uskalleta pukeutua värikkäästi tai laittautua. Ollaan vaan turvallisesti harmaita (tai mustia) hiirulaisia.

Kyseessä on Janten-laki, joka vallitsee meillä, siinä missä muissakin Pohjoismaissa.

Vierailija
513/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylisi kuulostaa ihan siistiltä, ei silmäämiellyttävä ulkoasu edellytä korkokenkiä ja koruja. En tiedä mistä moinen luulo on peräisin ja outo ajattelu, että on vain kaksi ääripäätä, jakkupukutyyli tai likainen h

Omaperäiseltä?

Mitenkään alkuperäistä dissaamatta, noinhan pukeutuu suurin osa, joka edes vähän jaksaa miettiä mitä päälleen laittaa tähän aikaan vuodesta. Ihan perusvaatetus. Kaikki vaatteet mustat=90% suomalaisista syksyllä ja talvella.

Omaperäistä olisi käyttää värejä, jänniä väriyhdistelmiä.

Hän kertoi pukeutuvansa reisitaskuhousuihin naisena. Se on erikoista.

Vierailija
514/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on laiska, saamaton ja lihava. Kuvittelevat että prinssi Uljas valkealla ratsulla tulee hakemaan, ja tietenkin kotiovelta.

Tämä kuvaa hyvin kotimaista naista. Vielä pieruverkkarit ja ylimielinen asenne niin avot.

Totta. Istutaan sohvalla jättämässä sipsiä naamaan ja valitetaan kun ovat lihavia. Auta armias jos kehottaa tekemään asialle jotain, mikä meteli ja haukkuminen.

Ai ihan jättämässä sipsiä naamaan?

Et taida kovin montaa naista tuntea. Äitis on tollanen?

Kolahti nyt sen verran hyvin että voittaja löytyi

Vierailija
515/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylisi kuulostaa ihan siistiltä, ei silmäämiellyttävä ulkoasu edellytä korkokenkiä ja koruja. En tiedä mistä moinen luulo on peräisin ja outo ajattelu, että on vain

Hän kertoi pukeutuvansa reisitaskuhousuihin naisena. Se on erikoista.

Ei kyllä ole yhtään erikoista. Joka toisella naisella näkee esim. Revolution Racen reisitaskuhousuja, monta vuotta ollut jo muodissa pinnalla. Nämä ja löysä poolo. Parka ja maiharit. 

Vierailija
516/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni täysin päinvastoin. Miksi ihmeessä naiset laittautuvat niin paljon ja meikkaavat ja feikkaavat ulkonäköään koska se ei näytä hyvältä. Enemmän arkisuutta mukaan. En näe mitään kiinnostavaa naisessa joka on vahvasti meikattu, 2 tuntia haettu sopivaa asustetta. 

Sinä erotat meikeistä vain voimakkaat värit, mutta et huomaa, jos nainen on käyttänyt meikkaamiseen tunnin nudesävyillä.

Vierailija
517/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ilmastossa ajattelen vain mukavuutta ja lämpimänä pysymistä. 

Muualla voin ajatella myös tyyliä.

Edelleenkään ilmasto ei estä pukeutumasta sekä lämpimästi että tyylikkäästi, joten älä jauha sontaa. 

Minö en kyllä keksi miten toppa- tai nahkahanskoista saa tyylikkäät, mutta kovalla pakkasella käytän niitä mieluummin mitä ohuita nahkasormikkaita.

Millaisia kenkiä sinä käytät kovalla pakkasella tai pääkallokelillä?

Vierailija
518/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Helsingissä porukka laittaidu sen enempää tai vähempää kuin muualla maailmalla.

Niinsanottu laittautuminen on kallista. Monilla on vaikeuksia saada raha riittämään ihan laskuihin ja ruokaan. Takuusäätiön edustaja totesi tämän just TV:n ohjelmassa.

Kallista? Selitätkö mikä laittautumisesta ja itseensä panostamisesta tekee kallista? Olen vahvasti eri mieltä enkä ole edes rikas.

Yllättäen Prisman tarjousrekissä ei ole niitä tyylikkäimpiä malleja. Sieltä minä ostan omat vaatteeni, jos sopiva koko löytyy. Eri

Vierailija
519/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta mun hiuksista ei saa mitenkään huoliteltuja. Tai no, leikkaamalla ne pois saisi. Ne vaan luonnonkiharina sojottaa ympäriinsä. Vaikka kotoa lähtiessä olisi hiukset nätisi, ei ne puolen tunnin päästä enää näytä yhtään hyvältä.

Vierailija
520/555 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on laiska, saamaton ja lihava. Kuvittelevat että prinssi Uljas valkealla ratsulla tulee hakemaan, ja tietenkin kotiovelta.

Tämä kuvaa hyvin kotimaista naista. Vielä pieruverkkarit ja ylimielinen asenne niin avot.

Totta. Istutaan sohvalla jättämässä sipsiä naamaan ja valitetaan kun ovat lihavia. Auta armias jos kehottaa tekemään asialle jotain, mikä meteli ja haukkuminen.

Ai ihan jättämässä sipsiä naamaan?

Et taida kovin montaa naista tuntea. Äitis on tollanen?

Kolahti nyt sen verran hyvin että voittaja löytyi

Kiitos kun myönsit, että äitisi oli tuollainen. Se ei varmasti ollut helppoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme