Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa?
Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa.
Ja olen itsekin nainen.
Kommentit (435)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat nössöjä. Eivät kestä jos saavat huomiota ulkonäön takia. Sen takia ei uskalleta pukeutua värikkäästi tai laittautua. Ollaan vaan turvallisesti harmaita (tai mustia) hiirulaisia.
Vedä lörtsyysi äläkä puhu paskaa mt nössö.😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyllä latistetaan heti joku vähänkin massasta erottuva kaunis nainen.
Kai siinä tulee joku alemmuuskompleksi.
Se on niin että sulla on itselläsi alemmuskompleksi ja keksit tuon aloituksen että pääset haukkumaan.🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Jeep määhän oon koko ketjun ajan haukkunu näitä aloitukseen vastanneita naisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen tavattoman kaunis nainen. Silti laittaudun aamuisin.
Ou jee!👴🏻🥩👍
Samaa mieltä ap:n kanssa. Mielestäni siisti ulkoasu on itsestään huolehtimista, itsensä arvostamista ja muiden huomioonottamista, ei hienostelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, miehet eivät laittaudu samalla lailla jne.
Niin, että käännetään keskustelu heti miehiin kun aihe osuu ihon alle?
Sulla on ihon alla läskikerros.🤭
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyllä latistetaan heti joku vähänkin massasta erottuva kaunis nainen.
Kai siinä tulee joku alemmuuskompleksi.
Missä sinä tätä olet tavannut? En ole ikinä kohdannut tällaista, vaikka pukeudun monien mielestä tyylikkäästi ja naisellisesti. Jestas taas. Saan selkeästi parempaa kohtelua kun silloin kun "käväisen" kaupassa farkuissa ja tylsässä takissa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksesi perusteella olet transsu. Jalkojen välissä on gulli, mutta korvien välissä pillu.
Ei olen se läski mt Vanhapiika ja tehailen näitä paka aloituksia. 🎀🐖
Johtuisiko pukeutuminen säästä? Suomessa on suurimman osan vuodesta kylmää ja sateista, joten tuulitakki (tai talvella toppatakki) on ainoa säähän sopiva valinta. Ainakin jos ei ole varaa oikeasti laadukkaaseen villakangastakkiin, joka maksaa useamman satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksesi perusteella olet transsu. Jalkojen välissä on gulli, mutta korvien välissä pillu.
Ei olen se läski mt Vanhapiika ja tehailen näitä paka aloituksia. 🎀🐖
Kyllä sen kaikki huomaa on niin tökeröä autisti juttua.
Miten lenkille pitäisi siis pukeutua, jos verkkarit ja tuulitakki on ehdoton ei?
Itse kipaisen kohta lähikaupassa. Verkkareissa ja tuulitakissa, en ajatellut alkaa laittautua maitopurkin hakemista varten.
Kyllä yritän huolehtia ulkonäöstäni ja vaatteistani. Nämä kosteat rapakelit suoristaa laitetut hiukset hetkessä. Kura roiskuu kengistä housunlahkeisiin ja vaakasuora sade kastaa takin jne. Jatkuva vaatteiden pesu ja kenkien puhdistaminen on jokapäiväistä. Paino normaali, kevyt meikki ja siistit vaatteet, mutta sää saa ainakin meikäläisen "ränsistymään"hetkessä mainituista syistä, huoh!
Vierailija kirjoitti:
Miten lenkille pitäisi siis pukeutua, jos verkkarit ja tuulitakki on ehdoton ei?
Itse kipaisen kohta lähikaupassa. Verkkareissa ja tuulitakissa, en ajatellut alkaa laittautua maitopurkin hakemista varten.
Ei kannatakaan, koska ketään ei kiinnosta
Anteeksi aloituksen tökeröstä otsikosta ja ylipäätään naisen ulkonäköön kohdistuneesta aloituksesta.
Kritiikki vastaanotettu ja toimin jatkossa toisin.
Ap
Outohyypät voi tulla tillistelemään rävähtämättömin kostein katsein. Miehetkin tykkää kiinteän porautuvasta katseesta, ei yhtään ala kummasti kutajamaan joka paikkaa.
Voit olla suosittu joko naisten, tai miesten keskuudessa. Et molempien.
Moni nainen valitsee naiset, koska eivät kestä sitä selkäänpuukotusta ja myrkyllisyyttä, mitä seksikäs ulkonäkö "näissä luonnollisissa, älykkäissä tosinaisissa" aiheuttaa.
Osa nuoremmista miehistä lsittautuu vähän, osa on verkkari, collari linjalla, farkut jos on niin roikkuu polvissa. Keski-ikäiset miehet pukeutuvat hyvin persoonattomasti, jotakin vain vetäisty päälle, oli juhla tai arki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mua ei voisi vähempää ulkonäkö asiat kiinnostaa. Käyn suihkussa ja huolehdin muutenkin hygieniasta, pukeudun vain vaatteisiin joista pidän (niihin verkkareihin, huppareihin jne), harjaan hiukseni vaan jos muistan ja jaksan, ei tähän piikkisuoraan reuhkaan tule koskaan takkuja joten harvemmin jaksan kun se näyttää jokatapauksessa aina samalta, harjasi tai ei. En omista meikkejä, koska ei kiinnosta, en hiustuotteita, koska ei kiinnosta, en "naisellisia" vaatteita koska ei kiinnosta. Enkä todellakaan ala "laittautua" muiden ihmisten mieliksi koska mua itseäni ei vaan todellakaan kiinnosta.
Kiitos, että jaoit näkemyksesi! Hyvä, että tekee niin kuin itselle tuntuu hyvältä.
Selvennän vielä, että tuo käyttämäni sana "huolehtia" otsikossa on varmasti liian vaativa sana, en tarkoita sitä negatiivisesti. Keskustelua ainakin heräsi.
Ap
Mitä selvennettävää sä meinaat tuossa olevan äidinkielenään suomea puhuvalle? Ei sun mulle ainakaan tarvitse selventää yhtään mitään, mä olen oppinut lukemaan tätä äidinkieltäni yli 50 vuotta sitten, luultavasti ennen kun sinä olet edes syntynyt.
Koska suomalainen naisella on ura ja itse hoidetaan kotityöt ilman palveluita. Jos sen päälle on perhettä, niin nainen hoitaa kotityöt ja lapset. Ap:n haikailemassa muualla mies kustantaa naisen itsensä laitattamisen ja kodinhoitaja voi auttaa, vaikka nainen ei lasten vuoksi kävisikään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mua ei voisi vähempää ulkonäkö asiat kiinnostaa. Käyn suihkussa ja huolehdin muutenkin hygieniasta, pukeudun vain vaatteisiin joista pidän (niihin verkkareihin, huppareihin jne), harjaan hiukseni vaan jos muistan ja jaksan, ei tähän piikkisuoraan reuhkaan tule koskaan takkuja joten harvemmin jaksan kun se näyttää jokatapauksessa aina samalta, harjasi tai ei. En omista meikkejä, koska ei kiinnosta, en hiustuotteita, koska ei kiinnosta, en "naisellisia" vaatteita koska ei kiinnosta. Enkä todellakaan ala "laittautua" muiden ihmisten mieliksi koska mua itseäni ei vaan todellakaan kiinnosta.
Kiitos, että jaoit näkemyksesi! Hyvä, että tekee niin kuin itselle tuntuu hyvältä.
Selvennän vielä, että tuo käyttämäni sana "huolehtia" otsikossa on varmasti liian vaativa sana, en tarkoita sitä negatiivisesti. Keskustelua
Aivan totta puhut!
Ap
Tasa-arvo. Suomalaiset naiset eivät ole riippuvaisia miehistä. He eivät joudu jahtaamaan hyvää miestä.
Suomalaisen naisen kumppani eron jälkeen on Kela. Kela maksaa naiselle asumistukea ja lapsilisää, joten naisen ei tarvitse välittää miehistä tai edes aviomiehestään.