Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?

Vierailija
30.10.2025 |

Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa? 

Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa. 

Ja olen itsekin nainen. 

Kommentit (435)

Vierailija
21/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan monet maanläheisiä eikä haluta huomiota muilta. Minusta se on vaan hyvä piirre. Miksi pitäisi kiinnostaa miltä näyttää, kun tuolla arjessaan kulkee? Ihanaa, ettei täällä ole sosiaalista painetta muuta kuin olla puhdas ja siisti.

Vierailija
22/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa muuta päivittäistä pakollista paskaa. Jos ainoa tehtävä elämässä olisi ulkonäön vaaliminen ja pukeutumiseen keskitttyminen, niin kai sitä jaksaisi paremmin. 

Ymmärrän hyvin. :) Ja oot varmasti kaunis kuitenkin. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan monet maanläheisiä eikä haluta huomiota muilta. Minusta se on vaan hyvä piirre. Miksi pitäisi kiinnostaa miltä näyttää, kun tuolla arjessaan kulkee? Ihanaa, ettei täällä ole sosiaalista painetta muuta kuin olla puhdas ja siisti.

Asiallinen perustelu, ymmärrän hyvin. Maanläheisyys on kaunista myös. <3

Ap

Vierailija
24/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys on, miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään.

Toisessa ketjussa miehet juuri ulisevat, miten epistä on, kun naiset haluavat seksiä vain hyvännäköisten miesten kanssa.

Ulkonäöstään huolehtiminen on siis miehille tärkeämpää kuin naisille, jos miehet kerran haluavat enemmän seksiä.

Tämän ymmärtäminen on miesten aivoille liian haastavaa. 

Laihduta niin ei tarvitse olla miehille katkera kun eivät pane sinua.

Logiikkasi pettää.

Minä olen nainen ja voin saada niin paljon seksiä kuin haluan. En halua sitä enempää.

Täällä palstalla taas miehet ulisevat katkerina, että eivät saa seksiä naisilta, vain hyvännäköiset miehet saavat. Loogisesti niiden miesten pitäisi tehdä kaikkensa kohentaakseen ulkonäköään saadakseen seksiä.

Vierailija
25/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää välittää. Ulkonäkö meni sairastumisen myötä enkä edes ylipäänsä halua elää, joten ei joku lärvi ym. enää liikuta.

Vierailija
26/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella olet transsu. Jalkojen välissä on gulli, mutta korvien välissä pillu.

Vierailija
27/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naisilla on sen verran hyvä asema, että he voivat ensisijaisesti miettiä omaa mukavuuttaan sen sijaan, että pitäisi keskittyä nappaamaan tarpeeksi varakas mies.

Vierailija
28/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun tässä työpöydän ääressä leggareissa, islantilaisvillapaidassa ja neonkeltainen heijastintyötakki päällä. Leggarit ovat mukavat, villapaita lämmin ja heijastintakin olen saanut mieheltä lahjaksi, jotta näkyisin pimeässä ja pysyisin kuivana ja lämpimänä. Ketä varten oikein pukeutuisin? Olen etätöissä kaksistaan miehen kanssa, ja se tykkää leggareista ja varmaan tästä takistakin kun on sen ostanut.

Missä tiloissa työpöytäsi on, kun olet pukeutunut noin lämpimästi? Islantilaisneuleet ovat ihania.

Vierailija
29/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis huomaatteko te itse kuinka helposti naiset kyllä voi alkaa ulisemaan miesten ulkonäöstä, vaikka sitä ei edes täällä kysytty? Kaksinaismoralismi kukoistaa. 😂

Eikö olisi asiallisempaa vaikka antaa minulle aloittajalle kritiikkiä, sen kyllä voin ottaa vastaan, kuin siirtää keskustelu toisen sukupuolen ulkonäön solvaamiseen. 

Ap

No minä annan kritiikkiä sinulle.

Miksi teit naisten ulkonäköä arvostelevan ketjun, kun suurin yhteiskunnallinen ongelma on, että liian harvat miehet panostavat ulkonäköönsä?

https://www.vauva.fi/keskustelu/6274623/hs-seksi-jakautuu-miesten-keske…

Tuossakin ketjussa miehet parhaillaan ulisevat, että on törkeää, kun naiset antavat seksiä vain hyvännäköisille miehille. Loogisesti niiden vähemmän hyvännäköisten miesten pitäisi siis alkaa panostaa ulkonäköönsä, niin hekin voisivat saada seksiä.

Vierailija
30/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mua ei voisi vähempää ulkonäkö asiat kiinnostaa. Käyn suihkussa ja huolehdin muutenkin hygieniasta, pukeudun vain vaatteisiin joista pidän (niihin verkkareihin, huppareihin jne), harjaan hiukseni vaan jos muistan ja jaksan, ei tähän piikkisuoraan reuhkaan tule koskaan takkuja joten harvemmin jaksan kun se näyttää jokatapauksessa aina samalta, harjasi tai ei. En omista meikkejä, koska ei kiinnosta, en hiustuotteita, koska ei kiinnosta, en "naisellisia" vaatteita koska ei kiinnosta. Enkä todellakaan ala "laittautua" muiden ihmisten mieliksi koska mua itseäni ei vaan todellakaan kiinnosta. 

Kiitos, että jaoit näkemyksesi! Hyvä, että tekee niin kuin itselle tuntuu hyvältä.

Selvennän vielä, että tuo käyttämäni sana "huolehtia" otsikossa on varmasti liian vaativa sana, en tarkoita sitä negatiivisesti. Keskustelua ainakin heräsi. 

Ap

Vierailija
31/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Helsingissä porukka laittaidu sen enempää tai vähempää kuin muualla maailmalla.

Sit taas vaikka Saksassa näkee kyllä paljon sellaista, ettei laittauduta.

Mulle on sinänsä ihan sama miten muut laittautuu tai on laittautumatta, mutta itse olen esim. tänään tehnyt sellasen hikitreenin että en varmaan sellaisia jaksaisi tehdä, jos sillä ei olisi mitään ulkonäöllistä vaikutusta..

Vierailija
32/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa muussa maassa naiset raataa puolikuolemaan asti töissä ja kotona.

Vierailija
33/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää välittää. Ulkonäkö meni sairastumisen myötä enkä edes ylipäänsä halua elää, joten ei joku lärvi ym. enää liikuta.

Olen pahoillani. Olet varmasti yhä todella kaunis. 

Ap

Vierailija
34/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kyllä latistetaan heti joku vähänkin massasta erottuva kaunis nainen. 

Kai siinä tulee joku alemmuuskompleksi. 

Se on niin että sulla on itselläsi alemmuskompleksi  ja keksit tuon aloituksen että pääset haukkumaan.🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
35/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit kertomatta, miten HUOLEHDIT ulkonäöstäsi, pukeutumisestasi ja hiuksistasi. Laita homma tänne niin katson kelpaatko minulle, oletko riittävän huolehtivainen.

Vierailija
36/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä muiden ulkonäöstä piittaat, huolehdi omista asioistasi vaan. Et voi tietää MITÄÄN sen toisen ihmisen elämästä. Ehkä häntä ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäkönsä muiden arjen haasteiden keskellä.

En tiedäkään mitään sen toisen ihmisen elämästä. 😄 Tässä tulikin jo yksi vastaus, että ei kiinnosta. En tarkoita, että yksi asia on huonompi tai parempi kuin toinen. Kunhan mietin vain. 

Ei ole miettimistä julistaa Kaikki Suomen naiset.   Mees nyt vaihtamaan tenasi..

Vierailija
37/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyyppiesimerkki kaasuvalottajasta. Ensin heittää negaa ja sitten kirjoittaa, että tarkoittikin vain hyvää. Suksi helvettiin !

Vierailija
38/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys on, miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään.

Toisessa ketjussa miehet juuri ulisevat, miten epistä on, kun naiset haluavat seksiä vain hyvännäköisten miesten kanssa.

Ulkonäöstään huolehtiminen on siis miehille tärkeämpää kuin naisille, jos miehet kerran haluavat enemmän seksiä.

Tämän ymmärtäminen on miesten aivoille liian haastavaa. 

Laihduta niin ei tarvitse olla miehille katkera kun eivät pane sinua.

Pidä sä vaan se nysämuna housuissas.

Vierailija
39/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarve miellyttää miehiä. 

Vierailija
40/435 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim alapäänsä karvoitus on useimmilla retuperällä. Tuherossa rönsyilee eripituisia ja -värisiä karvoja sakeassa

pöheikössä.