Miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, suomalaiset naiset eivät laittaudu samalla lailla. En tarkoita mitään toimenpiteitä tai isoa kerrosta meikkiä, vaan ihan pukeutumista ja esim. hiustenlaittoa?
Ihan vilpittömästi mietin, mistä tämä kumpuaa? Minusta on ihanaa nähdä, kun kadulla kävelee vastaan kauniisti pukeutunut nainen, muussakin kuin verkkareissa ja tuulitakissa.
Ja olen itsekin nainen.
Kommentit (147)
Ei ainakaan Helsingissä porukka laittaidu sen enempää tai vähempää kuin muualla maailmalla.
Täällä kyllä latistetaan heti joku vähänkin massasta erottuva kaunis nainen.
Kai siinä tulee joku alemmuuskompleksi.
Miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, miehet eivät laittaudu samalla lailla jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä muiden ulkonäöstä piittaat, huolehdi omista asioistasi vaan. Et voi tietää MITÄÄN sen toisen ihmisen elämästä. Ehkä häntä ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäkönsä muiden arjen haasteiden keskellä.
En tiedäkään mitään sen toisen ihmisen elämästä. 😄 Tässä tulikin jo yksi vastaus, että ei kiinnosta. En tarkoita, että yksi asia on huonompi tai parempi kuin toinen. Kunhan mietin vain.
Ruotsalaiset, norjalaiset ja tanskalaiset miehet ovat miljoona kertaa tyylikkäämpiä kuin suomalaiset.
Suomalaiset ovat nössöjä. Eivät kestä jos saavat huomiota ulkonäön takia. Sen takia ei uskalleta pukeutua värikkäästi tai laittautua. Ollaan vaan turvallisesti harmaita (tai mustia) hiirulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset, norjalaiset ja tanskalaiset miehet ovat miljoona kertaa tyylikkäämpiä kuin suomalaiset.
Kyllä.
Liikaa muuta päivittäistä pakollista paskaa. Jos ainoa tehtävä elämässä olisi ulkonäön vaaliminen ja pukeutumiseen keskitttyminen, niin kai sitä jaksaisi paremmin.
Missä naiset kulkee verkkareissa ja tuulitakissa? En ole itse havainnut, jos ei nyt lenkkeilijöistä puhuta. Muutenkin suomalaisten laittautumisen vähyyttä liioitellaan, tunsin itseni suorastaan ylipukeutuneeksi Roomassa paikallisissa ravintoloissa syödessäni, viikonloppuiltoinakin enemmistö oli farkuissa ja neuleissa. Myöskään meikkiä ei paikallisilla näyttänyt paljon olevan, kun ei tosiaan missään pintaliitopaikoissa käyty. Itse käytän kyllä aina kivoja vaatteita, mutta en jaksa arkisin käyttää aikaa meikkaamiseen tai hiusten laittamiseen, tosin eniten ärsyttää väsyneenä illalla poistaa meikit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään?
Siis verraten moniin muihin maihin, miehet eivät laittaudu samalla lailla jne.
Niin, että käännetään keskustelu heti miehiin kun aihe osuu ihon alle?
Olen tavattoman kaunis nainen. Silti laittaudun aamuisin.
Oikea kysymys on, miksi suomalaiset miehet eivät huolehdi ulkonäöstään.
Toisessa ketjussa miehet juuri ulisevat, miten epistä on, kun naiset haluavat seksiä vain hyvännäköisten miesten kanssa.
Ulkonäöstään huolehtiminen on siis miehille tärkeämpää kuin naisille, jos miehet kerran haluavat enemmän seksiä.
Ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäköstandartit. Olen tyytyväinen ulkonäkööni pieruverkkareissa ja hupparissa, ilman meikkiä ja tukka sojossa. Muutakin ajateltavaa kuin leikkiä prinsessaa tuntemattomia miellyttääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa miehet juuri ulisevat, miten epistä on, kun naiset haluavat seksiä vain hyvännäköisten miesten kanssa.
Ulkonäöstään huolehtiminen on siis miehille tärkeämpää kuin naisille, jos miehet kerran haluavat enemmän seksiä.
Tämän ymmärtäminen on miesten aivoille liian haastavaa.
Siis huomaatteko te itse kuinka helposti naiset kyllä voi alkaa ulisemaan miesten ulkonäöstä, vaikka sitä ei edes täällä kysytty? Kaksinaismoralismi kukoistaa. 😂
Eikö olisi asiallisempaa vaikka antaa minulle aloittajalle kritiikkiä, sen kyllä voin ottaa vastaan, kuin siirtää keskustelu toisen sukupuolen ulkonäön solvaamiseen.
Ap
Koska mua ei voisi vähempää ulkonäkö asiat kiinnostaa. Käyn suihkussa ja huolehdin muutenkin hygieniasta, pukeudun vain vaatteisiin joista pidän (niihin verkkareihin, huppareihin jne), harjaan hiukseni vaan jos muistan ja jaksan, ei tähän piikkisuoraan reuhkaan tule koskaan takkuja joten harvemmin jaksan kun se näyttää jokatapauksessa aina samalta, harjasi tai ei. En omista meikkejä, koska ei kiinnosta, en hiustuotteita, koska ei kiinnosta, en "naisellisia" vaatteita koska ei kiinnosta. Enkä todellakaan ala "laittautua" muiden ihmisten mieliksi koska mua itseäni ei vaan todellakaan kiinnosta.
Mä en kauheasti liiku ihmisten ilmoilla, lähinnä työmatkat ja työpäivät. Aina on hame, tukka laitettu, meikkiä ja puseroon sopivat korvakorut. Olen 46, nyt on taas aikaa ja intoa, lapsiperhevuosina ei aina ollut. Voi olla, että tuolla mörönpimeydellä on jotain tekemistä asian kanssa...? Mä näen kyllä kivasti laitettuja naisia ihan päivittäin, ehkä se on katsojan silmässä, ellei niitä näe koskaan.
Istun tässä työpöydän ääressä leggareissa, islantilaisvillapaidassa ja neonkeltainen heijastintyötakki päällä. Leggarit ovat mukavat, villapaita lämmin ja heijastintakin olen saanut mieheltä lahjaksi, jotta näkyisin pimeässä ja pysyisin kuivana ja lämpimänä. Ketä varten oikein pukeutuisin? Olen etätöissä kaksistaan miehen kanssa, ja se tykkää leggareista ja varmaan tästä takistakin kun on sen ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ymmärtäminen on miesten aivoille liian haastavaa.
Laihduta niin ei tarvitse olla miehille katkera kun eivät pane sinua.
Mitä ihmettä sinä muiden ulkonäöstä piittaat, huolehdi omista asioistasi vaan. Et voi tietää MITÄÄN sen toisen ihmisen elämästä. Ehkä häntä ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäkönsä muiden arjen haasteiden keskellä.