Työtön kaveri paljasti että hänellä on salaisella krypto tilillä 280 000€ ja silti nostaa täydet toimeentulotuet joka kuukausi
Eikö tuo ole törkeä petos joka pitää ilmoittaa viranomaisille?!?!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Monella ihmisellä on salainen tili tai kassakaappi kuten minulla jossa on rahaa jemmassa. Kaikesta ei pidä kertoa ettei kateelliset ala itkemään.
Kyseessä ei ole kateus vaan petos. Toimeentulotuki on tarkoitettu niille, joilla ei ole omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella ihmisellä on salainen tili tai kassakaappi kuten minulla jossa on rahaa jemmassa. Kaikesta ei pidä kertoa ettei kateelliset ala itkemään.
Kyseessä ei ole kateus vaan petos. Toimeentulotuki on tarkoitettu niille, joilla ei ole omaa rahaa.
Niin kauan kun ministerit ja kansanedustajat saa jotain sopeutumisrahaa pari tonnia niin minä pidän kassakaapissa rahaa ja teen pimeitä töitä.
Nytkö se marjastaja-pullonkerääjä on siirtynyt kryptokapitalistiksi?
Nonyt alkoi kiinnostamaan. Missä tämä salatili on, ap?
Ahaa. Tän tyypin kannattaisi jakaa osaamistaan ja pitää kaikille halukkaille verkkokursseja aiheesta. Saisi ihan laillisesti tehdä mitä osaa eikä työkkäri vaivaisi yrittäjää XD
Pistäs ap linkkiä tänne jos kaveris alkaa pitää kursseja aiheesta!
Vierailija kirjoitti:
Ei hänellä ole kuin tuulenhuuhtoma perse.
Kukaan ei jää Suomeen, jos tuon verran on rahaa saatavilla.
Siis... 280 k€ on mielestäsi paljon?
Kela: "Myös ulkomailla oleva varallisuus vaikuttaa toimeentulotukeen. Jos tällaista varallisuutta on, siitä täytyy kertoa hakemuksessa. Liitä toimeentulotuen hakemukseen selvitys ulkomailla olevasta varallisuudesta, esimerkiksi tiliotteet kaikista perheenjäsenten ulkomaisista tileistä."
Kerro tileistä. Hyvä poika/tyttö!
Eli jos joutuu ottamaan p-duunista loparit on oltava ainakin 3kk tuloton koska omat säästöt estävät toimeentulotuen. Ja Riikka Petteri helpotti irtisanomista vielä lisää.
Suomessa 2026 helpoiten voi henkisesti parhaiten ne kovahermoiset ammattityöttömät jotka nostaa kaikki tukensa pankkiautomaatista maksupäivänä pois tililtään ja kantavat lisää kuitteja sosiaalitädeille sen jälkeen.
Ei omista mitään, ei huolta ulosotostakaan.
Miksi nyt on kullan hinta järjettömän korkea? No siitä vaan amatööritkin ostamaan, joku tienaa ennätys hyvin kun isosta määrästään myy pois... pörssi toimii aina näin, nousee ja nousee, sitten rommaa. Pieni ihminen on se jolta sukan varsista säästöt lähtee ensiksi.
Kiva stoori. Oikeasti irl sijoittamisella lähes 400k ap;n (mielikuvitus)kaveri saisi vuokra- ja pääomatuloja sen verran hyvin kuussa hyvin ettei lattiatasonduuniin enää tarvitsisi edes mennä.
280k siis. No sitten vähemmän omia neukkukuutioita vuokralle :)