Mies hengaa jatkuvasti luonani
En kestä tätä, kun mies asuu koko ajan kodissani, vaikka hänellä on oma koti. Olen ottanut tämän useasti esille, mitta hän ei voi kuulemma oleilla siellä kotonaan kuin ehkä 5 päivää kuukaudesta. Epäilen, että hän lyhytvuokraa sitä tai jotain muuta outoa, mutta hän väittää, että ei. Onhan tämä todella raivostuttavaa. Pitääkö erota kokonaan tämän takia? Mielellään seurustelisin eri asunnoista käsin, mutta en halua yhteisasumista. Ja mies tietenkään siis ei maksa täällä olosta mitään, kun ei virallisesti asu täällä, enkä maksa vesimaksua hänestä tms. Välillä hän toi tänne paljon omia tavaroitaankin, mutta hikeennyin ja vaadin, että vei pois ne ja suurimman osan veikin.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mun exältä.
Mitä siinä oli taustalla, hänen motiivinsa toimia noin, mitä siinä tapahtui?
No palvelu pelaa ilmaiseksi.
Mikä ihmeen palvelu? Ihan pimeetä jengiä täällä! Itse olen hengaillut useamman naisystäväni luona joskus lähes koko kuukauden ja molemmilla on ollut kivaa. En syö hänen ruokiaan eikä asunto kulu mitenkään siellä olostani.
Ollut ihan normi hommaa. Välillä kun olen ollut pidempään himassa on soittanut ja pyytänyt luokseen.
Nykyään, näin vanhempana en tosin olisi niin paljon himastani pois, mutta kun eräässä suhteessa en ollut lähes koko aikaa naisystäväni luona, niin tämä uhkasi erolla. Luonani hän ei viihtynyt.
Ap ei halua asua miehen kanssa. Ei toista voi pakottaa. Eivät ole edes naimisissa.
Ap, sun on nyt vaan tajuttava ja hyväksyttävä että mies saattaa valehdella sinulle päin naamaa.
Elikkä jos sanoo ettei vuokraa asuntoaan muille saattaa olla valetta.
Itse olet rehellinen ihminen, niin ei tarkota että kaikki muutkin olis tätä.
Mitä halvatun väliä sillä on, mitä mies asunnollaan tekee tai onko sitä edes. Pointti on, että ap ei halua, että mies on hänen asunnollaan niin paljon kuin nyt on.
Hänellä on täysi oikeus tähän. Se ei tee hänestä huonoa ihmistä. Tähän asiaan ei liity mitenkään meidän muiden kauniit tarinat, miten me kyllä nuorena tavattiin ja yhteen muutettiin ja nyt asutaan jo kolmatta yhteistä kotia. Niin on minullekin käynyt. Tai se, että jonkun miehen mielestä on ihanaa, että tyttis on hänen luonaan. Ap EI halua.
Kun aletaan myöhemmällä iällä sille toiselle kierrokselle, jossa mieskin nyt on, on kai ihan järkeen käyvää, että molemmilla on se entinen elämä ja tämä nykyinen on rakennettu sitten sen jälkeen. Toivottovasti sellaiseksi kuin itse tahtoo. Ja sitä, miksi sen toinen on rakentanut on kunnioitettava, jos suhteeseen mielii. Ei niin, että parisuhteen tulisi olla sitä, mitä se itsellä aikaisemmin oli.
Siitä tässä nimittäin lienee kyse. Mies ei ehkä ole eroa halunnut, eikä ole eron jälkeen sinkkuna viihtynyt. Nyt hän on päättänyt jatkaa apn kanssa siitä, mihin ex-rouvan kanssa jäi.
Ainut ongelma asiassa on, että ap ei ainakaan vielä tahdo! Mutta hyvä nainen, sano tämä nyt suoraan. Että sinulle tämä on liian paljon liian nopeasti ja jos mies toivoo mitään jatkoa tarinalle, hän nyt vaan oppii olemaan vielä itsekseen siellä omilla kämpillä.
Ehkä miehesi haluaa viedä suhteenne seuraavalle levelille
Ihan suotta skitsoilet. Tekstisi perusteella et ole parisuhde tyyppiä
Totttakait muutot yms sovitaan kahden kesken.
Mutta tiesitkö että parisuhde on myös sitä että molemmat joutuvat joustamaan ja tekemään kompromisseja. Tiukka ei joka asiassa tarkoittaa sitä että sinun kuuluisi olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehesi haluaa viedä suhteenne seuraavalle levelille
Ihan suotta skitsoilet. Tekstisi perusteella et ole parisuhde tyyppiä
Totttakait muutot yms sovitaan kahden kesken.
Mutta tiesitkö että parisuhde on myös sitä että molemmat joutuvat joustamaan ja tekemään kompromisseja. Tiukka ei joka asiassa tarkoittaa sitä että sinun kuuluisi olla yksin.
Provoilet vissiin? Mutta minkälainen ystävä itse olet? Kai ymmärrät, että jos ystäväsi haluaa viettää enemmän aikaa kanssasi, sinun tulee olla valmis aina avaamaan ovesi hänelle. Jos hänestä tuntuu, että nyt olisi ihana semmoinen tyttöjen viikonloppu, jossa ollaan sinun luona, viinitellään vähän, laitellaan kivoja aamiaisia, käydään lounaalla ulkona ja sitten tullaan sun luo saunomaan jos sellainen on, ellei, niin istutaan vaan sohvalla juttelemassa, niin totta kai tää on sulle ok. Tilanteesta riippumatta.
Ellei ole, niin parempi, että et edes yritä ystävystyä kenenkään kanssa. Et ansaitse ystäviä, koska et ole kykeneväinen antamaan heille aikaasi.
Ihan varmaan mun exä. Kun alettiin olla yhdessä, lähdin aiemmin varatulle lomareissulle kaverin kanssa ja tää pyysi saada jäädä mun luo kissavahdiksi. Lomareissulle sain kuvia hänestä ja kissastani ja sitten sen kuvan, jossa oli 3-4 muovikassia ja teksti: "toivottavasti et heitä mua ulos". Hän oli siis muuttanut mun luokse.
Asui ilmaiseksi ekat kaksi vuotta.
Myöhemmin kuulin, että oli asunut mua ennen kahden naisen luona myös ilmaiseksi. Molemmilla 1-2 vuotta. Aina kirjoilla jossain muualla. Porukoillaan, isovanhemmillaan. Nää naiset sai tietääkseni Kelan tukia, mutta mä en todellakaan saanut.
Exä asuu nytkin yhden naisen luona (pommin varmasti ilmaiseksi!) ja on kirjoilla isovanhemmillaan.
Eromme syy oli pitkälti se, että hän halusi käyttää tilinsä itseensä, ei tylsiin asumis- ym. laskuihin. Hän haikaili suhteemme alkuaikoja, jolloin hän osteli itselleen tavaraa, reissuja, koiran, otti tatuointeja, jne. Ja minä maksoin asumisen. Että tämmönen "miesolettama" oli se "alfa".
Siitä tässä nimittäin lienee kyse. Mies ei ehkä ole eroa halunnut, eikä ole eron jälkeen sinkkuna viihtynyt. Nyt hän on päättänyt jatkaa apn kanssa siitä, mihin ex-rouvan kanssa jäi.
Haa, tässä on nyt kyllä todennäköisin selitys! Ap ei ole suostunut kertomaan, onko käynyt miehen asunnossa edes, joten sikäli epäilen, että aloituskin on provo, mutta tämä on kyllä varmaan yleisin selitys. Ei mitkään vaikea salateoriat ja puhuu varmaan totta, että ei ole vuokrannut.
Mutta joo, todennäköisesti miehellä on ankea poikamiesboxi, jota ei ole viitsinyt yhtään laittaa, ei siivoa, ei kiinnostu kodin viihtyvyydestä muuten kuin käyttäjänä ja tämä varmaan ollut ainakin osasyy siihen eroonkin. Kun toiselle kyllä kelpaa kaikki kodin mukavuudet, mutta niistä ei olla yhtään valmiita näkemään vaivaa. Ei sitä rahalla osteta, että kumpikin kokee vastuuta kodin viihtyisyydestä ja siisteydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmaan mun exä. Kun alettiin olla yhdessä, lähdin aiemmin varatulle lomareissulle kaverin kanssa ja tää pyysi saada jäädä mun luo kissavahdiksi. Lomareissulle sain kuvia hänestä ja kissastani ja sitten sen kuvan, jossa oli 3-4 muovikassia ja teksti: "toivottavasti et heitä mua ulos". Hän oli siis muuttanut mun luokse.
Myöhemmin kuulin, että oli asunut mua ennen kahden naisen luona myös ilmaiseksi. Molemmilla 1-2 vuotta. Aina kirjoilla jossain muualla. Porukoillaan, isovanhemmillaan. Nää naiset sai tietääkseni Kelan tukia, mutta mä en todellakaan saanut.
Exä asuu nytkin yhden naisen luona (pommin varmasti ilmaiseksi!) ja on kirjoilla isovanhemmillaan.
Eromme syy oli pitkälti se, että hän halusi käyttää tilinsä itseensä, ei tylsiin asumis- ym. laskuihin. Hän haikaili suhteemme alkuaikoja, jolloin hän osteli itselleen tavaraa, reissuja, koi
Näitä kertomuksia on niin paljon! En kysy ilkeydellä, mutta voisitko sinä avata, miten tuo oikeasti on mahdollista? Siis että miksi todellakin et sanonut heti, että kyllä, nimenomaan ulos heitän sinut heti. Kysyn, kun itselleni tuo olisi aivan painajainen ja pahin sellainen. Että siis koti, jonka itse olen valinnut ja maksan ei ole omassa hallinnassani, vaan sinne tunkee joku omaehtoisesti ja omin luvin.
Ja sitten oikeasti vielä siinä vieressä kuluttaisi surutta. En vaan voi ymmärtää:-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö hänelle ruoatkin nenän eteen ja peset pyykit?
En, olen vetänyt rajat siihenkin, että en tee hänelle ruokaa, enkä osta sitä, enkä anna pestä pyykkiäkään täällä. Joten tuntuu käsittämättömältä, että hän silti ikäänkuin väkisin asuu täällä. En ole keksinyt muuta selitystä kuin että se asunto on muussa käytössä hänellä. Olen jopa harkinnut yksityisetsivän palkkausta, vaikka en ole sitä sentään tehnyt.
Ap
Mitään yksityisetsivää ei tarvita, tänä päivänä saa kyllä asiat selville. Onko kertonut oikean nimensä vai onko pelkkä velikulta Vantaalta?
Onkohan tämä provo. Miksi sä muuten ylipäätään olet minkäänlaisissa läheisemmissä suhteissa tuollaisen kanssa.
Siinähän ei naisten mielestä ole mitään ongelmaa jos nainen viettää suurimman osan ajastaan miehen kustannuksella miehen maksamassa asunnossa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikänen?
Keski-ikäinen. On eronnut aiemmin, mutta hänellä on kuitenkin oma asunto.
Ap
Onko sulla oikeasti todistetta että asunto on niin sanotusti oma.
Jätä se sikarotta! .... Kerrankin tämä ei ole vitsi.
En, olen vetänyt rajat siihenkin, että en tee hänelle ruokaa, enkä osta sitä, enkä anna pestä pyykkiäkään täällä. Joten tuntuu käsittämättömältä, että hän silti ikäänkuin väkisin asuu täällä. En ole keksinyt muuta selitystä kuin että se asunto on muussa käytössä hänellä. Olen jopa harkinnut yksityisetsivän palkkausta, vaikka en ole sitä sentään tehnyt.
Tätäkään mä en ymmärrä. Siis elellään siellä kun kämppikset, yksi tekee munakkaan ja toinen paistelee kananmunat omasta kennosta hetken päästä. Mutta niinpä ei poiskaan lähde.
Ei tarvita yksityisetsivää. Tuo ylempi oli oikeassa: mies tahtoo jatkaa sitä entistä liittoaan sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ei naisten mielestä ole mitään ongelmaa jos nainen viettää suurimman osan ajastaan miehen kustannuksella miehen maksamassa asunnossa.....
No on siinä, jos mies sanoo, että tarvii omaa tilaa. Mutta ei mies sano, koska on kiva, että sänky on lämmin ja hyvällä lykyllä ruokakin valmista kun menoiltaan kotiin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eromme syy oli pitkälti se, että hän halusi käyttää tilinsä itseensä, ei tylsiin asumis- ym. laskuihin. Hän haikaili suhteemme alkuaikoja,
Kootut selitykset ja valheet. Miehellä tavarat "eksän" luona ja asuu äidillään, koska eksä on hullu. Covidin vuoksi joutui tulemaan ulkomailta kotiin koska kuuluu riskiryhmään (asuiko sieläkin kavereidensa nurkissa?). Eksä ei suostu antamaan tavaroita takaisin (mihin mies edes veisi ne?). Jne. Selityksiä löytyy ja mies on aina uhri, ja dramaattisten tapahtumien kohde. Itsellä ei tietenkään mitään osuutta draaman syntymiseen...
Onhan tuossa monta epämääräisyyttä, mutta jos henkilö on taitava manipuloija ja uhri ei ole aiemmin tavannut ammattivalehtelijaa, niin näin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään mä en ymmärrä. Siis elellään siellä kun kämppikset, yksi tekee munakkaan ja toinen paistelee kananmunat omasta kennosta hetken päästä. Mutta niinpä ei poiskaan lähde.
Ei tarvita yksityisetsivää. Tuo ylempi oli oikeassa: mies tahtoo jatkaa sitä entistä liittoaan sun kanssa.
En ole koskaan syönyt samoja ruokia muiden kanssa asuessani, paitsi äidin. Miehet syövät huonolaatuista koiranruokaa.
Sulta ei kysytty!!