Mies hengaa jatkuvasti luonani
En kestä tätä, kun mies asuu koko ajan kodissani, vaikka hänellä on oma koti. Olen ottanut tämän useasti esille, mitta hän ei voi kuulemma oleilla siellä kotonaan kuin ehkä 5 päivää kuukaudesta. Epäilen, että hän lyhytvuokraa sitä tai jotain muuta outoa, mutta hän väittää, että ei. Onhan tämä todella raivostuttavaa. Pitääkö erota kokonaan tämän takia? Mielellään seurustelisin eri asunnoista käsin, mutta en halua yhteisasumista. Ja mies tietenkään siis ei maksa täällä olosta mitään, kun ei virallisesti asu täällä, enkä maksa vesimaksua hänestä tms. Välillä hän toi tänne paljon omia tavaroitaankin, mutta hikeennyin ja vaadin, että vei pois ne ja suurimman osan veikin.
Kommentit (339)
Ootko ihan keskutellut sen "miehesi" kanssa, että miksi tekee noin? (ja samalla kertonut että se ärsyttää sinua?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän mahtaa sinulle selittää syyksi sille ettei voi oleilla kotonaan kuin viitisen päivää kuukaudessa?
Että on kivempi täällä luonani, on ikävä muualla, luotani lyhyempi matka töihin, kotini tuntuu enemmän oikealta kodilta jne.
Ap
Höpöhöpö. Kaikkea säkin uskot. Tai voihan tuo olla tottakin, mutta miksi sen hyväksyt? Eipä ole mitään järkeä tuossa touhussa. Sä joko hyväksyt mukisematta kaiken jatkossakin tai sanelet miehelle uudet "säännöt" deittailullenne tai sitten jätät ko. luisperin. :)
On takiainen hän. Hän myös kusipää on.
Minä en jaksanut lukea koko ketjua, mutta minusta voisi olla olla ihan ok, jos joku hengailisi täällä edes joskus. Aika hiljaista on ollut sinkkumarkkinoilla viime aikoina. Joo, olisihan ollut joku tyrkyllä, mutta en nyt ihan kaikkea p..aa silti huoli.
Älä anna enää. Portit kiinni niin äijä lähtee. Ei ne osaa muuta ku pillua ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskustellut tästä miehen kanssa monta kertaa. Se ei ole johtanut muutokseen. Ensin mies loukkaantuu ja alkaa murjottaa. Sitten kun meillä tuntuu olevan taas mukavaa yhdessä, hän tuntuu olettavan, että erillään asumistoive on peruttu. Hänellä vaikuttaa olevan kaksi vaihdetta, jossa toisessa on riitaa ja asutaan erillään ja toisessa menee hyvin ja asutaan yhdessä. Ei mitään välimuotoa. Ehkä taustalla on jokin päähänpinttynyt parisuhdeoletus, että jos seurustelee, aina kuuluu toimia tietyllä tavalla.
Lisäksi mies luultavasti ei viihdy yksin, vaan tarvitsee paljon huomiota. Ehkä se on totta, että hän jatkaa exän kanssa keskeytynyttä parisuhdetta minun kanssani. Kun nyt mietin, niin miehellä on myös aika stereotyyppisiä käsityksiä naisista, joten ehkä se on hänelle helpompaa solahtaa uuteen suhteeseen, riippumatta siitä, kuka oisena osapuolena on.
Ap
Tässä osut asian ytimeen. Ota nyt vastuu omasta puolestasi ja löydä kommunikointikykyinen ja sympaattinen puoliso. Ei tällaista vässykkää joka ei näe sinua.
Jotkut ihmiset vain ovat ylisosiaalisia eivätkä tajua, koska on aika lähteä.
Kun ap olet saanut aikaiseksi erota, siivoa se oma kotisi ja sisusta kivasti. Näe vaivaa ja opettele itse puhumaan toisille ihmisille kivasti ja selkeästi. Kirkasta omaa ajatteluasi ja tekojasi. Tämä palvelusi sinun seuraavaa ihmissuhdetta ja voisit kokea oikeaa läheisyyttä, ihmekuviouden sijaan. Tsemppiä!
Tässä on 2 läheisriippuvaista yhdessä nyt. Kumpikaan ei tekojaan tunnista. Ero ja korjausliike arvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että sitoutumiskammoisten ihmisten ei pitäisi olla parisuhteessa, vaan elää yksin.
Normaalissa suhteessa ihmiset haluavat viettää aikaa yhdessä, joillekin se on vaan kovin ahdistavaa ja silloin kannattaisi elää ilman parisuhdettaEi sekään tee hyvää, että ollaan koko ajan yhdessä. Siinä jos toinen vaikka kuolee niin onkin ihan hukassa yksinään.
No nyt on logiikka :D
Ei voi asua ja elää tiiviisti yhdessä kun mitä jos toinen kuolee? JOS? Jokainen suhdehan loppuu joko valintana tai toisen kuolemaan, sellaista se on.
Eikä siis sillä, APn on korkea aika potkia nurkissa luuhaava mies omaan koppiinsa, sillä AP ei toivo yhteisasumista ja mies yrittää sellaista muiluttaa kuvioihin.
Mutta olen kyllä samaa mieltä, että ihmiset voisivat selkeästi tuoda esille, että yhteenmuutto ei koskaan tule kyseeseen. Se on ihan ok, mutta itse en olisi miehen kanssa jonka käsitys parisuhteesta on omat asunnot ja silloin tällöin näkeminen. Siinä tapauksessa olen mieluusti sinkku, koska saan silloinkin enemmän seksiä ja läheisyyttä kuin joltain kiireiseltä etämieheltä.
Jos avomieheni tai minä nyt jompikumpi kuolisimme niin ihan hyvin jäljellejäävä osaisi hoitaa työt, talon työt ja oman elämänsä, vaikka usein ollaankin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto mikä tyyppi.
Olen eri mieltä, saattaa olla todella hyvää miesystävä-ainesta, todennäköisesti ei ryyppää ja hakkaa koko aikaa ja ehkä sängyssäkin hyvä hoitamaan hommat asianmukaisesti, miksi siis pitäisi kitistä pikkuasioista?
Tai jos on niin tärkeää "seurustella vain erillisistä" asunnoista niin tee se selväksi tälle, äläkä täällä inise, taidat olla hieman saamaton hoitamaan asioita?
Vierailija kirjoitti:
Kun ap olet saanut aikaiseksi erota, siivoa se oma kotisi ja sisusta kivasti. Näe vaivaa ja opettele itse puhumaan toisille ihmisille kivasti ja selkeästi. Kirkasta omaa ajatteluasi ja tekojasi. Tämä palvelusi sinun seuraavaa ihmissuhdetta ja voisit kokea oikeaa läheisyyttä, ihmekuviouden sijaan. Tsemppiä!
Naiset ne aina vaan sisustelee. On siinäkin sana ja käsite.
Mutta olen kyllä samaa mieltä, että ihmiset voisivat selkeästi tuoda esille, että yhteenmuutto ei koskaan tule kyseeseen.
Eihän kyse ole siitä, että ei koskaan halua muuttaa yhteen, vaan siitä, että toinen tekee sitä muuttoa keskustelematta ja liian aikaisin.
Jokainen ymmärtää, miksi sellainen ystävä on kiusallinen, joka ei meinaa lähteä kotiinsa, vaan venyttää vain lähtöä ja roikkuu nurkissa. Sama se on parisuhteessa, jos toinen ei ole vielä valmis viettämään aikaa koko ajan yhdessä.
Ja kuten joku sanoi ja ap on samaa mieltä, mies siis yrittää jatkaa OMAA parisuhdettaan tässä suorilta apn kanssa huolimatta ja välittämättä siitä, että ap ei ole ainakaan vielä samalla janalla.
On ihan eri asia kuin suhde, joka etenee tapailusta seurusteluksi ja seurustelusta yhteen muuttamiseen, molempien ollessa samassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että sitoutumiskammoisten ihmisten ei pitäisi olla parisuhteessa, vaan elää yksin.
Normaalissa suhteessa ihmiset haluavat viettää aikaa yhdessä, joillekin se on vaan kovin ahdistavaa ja silloin kannattaisi elää ilman parisuhdettaEi sekään tee hyvää, että ollaan koko ajan yhdessä. Siinä jos toinen vaikka kuolee niin onkin ihan hukassa yksinään.
No nyt on logiikka :D
Ei voi asua ja elää tiiviisti yhdessä kun mitä jos toinen kuolee? JOS? Jokainen suhdehan loppuu joko valintana tai toisen kuolemaan, sellaista se on.
Eikä siis sillä, APn on korkea aika potkia nurkissa luuhaava mies omaan koppiinsa, sillä AP ei toivo yhteisasumista ja mies yrittää sellaista muiluttaa kuvioihin.
Mutta olen kyllä samaa mi
Niin, kannattaa ajatella tekojensa seurauksia. Normaali ihminen kiintyy toiseen ihmiseen jopa niin paljon, että ero voi tuntua samalta kuin huumeista vierottautuminen. Joten liika kiintyminen ei välttämättä ole kovin fiksua.
Sillä mitään omaa asuntoa ole! Se käyttää sua hyväksi, kun mahdollistat ilmaisen asumisen. Sille on hyötyä loisia sun luona, koska työmatka on lyhyempi. Ei sun valituksia ota kuuleviin korviinsa, koska tietää ettet oikeasti heitä sitä pihalle. Ja noi selitykset kuinka tulee ikävä, on ihan pelkkää manipulointia.
Onneksi olkoon sinulla on ihka oma kotilokki. On ihan susta itsestä kiinni tilanteen jatkuminen.
Ei rakkautta, mutta hyvä sängyssä ?
Ap:n pitää istua miehen kanssa alas ja sopia tapaamissäännöt.
Minä ja mieheni (olemme keski-ikäisiä ja kumpikin eronnut lastensa toisesta vanhemmasta, lapset aikuisia) asumme omissa asunnoissa melko lähekkäin (5 km) ja tapaamme toisiamme 2-4 kertaa viikossa. Emme yövy joka kerta toistemme luona vaan yövymme toistemme luona 0-3 kertaa viikossa. Tapaamiset sovitaan työ- ja harrastusaikataulujen mukaan.
Sovitte esim että nyt aluksi tapaatte kolme kertaa viikossa, esimerkiksi ma-ti (jolloin yövytään yhdessä) sekä la päivätapaaminen. Ja tapaamiset on parillisina viikkoina miehen luona, parittomina naisen luona.
Ymmärrän ap:n turhautumisen. Minä en esimerkiksi näe miestäni tänään illalla. Mies oli viime yön luonani ja sanoi että hän haluaa olla nyt seuraavat kaksi päivää yksin. Olemme molemmat introvertteja ja kaipaamme omaa aikaa ja se sopii molemmille hyvin. Välillä tosin tulee hetkiä, jolloin ollaan useampi päivä putkeen yhdessä kun on kova läheisyydenkaipuu, mutta sitten palataan normirytmiin. Tämä sopii meille nyt. Eihän sitä tiedä jos joskus myöhemmin vanhempana halutaan muuttaa yhteen, mutta asunnon pitää olla riittävän suuri että on tilaa ympärillä.
Kämpän voi irtisanoa tai myydä. Vaihda lokaatiota. Problem solved.