Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyi asiakkaaltaan kaupan kassalla: "Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä"
Hanna kysyi asiakkaalta vaihtorahaa vastaus järkytti
Häirintä kaupan alalla on 20-vuotiaan Hannan mukaan lähes arkipäivää.
Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyy välillä asiakkailtaan kaupan kassalla.
Vastaus arkiseen kysymykseen on järkyttänyt useamman kerran.
Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä, Hanna kertoo erään asiakkaan vastanneen.
Pian neljä vuotta kaupan alalla työskennellyt Hanna kohtaa työssään lähes päivittäin häirintää, josta iso osa on seksuaalista. Aiheen arkaluontoisuuden vuoksi Hanna ei esiinny tässä artikkelissa omalla nimellään. Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa.
IS kysyi hiljattain lukijoiltaan, millaista häirintää kaupan alan työntekijät joutuvat kokemaan työssään. Kymmenet työntekijät kertoivat IS:lle kokemuksistaan. Hanna oli yksi kyselyyn vastanneista.
Kommentit (156)
Ei kassa kysy "löytyisikö", vaan "tästä puuttuu vielä 20cnt"!
eniten tässä ärsyttää ÄÄLIÖ AP joka vaan copy-pastaa uutisen tänne vailla MITÄÄN OMAA KOMMENTOINTIA
Vierailija kirjoitti:
Mielensä pahoittaja Hanna
Setämies Pena tuli kommentoimaan.
Aha, kiinnostaapa taas kuin kilo paskaa kun joku demarifemakko on ollut tukehtua kieleensä.
Vierailija kirjoitti:
Mielensä pahoittaja Hanna
Tuollaisia törkeyksiä ei tarvitse kuunnella millään työpaikalla. Ei asiakkaan tai työkaverin suusta.
Ei kannata kysyä kaikilta senttejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kysyy, jos loppusumma on vaikka 10.20 ja tarjoat kaksikymppistä niin silloin ne voi kysyä onko sitä kahtakymmentä senttiä.
Ja sehän tässä on pointtina, että onko juuri noilla sanoilla kysytty, ei se miten usein kassat saavat jotain irstaita heittoja kuulla.
"Moni katsoo mieluummin tisseihin kuin silmiin."
"Eräs työpaikan vakioasiakkaista kouraisi rinnasta."
"Moni innostuu sellaisista niin sanotuista pikkutyttöjen kampauksista liikaa."
"Ukkini ikäinen ihminen kysyi minua treffeille."
"On kysytty ihan suoraan voisiko minusta saada vaimon."
"He yrittävät saada kontaktia kanssani jatkuvasti. Ihan kuin näyteikkunassa olisi."
"En voi toivottaa heille hyvää päivän jatkoa, koska se voidaan tulkita vihjailuksi."
"Mielikuva miehistä on kuitenkin muuttunut pysyvällä tavalla. Sellainen tietty varovaisuus on tullut jäädäkseen. Ja kyynisyys."
Hyvä muistisääntö kaikille: Minkä hyväksyt tehtävän muille, hyväksyt tehtävän myös itsellesi.
Kelpasiko se 20 senttinen vai ei?
Olen käynyt kaupassa kymmeniä vuosia, eikä kertaakaan ole kassa pyytänyt minulta vaihtorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kysyy, jos loppusumma on vaikka 10.20 ja tarjoat kaksikymppistä niin silloin ne voi kysyä onko sitä kahtakymmentä senttiä.
Ja sehän tässä on pointtina, että onko juuri noilla sanoilla kysytty, ei se miten usein kassat saavat jotain irstaita heittoja kuulla.
NO VIRUN AMATÖÖRI KASSA SITTEN, ITSE EN KOSKAAN KYSY :DSDD TOIMINTAA KASSANA VÄLIAJOIN
Vierailija kirjoitti:
eniten tässä ärsyttää ÄÄLIÖ AP joka vaan copy-pastaa uutisen tänne vailla MITÄÄN OMAA KOMMENTOINTIA
En voi kirjoittaa provosoivaa tai tarkoituksellisesti kärjistettyä tekstiä, joka esittää ihmisryhmiä kielteisessä valossa tai on tarkoitettu herättämään vihaa tai halveksuntaa.
T. Ap
"Vitsailevalla" asiakkaalla oli takuuvarmasti tennarit jalassa, farmarityyliset housut ja ihonmyötäinen paita - piti myös käytöstään karismaattisena ja nuorekkaana, johon nuori kassahenkilö ihastui.
Voi hirveää. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin ja järkytyin syvästi. Missä on ihmisten huumorintaju? Ymmärrän jos jokainen pervopetteri vihjailee joka päivä ja jatkuvasti, mutta satunnaiset tilanteeseen sopivat vitsit EI voi järkyttää noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olisin sanonut, että Suomessa ei kaksisenttisiä käytetä. Ja että kysyin 20 senttiä.
Hanna oli tyhmä. Olisi voinut kysyä löytyykö 20 sentin kolikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysy. Eri asia, jos asiakas itse ehdottaa, ettei joutuisi ottamaan paljon kolikoita.
Olisin sanonut, että Suomessa ei kaksisenttisiä käytetä. Ja että kysyin 20 senttiä.