Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kuivan ihon hoitoon

Vierailija
29.10.2025 |

Heti kun kelit alkaa viilenee mun iho alkaa kuivua. Nyt naama suorastaan hilseilee ja iho on tosi arka ja punoittaa. Oon koittanut käyttää nivean kosteusvoidetta. Onko mitään hyviä hyviä neuvoja mikä toimis tai mitä tuotteita kannattais kokeilla?

Oon 40 kymppinen mies ja muuten ihan perusterve.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaavoihin apteekin avene cold cream rasvaa. Todella hyvä 😊

Vierailija
142/176 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisessa kyynerpäässä kauhea kuiva, sellainen "suomuinen " kipeä iho. Kaikkia käsirasvoja ja hoitavia lääkevoiteita laittanut, ei auta. Sitten laitoin vahingossa Vagifemiä ja johan auttoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vitamiini (retinoli) turskan maksasta ja sen öljystä, EI porkkanoista yms. (A:n esiastetta, beeta-karoteenia).

https://tinyurl.com/a2t586xu

Vierailija
144/176 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sairaanhoitaja sanoo käyttäneensä jo vuosikausia erikoiskuivan ihonsa hoitoon Tummelia. Sitä saa ainakin apteekista eikä ole kallistakaan, sanoi hän. Voi olla myytävänä myös muissa kaupoissa. Hän sanoo käyttävänsä sitä kasvoihin, käsivarsiin ja jopa jalkoihinsa.

Vierailija
145/176 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalista kannattaa käydä nappaamassa japanilaista Curél-merkkistä kasvovoidetta. Se on vesipohjainen eli kosteuttaa hyvin, eikä sisällä hajusteita tai väriaineita. Se levittyy hyvin ja imeytyy hyvin, eikä ärsytä ihoa. Tehty nimenomaan kuivan ihon hoitoon. Purkki kestää pienen iäisyyden ja jos haluaa superkosteutusta, samaan sarjaan saa myös kosteuttavan kasvoveden. 

Olen itse testannut vähän ajan sisään 15 eri kasvovoidetta herkälle ja kuivalle iholle. Tuo on ollut ehdottomasti paras.

Vierailija
146/176 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule toista.

Vierailija
147/176 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ruokavaliosi ensin kuntoon, sitten mieti hankaatko /pesetkö ihoasi liian usein ja millä sen teet. Kaikki iho ongelmat johtuu lähtökohtaisesti siitä että kehossa (elimistössä)  on jokin huonosti tai väärin. 

ongelma tulee sisältäpäin. 

Se ei johdu rasvan puutteesta. Toki voi johtua siitäkin että olet rasvannut ihoasi pitkään väärin. 

Muista että rasvat ovat lähes aina kemikaaleja jotka eivät välttämättä ole hyväksi ainakaan hajustettuina iholle. 

Vierailija
148/176 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua läpi. Pesen nykyään kasvot yleensä pesuaineella ja vedellä yleensä vain kerran päivässä ellen ole erityisen paljon hikoillut. Se on tehnyt iholle hyvää verrattuna aiemmin tiheämpään pesemiseen.

Vierailija
149/176 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymysi tekee päivästäni paremman.

Vierailija
150/176 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ paljon mensan nettitestissä?

Vierailija
151/176 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoja ei tarvitse pestä joka päivä puhdistusaineella, jos siinä ei ole likaa, meikkiä tai aurinkosuojaa. Lisää aamuin illoin jotain kosteuttavaa iholle: esim. kosteuttava seerumi ja voide tai voide ja öljy/balmi tai jos nämä eivät riitä, niin seerumi, voide ja öljy/balmi.

Vierailija
152/176 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah.

Vierailija
153/176 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän myöhässä!

Itsellä auttaa merkittävästi se, että tuotteissa ei ole MITÄÄN alkoholia eikä muita happoja, kuin hyaluronihappoa kasvotuotteissa. 

T. kuivaihoinen, jolla myös couperosaa kasvoissa

Vierailija
154/176 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivea? No, se selittää kaiken. Ehkä se toimi joskus 80-luvulla, mutta ei sun iholle nyt. Sori vaan, mutta ihonhoidossa on menty hieman eteenpäin sen jälkeen kun sä viimeksi ostit kosteusvoiteen huoltoasemalta.

No nyt on jännä kommentti, kun taas joku kansantietäjä yrittää nostaa itseään vähän ylöspäin ivaamalla muita. Nimittäin itselläni on jäätävän kuiva iho, ja eniten kosteutta tarvitsen kasvoihin. Olen kokeillut kaikki kuivan ihon kosteusvoiteet, kalleista brändeistä, Diorista, La Prairiesta etc alkaen. Olen vuosien varrella laittanut jäätävän määrän rahaa kankkulan kaivoon ennenkuin löysin kaksi tuotetta jotka toimii kuivalle iholle kasvoihin:  paras on Clinique Smart Repair Rich Cream, ja huom!  yövoide ja siitä nro 1. Älä osta muuta nroa kuin ykkönen eikä päivävoidetta, ne ei toimi.  Nro1 on aika usein loppu myymälöistä, joten toinen toimiva vaihtoehto on Nivean Q10 anti wrinkle, ja tässä sellainen variaatio jossa lukee keltaisella Power. Tämä maksaa 10 euroa Normalissa , huoltoasemahinnoista en tiedä (Citymarketissa 15 eur). Uskomattoman hyvä tuote! Molemmat tuotteet on sellaisia että kahden viikon käytön jälkeen huomaa miten iho rupeaa pikkuhiljaa näyttämään kosteutetulta ja terveemmältä. Ei tartte olla anti wrinkle -iässä käyttääkseen tota sillä tärkeää on että tuote sisältää sellaisia ainesosia jotka toimii herkälle ja kuivalle iholle. Vartalovoiteista samat neuvot kuin tänne kirjoitettu jo heti alussa: apteekin perusvoiteet, joita voi käyttää myös peseytymiseen, säännöllinen käyttö, suihkussa ei tartte käydä joka päivä jollei hikoile jatkuvasta. Itse olen saanut apua myös harvakseltaan tehtävästä vartalokuorinnasta, silloin perusvoiteetkin toimii paremmin. Parhaita kuivan ja herkän ihon kuorimiseen on ollut merisuolapohjaiset tuotteet, joissa ei liikaa hajusteita. Tsempit kaikille saman asian kanssa painiville!

Vierailija
155/176 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutan myös, koska sitä ä ei ketjusta löydy, että rasva kannattaa aina levittää hiukan kostealle iholle. Silloin kosteus jää sinne rasvakerroksen alle ihoon eikä pääse haihtumaan yhtä hyvin.  Eli suihkun tai pesun jälkeen nopea kuivaus pyyhkeellä,  mutta sen jälkeen kannattaa rasvata heti eikä antaa ihon kuivua enempää.

Mutta ensinhän piti levittää kasvovesi!

Ei missään tapauksessa kasvovettä kuivalle iholle! Kyllä joo meikkaajat antaa vinkkejä Me Naisissa ja aina kertovat että kasvovesi on kaiken salaisuus. No ei hitossa ole, se vaan pahentaa kuivan ihon ongelmia, eivät joko tiedä tai unohtavat kertoa että ihon kosteustasapainon pitää lähtökohtaisesti olla kunnossa jos meinaa läträtä kasvoveden kanssa. Meikkaajat ei ole mitään ongelmaihon asiantuntijoita.

Vierailija
156/176 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sisäinen voitelu, jotain hyvää ruokaöljyä pari rkl/vrk ja katsopas toimiiko. Ja sitten silakkapihvit, avakadot, lohet tms hyvää rasvaa vatsan kautta verenkiertoon. Rööki, Viina, aurinko, sauna ja uimahallin kloorattu vesi pilaa naamaa ja kehonahkaa. Olut kohtuudella saa naamaan lisää siloutta. 🐋 Ilmankostutin voisi myös auttaa kuivan siihen huoneilman nahan ahdisteluun.  

Vierailija
157/176 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sairaanhoitaja sanoo käyttäneensä jo vuosikausia erikoiskuivan ihonsa hoitoon Tummelia. Sitä saa ainakin apteekista eikä ole kallistakaan, sanoi hän. Voi olla myytävänä myös muissa kaupoissa. Hän sanoo käyttävänsä sitä kasvoihin, käsivarsiin ja jopa jalkoihinsa.

Ostin eläinlääkärin suosituksesta Tummelia koiran kuivuneisiin anturoihin mutta samalla tajusin koiran tassuja hieroessa että tämä rasvahan imeytyy kuiviin käsiin yhtä hyvin kuin hiekka Saharaan. Todella hyvä tuote! 

Vierailija
158/176 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreisiii!

Vierailija
159/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendikästä mutta sitä haukkuja ei tiedä ;).

Vierailija
160/176 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaannut totuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi