Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt keski-iässä alkanut suremaan nuoruutta

Vierailija
29.10.2025 |

Oli se niin surkeaa aikaa, että olen elänyt koko ikäni kuin ulkoistaen sen itsestäni. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Joillakin vaikeaa sen jälkeenkin ollut.

Vierailija
2/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä tuo mukanaan kummallisia surukohtauksia. Tuntee ihmeellistä empatiaa itseään kohtaan asioista, mitä kohtaan ei kylläkään ole kaivannut mitään "empatiaa". Aikuisena vaan tajuaa, miten säälittävä rääpäle on joskus ollut. Tuurilla hengissä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Joillakin vaikeaa sen jälkeenkin ollut.

On ollut vaikeaa senkin jälkeen minullakin. Silti nuoruus, n. 15-35v oli pahinta aikaa. 17-25 erityisen surkeaa.

Vierailija
4/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä tuo mukanaan kummallisia surukohtauksia. Tuntee ihmeellistä empatiaa itseään kohtaan asioista, mitä kohtaan ei kylläkään ole kaivannut mitään "empatiaa". Aikuisena vaan tajuaa, miten säälittävä rääpäle on joskus ollut. Tuurilla hengissä jne.

Juuri näin. Näitä tulee. Monesti ihan tuurilla hengissä.

Vierailija
5/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyl se nuoruus on ihmiselle tärkein asia. Ei ole hyvä olla keski-ikäinen.

Vierailija
6/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo vaihe on jo mennyt ohi. Jonkin sortin keski-iän kriisi oli 42-44 -vuotiaana, jona surin paljon sitä mitä olin tehnyt nuorena, ja vielä enemmän sitä mitä olin jättänyt tekemättä koska arkuus, epävarmuus, ajattelu että sitten kun löydän miehen... Mutta niin se kriiseily meni ohi, enkä enää mitenkään sure enkä ajattele nuoruutta.

Vierailija
7/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyl se nuoruus on ihmiselle tärkein asia. Ei ole hyvä olla keski-ikäinen.

Jos se nuoruus ois mennyt vähänkään niinkuin muilla ihmisillä, niin keski-ikäkin olisi helpompi. Paha on paskalle rakentaa hyvää elämää enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan