Miltä tuntuu kun hallitukset vievät työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta? Ite oon valmis päättää päiväni.
En ole syntynyt kultalusikka suussa. Koko elämä ollut pelkkää taistelua ja selviytymistä. En ole tyhmä enkä laiska mut me kaikki emme voi olla täydellisiä politiikko astronautteja.
Mä on jo ihan valmis lähtee koska en tuu jaksaa tätä loputonta selviytymistä.
Töitä ei saa, rahasta stressaaminen vie yöunet pois, vahvojen tukiverkkojen puute surettaa.
Asunnottomuutta uhkaa kokoajan.
Miksi ei saa päättää päivänsä siististi?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Sinulle annetaan! Taas yksi kiittämätön paska.
Kyllästyi jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään.#maksajastasaajaksi
Ehkä olen vähän surullinen siitä miten et ymmärrä miten hyvin asiat sinulla on tänään. SeuraavaKIN hallitus joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuntunut missään. En elä täällä rahan ja omaisuuden takia vaan elämän ilosta ja halusta. Olen sairaseläkkeellä ja vähän kaikista saamistani tuista leikattiin, ei vaikuttanut elämän ilooni millään tavalla kun omaisuus ja raha on mulle täysin merkityksetön asia niin kauan kun tulen edes joten kuten toimeen ja on katto pään päällä. En siis osaa stressata ja murehtia niinkin turhasta asiasta kun omaisuus. Katto on edelleen pään päällä, nykyään vain halvempi sellainen ja toimeenkin tulen joten kuten, eli saan ruoan pöytään leipäjonon tukemana ja suurimmanosan lääkkeistä hankittua eli mikäs tässä on hätänä? Voi mennä vit usti huonomminkin. Ei niin pienintäkään halua päättä päiviä tai alkaa synkistellä ja masennella.
Se, että sinä olet pystynyt
En kierrellyt yhtään millään, sain kuvat asunnosta ja otin sen vastaan koska tarvitsin halvemman. Ei köyhällä ole varaa nirsoilla vaan se otetaan mitä saadaan eikä ulista ja valikoida. Muuttoapua sekä tukea hain kelalta ja diakonista kuten kaikki muutkin voivat tehdä. Lääkäriltä piti toimittaa B-lausunto/todistus että tarvitsen liikuntarajoitusteni vuoksi muuttooni kantoapua. Apu tuli lopulta kelan kustantamana ostopalveluna jostain työttömien pajalta. Eli ihan niistä samoista paikoista sain apua kuin mistä sinäkin voit niitä apuja hakea. Jos et osaa tai pysty hakea, niin sä kuulut holhottavaksi. Mutta kyllähän sä osaat, et vain halua kun valittaminen ja katkerana marttyyrina elely on selvästi sinusta kivempaa ja parempi ratkaisu kun toimeen tarttuminen ja asioidensa hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne kuin ap. Lisäksi olen yksinhuoltaja ja siksi minua vihataan. En jaksa selitellä enää ex miehen väkivaltaa ja sitä millaista on kun tyttö pelkää että isi taas satuttaa. Jäin työttömäksi kun ex väänsi kättäni niin pahasti etten pystynyt kunnolla töihini, muutenkin ne vuodet olivat kaaosta.
Minulla taustalla oman isän huumeidenkäyttö ja myynti kotoa ja isän kuolema yliannostukseen. Olin äidin lanssa asunnoton monta vuotta taaperona. Isäpuoli oli alkoholisti joka tykkäsi pienistä tytöistä.
Olin naimisissa
Harmi kun et osaa lainata. Ei tiedetä yhtään ketä yritä loukata.🤣"
Tiedät varsin hyvin että palstan lainaussysteemi on paska. Se joka kirjoitti 70-luvulla poistetusta rotuhygienialaista ansaitsii nat$1sian arvottomuusnimen.
Ei siinä muuta vikaa ole kuin se, että kirjoittaja joutuu vähän näkemään vaivaa ja sehän on nykyihmiselle liian raskas ponnistus.
Vierailija kirjoitti:
Älä äänestä nykyhallituspuolueita niin tulee käänne parempaan. Sinä olet yhtä arvokas kuin muutkin, monilla on vaikeaa, itsellänikin. Yritetään kuitenkin jaksaa.
Juuri käänne parempaan on menossa,kun MARININ sakista päästiin,historian suurin velkaantuminen,historian suurin ostovoiman romahdus,historian kovimmat hinnankorotuksetr,räikeitä perustuslain rikkomisia,näitäkö vielä joku ajattelee äänestävänsä.
Yllättävän kauan kesti ennen kuin trollit ilmestyivät tuhoamaan keskustelun.
Muistutan teille kaikille että SDP on jo nyt sanonut ettei ala perumaan sosiaaliturvan heikennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi ottaa enemmön vastuuta omasta elämästään. Kaikki turha rahan tuhlaus pitäisi lopettaa.
Sano tuo a. maataloustukia nostaneille miljardööreille, esim Herlin, b. Yritystukia nostaville miljardiyrityksille
On täällä taas laadukasta ja empaattista keskustelua... Voimia kaikille ja erityisesti teille, joilla on kipuja, parantumatonta sairautta.
Itsellänikin on ja sairauslomat tihenevät. Ei vain ole mitään mitä itse tai yliopistosairaalan spesialistit voivat enempää tehdä asialle.
Kaikki tehdään ja saan niin hyvää hoitoa kuin missään päin maailmaa tähän ymmärrystä on.
En ole ollut päivääkään työttömänä ja olen ahkera kaikinpuolin, opiskellut paljon ylikin akateemisen tutkintoni, mutta niin se vain tämä todella kivulias fyysinen sairaus vaan hiljalleen vie työkyvyn.
On vieläpä erittäin harvinainen sairaus, joten vakuutuslääkärin arvion osaan jo kuvitella. Eihän hän tule olemaan tällaisesta ikinä kuullutkaan - niin kuin eivät muutkaan kohtaamani lääkärit muutamaa spesialistia lukuunottamatta.
Teen tietenkin töitä ja maksan veroja loppuun asti, sitten jään tuohon samaan epäinhimilliseen luuppiin ihmisten halveksittavaksi, missä te moni jo olette.
Eikä ole kultalusikkaa, ei perintöjä eikä enää elämänkumppaniakaan. Kirjoitin inhimillisyyden puolesta. Aivan jokaisella ihmisellä on oma tarinansa. Myös niillä, joiden elämää on juuri nyt tuettava.
Sairauksiaan eisaa valita eikä kaikkiin auta mikään. Tämä tietysti on totta myös niiden kohdalla, jotka tänään vielä terveinä uhmaavat ja halveksivat.
Toivon voimaa eri tavoin kärsiville ja näille kylmäsydämisille elämän opettavan aikanaan myös nöyryyttä ja näkemään myös harmaan eri sävyjä.
On täällä taas laadukasta ja empaattista keskustelua...
Suomalainen empatia on kamalala. Se sekoitetaan sääliin. Ja sääli on oikein oivallinen tapa nostaa omaa egoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuntunut missään. En elä täällä rahan ja omaisuuden takia vaan elämän ilosta ja halusta. Olen sairaseläkkeellä ja vähän kaikista saamistani tuista leikattiin, ei vaikuttanut elämän ilooni millään tavalla kun omaisuus ja raha on mulle täysin merkityksetön asia niin kauan kun tulen edes joten kuten toimeen ja on katto pään päällä. En siis osaa stressata ja murehtia niinkin turhasta asiasta kun omaisuus. Katto on edelleen pään päällä, nykyään vain halvempi sellainen ja toimeenkin tulen joten kuten, eli saan ruoan pöytään leipäjonon tukemana ja suurimmanosan lääkkeistä hankittua eli mikäs tässä on hätänä? Voi mennä vit usti huonomminkin. Ei niin pienintäkään halua päättä päiviä tai alkaa synkistellä ja masennella.
"En kierrellyt yhtään millään, sain kuvat asunnosta ja otin sen vastaan koska tarvitsin halvemman. Ei köyhällä ole varaa nirsoilla vaan se otetaan mitä saadaan eikä ulista ja valikoida. Muuttoapua sekä tukea hain kelalta ja diakonista kuten kaikki muutkin voivat tehdä. Lääkäriltä piti toimittaa B-lausunto/todistus että tarvitsen liikuntarajoitusteni vuoksi muuttooni kantoapua. Apu tuli lopulta kelan kustantamana ostopalveluna jostain työttömien pajalta. Eli ihan niistä samoista paikoista sain apua kuin mistä sinäkin voit niitä apuja hakea. Jos et osaa tai pysty hakea, niin sä kuulut holhottavaksi. Mutta kyllähän sä osaat, et vain halua kun valittaminen ja katkerana marttyyrina elely on selvästi sinusta kivempaa ja parempi ratkaisu kun toimeen tarttuminen ja asioidensa hoitaminen."
Sait siis valtavasti apua eri puolilta, etkä silti älyä olleesi erittäin etuoikeutettu. Kaikki toki voivat hakea kaikenlaista, mutta ei se sitä merkitse, että saisivat. Eivät edes ne, joille ulkopuolinen apu olisi ainoa mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Muistutan teille kaikille että SDP on jo nyt sanonut ettei ala perumaan sosiaaliturvan heikennyksiä.
Laitatko lähteen, kiitos. Ja vaikka tuo olisikin totta, tarkoittaa se silti, että ENEMPÄÄ kurjistamista ei tapahdu kuten oikeiston toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen vähän surullinen siitä miten et ymmärrä miten hyvin asiat sinulla on tänään. SeuraavaKIN hallitus joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.
Julkinen paine sai Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksen. Kyseisen hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittavat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta. Pitää antaa nykyiselle hallitukselle kiitokset siitä miten he ovat sitä painetta kestänyt omien kasvojen menetyksestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko lähteen, kiitos. Ja vaikka tuo olisikin totta, tarkoittaa se silti, että ENEMPÄÄ kurjistamista ei tapahdu kuten oikeiston toimesta.
heh
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi ottaa enemmön vastuuta omasta elämästään. Kaikki turha rahan tuhlaus pitäisi lopettaa.
Katso ensin peiliin sitten mieti onko varaa nuhdella muita.
Jos sulta on leikattu jotain, niin et ole köyhä. Eli on vain oikeus ja kohtuus, että rikkailta leikataan.
Multa nimittäin ei ole leikattu mitään ja mä saan vain työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh
Eli lähdettä ei löytynyt, arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee tapahtumaan. Tämä on vielä pientä. Sosialistit leikkaa ilman tunnontuskia. Se on jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, työkyvytön ja sairas. Olen ollut työttömänä työnhakijana ja toimeentulotuen varassa jo vuosia, enkä jaksa tätä jatkuvaa stressiä ja pelkoa siitä, että jokin sosiaaliturvaan tehtävä muutos pienentää toimeentuloani taas kerran.
Olen aivan yksin, joskin toistaiseksi sosiaalitoimen asiakas. Olen kuusikymppinen, joten olen nopeasti lähestymässä sitä elämänvaihetta, jossa joudun päättämään päiväni oma-aloitteisesti, kun vielä pystyn siihen. Tavat ovat rajalliset, koska en pysty kävelemään edes lähimmälle tielle saakka, eikä rahaa ole. Jonkinlainen sallittu ja avustettu tapa olisi paikallaan.
Kysy joltain demarilta apua ennen vaaleja. Demari lupaa sinulle kultaisen pyörätuolin ja 3 avustajaa 24 h. Bonuksena saat vielä NS vappusatasia jokapäivä. Lisäksi henkilökohtainen taxi joka ajon käytössä ympäri vuorokauden.
"
Harmi kun et osaa lainata. Ei tiedetä yhtään ketä yritä loukata.🤣"
Tiedät varsin hyvin että palstan lainaussysteemi on paska. Se joka kirjoitti 70-luvulla poistetusta rotuhygienialaista ansaitsii nat$1sian arvottomuusnimen.