Miltä tuntuu kun hallitukset vievät työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta? Ite oon valmis päättää päiväni.
En ole syntynyt kultalusikka suussa. Koko elämä ollut pelkkää taistelua ja selviytymistä. En ole tyhmä enkä laiska mut me kaikki emme voi olla täydellisiä politiikko astronautteja.
Mä on jo ihan valmis lähtee koska en tuu jaksaa tätä loputonta selviytymistä.
Töitä ei saa, rahasta stressaaminen vie yöunet pois, vahvojen tukiverkkojen puute surettaa.
Asunnottomuutta uhkaa kokoajan.
Miksi ei saa päättää päivänsä siististi?
Kommentit (244)
Vielä kerran, lue ap oikein hitaasti: "Tukia on mahdolista leikata ainoastaan tukien saajilta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne kuin ap. Lisäksi olen yksinhuoltaja ja siksi minua vihataan. En jaksa selitellä enää ex miehen väkivaltaa ja sitä millaista on kun tyttö pelkää että isi taas satuttaa. Jäin työttömäksi kun ex väänsi kättäni niin pahasti etten pystynyt kunnolla töihini, muutenkin ne vuodet olivat kaaosta.
Minulla taustalla oman isän huumeidenkäyttö ja myynti kotoa ja isän kuolema yliannostukseen. Olin äidin lanssa asunnoton monta vuotta taaperona. Isäpuoli oli alkoholisti joka tykkäsi pienistä tytöistä.
Olin naimisissa kun saimme lapsemme ja töissä. Ex on akateeminen suomalainen mies. Maksaa minimielatusavun.
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko hänen parempi elää jossain sijaisperheessä. Ei ole itsellä mitään vapaa aikaa olen kuin vanki kotona. Ja kyllä tämä yksi huoltajuus vaikuttaa siih
Mitä v i t t ua? Älä nyt jumalauta puhu tuollaisia LAPSELLE! Tekisin heti susta lasun jos tietäisin kuka olet. Herää nainen, et voi lapsen harteille tuollaista taakkaa kaataa
Huono-osaisuuden perimän katkeamaton ketju. On surullista miten lasten tekeminen on kenen tahansa oikeus ja sitten ihmetellään kun jotkut pysyy sukupolvesta köyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hyvältä tunnu, vaikka itse olenkin tällä hetkellä vakityössä. Se kannattaa kuitenkin jokaisen työssä olevan muistaa, että työttömyys tai sairaus voi iskeä kehen tahansa.
Really?! Ei kai kukaan kuvittele, että hyvät ajat ovat ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? Elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta. Tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä, enkä ole kilpavarustellut elämää jota minulla ei ole varaa ylläpitää, jos se elämä ns yllättää.
Siinä taas joku kokoomuslainen ylimielinen narsisti. Maailmassa oli ennustettavuutta kun työpaikkoja oli paljon täällä Suomessa eikä kaikkia oltu viety kiinaan, automaatio ei ollut vielä syrjäyttänyt ihmisiä ja tekoäly oli pelkkää tieteiselokuvaa. Se ei joillekin pahuuden saastuttamille käynyt vaan se piti tuhota. Nyt on sitten hyvä teikäläisten hurskastella tekopyhästi "ennustettavuudesta" ja "ansaituista hyvistä ajoista", perkele!
Väärillä ihmisenkuvatuksilla on liikaa valtaa, jota he käyttävät väärin. Se pitää ottaa heiltä pois!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hyvältä tunnu, vaikka itse olenkin tällä hetkellä vakityössä. Se kannattaa kuitenkin jokaisen työssä olevan muistaa, että työttömyys tai sairaus voi iskeä kehen tahansa.
Really?! Ei kai kukaan kuvittele, että hyvät ajat ovat ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? Elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta. Tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä, enkä ole kilpavarustellut elämää jota minulla ei ole varaa ylläpitää, jos se elämä ns yllättää.
Siinä taas joku kokoomuslainen ylimielinen narsisti. Maailmassa oli ennustettavuutta kun työpaikkoja oli paljon täällä Suomessa eikä kaikkia oltu viety kiinaan, automaatio ei ollut vielä syrjäyttänyt ihmisiä ja tekoäly oli pelkkää tieteiselokuvaa. Se ei joillekin pahuuden saastuttamille käynyt vaan se piti tuhot
Älä jaksa olla lapsellinen. Ihanne maailmaa ei ole koskaan ollut. Sinulla on vain kertomus siitä miten ennen kaikki oli paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuntunut missään. En elä täällä rahan ja omaisuuden takia vaan elämän ilosta ja halusta. Olen sairaseläkkeellä ja vähän kaikista saamistani tuista leikattiin, ei vaikuttanut elämän ilooni millään tavalla kun omaisuus ja raha on mulle täysin merkityksetön asia niin kauan kun tulen edes joten kuten toimeen ja on katto pään päällä. En siis osaa stressata ja murehtia niinkin turhasta asiasta kun omaisuus. Katto on edelleen pään päällä, nykyään vain halvempi sellainen ja toimeenkin tulen joten kuten, eli saan ruoan pöytään leipäjonon tukemana ja suurimmanosan lääkkeistä hankittua eli mikäs tässä on hätänä? Voi mennä vit usti huonomminkin. Ei niin pienintäkään halua päättä päiviä tai alkaa synkistellä ja masennella.
Se, että sinä olet pystynyt etsimään uuden asunnon ja muuttamaan sinne, kertoo
"Apuja? Kyllä mä ihan itse osasin sairaudestani huolimatta hakea kaupungilta halvempaa vuokra-asuntoa sem entisen kalliimman tilalle, 3.5 vuoden jonotuksen jälkeen sellaisen viimein sain, naapuri kunnasta johon muutin, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia myöskään selvittää millä saan maksettua takuuvuokran (sain apua sekä kelalta että diakonista kuten monet muutkin, vaati toki paljon hakemusten täyttöä ja selvittelyä, mutten kokenut rakettitieteeksi josta normaali älyinen ei selviäisi). On hirveän ikävää että sä et omatoimisesti osaa näitä hoitaa, se kuitenkaan ei tarkoita ettei muut osaisi ilman avustajia ja kyky käyttää internettiä ja puhelinta ei tee minusta rikasta. Rahaa minulla ei ollut tuolloin yhtään toimeentulotuen perus osaa enempää, eikä ole vieläkään. Katkeruutesi on surullista. Ymmärrän kyllä että elämääsi vaikeuttaa varmasti suuresti tuo kyvyttömyytesi auttaa itseäsi, muttei se suinkaan tarkoita että meillä muilla olisi ollut yhtään sen enempää apuja ja tukia kuin mitä sinullakin on mahdollisuus hakea. Jos et osaa etkä kykene auttamaan itseäsi, täyttämään hakemuksia, etsimään asuntoa ja selvittämään asioitasi niin minusta kuulut siinä tapauksessa holhouksen alaiseksi. Ota yhteyttä oman kotikuntasi aikuissosiaalitoimeen ja pyydä heitä selvittämään sinulle edunvalvojaa jos et kerran selviydy ihan tavallisista asioista kuten asunnon etsinnästä."
Millä kiertelit katsomassa asuntoja ja millä hoidit muuton fyysisen puolen eli kantamisen, kuljettamisen ja siivoamiset? Jollei noiden asioiden kanssa ole tullut ongelmia, tilanteesi on selvästi paljon parempi kuin olet tullut ajatelleeksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne kuin ap. Lisäksi olen yksinhuoltaja ja siksi minua vihataan. En jaksa selitellä enää ex miehen väkivaltaa ja sitä millaista on kun tyttö pelkää että isi taas satuttaa. Jäin työttömäksi kun ex väänsi kättäni niin pahasti etten pystynyt kunnolla töihini, muutenkin ne vuodet olivat kaaosta.
Minulla taustalla oman isän huumeidenkäyttö ja myynti kotoa ja isän kuolema yliannostukseen. Olin äidin lanssa asunnoton monta vuotta taaperona. Isäpuoli oli alkoholisti joka tykkäsi pienistä tytöistä.
Olin naimisissa kun saimme lapsemme ja töissä. Ex on akateeminen suomalainen mies. Maksaa minimielatusavun.
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko hänen parempi elää jossain sijaisperheessä. Ei ole itsellä mitään vapaa aikaa olen kuin vanki kot
On taas häikäilemättömyys ja röyhkeys huipussaan! Vai on luonnollinen asia kuten lisääntyminen eräiden mielestä jonkinlainen "oikeus" joka on ansaittava jonkun toisia alistavan systeemin edessä? Kyseleekö eläimetkin kokoomuslaisilta että kävisikö jos lisäännytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas joku kokoomuslainen ylimielinen narsisti. Maailmassa oli ennustettavuutta kun työpaikkoja oli paljon täällä Suomessa eikä kaikkia oltu viety kiinaan, automaatio ei ollut vielä syrjäyttänyt ihmisiä ja tekoäly oli pelkkää tieteiselokuvaa. Se ei joillekin pahuuden saastuttamille käynyt vaan se piti tuhot
Heh, tuo kulta-aika rahoitettiin silkalla valuuttalainalla ja hups, kuinka kävikään. Onko ihmisten aivoista poistettu kokonaan historian oppiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko hänen parempi elää jossain sijaisperheessä. Ei ole itsellä mitään vapaa aikaa olen kuin vanki kot
Näin on. Olin tyhmä kun luulin että elämäni olisi ollut toisenlaista. Siksi lapsella olisi parempi olla jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko hänen parempi elää jossain sijaisperheessä. Ei ole itsellä mitään vapaa aikaa olen kuin vanki kotona. Ja kyllä tämä yksi huoltajuus vaikuttaa siih
Tiedän ettei minusta ole äidiksi ja siksi valmistelen lasta muutokseen. Olet aivan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko hänen parempi elää jossain sijaisperheessä. Ei o
On taas häikäilemättömyys ja röyhkeys huipussaan! Vai on luonnollinen asia kuten lisääntyminen eräiden mielestä jonkinlainen "oikeus" joka on ansaittava jonkun toisia alistavan systeemin edessä? Kyseleekö eläimetkin kokoomuslaisilta että kävisikö jos lisäännytään?
Yksi 70-luvun lukuisista virheistä oli rotuhygienian poistaminen lainsäädännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kiellä sua päättämästä päiviäsi siististi. Opettele oikea solmun sidonta, ota köysi matkaan ja kävele tarpeeksi pitkälle metsään. Paikannus päälle ja soitto häkeen juuri ennen kun hyppäät. Osaavat kyllä noutaa ja hoitaa homman siististi.
Ja jos asuu yksin niin ei tarvitse lähteä edes sinne metsään. Paat paperi asiat kuntoon ja poistut. Kitistä ja vinkua ei tarvitse vaan reippaasti tartut toimeen, hoidat asiat lähtö kuntoon ja teet esivalmistelut ("kuolin kansio" lähtiessä pöydälle jotta sossu tai kuka nyt sun pesäsi kuolemasi jälkeen setviikään, saa homman simppelisti pakettiin) niin tämäkin ongelmasi ratkeaa siististi ja tehokkaasti. Kukaan ei todellakaan estä sua poistumasta siististi. Tartu toimeen ja lopeta valitus.
Lopeta tilit,liittymät,muut tilaukset,helpottaa jälk
Mitä väliä millään alistusmekanismin keksimillä maallisilla paperiasioilla on jos joutuu lähtemään täältä oman käden kautta, jättäisi vaan asiat mahdollisimman sekaisin ja vaikeaksi ihan vaan kostona tällaiselle paskayhteiskunnalle. Miljardivahingot jättäisi jälkeensä, jäisi ainakin historiankirjoihin. Kun ei kerran hyvällä pärjää, pahaa voi aina tehdä ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko
mielisairas nat$1sika!!!
Vievät? Mitä he sinulta vievät joka on sinun omaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas joku kokoomuslainen ylimielinen narsisti. Maailmassa oli ennustettavuutta kun työpaikkoja oli paljon täällä Suomessa eikä kaikkia oltu viety kiinaan, automaatio ei ollut vielä syrjäyttänyt ihmisiä ja tekoäly oli pelkkää tieteiselokuvaa. Se ei joilleki
Valuuttalainat tuli vasta oikeiston lavastaman ansan vuoksi 80-luvun lopussa, senkin pienisieluinen valehtelija. Siihen asti Suomi nousi ihan omalla työllä sotien jälkeen tasaisesti kohti Pohjoismaista hyvinvointivaltiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielisairas nat$1sika!!!
Harmi kun et osaa lainata. Ei tiedetä yhtään ketä yritä loukata.🤣
Ihmisten pitäisi ottaa enemmön vastuuta omasta elämästään. Kaikki turha rahan tuhlaus pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielisairas nat$1sika!!!
Turhake.
Sinulle annetaan! Taas yksi kiittämätön paska.
Mitä v i t t ua? Älä nyt jumalauta puhu tuollaisia LAPSELLE! Tekisin heti susta lasun jos tietäisin kuka olet. Herää nainen, et voi lapsen harteille tuollaista taakkaa kaataa.