Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu kun hallitukset vievät työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta? Ite oon valmis päättää päiväni.

Vierailija
29.10.2025 |

En ole syntynyt kultalusikka suussa. Koko elämä ollut pelkkää taistelua ja selviytymistä. En ole tyhmä enkä laiska mut me kaikki emme voi olla täydellisiä politiikko astronautteja.

Mä on jo ihan valmis lähtee koska en tuu jaksaa tätä loputonta selviytymistä.

Töitä ei saa, rahasta stressaaminen vie yöunet pois, vahvojen tukiverkkojen puute surettaa.

Asunnottomuutta uhkaa kokoajan.

Miksi ei saa päättää päivänsä siististi?

Kommentit (244)

Vierailija
141/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto ei ole se että murrutaan tämän nassevallan alle. Sillä tavalla mikään ei koskaan muutu ja kaikki muut samassa tilanteessa olevat jäävät kärsimään. Meidän on tavalla tai toisella päästävä eroon noista riistäjistä.

Vierailija
142/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Omillaan täällä joutuu muutkin ongelmansa ratkoa"

Tässä on asian ydin. Jos ei ole sattunut välittävää lähipiiriä (tai ovat kuolleet), olet omillasi. "Yhteiskunnalta" saatat saada armopaloja, mutta ne ovat aina riippuvaisia siitä, mitä "yhteiskunta" eli muut ihmiset haluavat sinulle suoda tai olla suomatta. Tämä on vain tosiasia, näin se toimii ja se todellisuus on hyväksyttävä. Ja tehtävä omat ratkaisunsa sen suhteen, miten tässä todellisuudessa elää vai onko elämättä.

Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, tätä vain ei millään haluta ymmärtää kun pitäisi muiden olla nostelemassa, auttelemassa ja tukemassa. Miksi pitäisi? Aikuinen joko tulee toimeen tai ei tule ja se on hänen oma ongelmansa. Jos haluaa nyyhkiä ja ulista sen sijaan että hyväksyy tosiasiat ja tekee parhaansa niin sekin on sitten oma valinta. Mut turha siitä on katkeroitua ja muille kiukutella kuten täällä moni näyttää tekevän. Uhriutuminenhan onkin se paras toimintatapa ja keino auttaa itseään. 😂 Kyllä varmasti elämänlaatu paranee mitä katkerammaksi ja kateellisemmaksi martyyriksi tulee. Ei kukaan sanonut elämää reiluksi, miksi sen myöskään pitäisi sellaista olla? Pakkohan täällä ei ole kenenkään olla, sekin on ihan oma valinta. Muttakun ei nämä ammatto valittajat ja uhriutujat oikeasti halua muuttaa elämäänsä, kun ihan selvästi heistä on paljon kivempi hakea muilta sääliä, huomiota ja maata maassa ulisemassa kuinka kukaan ei auta. Olishan se niin kovin raskasta tehdä itse itsensä eteen sen sijaan että tapansa mukaan odottaa kaiken tippuvan taivaasta valmiina eteen. Eihän se oo yhtään kivaa jos pitäs itse nähdä vaivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän kauan kesti ennen kuin trollit ilmestyivät tuhoamaan keskustelun.

Niin, eihän kukaan nyt voi olla eri mieltä sinun kanssasi. Mehän kaikki kuulumme jonkin ihme kerhoon ja ollaan kaikesta samaa mieltä. 

Vierailija
144/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen vähän surullinen siitä miten et ymmärrä miten hyvin asiat sinulla on tänään. SeuraavaKIN hallitus joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.

Siksi voisivatkin jakaa niitä eutanasiapiikkejä. Kaikki halukkaat pääsisivät poistumaan siististi ja ilman mitään ylimääräistä draamaa resursseja kuluttamasta.

Jonkun muun kuin itsensä pitäisi tämäkin hoita, huoh. Olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoa

Mitä vittua sä menet toisten työpaikoille itseäsi tappamaan? Itsensä saa kyllä ihan siististi hengiltä, yksityisestikkin, ilman että tarvii mennä muiden töypaikalle sitä tekemään. Ainoastaan todellinen mulkku menee junan/rekan jne eteen ja traumatisoi muita. Onko sulla todella äly noin vähissä vai oletko vaan puhdas ku si pää? 

Vierailija
145/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on asian ydin. Jos ei ole sattunut välittävää lähipiiriä (tai ovat kuolleet), olet omillasi. "Yhteiskunnalta" saatat saada armopaloja, mutta ne ovat aina riippuvaisia siitä, mitä "yhteiskunta" eli muut ihmiset haluavat sinulle suoda tai olla suomatta. Tämä on vain tosiasia, näin se toimii ja se todellisuus on hyväksyttävä. Ja tehtävä omat ratkaisunsa sen suhteen, miten tässä todellisuudessa elää vai onko elämättä.

Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, tätä vain ei millään haluta ymmärtää kun pitäisi muiden olla nostelemassa, auttelemassa ja tukemassa. Miksi pitäisi? Aikuinen joko tulee toimeen tai ei tule ja se on hänen oma ongelmansa. Jos haluaa nyyhkiä ja ulista sen sijaan että hyväksyy tosiasiat ja tekee parhaansa niin sekin on sitten oma valinta. Mut turha siitä on katkeroitua ja muille kiukutella kuten täällä moni näyttää tekevän. Uhriutuminenhan onkin se paras toimintatapa ja keino auttaa itseään. 😂 Kyllä varmasti elämänlaatu paranee mitä katkerammaksi ja kateellisemmaksi martyyriksi tulee. Ei kukaan sanonut elämää reiluksi, miksi sen myöskään pitäisi sellaista olla? Pakkohan täällä ei ole kenenkään olla, sekin on ihan oma valinta. Muttakun ei nämä ammatto valittajat ja uhriutujat oikeasti halua muuttaa elämäänsä, kun ihan selvästi heistä on paljon kivempi hakea muilta sääliä, huomiota ja maata maassa ulisemassa kuinka kukaan ei auta. Olishan se niin kovin raskasta tehdä itse itsensä eteen sen sijaan että tapansa mukaan odottaa kaiken tippuvan taivaasta valmiina eteen. Eihän se oo yhtään kivaa jos pitäs itse nähdä vaivaa.

On ihmisen perustarpeita, että joku välittää. Ihmistä ei ole luotu yksin kulkemaan - eikä moni joudukaan. Yhteiskunta vain suosii heitä, jotka sen ehdoilla menestyvät. Kuten tämäkin ketju osoittaa, sairaita ja kyvyttömiä halveksitaan. Esim. sinä kuulostat sairaalta ja julmalta. Mutta se tosiaan on totuus "yhteiskunnasta". Se koostuu mm. sinun kaltaisistasi ihmisistä, joiden armoilla muut ovat. Tämän kun ymmärtää, voi ainakin saada rauhan siltä, että odottaisi enää mitään muuta. Tekee vain ratkaisunsa tosiasioiden pohjalta.

Vierailija
146/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, silti vassarit valittaa. Missä maassa et ap. päättäisi päiviäsi?

Eu:n toiseksi heikoimmat tulonsiirrot Suomessa.

Vierailija
147/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen vähän surullinen siitä miten et ymmärrä miten hyvin asiat sinulla on tänään. SeuraavaKIN hallitus joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.

Siksi voisivatkin jakaa niitä eutanasiapiikkejä. Kaikki halukkaat pääsisivät poistumaan siististi ja ilman mitään ylimääräistä draamaa resursseja kuluttamasta.

Jonkun muun kuin itsensä pitäisi tämäkin hoita, huoh. Olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoa

Kykenet säästämään matkustaaksesi mukavasti ulkomaille kuolemaan eli keskustelu ei millään tavalla kosketa sinua. Toki ihmiset "hoitavat" tämänkin itse, kun ei muuta vaihtoehtoa ole. Jälki vain ei ole siistiä. Mutta onpahan siinäkin jotain märistävää kansalle, kun itsekkäät itsensä murhaajat traumatisoivat junakuskit. Vaihtoehtoisesti voisi "yhteiskunta" kantaa vastuun sen ongelman korjaamisesta, että määrittelee osan jäsenistään hyödyttömiksi kulueriksi

90% suomalaisista on pelkkiä kulueriä. Suomen kokoisessa valtiossa ei ole rikkaita. Nolointa on se, että suurin kuluerä on avuton ja kallein keskiluokka. 

Vierailija
148/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä vittua sä menet toisten työpaikoille itseäsi tappamaan? Itsensä saa kyllä ihan siististi hengiltä, yksityisestikkin, ilman että tarvii mennä muiden töypaikalle sitä tekemään. Ainoastaan todellinen mulkku menee junan/rekan jne eteen ja traumatisoi muita. Onko sulla todella äly noin vähissä vai oletko vaan puhdas ku si pää?"

Voit määkiä ja raivota pää punaisena niin paljon kuin haluat. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että ihmiset murhaavat itsensä keinolla, joka on lähimpänä/helpoin/varmin. Miksi siis vastustaisit sitä, että "yhteiskunta" järjestää heille kotiin varman ja siistin tavan lähteä? Sitten vain keräätte ruumiit pois hävitettäväksi.

Vierailija
149/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan pitäisi korjata ongelma jonka sinä aiheutat? Ei yhteiskunta ole vastuussa siitä että sä olet kyvytön ja hyödytön. Ei susta tullut kuluerää yhteiskunnan pyynnöstä vaan yhteiskunnan risaksi. Eikä yhteiskunta ole sulle yhtään mitään velkaa ja mistään sun eutanasiastas vastuussa, olit sairas tai et. Vai valtion työssäkö sä vammauduit ja elämäsi meni pilalle? Jos ei niin mitä helvettiä valtion sulle pitäis korvata ja hoitaa? Kaiva pääsi pois perseestäsi ja ota vastuu elämästäsi. Kukaan muu ei sitä ole velvollinen tekemään. 

Vierailija
150/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, tätä vain ei millään haluta ymmärtää kun pitäisi muiden olla nostelemassa, auttelemassa ja tukemassa. Miksi pitäisi? Aikuinen joko tulee toimeen tai ei tule ja se on hänen oma ongelmansa. Jos haluaa nyyhkiä ja ulista sen sijaan että hyväksyy tosiasiat ja tekee parhaansa nii

On ihmisen perustarpeita, että joku välittää. Ihmistä ei ole luotu yksin kulkemaan - eikä moni joudukaan. Yhteiskunta vain suosii heitä, jotka sen ehdoilla menestyvät. Kuten tämäkin ketju osoittaa, sairaita ja kyvyttömiä halveksitaan. Esim. sinä kuulostat sairaalta ja julmalta. Mutta se tosiaan on totuus "yhteiskunnasta". Se koostuu mm. sinun kaltaisistasi ihmisistä, joiden armoilla muut ovat. Tämän kun ymmärtää, voi ainakin saada rauhan siltä, että odottaisi enää mitään muuta. Tekee vain ratkaisunsa tosiasioiden pohjalta.

1980-luku pilasi suomalaiset, alettiin puhumaan tunteista. Ja alettiin lässyttämään akateemisten kirjoittamaan humpuukkia.

Vierailija
151/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään naapurilta tulonsiirtoa itsellesi. Sama asiahan se on.

Vierailija
152/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, tätä vain ei millään haluta ymmärtää kun pitäisi muiden olla nostelemassa, auttelemassa ja tukemassa. Miksi pitäisi? Aikuinen joko tulee toimeen tai ei tule ja se on hänen oma ongelmansa. Jos haluaa nyyhkiä ja ulista sen sijaan että hyväksyy tosiasiat ja tekee parhaansa niin sekin on sitten oma valinta. Mut turha siitä on k

Oletpa sinä oikein liekeissä solvaamassa muita.

Yhteiskunta yrittää auttaa niitä, jotka eivät siihen itse pysty. Niitä, jotka eivät siis pysty "ryhdistäytymään" ja "tarttumaan toimeen" syystä tai toisesta. Sinä vertaat heitä itseesi ymmärtämättä, että itse olet topakasti jaksanut vaatia kaikenlaista ja olet myös saanut. Kumma juttu, että et noin aikaansaavana ihmisenä kuitenkaan ole pystynyt pitämään työpaikkaa ja hoitanut omia asioitasi omalla rahallasi, vaan muiden on pitänyt hoitaa ne puolestasi.

Miten muuten näet sen asian, että kun kanssasi ollaan eri mieltä, sinä suutut ja kehotat tuntematonta ihmistä tekemään itsemurhan? Oletko normaalielämässäkin noin äkkipikainen, vai päästätkö väkivaltaisuutesi esille vain näin netissä, kun voit tehdä sen nimettömänä ja joutumatta siitä edes moraalisesti kyseenalaistetuksi?

Vierailija
153/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi yhteiskunnan pitäisi korjata ongelma jonka sinä aiheutat? Ei yhteiskunta ole vastuussa siitä että sä olet kyvytön ja hyödytön. Ei susta tullut kuluerää yhteiskunnan pyynnöstä vaan yhteiskunnan risaksi. Eikä yhteiskunta ole sulle yhtään mitään velkaa ja mistään sun eutanasiastas vastuussa, olit sairas tai et. Vai valtion työssäkö sä vammauduit ja elämäsi meni pilalle? Jos ei niin mitä helvettiä valtion sulle pitäis korvata ja hoitaa? Kaiva pääsi pois perseestäsi ja ota vastuu elämästäsi. Kukaan muu ei sitä ole velvollinen tekemään."

Kun yhteiskunta määrittelee osan jäsenistään turhiksi kulueriksi, on yhteiskunnan tehtävä myös ratkaista asia. Se on sitä vastuunottoa omista ongelmista, joiden perään täällä eräät kovasti määkivät. Tai jos tämä vastuunotto tarkoittaa vain yksilöä itseään, ei yksilön sitten myöskään tarvitse missään kohtaa välittää yhteiskunnasta. Järjestelmä ei voi vain poimia rusinoita pullasta, käyttää ihmiset loppuun omaksi edukseen ja sitten sylkäistä ulos yksinään kärsimään, jos sattuvat menemään rikki.

Vierailija
154/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä vittua sä menet toisten työpaikoille itseäsi tappamaan? Itsensä saa kyllä ihan siististi hengiltä, yksityisestikkin, ilman että tarvii mennä muiden töypaikalle sitä tekemään. Ainoastaan todellinen mulkku menee junan/rekan jne eteen ja traumatisoi muita. Onko sulla todella äly noin vähissä vai oletko vaan puhdas ku si pää?"

Voit määkiä ja raivota pää punaisena niin paljon kuin haluat. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että ihmiset murhaavat itsensä keinolla, joka on lähimpänä/helpoin/varmin. Miksi siis vastustaisit sitä, että "yhteiskunta" järjestää heille kotiin varman ja siistin tavan lähteä? Sitten vain keräätte ruumiit pois hävitettäväksi.

Miksi valtion (eli veronmaksajien) pitäisi kustantaa sun viimeinen matkasi? Järjestä itse kuolemasi, ei valtio ja veronmaksajat ole vastuussa sun, pummin ongelmien lopullisesta ratkaisemisesta vaan sinä itse. Jos sä haluat kuolla niin tapa itsesi, ja jos sulla on edes alkeellisinta aivotoimintaa mitä vahvasti kyllä epäilen, niin sä itsekäs paska houdat itsesi täältä vinkumasta muita traumatisoimatta. Ei kukaan muu ole vastuussa sun ongelmistasi kuin sinä itse. Miksi kuvittelet että valtio on vastuussa sun kuolemasi järjestämisestä? Sähän sitä haluat joten panehan töpinäksi sitten.

Vierailija
155/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"en saatana suostu luovuttamaan näille ihmisvihaajille ja ahneille paskoille"

Sama tunne ja ajatus tämän hetken tilanteesta.

Vierailija
156/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, tätä vain ei millään haluta ymmärtää kun pitäisi muiden olla nostelemassa, auttelemassa ja tukemassa. Miksi pitäisi? Aikuinen joko tulee toimeen tai ei tule ja se on hänen oma ongelmansa. Jos haluaa nyyhkiä ja ulista sen sijaan että hyväksyy tosiasiat ja tekee parhaansa nii

Olen aikani lapsi. Lässyn lässyn. 

Vierailija
157/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto ei ole se että murrutaan tämän nassevallan alle. Sillä tavalla mikään ei koskaan muutu ja kaikki muut samassa tilanteessa olevat jäävät kärsimään. Meidän on tavalla tai toisella päästävä eroon noista riistäjistä.

Olet itse riistäjä. Haluat sohvalla makaamalla lisää rahaa. Se kuuluu lapsille ja vanhuksille. Ai tämän takia vihaat perussuomalaisia? Et viitsi kouluttauttautua työllistävälle alalle, haluat velttoilusta suuremman korvauksen?

:)

Vierailija
158/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1980-luku pilasi suomalaiset, alettiin puhumaan tunteista. Ja alettiin lässyttämään akateemisten kirjoittamaan humpuukkia."

No nyt voit olla kiitollinen, että olemme palanneet aikaan, jolloin kukaan ei todellakaan välitä tunteistasi. Saat oikein ihannemaailmasi, kun se kehittyy aina vain kylmemmäksi.

Vierailija
159/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, silti vassarit valittaa. Missä maassa et ap. päättäisi päiviäsi?

Eu:n toiseksi heikoimmat tulonsiirrot Suomessa.

Eikä niihinkään ole varaa.  Sosialismi on mahdoton.

Vierailija
160/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en koskaan ole osannut arvostaa tippaakaan marttyyreja jotka odottaa ja vaatii muiden tekevän puolestan. Ovat täyttä pohjasakkaa. Monet kun valitettavasti rinnastaa sit ne oikeasti sairaat ja heikommassa asemasaa olevat näihin patalaiskoihin ammatti vinkujiin joiden oikea ongelma on motivaation puute ja asennevamma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän