Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu kun hallitukset vievät työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta? Ite oon valmis päättää päiväni.

Vierailija
29.10.2025 |

En ole syntynyt kultalusikka suussa. Koko elämä ollut pelkkää taistelua ja selviytymistä. En ole tyhmä enkä laiska mut me kaikki emme voi olla täydellisiä politiikko astronautteja.

Mä on jo ihan valmis lähtee koska en tuu jaksaa tätä loputonta selviytymistä.

Töitä ei saa, rahasta stressaaminen vie yöunet pois, vahvojen tukiverkkojen puute surettaa.

Asunnottomuutta uhkaa kokoajan.

Miksi ei saa päättää päivänsä siististi?

Kommentit (244)

Vierailija
41/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähenevä väestö on vaurastuva väestö. Ja työtunneista kilpailee pienempi väkimäärä. Historiallisena, joskin karuna, esimerkkinä tästä on Mustan Surman jälkeinen aikakausi Euroopassa.

Vierailija
42/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä. Hallitus ei ole vienyt multa vielä mitään. T. työmarkkinatuella oleva työtön

Eli puolisosi tai vanhempasi elättävät sinua 😄 Pelkällä työmarkkinatuella ei ole kukaan yksinasuva Suomessa. 

Hih hih, ei niin eikä tarvitsekaan. 

Johan paskaa kehtaat jauhaa. Mä olen ollut vuosia työtön (työkyvytön mutta kuntputustuki päättyi eikä jatkettu) ja asunut koko aikuisikäni yksin (Kun 26 vuotiaana lähdin omilleni. Nyt viimeiset 10 vuotta pienessä omistamassani mökissä jonka ostin työssä ollessani. Ei ole puolisoa, en halua sellaisia. Vanhempani kuolivat jo kauan sitten, ei jäänyt myöskään senttiäkään perintöjä heiltä. Saan tasan yhden tuen. Työttömyyskorvauksen joka on 595.36€ kuukaudessa enkä sen

Siis 16 vuotiaana!!! Osuin väärään nappiin! Painoin näköjään kakkosta ykkösen sijaan. 😂 Lähdin siis omilleni heti peruskoulun päätyttyä samana kesänä kun täytin 16 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kykene töihin, mutta kykenee loisimaan toisten rahoilla.

Aika surullista että suomi on täynnä niin huonoja geenejä, ettei nuo kykene mihinkään. Kertoo paljon naisista ja niiden preferensseistä miesten suhteen.

Häpeämätön, kehtaat vielä tuollaista. Oletko fäsisti?

Vierailija
44/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sisäänkääntynyttä vihaa. Ymmärrän kyllä tunteen, ettei jaksa. En minäkään aina jaksa. Yritä kuitenkin miettiä mistä vihasi syntyy.

Kun onnistut huomaamaan, että olet oikeasti vihainen kokemastasi vaikeasta elämäntilanteesta ja suoraan sanottuna Suomen köyhiä vihaavasta politiikasta, huomaat että voit ehkä hiukan paremmin. 

Ja sitten mitä sille vihalle pitäisi tehdä? Yritä kääntää se toiminnaksi itsesi hyväksi. Älä välitä mitä muut ajattelevat, harvoin edes sinua oikeasti ajattelevat. Tee joka päivä jotain mikä tekee sinut onnelliseksi. 

Näillä opeilla mä yritän päästä eteenpäin. Ja en saatana suostu luovuttamaan näille ihmisvihaajille ja ahneille paskoille. Ajat muuttuvat. Kahden vuoden päästä asiat voivat olla jo toisin. 

Jos velloo aamusta iltaan kuinka paskaa kaikki on, niin on taatusti myös ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Vierailija
45/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä. Hallitus ei ole vienyt multa vielä mitään. T. työmarkkinatuella oleva työtön

Eli puolisosi tai vanhempasi elättävät sinua 😄 Pelkällä työmarkkinatuella ei ole kukaan yksinasuva Suomessa. 

Johan paskaa kehtaat jauhaa. Mä olen ollut vuosia työtön (työkyvytön mutta kuntputustuki päättyi eikä jatkettu) ja asunut koko aikuisikäni yksin (Kun 26 vuotiaana lähdin omilleni. Nyt viimeiset 10 vuotta pienessä omistamassani mökissä jonka ostin työssä ollessani. Ei ole puolisoa, en halua sellaisia. Vanhempani kuolivat jo kauan sitten, ei jäänyt myöskään senttiäkään perintöjä heiltä. Saan tasan yhden tuen. Työttömy

Siis 16 vuotiaana!!! Osuin väärään nappiin! Painoin näköjään kakkosta ykkösen sijaan. 😂 Lähdin siis omilleni heti peruskoulun päätyttyä samana kesänä kun täytin 16 vuotta. 

Hih hih hih 

Vierailija
46/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi viedä mitään ihmisiltä, joilla ei mitään ole koskaan ollutkaan? Teille vain annetaan vähemmän (jotka on otettu niiltä, jotka viitsivät jotain elintasonsa eteen itse tehdä).

Kun haahuilee tunteidensa vankina all day long, voi syyttää omasta "huonosta onnestaan" vaikka röllipeikkoa. Ei kiinnosta. 

Vierailija
47/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden aikana heidän tulonsa ovat lisääntyneet prosentuaalisesti eniten. Palkansaajien huonoiten.

Vierailija
48/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingonilo on iloa puhtaimmillaan. Olisit katsonut koulussa sinne taululle sen sijaan, että käytit kaiken aikasi muiden häiriköintiin ja kiusaamiseen. Ja nyt minun pitäisi tuntea empatiaa sinua kohtaan?

kysyy opettajan perseen nuolija

Vierailija
49/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi viedä mitään ihmisiltä, joilla ei mitään ole koskaan ollutkaan? Teille vain annetaan vähemmän (jotka on otettu niiltä, jotka viitsivät jotain elintasonsa eteen itse tehdä).

Kun haahuilee tunteidensa vankina all day long, voi syyttää omasta "huonosta onnestaan" vaikka röllipeikkoa. Ei kiinnosta. 

Onko luetun ymmärtäminen hukassa. Tässä puhutaan työkyvyttömistä sairaista ihmisistä.

Vierailija
50/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sisäänkääntynyttä vihaa. Ymmärrän kyllä tunteen, ettei jaksa. En minäkään aina jaksa. Yritä kuitenkin miettiä mistä vihasi syntyy.

Kun onnistut huomaamaan, että olet oikeasti vihainen kokemastasi vaikeasta elämäntilanteesta ja suoraan sanottuna Suomen köyhiä vihaavasta politiikasta, huomaat että voit ehkä hiukan paremmin. 

Ja sitten mitä sille vihalle pitäisi tehdä? Yritä kääntää se toiminnaksi itsesi hyväksi. Älä välitä mitä muut ajattelevat, harvoin edes sinua oikeasti ajattelevat. Tee joka päivä jotain mikä tekee sinut onnelliseksi. 

Näillä opeilla mä yritän päästä eteenpäin. Ja en saatana suostu luovuttamaan näille ihmisvihaajille ja ahneille paskoille. Ajat muuttuvat. Kahden vuoden päästä asiat voivat olla jo toisin. 

Jos velloo aamusta iltaan kuinka paskaa kaikki on, niin on taatusti myös ikävä olo kai

Erinomainen esimerkki toksisesta positiivisuudesta. Jos ihminen voi huonosti, sen käsitteleminen on tärkeää ja ainut tie terveempään tulevaisuuteen. Ihmisellä on oikeus tunteisiinsa, sitä te ahneet kapitalistit ette ole vielä onnistuneet viemään. Ja sekös teitä harmittaa. 

Vierailija
51/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan paskaa kehtaat jauhaa. Mä olen ollut vuosia työtön (työkyvytön mutta kuntputustuki päättyi eikä jatkettu) ja asunut koko aikuisikäni yksin (Kun 26 vuotiaana lähdin omilleni. Nyt viimeiset 10 vuotta pienessä omistamassani mökissä jonka ostin työssä ollessani. Ei ole puolisoa, en halua sellaisia. Vanhempani kuolivat jo kauan sitten, ei jäänyt myöskään senttiäkään perintöjä heiltä. Saan tasan yhden tuen. Työttömyyskorvauksen joka on 595.36€ kuukaudessa enkä sen

Jaksavathan nuo jauhaa. Jokaisessa keskustelussa on niitä, joilla ei ole mitään käsitystä siitä, mistä puhutaan. Tässä ketjussa he ovat tietävinään siitä, millaisessa mielentilassa ja toimintakyvyssä itsemurhaa haudotaan, ja ne, jotka uskovat siihen, että esimerkiksi Kelan säännöt pätevät kaikkiin.

Minä olen ollut aivan kaikkien suojaverkkojen ulkopuolella siten, että en saanut asumistukea (ja päädyin lopulta asunnottomaksi), en saanut työmarkkinatukea (koska olin ollut aikoinani yrittäjä) enkä edes toimeentulotukea (oli niin sekava elämäntilanne). Se, että Kelan sivuilla lukee "voit hakea" ja "voit saada", ei tarkoita sitä, että saa. Mutta se lienee niin korkealentoista ajattelua, etteivät siihen edes kaikki luku- ja kirjoitustaitoiset pysty.

Vierailija
52/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sellaisen luuseriusen sijaan olisit valmis äänestämään Vas ensi vaaleissa!

Minä ehdotan,MENE TÖIHIN,RAHAA TULEE,YSTÄVIÄ JA SOSIAALISTA ELÄMÄÄ,ETKÄ OLE TUKIRIIPPUVAINEN,VAAN YLPEÄ DUUNARI.

MINNE TÖIHIN kun niitä EI VAIN OLE tälle määrää työttömiä mitä koko maassa on. Osoita sormesi TYÖNANTAJIIN, mikseivät palkkaa? Mikseivät maksa sen verran kohtuullista palkkaa että tässä oikeistopopulistisessa pahoinvointivaltiossa pärjää ilman tukia? 

Oikeistopopulistitko ovat irtisanoneet työntekijöitä SDPn ja Vasemmistoliiton puoluetoimistoista, SAKn keskuskonttorilta ja SDPn eduskuntaryhmän avustajista ??? Ovatko orpopurrat niin vaikutusvaltaisia???

Vierailija
53/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaissa veroprosentti on nolla. Suomi on köyhä ja kansalaistensa oloja jatkuvasti kurjistava maa nykyään.

Vierailija
54/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa päättää päivänsä niin mitä se täällä siitä kitisee eikä toimi vinkumisen sijaan? Ihme marttyrointia. Ei muuta kun päättämään ne päivät sitten. 

Vierailija
55/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko luetun ymmärtäminen hukassa. Tässä puhutaan työkyvyttömistä sairaista ihmisistä.

Työkyvyttömyyden ja sairauden toteavat ammatti-ihmiset, ei eläkettä toivova itse.

Vierailija
56/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niiltä muka viedään? Ei niillä ole mitään vietävää. Vain rikkaiita viedään. Jatkossa viedään vähemmän.

Sammallahdelta tulee viedä kaikki. Nyt ja jatkossa, vaikka ei rikas olekaan, vaan pelkkä pelle.

Vierailija
57/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyden ja sairauden toteavat ammatti-ihmiset, ei eläkettä toivova itse.

Ja monella on todennutkin, useampikin lääkäri. Mutta eläkettä ei myönnetä.

Vierailija
58/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sellaisen luuseriusen sijaan olisit valmis äänestämään Vas ensi vaaleissa!

Minä ehdotan,MENE TÖIHIN,RAHAA TULEE,YSTÄVIÄ JA SOSIAALISTA ELÄMÄÄ,ETKÄ OLE TUKIRIIPPUVAINEN,VAAN YLPEÄ DUUNARI.

MINNE TÖIHIN kun niitä EI VAIN OLE tälle määrää työttömiä mitä koko maassa on. Osoita sormesi TYÖNANTAJIIN, mikseivät palkkaa? Mikseivät maksa sen verran kohtuullista palkkaa että tässä oikeistopopulistisessa pahoinvointivaltiossa pärjää ilman tukia?

Palkasta voit kiittää ay-pomoja,he ne palkat neuvottelee.Osa-aikatyötä kyllä on mutta helpompi on makoilla tuilla kun tehdä itse jotain.

Vierailija
59/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se hyvältä tunnu, vaikka itse olenkin tällä hetkellä vakityössä. Se kannattaa kuitenkin jokaisen työssä olevan muistaa, että työttömyys tai sairaus voi iskeä kehen tahansa.

Vierailija
60/244 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tajua että asunnottomuus uhkaa kokoajan?? Millä rahalla maksan vuokraa joka kuussa? Nytkin on kysenalaiset keinot miten elän ja missä koska rahaa ei vaa riitä kunnolliseen asumiseen.

Kaikki on kallistunut vielä niin paljon. 15-10 vuotta sitten ei ollut hätää.

Kuka jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan kun kansa on niin vihamielinen ihmisiä kohtaan ja äänestetään kaikki osaamattomia ja ylimielisiä ihmisiä sinne eduskuntaan.

Konkreettisuutta peliin! Tää kansa nukkuu vaan.

No on se nyt aika erikoista, jos sinun onnesi on kiinni hallituksen toimista !  

Mikä aiheuttaa työkyvyttömyytesi ja uhkan asunnon menetyksestä? Suomessa ei todellakaan kukaan kuole nälkään ja avun puutteeseen. Jos jää tuleen makaamaan, tuli polttaa. Aina voi jostain kolosta ryömiä pois ja nousta jaloilleen. Jokaiselle on perustoimeentulo taattu, mutta se muu on hankittava itse - tämä koskee meitä kaikkia.