Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ELOkuisten ma-ti, vko 16 **

16.04.2007 |

En löytänyt vielä pinoa? Tässä linkki viikonlopun pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10053241&p=2&tmode=1&smod…

Aurinkoista maanantaita!!

Kommentit (28)

21/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sitte menin ja melkein sain rapattua tuon kukkapenkin ku taivaat repes, nyt siellä onneksi sitä vettä sitte tulee..kylläpä on rouvan paikat huonossa kunnossa ku nyt on niin paikat kipeenä parin tunnin kökkimisestä (vaikka joka kesä ammatikseni tota teen... :) )

Västis: tai´ettiin ollakki yhtäaikaa koneella..ed.raskaudessa meki kerrotiin puhelimessa tai tuleva isoveli sai kertoa tulevansa isoveljeksi..nyt ollaa kahesta syystä tietoa " pantattu" tai nimenomaa mies on halunu pantata mää oisin halunu huutaa maailmalle jo silloin ku plussasin..siis mies ei ole halunu sitä kertoa ja ku tätä lasta niiiiiin kauan saatiin ootella niin jotenki sitä ei halua puhelimessa sitte kertoa..vähän kyllä jo itteäni alkaa hirvittää jos ne tykkää jo huonoa ku ei asiasta olla kerrottu..olen kyllä yritäny vihjata että tulkaapa käymään että ois pari ylläriä täällä odottamassa..mutta eipä ole porukkaa näkyny...

Rytmihäiriöitä mulla on jo ilman raskauttaki ja nyt nää on kyllä valitettavasti pahentuneet..ku lepokaan ei heti auta niin aika tukalaksi se olon vetää..

Selällään nukkumisesta..jaahas oisko se sitten sen takia alkanu jo nyt vetään sitte suonta öisin..olen kyllä nukkunu niin sikeästi etten ole aina edes siihen heränny, mutta aamulla huomaa ku pohkeet on ihan jumissa yön jäljiltä

KilotG: kyllä täällä kans saa hirvitellä noita kiloja, meillä on puntari kotona mutta onneksi se näyttää hiukan liikaa verrattuna nlan puntariin..ens viikolla ois taas nla ja painoa näyttää ropisevan tasaisen tappavalla tahdilla...

Kaikesta eilisestäki valittamisesta, olo on kuiteski tooosi paljon parempi ku sillon alussa ku se jatkuva ällö olo ja väsymys (joka on edelleen maisemissa) oli jatkuvaa, nyt sentään jaksaa aatellakki jotakin tekevänsä :)

Moomax: hauskaa lomareissua!

Möykkyräinen: Onnea ultraan!

Syntyneet rvG: meillä eka siis syntyi rv40+4 (paino 4kg) ja toka 32+0 (paino 1,7kg)

Eiköhän sitä pitäs alkaa jo " oikeisiin töihin"

Päivän jatkoja!

Nani taas..

Vierailija
22/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikonttoripäivää vietän, niin ehtii (lue:kehtaa) kirjotella tännekin. Töissä pomo pyörii vieressä, eikä surffailusta tykkää ;)

Luminan poppoolle pikaista paranemista, hurjan kuuloisia tauteja teillä! Ja Västäräkin porukalle myös paranemista. Meillä on onneksi vielä vältetty pahimmat taudit, toivottavasti saataisiin vielä tämä reilu 9 viikkoa tehdä töitä täysillä ennen lomaa ja mammalomaa.

Eli juhannukselta sitten aloittelen ensin pienellä lomanpätkällä ja jatkan sitten mammalomalla (loma, joo-o!). Ilmoitin tänään tarhassa myös, että esikoinen, 4v.-neiti, jää äipän kanssa kotiin, eikä takaisin tule. Eli pitkän pähkäämisen jälkeen päätin näin. Meillä kyllä on myös asuntoasiat kääntymässä sellaiseksi, ettei tuohon tarhaan olla enää muutenkaan menossa. Ja se ihana talous! Pitänee sekin ottaa huomioon...

Minä olen selvinnyt tähän asti sekä edellisessä, että tässä raskaudessa ilman rautalääkitystä, ummetusta on ihan ilmankin :( Tsemppiä lääkkeen popsijoille!

Sokerirasitus odottaa 4.5., eväät mukaan ja vapaapäivä töistä. Inhottava homma! Vapaaehtoinenhan tuo, mutta mennään, kun suosittelevat.

Grv:t Esikoistyttö syntyi 40+3, 3280g, ja 52 cm. 6h40min., ihan ok synnytys, ei pelkoja. Toivottavasti toinen menee yhtä hyvin.

( . ) Täällä masu kans kasvaa, ja liikkeet tuntuu jo mahtavasti, taitaa vaan tällä hetkellä olla selkä masuun päin, kun tuntuu liikkeitä, muttei selviä potkuja :) On se niin ihanaa!! Tämän lapsen tekoon meillä hurahti yli 2,5 vuotta, vieläkään en oikein tahdo uskoa tätä todeksi! Ja neljän kuukauden kuluttua vauva on jo tässä, hui! Pitäisi tosiaan osata nyt nauttia, jäänee meillä viimeiseksi.

Olo on energinen ja onnellinen, asiat on niin hyvin tällä hetkellä :))) Tästä hetkestä pitää osata nauttia!

Voikaa hyvin! Emma 23+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassakäytiin tänään ja saatiin raskaustodistus. Verenpaineet on 100/50, ei ihme että vähän huippaa;) Hemppa oli 116 ja rautaa pitää syödä. Sf- mitta oli huimat22 eli ihan yläkäyrällä mennään, ja terkkari sanoi tunnustellessaan, että on pitkä vauva. Sykkeet oli 122-145. Kaikki ok.

Päätin nyt laittaa kuitenkin sen äitiyspakkaushakemuksen, kun palkanlaskija hätyyttää raskaustodistuksen perään. Sitä kautta sitten lähtee kaikki paperit.

Uskomatonta miten aika rientää. Ekaa odottaessa sitä laski päiviä koko ajan. Nyt masuvauvan kanssa oikeastaan tulee kommunikoitua vain öisin. Tulossa on vauva, jokka tuntuu reagoivan ulkoisiin ärsykkeisiin yhtä herkästi kuin isosiskonsa.

T:Gekko, Muru ja Masu 22+5

Vierailija
24/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Nyt päätin testailla, osaanko käyttää näitä värikoodeja ollenkaan.. Jos vaikka siihen esittelypinoon saisin niitä aikaiseksi.

Meidän [color=red]tyttö [color=darkviolet]syntyi rv40+4 3872g ja 49senttiä ja py oli 37. Itse olen ihan liikaa asennoitunut siihen, että synnytyän elokuussa ja puolessa välissä, vaikka yliaikaisenahan tämä voisi mennä syyskuullekin. Toivottavasti ei kuitenkaan tule liian aikaisin.

Nani: ymmärrän kyllä, että teillä on vähän eri syyt nyt kertomisen suhteen. Miehet ovat kyllä ihmeellisiä jarruja näissä kertomisissa myös. ;) Eivät kai oikein niin kokreettisesti kuitenkaan tajua, kuinka se raskaus vaikuttaa siihen, että itse tekisin mieli kertoa niin iso asia jo aikaisin kaikille. Tässä vaiheessa minulla on kyllä jo sellainen olo, että ei huvittaisi aina ja joka paikassa puhua mahani koosta ja lasketusta ajasta kaikille puolitutuillekin.

Omppumamma: kuinka usein käyt yksityisessa neuvolassa? Täälläkin se olisi mahdollista ja olisi kai aika joustavaa, mutta onhan se vähän arvokkaampaa.. Ja minulla onkin ollut hyvä tuuri äitiysneuvolanterkkojen suhteen.

Möykkyräisen ultrakuulumisia sitten odotellaan piakkoin.

Gekkokolmosella on myös alhaalla paineet. Minun paineeni taitavat olla kyllä ihan tavalliset, vaikka aiemmin pidin niitä alhaisina..

Moomaxille mukavaa reissua. Itsekin vähän odottelen suuri lukuja ensi viikon neuvolassa, siis siitä painosta.. Saa nähdä miten käy.

Neitiniiskunen, tsemppiä töihin. Kyllä tuo kumartelu ja nostelu on rankkaa. Itsekin sen huomaan, vaikka vähän joudunkin sitä tekemään. Ja istuma-asenntosta nouseminen tekee välillä saman olo, kun tulee häntäluu kipeäksi ja/tai liitoskipuja. Suoraksi ei millään meinaa päästä. Kai se asentojen vaihtelevuus on kaikkein parasta.

Ärsyttää kaikki taudit. Toivottavasti pysyisi tuo tyttönen suht terveenä.

Västis ja Taimi 22+4

Vierailija
25/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][size=10]♥[/size][/color] Teen lisätestejä teidän kiusaksi/iloksenne.. [color=red][size=6]♥[/size][/color]

Vierailija
26/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhan kuuloisia sairauskokemuksia lasten kanssa teillä. Ja voin kertoa, että niin täälläkin: Mä alan olla melko piipussa, kun TAAS viikko sitten esikoinen tuli 40 asteen kuumeeseen, ja nyt kuopus on valvottanut neljä yötä tautisena - ja samaan aikaan iski esikoiselle jokin " mä en halua nukkua" -pirulainen: Niin päiväunet, yöunille nukahtaminen kuin itse yöt ovat olleet syvältä. TODELLA syvältä. Milloin kuopus ei hillu, herättää sen hömpötyksellään esikoinen. On kuopuksen vuoro rillutella. Ja kun kuopus rauhoittuu, on esikoinen yllättäen pissannut sänkyynsä tms. AAAAA!!!! Kun tätä mannaa alkaa kasaantua hiukkasen enemmän putkeen, on kyllä oma olo kuin tyhjiin väännetyn rievun. Nytkin kuopus tinttaa tuossa Panadol-supon tuomin uusin voimin. Jos ei helpota, huomisaamusta terveyskeskukseen. Blaah!

Tukivyöstä: Esikoisella ostin samaisen Anitan vyön, mutta aiheuttaa supistelua ja ahdistaa, joten en voi käyttää. Vaan eipä noita pirullisia selkähermosärkytjä ole esikoisen jälkeen edes ilmaantunut, joten pärjään ilmankin.

Ja syntymägallup: Esikoinen rv 40+6, 3760g ja 51cm, poika (sykkeet aina 150-140). Kesto 20h ja rapiat, päättyi imukuppiin. Kuopus rv 42+1, 4690g ja 53cm, tyttö (sykkeet aina 120-130). Kesto 15h 30 min, päättyi imukuppiin sekin lysti. Nyt synnytystapa-arviointiin ja sitä ennen synnärille juttelemaan peloista.

Ja 30.4 sokerirasitustestiin juuri kuopuksen koon vuoksi, en ole ylipainoinen eikä sokereissa koskaan mitään poikkeavaa.

Hmmm, jotain kyseltiin vielä... Sitä energiaa ei ole vieläkään ilmennyt, kun huippaa ja heikottaa (nää paineet kun on matalat, 86/52) eikä saa levätä edes saamari yöllä sitä minimiä (olenkin melko voipunut, mutta hertsu pakkaus tätä nykyä!). Kuitnekin, kun tässä sisäpäiviä on jouduttu sairasteluiden takia pitämään, olen tehnyt Suuria Järjestelyjä lastenhuoneessa: Molemmat muksut " nukkuvat" (eli kiekuvat) nyt siellä, ja hyllyjä tarttis ostaa, vaatteita olen järjestellyt ja pannut syrjään ah, niin hellusia tylleröiden vaatteita, joita olisi yllin kyllin tällekin tulokkaalle. Vaan puepa nyt pieni mies vaaleanpunaiseen kukkahörhelöön! No, näytti noita pojanvaatteitakin olevan aimo määrä.

Ja päivän iloinen edistysaskel: Pieni suloinen uhmaikäisemme sai vielä sunnuntaina kaameita raivareita pyörälläajoa opetellessaan, vaan tänään idolinsa KUMMIN knassa ulkoillessaan hiffasi jutun ja tuli nytkin isukin kanssa Prismasta, jonne oli kuulemma tpolkenut tosi hiensoti. MAhtavaa! Eivät aina taida äidit ja isät olla parhaita opettajia!

Palaan perheen pariin, vaikken totta puhuen jaksaisi!

Terveisin karmean epäkiitollinen äiti Vitanova rv 24+3

Vierailija
27/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitä flunssanpirullaista takas joka oli viimmeviikolla. Nyt meni jo muutama päivä ettei ollu ees kunnolla nuhaa ja nyt on olo taas ku katujyrä ois yli ajellu muutamaan otteeseen. Aamulla sain onneksi touhuttua vähän kotihommia, mutta nyt alkaa taas olla olo ihan nollissa piti jo tuossa taas nukkuakki ku niin alko väsyttää. Tytsy pisti mahassa potkuharkat pystyyn ku isin äänen kuuli, mut lopetti heti ku isi ois liikkeitä tunnustellu. En tosin tiiä vieläkö se ees kuulee sinne mut aavistelee varmaan jotain kuitenki.

Huomenna on neuvola ja saan varmaan ne kelan paprut ja pitää sitä raskaustodistustaki kysyä jos eivät anna. vaikka eikö ne sen vaadi siihen kelan paprujen mukaanki?

Saa nähdä onko sykkeet samalla tasolla ku viimmeksi siitäku on jo aikaaku niitä on neuvolassa kuunneltu. ja saa nähdä mitä muuta siellä neuvolassa sitten tehdäänkään. No palaan asiaan huomenna neuvola kuulumisten kanssa

Teresa81&Ötökkä 22+0 (Mihin nää viikot ja päivät oikeen katoo)

Vierailija
28/28 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lapsi : 41+5 - 3630g

2. lapsi : 39+5 - 3490g

3. lapsi : 41+0 - 3730g

4. lapsi : 40+3 - 3510g

5. lapsi : 40+5 - 3170g

Ja kaikki periaatteessa käynnistettynä syystä tai toisesta. Tämä kuopus siksi että minulla on lääkehoitoinen verenpainetauti ja lääkärin kanssa yhdessä sovimme päivän milloin tulen synnyttämään :o)