Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermo menee kun minulle puhutaan kuin idiootille

Vierailija
03.04.2025 |

Yritysten edustajille sanon ihan suoraan, että minulle ei tarvitse puhua kuin olisin idiootti. Ihan sellaista haistapaska-tason itsestäänselvyyksiä kertoillaan. Olen ujo, mutta provosoidun todella paljon siitä kun minuun ei voida suhtautua kuin aikuiseen ja puhua sillä tavalla. Olen nuoren näköinen ja kuuloinen. En toki ole vanha, mutta näytän ja kuulostan nuoremmalta kuin olen. Poikkeuksetta joka ikinen kerta, kun sanon, ettei minulle tarvitse puhua kuin idiootille, toinen osapuoli alkaa länkyttämään päälleni eikä anna suunvuoroa, sekä alkaa piilov*ttuilemaan. Ihan törkeän alentavaa käytöstä. Näissä tapauksissa lyön luurin korvaan. Tiedän, ettei se ole sivistynyttä, mutta mitä minä voin tehdä, kun toinen ei anna minun puhua ja kohtelee minua kuin vajaaälyistä? Niinpä. Minulle ei todellakaan tarvitse kertoa, että "me täällä emme voi tietää", kun on kyse minun elämääni liittyvästä asiasta. IHANKO TOSI? Minä kun luulin että jossain yrityksessä voidaan tietää minun asiani 🙄🙄 Sitten eivät osaa edes ottaa aikuismaisesti sitä, kun aikuinen ihminen huomauttaa, ettei hänen älyään tarvitse aliarvioida. Hermo menee taas vaihteeksi ihmisiin.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on pari numeroa liian pieni pipo..?

Vierailija
2/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksei ihmisiin voi suhtautua kuin heillä olisi normaali äly päässä. MIKSI täytyy alentavasti alkaa kertoilemaan toiselle asioita, jotka pikkulapsikin ymmärtää?!? Miksi? Voisiko joku selittää miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lapsellista vedellä herneitä hengitysteihin ja äksyillä, ei se ainakaan muuta tuollaisen olettajan oletuksia sinusta.

Vierailija
4/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on pari numeroa liian pieni pipo..?

Jospa opettelisit keskustelemaan asioista  tai pitää itselläsi nämä lasten mielipiteet. 

Vierailija
5/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän lapsellista vedellä herneitä hengitysteihin ja äksyillä, ei se ainakaan muuta tuollaisen olettajan oletuksia sinusta.

Olen aivan tarpeeksi paljon vääntänyt milloin mistäkin asiasta. En kuuntele yhtään tuollaista vähättelyä. Olkoon lapsellista tai ei. Minulle voi puhua ihan normaalisti. 

Vierailija
6/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että omien henkilökohtaisten ominaisuuksien takia joku kokee tarpeelliseksi alkaa vähättelemään minua, ei ole minun asiani sietää. Jos olen kykenevä soittamaan johonkin, olen varmaan kykenevä aivojen käyttämiseen. Se, että ääneni kuulostaa joltain tai että näytän joltain, ei ole syy kohdella minua kuin olisin vajaaälyinen.

Vierailija
7/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhmempänä ihmiset sinua pitävät, sitä avoimemmin he näyttävät myös sen oikean(yleensä m*lkun) minänsä. Minusta tuo on hyvä juttu.

Vierailija
8/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksei ihmisiin voi suhtautua kuin heillä olisi normaali äly päässä. MIKSI täytyy alentavasti alkaa kertoilemaan toiselle asioita, jotka pikkulapsikin ymmärtää?!? Miksi? Voisiko joku selittää miksi?

En minäkään ymmärrä. Näytän ilmeisesti jotenkin yksinkertaiselta ja ihmiset neuvovat ihan alkeellisissakin asioissa tyyliin "meillä täällä sitten lajitellaan jätteet näin, kaikkea ei saa heittää samaan". Se loukkaa joka ikinen kerta, koska en ole mikään tyhmä ja kouluttamaton tyttönen vaan aikuinen, korkeakoulutettu ja älykäs nainen.

Vierailija
9/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Näytän ilmeisesti jotenkin yksinkertaiselta ja ihmiset neuvovat ihan alkeellisissakin asioissa tyyliin "meillä täällä sitten lajitellaan jätteet näin, kaikkea ei saa heittää samaan". Se loukkaa joka ikinen kerta, koska en ole mikään tyhmä ja kouluttamaton tyttönen vaan aikuinen, korkeakoulutettu ja älykäs nainen.

Jep. Minä kyllä kysyn kun en jotain ymmärrä, ja ihan avoimesti kerron, etten tajua. Minuun ei tarvitse suhtautua automaattisesti kuin idioottiin, jolle täytyy selittää itsestäänselvyydet. Vttu. Vihaan ihmisiä.

Vierailija
10/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan tarpeeksi paljon vääntänyt milloin mistäkin asiasta. En kuuntele yhtään tuollaista vähättelyä. Olkoon lapsellista tai ei. Minulle voi puhua ihan normaalisti. 

Eli joudut kaikkien kanssa riitoihin. Mitä se mahtaisi merkitä?

Vierailija
11/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no herää kysymys miksi niin ei tapahdu, miksi sulle ei puhuta normaalisti. Niin sitten tuo miten kerroit reagoivasi asiaan on helppo nostaa yhdeksi selittäväksi tekijäksi, koska se vaikutti niiin teiniäksyilyltä

Vierailija
12/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joudut kaikkien kanssa riitoihin. Mitä se mahtaisi merkitä?

Erittelinkö minä ne asiat? Erittelinkö? Mitä helvettiä sinä luulet tietäväsi minun asioistani?

Vierailija
13/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no herää kysymys miksi niin ei tapahdu, miksi sulle ei puhuta normaalisti. Niin sitten tuo miten kerroit reagoivasi asiaan on helppo nostaa yhdeksi selittäväksi tekijäksi, koska se vaikutti niiin teiniäksyilyltä

Kun minulle puhutaan alentavasti itsestäänselvyyksiä kertoen, sanon ihan suoraan, ettei minulle tarvitse puhua kuin idiootille. Tästä alkaa se päälle puhuminen ja piilov*ttuilu. Mikä tässäkin on liian vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
14/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, kun oikeasti on muita älykkäämpi eikä voi ikinä tuoda sitä täysin ilmi, kun se olisi muuten jo outoa/epäilyttävää, kun ottaa huomioon omat taustat. Taustojeni takia monet tiettyjen ryhmien ja tahojen ihmiset luulevat olevansa oikeassa ja luulevat omaavansa järkeä ja viisautta. Joudun sitä hulluutta aina kuuntelemaan, kun muuten jollakin tulee itsetuntoon kolhu ja joku ikävä kosto, haukkuminen, juorut ja alaspainaminen odottaa. Kuinka kateuden saisi kitkettyä ihmisestä pois?

Vierailija
15/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko avata vähän taustaa? Vai tulitko vain keräämään kierroksia?

Vierailija
16/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme dialogia sinä täällä pidät itsesi kanssa? Kyllä kaikille jo ensimmäisen viestisi jälkeen tuli selväksi, että et osaa ottaa neuvoja vastaan, vaan käyttäydyt itse kuin idiootti. Teen paljon puhelinpalvelua työssä, jota asiakkaiden on vaikea ymmärtää ja usein asioita joutuu selittämään monta kertaa monella eri tavalla. Se ei suinkaan ole asiakkaiden aliarvioimista, vaan asiakaslähtöistä palvelua, jolla varmistetaan, että vaikea asia menee asiakkaalle oikeasti perille. Jos joku alkaa huutaa takaisin, että miksi puhut kuin idoootille, tulee mieleen, että sellainenhan siellä linjan toisessa päässä tosiaan taitaa olla... 

Vierailija
17/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollasista kannata välittää. 

Vierailija
18/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori = idiootti ??

Vierailija
19/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomalla esille omaa erinomaisuuttaan, päätyy yleensä jäähylle sinne alimmalle jakkaralle. 

Onnea ja menestystä. Sitä sinä tarvitset. 

Vierailija
20/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt tämän näin että ovat itse helvetin tyhmiä eli oma kärsivällisyytesi täytyy olla sillä tasolla että vastapuoli on idiootti. Puhuvat varmaan niinkuin heille itselleen täytyisi puhua. Tekevät oletuksia tyhmyyttään. Eikä tyhmyyskään ole synti, yritetään pysyä kiltteinä toisillemme. Ironista kyllä jos tyhmä alkaa vittuilemaan tyhmyydestään minulle koska projisoi omaa tyhmyyttään. Ei kai siinä mutta vittumaisuus menee vaan joskus yli, kaikkea sitä saa kestää.