Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Joulukuiset tokavika joulukuun päivä 30.12 ***

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan johtuu siitä, että juoksen tähän koneelle aina aikaisin ennen kun ukko herää, sen jälkeen se majoittautuu tähän enkä pääsekään enää niin helposti!

Täällä nukutaan fantastisen hyvin kyllä yöt, täytyy sanoa. Senköhän takia vaavi ei haluakaan syntyä... Kun äitillä on tasapainossa nää päivittäistoiminnot... Kevyesti saan nukkua 9-10h yössä :-D vessareissut on lisääntyneet nyt noin kahteen, jopa kolmeen per yö kun vauva on tosi tosi alhaalla jo. Mulla tuntuu pitkin päivää kakkahätä ja sit kun meen vessaan ei tuu mitään. Ja tavallisella kevyellä supistuksella tunnen painetta peräsuolessa. Toivottavasti tää vauva ei putoa vahingossa minnekään :-P

Olispa upeeta päästä lähtemään synnyttämään näin aamusta :-) Hyvinnukutun yön jälkeen olis varmaan helpompaa ja mukavampaa kun yölähtö parin tunnin unien jälkeen.

Eilen illalla sängyssä tuli 3 kohtuu-kivuliasta supparia 12-15min välein et kyllä se kohtu kovasti harjoittelee. Olin jo ihan lähdössä :-P mut sit nukahdin höh. Tänään pakko päästä ulos kun muuten todellakin hajoo pää. Eilen olin tosi maassa ja luulen että siinä oli iso osa mökkihöperyyttä mukana... Kun ei viitsinyt mennä sateeseen.

Ajattelin, et jos oon huomenna vielä kotona, teen siivouksen. Imurointi, vessanpesu ja kunnon raivaus. Tai ehkä jo tänään jos jaksan :-)

Tänään tarttee ainakin raahautua kauppaan. Pitää kysyä jos anoppi ottais lapset, pääsis miehen kanssa mukavalle pikku kävelylle :-) matkaa tulis sopivasti 1,5km.

Huomenna olis taas neuvola, viimeinen sellainen. Oon neuvolan mukaan huomenna jo 41+1 ja sit täytyy varata jorviin aika, ehkä ke tai to on mulla sit eka yliaikaisseuranta. Voi kun ei sinne asti menis........!!!

Joka päivä vaan oireet lisääntyy mutta yks " tarvittava" oire puuttuu eli tuo limavuoto, se on liian niukkaa eikä oo yhtään verta seassa. Lähtökäskyä odotellessa... Kroppa on ihan valmis.

Onkos Gaiole ja Tamatu vielä maisemissa? Vai tulikohan yöllä lähtö :-)

Mulla olis vähän sellainen kutina et tää meidän vauva syntyis 31.12 tai 1.1 :-D

Sintagma 40+4

(virallisesti 41+0)

Vierailija
2/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä aina nopee laittaa pinon=)

Aamulla taas oli pikkareissa parikin eri märkää kohtaa...neuvolassa perjantaina tehtiin se testi ja täti sanoi ettei ole lapsivettä..uskllanko ihan oikeesti uskoa tuota? onko muilla tosi vetistä vuotoa ollut lopussa?

ei hajua ei väriä...

Yö nukuttu yhdellä vessareissulla ja muutamalla kyljen kääntöherätyksellä...

Nyt kun olen oppinut tuntemaan kivuttomat supparit niin niitä on tullut aina silloin tällöin, eilenkin, mutta kivuliaita ei sen ekaakaa....

Eilinen meni kivasti ku oli tekemistä ja vietin kaverini luonakin tunteja jutellen, lähinnä meni synnytykseen asiat, ihme..hällä kun on kaksi ja meille tulossa niin arvaahan tuon=)

Mutta mukavaa oli.

Onnea kaikille vauvan saaneille, muistaakseni eilisessä pinossa niitä oli ilmaantunut<3

En muista nimee mutta tämä nimim kun aloittaa clomit...onnea yritykseenne ja peukkuja että onnaatte!

Itse myös usein mietin meidän hoitojemme aikana(yritystä oli 04 alusta) kun kuulin ihmisten " valittavan" raskausajasta tmv että vaihtasin paikkaa koska vaan ja muuta mutta kyllä sitä, vaikka itse kyllä vieläkin päivittäin muistan olla kiitollinen tästä raskaudesta, itsekin olen pieneen " valitteluun" syyllistynyt...halu saada se pienokainen syliin on jo niin kova että tuntuu ettei " pelkkä raskaana olo" enää riitä=)

Ja olisi niin mukava saada oma kroppa omaan hallntaan..

Mahetaankohan joku vielä tänä vuonna synnyttää vai meneekö ensi vuoteen..hmm..jännää aikaa, niinkuin muute ei ois, hehehe=)

Mitekäs sitä sitte taas yhen päivän viettäs..huoh...=)

Mukavaa alkanutta päivää kaikille!!!!

Sannuli 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma ehdit sillävälin kirjoittaa ku mäkin;)

No mutta hyvä että on ollut jotain synnyykseen viittavaa=)

Mulla on myös tuota peräsuoleen kohdistuvaa painetta..oon luullu että se johtuu vauva asennosta, en tiedä..mutta jänä tunne ku muka kauhee kakka hätä eikä ookaan=)

Vierailija
4/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olen " oireeton" :( Koko viime viikon oli jo kaikkea niin selkeästi, ja nyt yhtäkkiä mitään ei tapahdu. Heräsin tosin yöllä miettimään asioita, mutta siihen ei fyysinen olo ollut syypää. Aamupalan jälkeen sitten nukahdin vielä uudestaan ja nukuin aika sikeästi 4-vuotiaan leikkiessä omiaan. Mies sen kun nukkuu. Miehen kanssa menee järki muutenkin: ei kysy vointia, ei osoita mitään kiinnostusta synnytystä tai mitään kohtaan. Jos en minä viritä keskustelua, mies vain istuu tietsikan tai telkkarin edessä. Kuten eilen kirjoitin, miehelle se auto ja sen huolto tuntuu olevan tärkeämpi kuin tuleva lapsi.

Eilen olimme koko perhe vähän alennusmyynneissä ja kävimme ulkona syömässä. Voimillehan se otti, mutta niin sentään sain muuta ajateltavaa ja vähän liikuntaa. Vauva on tosi alhaalla, mikä tuntuu lantiossa. Selkä ei onneksi enää kipeydy niin kuin joitain viikkoja aiemmin. Muutenkin paikat ovat kyllä jotenkin pehmenneet, joten loppua kohti mennään.

Järjetöntä, mutta pelottaa, että lapsi kuolee kohtuun. Toistaiseksi onneksi liikkuu hyvin, joten oikeaa vaaraa ei vielä liene ;) Kyllä sen vauvan jo nyt haluaisi vähitelle syliin.

Cillama 40+2

Vierailija
5/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan, vaikkakin todella huonovointisena :( pahaolo vaivaa vaikken mitään erikoista ole syönytkään tuntuu ettei sängystä pääse ylös ollenkaan. supparit on loppu. huomen aamulla 8.15 äitipolille meno, jännityksellä odotan mitä se käynti kertóo ja kuinka isoksi vauveli on kasvanu. täytyy varmaan ottaa varalle kassi mukaan jos vaikka käsky käy jäädä...

mukavaa sunnuntaita kaikille!

tamatu rv 40+2

Vierailija
6/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, hyvin nukuttu yö takana :). Suosittelen todella jotain puuhaamista. Kävin eilen kaverin kanssa yhdessä kaupassa shoppailemassa ja illalla kaverilla iltaa istumassa ja oli paljon parempi olo kuin koko päivän kotona olemisen jälkeen. Nyt olis tosiaan oikein mukavva lähteä punnertamaan vauvaa maailmaan :)

Musta kans tuntuu siltä että vauva putoaa matkanvarrelle kun on niin alhaalla. Varsinkin kun pyörittää päätään ja tulee se kakkahätäolo niin ei uskalla kamalasti pinnistellä pöntöllä, vaikka hyvin tiedän ettei se noin vaan sieltä tipahda ;-).

Mulla valkovuoto on lisääntyny niin että varsinkin kun lähdetään johonki ni laitan pikkuhousunsuojan kun muuten on housut märkänä. Oon ymmärtäny että jos lapsivettä tihkuis ni sitä pitäis tulla niin paljon että kunnon side tulee läpimäräksi.

Muutamalla tais olla lähipäivinä yliaikaiskontrolleja, mielenkiinnolla odotan kuulumisia sieltä, kun mulla se on keskiviikkona. Tuntuu että uudenvuoden juhlinta on ihan toissijaista, odotan vaan keskiviikkoa kuin suurta tapahtumaa :).

t: aamulima (ei edelleenkään punaista joukossa) ;D

Päkis rv 41+2 *Hyvällä tuulella*

Vierailija
7/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin ehtii koneelle, edes hetkeksi..

Mulla oli sitten äitipoliaika ke 12.12, että otetaan verikokeet ja katotaan vielä masuun ennen pe 14.12 suunniteltua sectiota..

No katottiin ja kaikki ok masussa ja paikat niin tiiviisti kiinni ku olla ja voi, eli labran kautta kotiin odottamaan pe sectiota.

Siinä sitten kolmen jälkeen ajellessa vajaata 30km kotiin, supisteli vähän, mutta ajattelin että farkut vaan painaa sen verran siinä ajaessa..

No, kotona sitten ruokaa nenän eteen, kamala nälkä, mutta kas kas kun supisteli taas ja kipeetäki teki jo sen verran, etten pystyny syödä. Menin sohvalle makaamaan kyljelleni ja supisteli koko ajan, sanoin jo miehelle, että saa nähdä, pitääkö lähteä takasi..

Supisteli koko ajan ja olo oli kamala, aloin kattoa kellosta aikaa ja oho, viiden minuutin välein supisteli tasaisesti ja kipeästi. Paniikki alkoi tulla, että eihän tämä saa edes syntyä ilman leikkausta, että loppuis nyt supistelut ku ylihuomenna leikataan. No ei ne sitte loppunu vaan lopulta seittenältä illalla soitin synnärille ja kerroin miten asia on. Käskivät heti sinne. No lähdin vanhempieni kyytillä, että mies sai laittaa tytön nukkumaan. Ja kun tiesin, että jos nyt leikataan, nii mies ei pääsisi mukaan, kun on päivystysaika. No mies siis jäi kotiin ja me lähdettiin. Koko ajan viiden minuutin välein supisteli. Perillä sitten tutkittiin ja sormelle olin auki ja sit käyrille. Supistelut jatkui ja sit lääkäri kävi sanomassa että leikataan heti ku vapautuu sali.

Miehelle viestitin, että anoppi sinne ja mies tänne, että ehtii pesemään vauvan : )

No sitten kymmenen jälkeen haettiin valmisteltavaksi ja yksin olin toisaan leikattavana, käskin hoitajaa pitää kädestä..

KLO 22.37 SYNTYI PIENI TUMMATUKKAINEN POIKAMME, 3430G JA 48,5CM JA TÄYDET KYMPIT SAI : )

Että poika päätti sitten tulla omia aikojaan, rv oli silloin 38+4 : )

Hyvin menee, vaikkakin rytmit ihan nurinpäin, yöllä kukutaan ja päivällä nukutaan.

Haava ei oikein tahdo parantua kunnolla, kunhan ei vaan tulehdu..

Kuulemisiin ja tsemppiä kaikille vielä nyyttejään odottaville!!! : )

myy ja poikavauva 12.12.07

Vierailija
8/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleskelen, ollaan lähdössä lasten kans ulos vielä kun on valoa. Ei mitään oireita... Ainoastaan menkkajomotus ja selkäsärky.

Toivottavasti ensi yönä.....................

Sintagma 40+4

Vierailija
9/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valloitti koneen alkupäiväksi, niin vasta nyt pääsin kurkkimaan kuulumisia...

Myylle onnea pojasta!!! Niin se vaan saattaa alkaa synnytys käynnistyä, vaikka juuri on katsottu, että paikat kiinni ja ei mitään hätää vähään aikaan :D

Sannuli: veikkaan, että on ihan vetistä valkkaria tuo sun lotina :) Se usein yleistyy synnytyksen lähestyessä ja lapsivesi kait on enempi punertavaa väriltään ja imelämmän tuoksuista? kokemusta mulla tosin ei omakohtaisesti ole, mutta näin neuvolassa kuulleena ja palstaltakin lukeneena :) Kannattaa toki käydä näytillä, jos huolestuttaa, mutta tosiaan synnäriltä saaduissa ohjeissa luki, että jos epäilee lapsiveden menoa (tiputtelulla), niin pitäisi side laittaa ja seurailla tuleeko lorauksia enempi. Jos ei tule, niin on vaan valkovuotoa.

Cillamalle tsempit miehen kanssa! Miten se nyt tuolleen viimesillään olevaa naistaan kohtelee :( Ukot osaa kyllä olla ajattelemattomia! Ja älä anna peloille valtaa. Veikkaan, että me kaikki pohditaan yön synkkinä tunteina kaikkea kamalaa, mutta niihin ajatuksiin ei vaan saa jäädä kiinni. Luotetaan siihen, että asiat hoituu hienosti painollaan! Itsekin pelkään koko synnytystä nyt, ja pelottaa jos lapsi ei olekaan terve tai synnytyksessä tapahtuu jotain kamalaa¿ Pitää vaan ajatella muita asioita..

Mikäs tamatulla meininki? Onko paha olo ennakointia synnytyksestä?

Päkis on hyvällä tuulella, ihanaa että joku on :)) Minä en¿

Sintagma: Kättärille suuntaan sitten joskus kulkuni, me asutaan ihan lähellä, eli ei mene autollakaan ku 5 minuuttia, ellei satu kamala ruuhka-aika Mäkelänkadulle. Mulla on kanssa olo, että piiperö tulee ulos linnastaan joko huomenna tai sit tiistaina! Tosin miehelle kun näin ilmoitin, niin se ei suostunut enää ottamaan veikkaustani vastaan.. Edellinen ehdottamani päivä 29.12. (eli eilinen), kun meni mönkään. Se olis ollut se 40+2..

Tuosta kakkaamisasiasta.. Ite en meinaa uskaltaa ponnistaa, kun pelottaa että jotain " väärää" tapahtuu.. :/ Maha on muutenkin rautalääkkeen takia kovalla, ja koko isosta hädästä on tullut ahdistava asia :/ Pitää pyytää peräruiske, kun joskus pääsee laitokselle asti.. Ja tosiaan, kun alkaa alavatsaa koskea (supistus?), tulee kamala ¿kakkahätä¿.. Sit juoksee pöntölle ja mitään ei tule¿ Raivostuttavaa¿

Onpa mukava analysoida kaikki maailman eritteet teidän kanssa :D Täällä on tämän päivää jatkunut limaneritys oikein urakalla, onko se limatulppa joku kolmen kilon pallo, josta riittää useaksikin päiväksi?? On taas tullut verta liman seassa siihen malliin, että huh huh. Lisäksi koko päivän on jomotellut alavatsaa säännöllisen epäsäännöllisesti, pari kertaa niin tuskaisesti, että kun olin sängyssä selälläni, niin oli pakko nousta kyykkimään. Selällään ei ollut mitään saumaa olla. Nuo kivut kesti jotain pari minuuttia kerrallaan, luokittelin ne nyt supistuksiksi?

Synnyttämään en kyllä olisi nyt valmis, sillä viime yö oli ihan kamala. Nukuin puolen tunnin pätkissä jostain kolmesta eteenpäin, ihan koomassa meni koko yö! Hikoilin kuin pesusieni, jouduin vaihtamaan yövaatteet 3 kertaa ja tärisin märissä lakanoissa, kun en viitsinyt miestä nostattaa sängystä lakanoita vaihtamaan. Nyt sitten on ihan kamala olo, ja nuo tämän päivän kipuilut/supparit ei ole oloa helpommaksi tehneet. Voi pyhä jysäys, jos saan jonkun superflunssan tähän hätään ja sen kanssa pääsen punnertamaan piiperöä maailmaan¿ Päätä jomottaa mukavasti :/

Että semmosta täällä.

Gaijis ja piiperö 40+3

Vierailija
10/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän pieni tonttupoika on tänään tasan viikon vanha, ja arki on lähtenyt kahden pienen kanssa sujumaan ihan kivasti. Vähän kyllä jännittää, kun mies menee huomenna ja ke-pe töihin, aloittaa isyysloman vasta ensi ma, et miten täällä selvitään. Saattaa olla, että meillä on kaikilla vielä yöpuvut päällä, kun tulee illalla kotiin... Kiireistä on, koko ajan saa olla syöttämässä tai vaippaa vaihtamassa, mutta enpä vaihtaisi näitä pikkupoikia mihinkään maailmassa. Esikoinen silittelee vauvaa ja tuo tuttia, toki myös haluaisi syliin samaan aikaan kun syötän vauvaa. Ollaan miehen kanssa molemmat yritetty antaa esikolle ihan ekstrahuomiota, ulkoilla ja rakentaa duploilla kahdestaan hänen kanssaan, ettei mustasukkaisuus vauvaa kohtaan iskisi.

Tämä meidän tonttupoika syö, nukkuu ja ihmettelee maailmaa sinisillä silmillään, kovasti ollaan sormet ja varpaat ristissä, ettei hänelle kehittyisi koliikkia kuten esikoiselle. No, katsellaan päivä kerrallaan. Maitoa minulta tulee hyvin, mutta öisin tämä tonttu kyllä syö kahden tunnin välein, päivällä saattaa nukkua kolme-neljäkin tuntia. Univelkaa on jonkin verran, juuri kun itse pääsen uneen, onkin taas ruoka-aika. Äitini on tulossa meille ensi yöksi hoitamaan poikaa, syöttää pumppaamaani maitoa, jotta saamme miehen kanssa molemmat nukkua yhden yön kunnolla. Meillä on kyllä asiat tosi hienosti, kun on tuollaiset tukijoukot, joita voi pyytää apuun aina tarvittaessa.

Tulipas omanapaista tekstiä, mutta loppuun onnittelut Myylle ja jollekin muullekin, joka oli tässä tonttunsa saanut, sekä erityisen isot tsempit teille, joilla tonttu on vielä masussa. Kyllä ne sieltä ulos tulevat, mullakin meni 40+6 viikolle asti eikä mitään ennakko-oireita lähestyvästä synnytyksestä ollut kummallakaan kerralla.

Onko joulukuisilla muuten vielä pinoa tuolla vauvapuolella? En ainakaan ole löytänyt. Vai odotellaanko, että kaikki ovat saaneet tonttunsa, ennen kuin aloitetaan oma pino?

Minttuli79 ja Paketti, josta kuoriutui Tonttu, 1 vko

Vierailija
11/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma, mä näin unta että sulla alkoi synnytys yöllä klo 02.00 ja tyttö syntyi nopeaan!! (en muuten muista kumpaa teille odotetaan tyttöä vai poikaa, mutta tyttö se unessa oli). Jospa se ensi yönä lähtis käyntiin... :)

Täällä arki menee miten menee, vauva jo 2,5 viikkoa ja nyt tuo rytmi alkanut olla kovin väärinpäin, eli päivät vauva nukkuu ja yöt valvoo..toissa yönä mä menin nukkumaan vasta 5.30 kun vauva vaan valvoi, katseli mua silmiin ja oli niin virkeä. Ja jos yritin nukkua alkoi itku ja väkinä ja sitten taas tissiä ja tissiä ja tissiä...Onneksi on loma niin saa sentään päivällä nukkua. Kauhulla vaan mietin miten saan arjen sujumaan kun koulut alkaa 7.1 ja mies lähtee töihin samana päivänä? Nyt tuntuu että miehen kanssakin on vaikeuksia saada arkea pyörimään, isommat lapset eines-ruokavaliolla, ite elänyt kait leipä+suklaalinjalla. Jotenkin on kovin vaikea päästä edes ovesta ulos ennenkuin jollain on jo nälkä tai päiväuniaika. Eiköhän tämä tästä ala sujua kun aikaa kuluu.

Vauva on kyllä ihana, sitä voisi ihmetellä ihan kokoajan, yölläkin sitä jaksan tuijotella ja kanniskella vaikka toki väsyttäiskin ja unikin kelpais mulle mainiosti. Mutta on ne vaan niin ihania nuo pikkuiset.

Onnea kaikille vauvan saaneille! Myy07, meillä on sitten samana päivänä syntyneet pojat :).

Kiitos oliko Gaiole joka päivittää meidän listaa!! Mulla muuten viikot olivirallisesti vasta 38+3 kun poika syntyi mutta omien laskujen mukaan kyllä jo se 39+2 mikä oli lääkärien ja ultrien mukainen. Taitaa kuitenkin äidit tietää paremmin kuin ultrat...

Neuvolassa käyty pari kertaa, paino oli 2 viikkoisena jo 4165 eli puol kiloa jo kasvanut ja 3 senttiä pituuttakin!!

Niin, ja meidän istukkamiehellä on kuin onkin pusuhuulet, etenkin ylähuuli on paksu ja amorinkaari hieno ;)....

Mitenköhän Lahja-Unelmalla on mennyt, jokohan pääsee kotiin tänään?

t. mariadee ja istukkamies 2,5viikkoa (jo)

Vierailija
12/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän vieläkin moni joulumamma oottaa tärkeetä päivää - tsemppiä teille!!!! Kyllä se nassu sieltä teille tulee omalla ajalla!

Eli meille syntyi 26.12 klo 15 iso jätkä: 4,5kg ja 54cm. Onneks ei ollut mitään tietoo, et noin iso möhkäle sieltä tulee, ois hirvittäny ihan kauheesti!! Synnytys meni taas nopeesti niinku ekankin kanssa - 4h, pelkällä ilokaasulla. Ponnistusvaiheessa vaan tuntui, et ei se sieltä tuu vaiks kui mä pinnistän. Mut tosi vähän tuli repeämää ja pystyin heti istuman pyllylleni, onneks!

Nyt meil on tyttö ja poika, ja ollaan onnesta sekaisin. Ottaa se kyllä oman ajan tottua siihen, et täytyy huolehtia kahesta. Onneks isosisko ei vielä ole näyttänyt mustasukkaisuuden merkkejä. Iso kiitos varmaan senkin, et iskä on kotona ja pystyy antaa huomiota.

Kirjoitellaan taas ku jaksaa tulla tänne nettiin. Nyt huiliin.

Onnee uusille mammoille ja jänniä hetkille teille joilla mahat viel pullottaa!!

crobin ja jätkä 4pv

Vierailija
13/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Minttuli sekä Crobin!! :-) Ihanaa ihanaa ei malta odottaa omaa pakettia !!

Gaiolella menee jännäksi kun on jo kipeitä suppareita ja limatulva... Varmaan kuule lähtö tulee vuodokauden sisällä!! Iik jännää!!

Kiitoksia Mariadeelle kun meikäläisestä on ihan unia nähnyt :-D Meillä ei ole tietoa sukupuolesta, mulla on poikaolo mutta tasapuolisesti suvussa ollaan sitäkin mieltä että tyttö tulossa... :-) Tää on tosi jännää kun ei tiedä sukupuolta, ei tiedä kokoa... Edellisistä oli tarkkaan koko tiedossa kun olin seurannassa kun odotettiin isoja vauvoja... Tämä ei siis ollut kokoarviossa iso mutta nyt viimeisestä kokoarviosta on 4 viikkoa ja siellä arvio oli tasan 3kg niin eihän sitä tiiä vaikka oliskin joku 4,2kg tulossa mutta onhan sekin paljon pienempi kun edellinen joten ei väliä! Tuskin viisikiloiseksi kasvanut kuitenkaan neljässä viikossa! Ja mahakin on pieni...

Tule vauva jo ulos! Ei jaksa odottaa.....................

Vierailija
14/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tulee vaaviuutisia!!

Minttulille ja mariadeelle kanssa kiitoksia kuulumisista :) Haluatko mariadee muutoksia tuonne rv-tietoihin synnytyksen osalta vai pidetäänkö miten on merkitty?

Täällä on tullut kipukohtauksia alavatsalle siihen malliin, että on pitänyt jo kaurapussia lämmittää mikrossa pariin otteeseen ja pari kertaa juosta veskissä ihan oikeesti, kun on masu menny ruikulle! Mutta ei siis mitään säännöllistä, mutta kovaa kipua kuitenkin, kai se sit on supistus, vaikka en aaltoilua tunnekaan..

Kovasti on itselläkin olo, että parin päivän sisään luulis lähdön tulevan. Limaa pukkaa yhä, vaikka illassa jo ollaan. Eilen ei tähän aikaan enää tullut mitään :)

Auts, nyt koskee taas, ei voi istua...

Vierailija
15/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan niitä vauvailmoituksia taas tippumaan. Onhan tässä pari päivää ollutkin jo hiljaista. Onnea kaikille vielä kerran :-))!

Gaiole kuulostaa lähtevältä, eiköhän ne supparit siitä säännöllisty... tai lakkaa, mutta toivotaan kuitenkin tuota säännöllistymistä. Tuo erityksen määrä, ja kaikkien eritteiden ;-), kuulostaa kuitenkin lupaavalta. Tsemppiä iltaa ja yöhön, koita nyt lepäillä, minkä pystyt.

Itsellänikin ollut jotenkin erikoinen päivä. Ja eritystä :-D!! Vaan ei semmosta limaa, mutta kaikkia muuta. Vatta löysällä, toisaalta voi johtua Guaremista, ja jotain vetistä tuolta pulahtelee jonkin verran. Masukki ollut tosi aktiivinen koko pvän. Mietin jo, että pitäisikö soitella johonkin, kun ei meinannut vauveli rauhottua millään. Sitten syöpäsin ja hyppäsin taas kylkimakuulle soffalle, niin kaverihan rauhoittui. Ja nyt jo sen verran rauhallista, että uskaltauduin tähän koneelle istuskelemaan hissukseen. Jos nyt kuitenkin huomisaamuun päästäs, niin meilläkin tääl korvessa aukiaisi nvla. Enteileeköhän tämä jotain? Pysyis nyt kuitenkin tuolla siihen ensi vuoden alkuun...

Sukupuolihommista tuli mieleen, että kun aikaisemmin mies oli nähnyt unia saparopää tyttelistä, niin viime yönä meille oli syntynyt poika. Oli lääkäriltä kuulemma varmistellut, että kumpi sieltä tuli ja joko se syntyi? Ja oliko hän mukana?? Lääkäri oli kertonut pojasta ja että kyllä olit mukana synnytyksessä, mutta miehellä ei ollut mitään mielikuvia asiasta. Meinaakohan se pyörtyä sinne ;-D?

Tänään on muutes mulla se magic date virallisesti 40 vkoa täytty!! Ei kyllä juhlittu asiaa mitenkään, kun ollut nyt huonompi päivä. Masukki alakaa taas möykätä, joten alan lepäileen... Toivottavasti kaikki hyvin.

Jaksamisia...

Dunes ja aktiivi masukki rv 40!!!

Vierailija
16/20 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon onnea vauvatuneille!!

oih, gaiole alkaa kuulostaa siltä että vietätte uudenvuodenaaton synnärillä, iikkis.

meillä on hyvinkin iltapainotteisia nämä tuntemukset ja supparit, nyt taas tuntuu mut tehottomia nämä vielä on. todella paljon jännittää huominen että mitä se " ronkkiminen" saa aikaan, viimeksi käynnisti synnytyksen seuraavana päivänä ja sitten se maaginen kokoarvio, kaikki povaa isoa ja alkaahan tuo tietenkin isokin jo olla, toivottavasti jäis alle 4kg koska muuten mua pelottaa ku ei oo takeita että sopii tulemaan. jos musta ei puolen päivän pintaan huomenissa kuulu niin ollaan saatu käsky jäädä sisälle....

sintagamalle peukkuja että ens yö ois myös teillä se " THE YÖ" niin ja jos joku vauvatunut viitsii pinon vauvapuolelle alottaa niin oishan se kiva lukea tässä odotellessa teidän arjen sujumisesta, sitä ku ei tiedä että pitkäänkö me täällä vielä roikutaan....

Vierailija
17/20 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi gaiole, ihanaa! Pääsetköhän tai ootkohan jo päässy lähtemään tosi toimiin?? Jännää ku samoilla päivillä mennään. Hyvältä kuullostaa noi oireet. : )

Täällä ei vieläkään mitään viitteitä siitä että tämä vauva meinais joskus syntyäkkin.

Ja super onnittelut jälleen vauvansa saaneille. : )

Kovasti tututti tuo ku monella oli " vaikeuksia" päästä koneelle jonka mies vallottaa... Niin täälläkin. : ))

Eipä tänne sen kummempaa, odottelua ja jännäämistä et vieläkö lähtö tulee tälle vuodelle vai mennäänkö ens vuoden puolelle... (erittäin todennäkösesti mennään)

Odottelija 40+4 (kun ollaan jo maanantain puolella)

Niin ja samalla myös kaikille oikein mukavaa vuoden viimeistä päivää.

Vierailija
18/20 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjoitin että ei mitään ja plaa plaa plaa..

No, yheltätoista mentii sänkyy kattoo telkkuu, kaheltatoista tunsin ekan kipeen supistuksen, tuli ihan hiki, ja märkää jalkovälissä..käväsin laittaa siteen ja takas sänkyy ja taas tuli ja vaaleenpunasta..soitin tyksiin ja sieltä sanottiin että lapsivettä tuo on ja tänne näin jahka ootte pakannu tavarat.

Supistuksia tulee n 10 min välein, tätä ennen ei siis yhtä ainoota kipeetä supparia että ..

Nyt mies jo huuteleepi..

Yllättävän rauhallinen lähtö, olin aia kuvitellu tän jotneki radikaaliksi ja kiireiseksi=)

Tuun jsokus kertoilee kuulumisia=)

Tsemiä kaikille!=)

Vierailija
19/20 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sannuli pääsi noin selkeillä merkeillä lähtemään :). Täällä on kärvistelty illasta asti ensin 20 min välein-10min ja nyt tuntuis olevan 5-8min välit suppareissa. Vieläkö nää voi loppua? Sain kuitenkin jonkin verran nukuttua... Menis ne vedet ni tietäis että tää on SITÄ, *murinaa*.

Onnea jälleen kaikille vauvautuneille, perästä tullaan!

Taidan vielä tunnin odotella ja soitella sit ohjeita jos nää pysyy tällasina...

Päkis 41+3

Vierailija
20/20 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku edes pääsee jo tositoimiin :)

Täällä ei sitten niin mitään. Viime yönä mies nukkui toisessa huoneessa, joten edes kuorsaus ei untani häirinnyt, ja nukuin pitkät ihanat yöunet. Pari kertaa heräsin vessaan, mutta muita häiriöitä ei olut. Supistukset ovat kadonneet kokonaan. Näin kyllä jo unta siitä, että lapsivettä alkoi vuotaa, kun oli bussissa matkalla jonnekin.

Tänään on esikoisen lääkärineuvola: sinne menemme koko perhe.

Olen koko raskauden ajan panikoinut, ettei lapsi nyt ainakaan uudenvuodenyönä syntyisi, koska silloin voi olla liikenteen kanssa ongelmia (Sipoosta pitäisi päästä NKL:lle), ja taksin saaminenkin voi olla vaikeaa (jos ei esikoiselle tule hoitajaa, menen varmaan yksin taksilla). Nyt tuntuu, ettei tällaisella ole mitään väliä, jos vain lapsi nyt syntyisi.

Onnellista vuodenvaihdetta vaan kaikille!

Cillama 40+3