Koetko että nuoruus tuli hassattua kaikkeen turhaan ja typerään?
Aina sanotaan, että ihminen katuu eniten tekemättä jättämisiä, mutta kyllä minä olisin pikemminkin jättänyt välistä montakin parisuhdetta, baari-iltaa sun muuta jonninjoutavaa, jos pääsisin valitsemaan uudelleen.
Kommentit (67)
Juu, kyllä osan kännejstä olisi voinut jättää väliin. On kuitenkin ollut niin paljon ahdistusta. Niin silleen on mennyt.
Tiedän että 10 vuoden kuluttua ei kaduta, vaan mietin, että onhyvä että tulit tehtyä. Äitini ainakin sanoi joskus, että hyvä että menee ja tekee. Myöhemmin on sitten Elettyä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päästetty mukaan mihinkään "turhaan ja typerään". Kun oli syrjitty jo kakarasta asti.
Tässä on hyvä todistus siitä, että ihminen todella katuu eniten kaikkea tekemätöntä.
En kadu tuota. Miten voisin katua? Ei tuo ollut minun päätökseni. Heidän sen sijaan olisi syytä katua. Tiedän etteivät edes kykene katumaan. Ne sen aikaiset "kaverit" eivät ikinä olleet aikani arvoisia. Tuon tajusi vasta myöhemmin. Opettivat kyllä elämän "realiteetteja" hyvin. Opettivat pysymään erossa myös kaltaisistasi luusereista.
Vierailija kirjoitti:
Asioiden murehtimiseen ja pelkäämiseen, kuten ulkonäön syynäämiseen. Nuorena naisena jotenkin oli sisäänrakennettu ajatus siitä, että oma olemassaolo täytyi lunastaa olemalla kiltti ja hyvännäköinen, mutta vanhempana sitä tajuaa, että nämä ajatukset ovat jonkun muun kuin itseni omia; setien jotka ahdisteli kadulla tai bussissa, sukulaisten tai television. Kaikki se vaiva vain sen takia, että oli miellyttävämpi kohde hyväksikäyttäjille.
Nuoremmille oppia: naisen ei kuulu olla kiltti. Meidänlaiset miellyttäjät vetää väkivaltaisia miehiä kuin hunaja kärpäsiä. Nämä miehet osaa vedota kiltin tytön arkkityypin velvollisuuden tunteeseen ja henk koht pelkoihin siten, että jäädään jostain moraalisesta lojaaliudesta huononkin miehen rinnalle (esim. mies syyllistää sinua kevytkenkäiseksi syistä x ja y joten haluat osoittaa olevasi uskollinen vaikka mies ei tekisi samoin sinulle.)
Kiltteyden orjallisesta noudattamises
Samapa se on ollu meillä miehillä. Lapsesta asti opetettu, et "Naiset kyllä arvostaa kilttejä miehiä" Mikä pettymys se teininä sitten olikin, kun ei näin ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun itsarissa epäonnistumista silloin teini-iässä. Joku vi*un p*ska esti hyppäämästä mereen ruotsinlaivalla.
Vieläkin on mahdollisuuksia, jos asia noin ahdistaa.
Tulepa sanomaan tuo suoraan päin naamaani. Uskallatko?
-eri
Olisi pitänyt ottaa rennommin ja miettiä kuka todella on ja mitä haluaa elämältä. Suoritin paljon kaikkea, mutta se kaikki tuntuu nyt vieraalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se h*oraaminen teettää...
Ja kas tässä hyvä esimerkki siitä, että täytyy olla tarkkana, kenen geeneihin voi jäädä vangiksi loppuiäkseen jos ei vaadi mieheltä ehkäisyä. Tämäkin herra on luultavasti tavallinen perheenisä, jonka mielestä oman tyttären pitäisi antaa ensimmäiselle alkoholistiluuserille, joka tajuaa kysyä.
Tai sitten keskiverto goonaaja, jota kiihottaa pelkkä hypoteettinen ajatus siitä, että hänen sanansa aiheuttaisi edes pienen reaktion edes kasvottomissa naisissa. Tällainen on meidän miesaines täällä Suomessa, eikä muualla taida olla yhtään sen parempi.
Eikun vaan reippaasti naimisiin ja tekemään liuta onnettomia lapsia mielenterveysongelmaisen kollin kansss, koska pseudokristitty, amerikkalaistunut näppäimistö-cowboy on oppinut algoritmilta, että vanhoillisuus trendaa!
Turpa kii, inceli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun itsarissa epäonnistumista silloin teini-iässä. Joku vi*un p*ska esti hyppäämästä mereen ruotsinlaivalla.
-eri
Pää kii, inceli.
"Samapa se on ollu meillä miehillä. Lapsesta asti opetettu, et "Naiset kyllä arvostaa kilttejä miehiä" Mikä pettymys se teininä sitten olikin, kun ei näin ollutkaan. "
Olet pienisieluinen kakara. Yhdessä asiassa olet kyllä oikeassa. Naiset eivät kykene kohtelemaan miehiä tasa-arvoisesti.
Vierailija kirjoitti:
En. Ennemminkin haaskuun meni vuosikymmenet perheytymisestä ja pariutumisesta eteenpäin.
Eli kadut lapsiasi?
En koe. Koska nykyään en tee mitään enkä ole tehnyt kymmeniin vuosiin, olen onnellinen siitä, että nuoruuteni oli sellaista kuin oli. Oli bänditoimintaa, sopivassa määrin juopottelua ja opiskelua ja muuta mukavaa. Näitä kaikkia on mukava muistella nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Öööh, kyllä? Ei mua kiinnosta sun jutut.
Vierailija kirjoitti:
"Samapa se on ollu meillä miehillä. Lapsesta asti opetettu, et "Naiset kyllä arvostaa kilttejä miehiä" Mikä pettymys se teininä sitten olikin, kun ei näin ollutkaan. "
Olet pienisieluinen kakara. Yhdessä asiassa olet kyllä oikeassa. Naiset eivät kykene kohtelemaan miehiä tasa-arvoisesti.
Eli feminismi on väärässä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioiden murehtimiseen ja pelkäämiseen, kuten ulkonäön syynäämiseen. Nuorena naisena jotenkin oli sisäänrakennettu ajatus siitä, että oma olemassaolo täytyi lunastaa olemalla kiltti ja hyvännäköinen, mutta vanhempana sitä tajuaa, että nämä ajatukset ovat jonkun muun kuin itseni omia; setien jotka ahdisteli kadulla tai bussissa, sukulaisten tai television. Kaikki se vaiva vain sen takia, että oli miellyttävämpi kohde hyväksikäyttäjille.
Näin se vastuu itsestään ulkoistetaan. Enhän minä olisi meikannut, mutku ne tuhmat sedät pakotti. Katsotaan, kasvaisitko aikuiseksi seuraavan 50 vuoden kuluessa.
Mitäs jos menisit takaisin nukkumaan kun näyttää olevan aika paha känkkäränkkäpäivä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vastuu itsestään ulkoistetaan. Enhän minä olisi meikannut, mutku ne tuhmat sedät pakotti. Katsotaan, kasvaisitko aikuiseksi seuraavan 50 vuoden kuluessa.
Mitäs jos menisit takaisin nukkumaan kun näyttää olevan aika paha känkkäränkkäpäivä tulossa.
Se on Suomen kärttyisin inceli ja päivystää täällä joka päivä 7.00 - 23.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Suomen kärtt
Taitaa kumminkin olla se katkera ja kärttyinen rupsahtanut Marja-Leena 68v, joka vihaa kaikkea kaunista ja nuorta, koska tietää, että ei voi enää saada mieshuomiota🤭🤭
No joo, tavallaan. Mutta minä toimin niistä lähtökohdista mitä silloin oli. Voin aika pahoin, ei ollut tukiverkkoja, ja ainoa tietämäni tapa saada hetken taukoa pahaan oloon oli juhliminen ja seksi. Turha sitä on enää voivotella. Olen saanut ongelmiini myöhemmin apua ja oppinut kestävämpiä ja mielenterveyttä tukevia tapoja saada mielihyvää. Olen kiitollinen siitä, mitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
No joo, tavallaan. Mutta minä toimin niistä lähtökohdista mitä silloin oli. Voin aika pahoin, ei ollut tukiverkkoja, ja ainoa tietämäni tapa saada hetken taukoa pahaan oloon oli juhliminen ja seksi. Turha sitä on enää voivotella. Olen saanut ongelmiini myöhemmin apua ja oppinut kestävämpiä ja mielenterveyttä tukevia tapoja saada mielihyvää. Olen kiitollinen siitä, mitä nyt on.
Näin miehen näkökulmasta seksitraumaiset anteliaasti toosaansa jakelevat nuoret naiset on parhaita🥵🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehen näkökulmasta seksitraumaiset anteliaasti toosaansa jakelevat nuoret naiset on parhaita🥵🥵
Ei kiinnosta sinun mielipiteesi minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta sinun mielipiteesi minusta.
Ei minuakaan kiinnosta mielipiteesi, mutta se kiinnostaa kovasti miltä näytät ilman vaatteita🤤🤤