Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetko että nuoruus tuli hassattua kaikkeen turhaan ja typerään?

Vierailija
29.10.2025 |

Aina sanotaan, että ihminen katuu eniten tekemättä jättämisiä, mutta kyllä minä olisin pikemminkin jättänyt välistä montakin parisuhdetta, baari-iltaa sun muuta jonninjoutavaa, jos pääsisin valitsemaan uudelleen. 

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa. Varmaan valitsisin toisin, koska on kovin tylsää elää ihan samanlaista elämää.

Vierailija
2/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pikkukaupungissa pitkäaikaistyöttömyyden ja alkoholin keskellä. Olin outo, kaveriton ja yksinäinen. Suoritin kiltin tytön roolia. 

Ihan yhtä tyhjän kanssa sellainen nuoruus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustellut alaikäisenä, en polttanut tupakkaa, juonut tai käyttänyt huumeita (en ole uskovainen). Olin ulkomailla kesätöissä jo 16v. ja uudemman kerran muutin ulkomaille lukion ja opintojen jälkeen. En edelleenkään tykkää baareista. Parisuhteet olis kyllä voinut jättää väliin vaikka ei niitäkään ole montaa ollut tähän ikään. Lapsia en tietenkään kadu. Olishan sitä voinut toisinkin valita, monessakin kohtaa, mutta missä sitä sitten olisi nyt ..? 

Nyt ikää 50+ enkä ota ketään enää elämääni. Haluan elää siten kuin haluan elää. Miehistä on yleensä vain harmia ja lisätyötä. Ja miehen mukana tulee aina lauma ihmisiä joita EN ole elämääni valinnut. Anopista alkaen. 

Vierailija
4/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ennemminkin haaskuun meni vuosikymmenet perheytymisestä ja pariutumisesta eteenpäin.

Vierailija
5/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli.

Vierailija
6/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästetty mukaan mihinkään "turhaan ja typerään". Kun oli syrjitty jo kakarasta asti.

Vierailija
7/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden murehtimiseen ja pelkäämiseen, kuten ulkonäön syynäämiseen. Nuorena naisena jotenkin oli sisäänrakennettu ajatus siitä, että oma olemassaolo täytyi lunastaa olemalla kiltti ja hyvännäköinen, mutta vanhempana sitä tajuaa, että nämä ajatukset ovat jonkun muun kuin itseni omia; setien jotka ahdisteli kadulla tai bussissa, sukulaisten tai television. Kaikki se vaiva vain sen takia, että oli miellyttävämpi kohde hyväksikäyttäjille. 

Nuoremmille oppia: naisen ei kuulu olla kiltti. Meidänlaiset miellyttäjät vetää väkivaltaisia miehiä kuin hunaja kärpäsiä. Nämä miehet osaa vedota kiltin tytön arkkityypin velvollisuuden tunteeseen ja henk koht pelkoihin siten, että jäädään jostain moraalisesta lojaaliudesta huononkin miehen rinnalle (esim. mies syyllistää sinua kevytkenkäiseksi syistä x ja y joten haluat osoittaa olevasi uskollinen vaikka mies ei tekisi samoin sinulle.) 

Kiltteyden orjallisesta noudattamisesta koituu se, että välttelee kaikkea sitä, mitä on kellekin opetettu olevan ei-tytöille sopivaa, kuten artikulointi tai henkiset voimavarat. Olkaa enemmän itsekkäitä ja vaatikaa normaalia tai jopa hyvää kohtelua niin karsiutuu se sakein aines tulevista polvista.

Vierailija
8/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole oikein vaihtoehtoja kuin tuhlata elämämme. Vaikka mitä keksisit ja rakentaisit, niin aina tulee muut ja tekee parempaa.

Vai keksittekö jonkun ihmisen, joka on elänyt täydellistä elämää? Ja jonka tekemisillä on aidosti merkitystä sata vuotta myöhemmin?

Vierailija
9/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nimenomaan täysin toisin päin, voi kun olisinkin elänyt nuoruuden mutta mun osalta sen eläminen ei ole vielä edes alkanut ja olen jo 37 v. Kaverit jäivät jo yläasteella joten yksin on menty koko aikuisikä.

Vierailija
10/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, vaikka tuli melkoisen villi ja railakas nuoruus vietettyä. Eipähän tarvitse nyt kuusikymppisenä katua, etten mennyt silloin kun vielä jaksoin. Nyt on puhti pois ja odotan vain eläkevuosia, että pääsisin pois inhoamastani työstä ja saisin vapauden tehdä mitä haluan.

Vierailija
11/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvilläni, että nuorena tuli kokeiluta ja tehtyä monenmoista hölmöä. Parempi, että silloin tuli seurusteltua monen kanssa, laiskoteltua, juopoteltua ja tapaltua.

Auta armias, jos nyt aikuisena tuntuisi, että nuoruus jäi elämättä ja sitä pitäisi nyt perheellisenä ja asuntovelkaisena alkaa elämään. Vaimo vaihtoon, asunto myyntiin ja lapset viikko-viikko-hoitoon.

Vierailija
12/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuoruuden kuuluukin olla turhaa ja typerää. Jos ja kun et kuollut kännissä tai invalidisoitunut typeryyksiesi kanssa, tuo kaikki 'turha' on ollut opiksi sinulle myöhemmässä elämässä. Kaikkea ei voi oppia kirjoista ja internetistä.

Vierailija
13/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se h*oraaminen teettää...

Ja kas tässä hyvä esimerkki siitä, että täytyy olla tarkkana, kenen geeneihin voi jäädä vangiksi loppuiäkseen jos ei vaadi mieheltä ehkäisyä. Tämäkin herra on luultavasti tavallinen perheenisä, jonka mielestä oman tyttären pitäisi antaa ensimmäiselle alkoholistiluuserille, joka tajuaa kysyä. 

Tai sitten keskiverto goonaaja, jota kiihottaa pelkkä hypoteettinen ajatus siitä, että hänen sanansa aiheuttaisi edes pienen reaktion edes kasvottomissa naisissa. Tällainen on meidän miesaines täällä Suomessa, eikä muualla taida olla yhtään sen parempi.

Eikun vaan reippaasti naimisiin ja tekemään liuta onnettomia lapsia mielenterveysongelmaisen kollin kansss, koska pseudokristitty, amerikkalaistunut näppäimistö-cowboy on oppinut algoritmilta, että vanhoillisuus trendaa!

Vierailija
14/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun itsarissa epäonnistumista silloin teini-iässä. Joku vi*un p*ska esti hyppäämästä mereen ruotsinlaivalla.

Vierailija
15/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kohta eläkkeelle, tietysti voisin surra hyvin nuorena paritumista ja avioeroa, jota tosin en halunnut. Parista yhdenillan jutuistakin olen oppinut, ettei ole minun juttu. Olen ryypännyt ja koheltanut nuorena, onneksi aina turvallisessa seurassa. Olen kuitenkin elänyt, saanut ihanat lapset, ihanat lastenlapset.

Vierailija
16/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kas tässä hyvä esimerkki siitä, että täytyy olla tarkkana, kenen geeneihin voi jäädä vangiksi loppuiäkseen jos ei vaadi mieheltä ehkäisyä. Tämäkin herra on luultavasti tavallinen perheenisä, jonka mielestä oman tyttären pitäisi antaa ensimmäiselle alkoholistiluuserille, joka tajuaa kysyä. 

Tai sitten keskiverto goonaaja, jota kiihottaa pelkkä hypoteettinen ajatus siitä, että hänen sanansa aiheuttaisi edes pienen reaktion edes kasvottomissa naisissa. Tällainen on meidän miesaines täällä Suomessa, eikä muualla taida olla yhtään sen parempi.

Eikun vaan reippaasti naimisiin ja tekemään liuta onnettomia lapsia mielenterveysongelmaisen kollin kansss, koska pseudokristitty, amerikkalaistunut näppäimistö-cowboy on oppinut algoritmilta, että vanhoillisuus trendaa!

Kas tässä esimerkki tämän palstan sairaudesta. Miestä saa haukkua ja potkia kuin vierasta sikaa, mutta naisesta ei saa sanoa mitään. Pikkuprinsessalle tulee paha mieli ja koko ketju katoaa.

Vierailija
17/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päästetty mukaan mihinkään "turhaan ja typerään". Kun oli syrjitty jo kakarasta asti.

Tässä on hyvä todistus siitä, että ihminen todella katuu eniten kaikkea tekemätöntä.

Vierailija
18/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paskiten meni ikävuodet 20-30 kun yritin elää parisuhteessa pihtarimiehen kanssa. 

Huh, ne vuodet meni hukkaan. Olisi pitänyt kasvattaa selkäranka jo aiemmin ja lähteä, mutta eihän sitä nyt kilttinä tyttönä voi. Ei vaan voi. Ei saa haluta mitään, palvella vaan.

Vierailija
19/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin kylän erinomainen Panomies. 😘😘😭😭😭😳😳

Vierailija
20/67 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioiden murehtimiseen ja pelkäämiseen, kuten ulkonäön syynäämiseen. Nuorena naisena jotenkin oli sisäänrakennettu ajatus siitä, että oma olemassaolo täytyi lunastaa olemalla kiltti ja hyvännäköinen, mutta vanhempana sitä tajuaa, että nämä ajatukset ovat jonkun muun kuin itseni omia; setien jotka ahdisteli kadulla tai bussissa, sukulaisten tai television. Kaikki se vaiva vain sen takia, että oli miellyttävämpi kohde hyväksikäyttäjille. 

Näin se vastuu itsestään ulkoistetaan. Enhän minä olisi meikannut, mutku ne tuhmat sedät pakotti. Katsotaan, kasvaisitko aikuiseksi seuraavan 50 vuoden kuluessa.