Hyvätuloiset hyötyvät nyt eniten Suomessa
Hyvin toimeentulevien taloudellinen asema paranee entisestään Suomessa, Labore kertoo. Tutkimuslaitos vertaili ostovoiman kehitystä erilaisissa esimerkkiperheissä tulevina vuosina ja pidemmässä katsannossa. Monella kotitaloudella ostovoima on heikentynyt suhteessa vuoteen 2015, mikä kertoo varsin karua kieltä.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/69528b72-9bad-46bb-9d4e-bf05f318951d…
Kokoomus ajaa vain omiensa asiaa mikä ei ole yllätys.
Kommentit (214)
Hyvä. Viime kierroksella en hyötynyt mitään. 5 tonnia tienaava ei saanut veroalea ja kevään palkankorotukset meni samaan aikaan tulleeseen edellisen eläkeuudistuksen kiristyksiin, eli täytin 53. No tuo eläkeuudistuksen siirtymäaika päättyy ensi vuonna, sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus toimii aina näin. Minä en hyödy. En ole hyvätuloinen yli 4000 euron palkalla. Ja tämän hallituksen vuoksi joudun tukemaan omasta palkastani hallituksen taloudellisesti heikentämiäni läheisiäni ihan elämisen perusmenoissa, kuten ruoka ja lääkärin määrämät lääkkeet, vuokra (eläkkeellä oleva vanhempani, opiskelija, nuori lapsiperhe).
Sitten ihmetellään miksi ihmiset eivät kuluta.🙄
Kyllä sinä hyödyt. Eniten juuri noilla tuloilla hyötyy nyt. Se että passaat muita, on oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelua, työntekoa, yrittäjyyttä ja ahkeruutta palkitaan. Mikä tässä on mielestäsi ongelma?
Ei palkita, jos ihminen sattuu sairastumaan tai jäämään työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
"Kokoomus ajaa vain omiensa asiaa mikä ei ole yllätys"
Mikä puolue sitten ajaa muiden kuin omien kannattajiensa asiaa?
Vielä joitain vuosikymmeniä sitten puolueet rakensivat Suomesta hyvinvointivaltion, jossa kaikilla olisi hyvä olla. Nyt puolueet ovat muuttaneet Suomen likaviemäriksi, jossa rotat yrittävät kellua mahdollisimman isolla paskakikkareella.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuslaitos Laboren laskelman mukaan ostovoima kasvaa eniten työssäkäyvillä ja hyvätuloisilla kotitalouksilla.
Yksinhuoltajan ja työmarkkinatukea saavan työttömän ostovoima supistuu, ja on laskelman heikoin. Myös hallituksen veromuutosten isoin hyöty painottuu hyvätuloisille kotitalouksille.
Korkeapalkkaiset työntekijät hyötyvät myös heidän käyttämiensä tuotteiden ja palveluiden maltillisesta hintojen noususta. Matalatuloisilla etuusleikkaukset vievät hidastuneen inflaation hyödyt.
Tuosta jo tietää että täyttä paskaa ja asenteellista tuo laboren "tutkimus" YKSIKÄÄN kuluttaaja MISSÄÄN tuloluokassa ei HYÖDY minkäänkokoisesta hintojen NOUSUSTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarien valheita. Veroale keskitettiin pieni ja keskituloisille jotka hyötyy niistä eniten.
Näinhän se meni.
2 miljoonalle pienempituloisilla tuli 100M euroa (50€/hlö). 300 000 parempituloiselle (5-6 tuhatta/kk) tuli 3 miljoonaa (10€/hlö). 50 000 hyvätuloiselle tuli 50M euroa (1000€/hlö).
Luvut esimerkinomaisia. Isotuloiset saivat siis selvästi isoimman alen per henkilö.
Tuokin on täyttä sontaa koska 2000e kk tienaavien ostovoima heikkenee vaikka perskokkare hallitus kertoo valheellisesti muuta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelua, työntekoa, yrittäjyyttä ja ahkeruutta palkitaan. Mikä tässä on mielestäsi ongelma?
Työtön ei kylläkään useinkaan saa opiskella niin paljon kuin haluaisi ja niin paljon kuin hänen kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin roskavasemmiston vakiovirsi loppuu sillä kellonlyömällä kun luovutaan progressiivisesta verotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis palkittaisiin jos nuo johtaisivat edelleen Suomessa hyviin tuloihin. Aika moni nuorempi ihminen on jo todennut että se oli lupaus joka koski vain vanhempia ikäluokkia.
Niin jos veroja alennetaan, niin kyllä - työtä tekevät saavat pitää enemmän omista rahoistaan. Voi sitä sanoa "hyötymiseksikin", jos oikein vasemmistolaisittain tykkää puhua. Ja mitä enemmän verojen kautta palkasta on varastettu ja veroja alennetaan, sitä enemmän euroja saa sitten itsellään pitää. Eli "hyötyy" enemmän euroja.
Jos Harri lyö sinua 15 kertaa nyrkillä päähän ja mua vain 3 kertaa. Sitten tulee muutos että Harri tirvaisee sua nyrkillä enää vain 10 kertaa päähän ja mua 2 kertaa, niin sinä "hyödyt enemmän". Hyödyt siis enemmän, vaikka sinuthan siinä tosiallisesti edelleenkin hakataan, eikä mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarien valheita. Veroale keskitettiin pieni ja keskituloisille jotka hyötyy niistä eniten.
Valehtelet. Esim. 2000 e tienaavan verotus kiristyy.
Vasssrin valheita taas
Pieni- ja keskituloisille tulossa merkittävät veronalennukset, ostovoima paranee Purra: Tällaisia veronalennuksia ei ole nähty vähään aikaan
https://www.suomenuutiset.fi/pieni-ja-keskituloisille-tulossa-merkittav…
Persulehteä, joka ei ole edes liittynyt Julkisen sanan neuvoston jäseneksi että saa valehdella mielin määrin, täällä siteeraus.
Kukaan muu kuin persut ei usko sanaakaan SuomenUutisen jutuista.
"Tuosta jo tietää että täyttä paskaa ja asenteellista tuo laboren "tutkimus" YKSIKÄÄN kuluttaaja MISSÄÄN tuloluokassa ei HYÖDY minkäänkokoisesta hintojen NOUSUSTA. "
Hyötyy jos se hintojen nousu on alhaisempaa kuin sen tuloluokan tulojen nousu. Opetelkaa nyt siellä oikealla edes ihan perusasiat taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin jos veroja alennetaan, niin kyllä - työtä tekevät saavat pitää enemmän omista rahoistaan. Voi sitä sanoa "hyötymiseksikin", jos oikein vasemmistolaisittain tykkää puhua. Ja mitä enemmän verojen kautta palkasta on varastettu ja veroja alennetaan, sitä enemmän euroja saa sitten itsellään pitää. Eli "hyötyy" enemmän euroja.
Jos Harri lyö sinua 15 kertaa nyrkillä päähän ja mua vain 3 kertaa. Sitten tulee muutos että Harri tirvaisee sua nyrkillä enää vain 10 kertaa päähän ja mua 2 kertaa, niin sinä "hyödyt enemmän". Hyödyt siis enemmän, vaikka sinuthan siinä tosiallisesti edelleenkin hakataan, eikä mua.
Jos näkemyksesi verotuksesta vastaa hakkaamista niin olet ehkä ymmärtänyt sen hieman väärin. Verotus kun ei pelkästään satuta vaan myös ylläpitää kaikkie niitä palevluita ja asioita joita sinä käytät joka ikinen päivä. Ihan alkaen siitä tiestä joka lähtee tonttisi kulmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis palkittaisiin jos nuo johtaisivat edelleen Suomessa hyviin tuloihin. Aika moni nuorempi ihminen on jo todennut että se oli lupaus joka koski vain vanhempia ikäluokkia.
Kuka on voinut luvata? Se raha mitä vaikka yritystoiminnalla saa, on pois toisilta ihmisiltä - asiakkailta. Kuka on voinut "luvata" että opiskelemalla leipuriksi ja perustamalla leipomon, tulee koko kirkonkylän martat ostamaan sulta sitä vitullisen pahanmakuista ja ylihintaista pullaa niin, että sulla on rahaa sitten ostaa se uusi tesla?
Eikö niiden jotka tekevät työtä ja saavat siitä palkkaa KUULUKIN HYÖTYÄ SIITÄ TYÖSTÄÄN?
Suomessa verotus on jo törkeästi ryöstötasolla, minullakin lähtee vähän keskiarvopalkkaa suuremmasta palkasta yli puolet veroihin ja veroluoteisiin maksuihin (kyllä, olen käyttänyt tulorekisterin tietoja kun hain uuteen työpaikkaani loppu vuodeksi verokortin). Alkuvuosikin verotettiin reilusti yli 40% veroprosentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei kylläkään useinkaan saa opiskella niin paljon kuin haluaisi ja niin paljon kuin hänen kannattaisi.
Ei kukaan muukaan saa opiskella niin paljon kuin haluaisi, ainoastaan sen verran kuin on varaa olla tekemättä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vasemmistolainen ajattelu pohjautuu tähän samaan ajatusvirheeseen. Miksi kohtelemme sosialisteja täysivaltaisina yhteiskunnan jäseninä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näkemyksesi verotuksesta vastaa hakkaamista niin olet ehkä ymmärtänyt sen hieman väärin. Verotus kun ei pelkästään satuta vaan myös ylläpitää kaikkie niitä palevluita ja asioita joita sinä käytät joka ikinen päi
Ai siitä yksityistiestä, jonka kunnossapidosta vastaan ihan itse ja johon ei käytetä penniäkään verorahoja? -eri
"Kokoomus ajaa vain omiensa asiaa mikä ei ole yllätys"
Mikä puolue sitten ajaa muiden kuin omien kannattajiensa asiaa?