Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet kyselevät baarissa onko kaikki hyvin?

Vierailija
28.10.2025 |

Aina kun olen baarissa, yleensä illan aikana tulee monta kertaa joku huolestunut mies kysymään onko minulla kaikki hyvin. Omasta mielestäni olen laittanut nätit meikit baariin ja näytän ihan hyvältä. Tuntuu jotenkin loukkaukselta ulkonäköäni kohtaan kun luulen näyttäväni hyvältä, ja sitten näytänkin niiden miesten mielestä siltä että minulla ei ole kaikki hyvin? Käytän alkoholia vain hyvin vähän, joten kyse ei ole siitäkään että olisin humalassa. Mitä teidän mielestä tarkoittaa jos mies kysyy naiselta onko kaikki hyvin? Minulle tulee olo, että näytän joltain avohoitopotilaalta josta ollaan huolissaan. Itse tykkäisin ennemmin että minulle sanottaisiin vaikkapa että näytätpä kauniilta. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? Onko teiltä tultu kysymään baarissa onko kaikki hyvin? Onko nykyään tapana kysyä niin vai näytänkö siis joltain avohoitopotilaalta?  

Vierailija
2/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyselty nuorempana kun vielä kävin. Tuli myös kehotuksia hymyillä. Eräs kysyi vakavana olenko onnellinen. Mulla on taipumusta vajota mietteisiini, siitäköhän johtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja multa on usein kysytty baarissa naisten toimesta että onko kaikki hyvin ja että miksi et hymyile. En voi sille mitään että mun perusilme on tuima ja se korostuu tummien kulmakarvojen takia. Vaikka olisin onneni kukkuloilla niin joku luulee että mökötän 😂

No, onpahan hyvä syy saada jutun aihetta jos ei muuta.

Vierailija
4/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on iskurepliikki, pelimiehiä

Vierailija
5/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono iskurepliikki, itse tykkäisin mieluummin jos kehuttaisi ulkonäköä.   

Vierailija
6/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani ainut!!! Se on niin raivostuttavaa!

Vierailija
7/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kysytty myös miksi olen niin vakava. Baarissa pitäisi sitten vissiin olla koko ajan suu messingillä. 

Vierailija
8/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavalla kerralla mistä päättelet etteikö olisi.

Vierailija
9/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyselty nuorempana kun vielä kävin. Tuli myös kehotuksia hymyillä. Eräs kysyi vakavana olenko onnellinen. Mulla on taipumusta vajota mietteisiini, siitäköhän johtui.

Tätä hymyilyyn kehoitusta olen myös saanut kuulla nuorempana, kun kävin baareissa. Mun perusilme on kyllä tympeä varmaan, mutta on tuossa osalla sitäkin, että olisi helppo lyöttäytyä jonkun elämänsä kriisiä potevan seuraan lohduttajaksi jne. Olen 48v, joten "villeimmistä" baarivuosistani on noin 30v. Eli ei mikään uusi juttu.

Vierailija
10/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta sekä miehet että naiset kyselevät, onko kaikki hyvin. Otan sen todella loukkauksena. Se on heillä useimmilla tarkoitettukin ilkeilyksi, epäsuora tapa haukkua päin naamaa. Ehkä joku yksittäinen kysyy sitä vilpittömästi, koska en näytä hänen mielestään tarpeeksi iloiselta, pirteältä, elinvoimaiselta, nuorelta tms.

Vierailija
11/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuvalotusta, pelimiestaktiikkaa, epävarmuuksilla pelaamista. Nuorena olisin mennyt vaikeaksi, tänään päivänä vastaisin: "On, onko sulla kaikki hyvin?" Johon pelimies on jo miettinyt luultavasti vastauksen tyyliin "On nyt kun törmäsin suhun". Onko kaikki hyvin on samaa sarjaa klassikolle, "hymyilisit enemmän niin olisit kauniimpi".

Vierailija
12/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri mietin, että onko tuo joku epäsuora tapa piruilla toiselle. Jos joku on laittanut meikit viimeisen päälle ja itsensä oikein nätiksi, tullaan muka oikein huolestuneena kyselemään onko kaikki hyvin. Siinä on joku piiloviesti että et näytä hyvältä, näytät avohoitopotilaalta. 

Vierailija
13/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sanat vaan teot. Mies lähestyy=on oikeasti kiinnostunut vaikka negaisi millä tahansa tavalla. Negaaja ei ole aito, joten ei jatkoon.

Kerran eräs mies pysähtyi eteeni sateessa, hiukseni olivat märät, sanoi, että olen kaunis. Käveli pois. Tuo mies on jäänyt mieleeni yhtenä parhaista kohtaamisista vastakkaisen sukupuolen kanssa. Hän ei halunnut minusta mitään, halusi vain sanoa jotakin ilahduttavaa.

Vierailija
14/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki hyvin on loukkaava kysymys. En ymmärrä miksi miehet kysyvät sitä. Luulevatko he että suostun puhumaan heille sellaisen kysymyksen jälkeen.  

Vierailija
15/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja niiden ylianalysoinnit. Parempi kysyä vain että mitäs tsubut.

Vierailija
16/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhdessä työpaikassa jossa oli paljon ulkomaalaisia töissä. Ulkomaalaiset kyselivät jatkuvasti minulta onko kaikki hyvin? Ehkä hiljainen ja vakava suomalainen vaikuttaa heistä siltä että kaikki ei ole hyvin. 

Vierailija
17/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on iskurepliikki, pelimiehiä

Niin, oisko sitten joku ajatus, että nainen kaipaa mieheltä turvaa ja nämä yrittävät pelata tuota korttia?

Vierailija
18/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ottanut sen v*ttuiluna ja ignooraan heidät.

Oikeasti, eihän kukaan täysjärkinen aikuinen kulje koko ajan psykoottinen kestohymy naamallaan ilman, että hymyyn on mitään syytä. Hymy on reaktio tai osa kommunikointia, mutta ilman näitä se vaikuttaa vain mielenvikaiselta - sitten sellaista kuitenkin osa miehistä tuntuu kaipaavan.

Vierailija
19/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yhdessä työpaikassa jossa oli paljon ulkomaalaisia töissä. Ulkomaalaiset kyselivät jatkuvasti minulta onko kaikki hyvin? Ehkä hiljainen ja vakava suomalainen vaikuttaa heistä siltä että kaikki ei ole hyvin. 

Kyllä ne ulkomaiset miehet tekevät tuota samasta syystä kuin suomalaiset miehet. Negaamista. Itsekin kohdannut vastaavaa. Harvoin naiset kysyvät noin. Onhan tuollainen loukkaavaa ja vähintäänkin sosiaalisten taitojen puutetta.

Ilmaistaan, että olet tuollaisena vääränlainen, käyttäydyt väärin, vähempi, osaamattomampi. Ei erityisen älykästä ja sivistynyttä, en itse halua tutustua noin puhuvaan ihmiseen. 

Vierailija
20/22 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei tulisi mieleen mennä kysymään tuntemattomalta ihmiseltä onko kaikki hyvin, ellei sitten toinen itke tai näytä muuten siltä että joku on todella huonosti.