Helposti loukkaantuva terapeutti
Itsellä on terapeutti, joka tekee jatkuvasti oletuksia/ esittää väittämiä perusteista, joiden takia olen tehnyt jonkin valinnan. Kun oikaisen ja kerron, miten tilanne oikeasti meni, hän loukkaantuu. Pystyn kuitenkin todistamaan osan väitteistäni ihan kirjallisilla dokumenteilla.
Miten tällaiseen pitäisi suhtautua?
Kommentit (56)
Älä jatka. Vaihda. Muuten tahkoat sen kanssa joka kerralla. Onko sillä joku piirre itsellä ettei tajua oikein.
Vierailija kirjoitti:
Terapia? Kuulostaa lähinnä.oikeudenkäynniltä tai kuulustelulta.
Niin, no itselle tulee tunne, että hän yrittää tunkea minuun omia ajatuksiaan, että täyttäisin sen laatikon, johon hän on päättänyt minut mahduttaa. Jotenkin ahdas ja mustavalkoinen viitekehys.
Mikä ihmeen terapiamuoto tuo on? Sekoitatko nyt oikeudenkäyntisi terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no itselle tulee tunne, että hän yrittää tunkea minuun omia ajatuksiaan, että täyttäisin sen laatikon, johon hän on päättänyt minut mahduttaa. Jotenkin ahdas ja mustavalkoinen viitekehys.
Ap olen siis.
Vierailija kirjoitti:
Piti olla traumaterapiaa. Nyt hän kuitenkin on alkanut asettamaan ehtoja, mistä asioista en saa jatkossa enää puhua (menneisyys). En ole kuitenkaan puhunut noista menneisyyden asioista vielä tähän mennessä ja mielestäni olisi kokonaisuuden kannalta olennaista kertoa ne.
ap
Vierailija kirjoitti:
:D Kiitos tästä, nauroin niin, että vatsanpohjassa tuntui.
Kuinka sanoa, että terapiasi on absurdi sanomatta että terapiasi on absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti olla traumaterapiaa. Nyt hän kuitenkin on alkanut asettamaan ehtoja, mistä asioista en saa jatkossa enää puhua (menneisyys). En ole kuitenkaan puhunut noista menneisyyden asioista vielä tähän mennessä ja mielestäni olisi kokonaisuuden kannalta olennaista kertoa ne.
ap
Kuulostaa siltä, että terapeuttisi on se, joka tarvitsisi terapiaa.
Muutenkaan hän ei suostu puhumasn niistä asioista, jotka minulle olisivat tärkeitä, vaan sivuuttaa ne ja käskee tehdä jotain hengitysharjoituksia tms. Tuntuu, etten tule lainkaan kuulluksi.
ap
todistelet sanomisiasi terapeutille kirjallisilla dokumenteilla? olet tosiaan terapian tarpeessa.
Ammattitaidoton terapeutti. Vaihda heti, kun voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on terapeutti, ottanut itselleen sopivat ohjeet jostain ja toimii omien mielipiteidensä pohjalta. Yleensä ne tuppaa olemaan niitä esimerkkejä, mitä ovat kirjoista lukeneet eikä ne päde mitenkään kaikkien kohdalla.
Sulla on oikeus vaihtaa terapeuttia. Mulla edellinen terapeutti lääkärin kanssa oli semmoinen tehotiimi, että päädyin yrittämään itsemurhaa.
Vierailija kirjoitti:
todistelet sanomisiasi terapeutille kirjallisilla dokumenteilla? olet tosiaan terapian tarpeessa.
Ei ainakaan tuon terapeutin tarpeessa. Pois sieltä kuin olisi jo. Mene toiselle terapeutille. Tuolla nykyisellä on selkeitä ego-ongelmia.
Onko teillä jokin nokittelu ja kilpailu siellä käynnissä? Onko sulla tarve osoittaa, että sinä olet oikeassa ja hän ja yleensäkin muut väärässä. Oikein odotat, että,pääset sanomaan, että olet oikeassa ja hän väärässä. Anna kun arvaan: me maksetaan sun turhat terapiat. Kukaan järkevä ihminen ei itse maksaisi tuollaisesta. Toi ei tule hyödyttämään sua ja syy on sinussa. Valitettavasti mä maksan ton turhuuden.
Eipä ole ensimmäinen kerta kun terveydenhuollon "ammattilainen" asennevammaisuuttaan laittaa sanoja asiakkaan suuhun, jota asiakas ei ole edes sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jokin nokittelu ja kilpailu siellä käynnissä? Onko sulla tarve osoittaa, että sinä olet oikeassa ja hän ja yleensäkin muut väärässä. Oikein odotat, että,pääset sanomaan, että olet oikeassa ja hän väärässä. Anna kun arvaan: me maksetaan sun turhat terapiat. Kukaan järkevä ihminen ei itse maksaisi tuollaisesta. Toi ei tule hyödyttämään sua ja syy on sinussa. Valitettavasti mä maksan ton turhuuden.
Terapia maksaa 120€/ 45min. En ole hakenut Kela-korvausta, joten ette maksa :). Aion hakea Kela korvausta kyllä, mutta en välttämättä tämän terapeutin palveluihin. Ilman Kela-korvausta maksan tästä tosiaan 480€/kk.
ap
Terapeutit voi olla sairaita ja epäammattimaisia siinä missä minkä tahansa muunkin ammattiryhmän edustajat!
Vierailija kirjoitti:
Terapeutin tehtävä on saada asiakas turvalliseen tilaan, kuulla ja nähdä ja auttaa eteenpäin.
Sen pitäis myös tajuta, että asiakas on siinä erittäin altis haavoittumaan eikä hommasta tule mitään jos potilas joutuu olemaan puolustuskannalla. Vielä kun siinä pitäisi avata niitä syvimpiä ja vaikeimpia tuntojaan. Niiden kai pitäis ymmärtää, että se itse terapia voi tuoda vaikka minkälaisia tuntemuksia pintaan, jopa ilman rationaalista syytä.
Ihan perus psykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on terapeutti, ottanut itselleen sopivat ohjeet jostain ja toimii omien mielipiteidensä pohjalta. Yleensä ne tuppaa olemaan niitä esimerkkejä, mitä ovat kirjoista lukeneet eikä ne päde mitenkään kaikkien kohdalla.
Sulla on oikeus vaihtaa terapeuttia. Mulla edellinen terapeutti lääkärin kanssa oli semmoinen tehotiimi, että päädyin yrittämään itsemurhaa.
Kyllä. Maksan tämän omasta pussista, joten voin saada halvemmalla paremman.
ap
Huhhuh, tärähtäny terapeutti. Näköjään kuka vain päästetään leikkimään ihmismielellä.