***KesäHeinät vko 16***
color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kommentit (49)
...pääseekö vielä mukaan sisälle teän poppooseen? :) Ilmottelin itteni alkuaikoina tänne ja sitte vastaavasti kerroin, että mut voi poistaa listoilta, ko menin Heinähelistimiin, mutta sinne en ole oikeastaan juurikaan kirjoitellut ja nyt taas tahtoisin tänne takasin :) Näytän olevan vielä tuolla la-listalla (oma 6.7) ja voipi olla hyvin paljon mahollista, että tää meän masukki tuleekin maailmaan jo kesäkuussa, johtuen mun " nykyisin hallintaan otetusta" - synntyspelosta ja siitä, että tuleeko eteen sektio vaiko suunniteltu käynnistäminen kesäkuun puolella. Elikkäs mie loikkaisin tänne vähän vastaavalla tavalla, kun Annam :)
Voisin vähän valaista tätä oman ootuksen kulkua. Asiat menny suhteellisen mukavasti, paitsi kärsin tossa aikasemmin synntyspelosta ja sen johosta kävin pelkopolilla, joka oli aivan uskomattoman ihana ja positiivinen käynti. Suosittelen kyllä kaikille, jotka vain vähänkin kärsivät synnytyspelosta. Lähtiessäni polin ovesta ulos, olisin ollu valmis vaikka heti synnyttämään normaalisti alakautta :) Tossa vajaat kk sitte kärvistelin suppareitteni kans, joka johtu siitä, että innostuin riehumaan rakennuksella ja meän ipanaisuus ei oikein tykännyt siitä, ko mie tehin töitä raksalla, ko ukot. Nyt oon ottanut kevyemmän linjan. Elikkäs meillä on talonrakennusprojekti menossa tässä samaan aikaan. Mitäs vielä...ai joo, suurella todennäköisyydellä meille ois tyttö tulossa tähän ukkovaltaseen uusioperheeseen :) Ja tää tyär porskuttelee pääosin pt:ssa ja on melkosen aktiivinen tapaus.
Sokerirasitukseen " pääsin" myös ja napsahin kiinni paasto-arvosta, jonka raja täällä pohjoisessa on 4.8!!! ja mulla se oli tasan 5.0. Nyt seuraan vielä viikon-pari kotona arvoja ja normaaleja ovat olleet. Yhtenä vaivana mulla on se, että herään aina aamuyöstä pakottavaan vasemmanpuoleiseen lonkanvihlontaan ja tukityynyt löydän lattialta :) Nousen sitten kahvinkeittoon 6 maissa, vaikka ei oo mitään töihinmenoa tai vastaavaa - oon siis kotona päivästä toiseen...Hormoonit ovat kyllä tehneet tehtävänsä tässä ootuksessa yli odotuksien ja nyt vasta tuntuu, että alan " normalisoitumaan" ja olemaan oma omituinen itseni ;)
Täällä ollut puhetta kestoista ja liinoista. Meillä meinataan alkaa kestoilemaan ja kestot onkin pääosin valmiina. Liinaa oon myös miettinyt, mutta en tiiä niistä oikeastaan mitään - eiköhän se vielä selviä tässä matkan varrella.
Hui kamala, ko tulee niiiin pitkä ja niiiin omanapainen viesti että! Tässä kuitenki pikaesittely minusta :) Hyviä vointeja kaikille!
Lauantaiaamuterveisin Amalia-Joel ja Tiivi-Taavi 29+1 :)
Vaikka jostain syystä elän ihan sunnuntaita....
Lähdetään kohta käymään Ideaparkissa, jos vaikka löytyisi uusi soffa tuonne meidän yläkertaan. Räntää räpsii taivaalta, eli ulkona ei taida olla tänään paljonkaan tekemistä :(
Amalia-Joel, meillä onkin sama la :) Ja minä myös alunperin ilmoittelin itseni heinähelistimien listoille, mutta en sitten sinne kirjoitellutkaan. Ja koska meillä ei vielä yksikään lapsista (viides nyt siis tulossa) ole viihtynyt mahassa laskettuun aikaan asti, niin tämä pino alkoi tuntua omemmalta minullekin. Suurperheisissä olen myöskin turissut :) Mihinkäs sairaalaan sinä olet menossa synnyttämään?
Kysymyksen heitän teille. Kuivuuko muilla iho ihan kamalasti? Mä olen atoopikko, joten se tietty vaikuttaa ja muistelenkin, että edellisessäkin raskaudessa nahka kuivui jossain vaiheessa. Mutta kun se sitten myös kutiaa, eikä se olekaan enää kivaa. Viimeksi kävin sappiarvojakin mittauttamassa, mutta eipä niissä mitään ollut.
Jahas, nyt on perhe valmis lähtemään, joten soom moro!
Misti rv 29+1
S@ri@ taisi päätyä näihin, oliko joku muukin? Muistelen, että em. merkistä ja mallista olisi ollut täällä ennenkin puhetta. Käytiin tänään nimittäin katselemassa miehen kanssa ja menetin sydämeni näille vaunuille - kevyt mutta tukeva koppa, runkoon saa kopan sijasta myös ratasosan tai kaukalon kiinni, tuuletus, työntösuunnan vaihtomahdollisuus jne. ja ennen kaikkea ne kääntyvät pyörät. Mies vaan jäi vänkäämään eikä antanut ostaa vaunuja kun hänen mielestään ne kääntyvät pyörät olivat liian pienet. Itsekin jäin miettimään samaa, vaikka ei nyt mitään maastovaunuja meille varmaan tarvitakaan, eikä täällä Helsingissä yleensä juuri paljon lunta kaduilla ole. Mitenköhän mahtavat silti kulkea esim. hiekkatietä, kun käy vauvan kanssa kävelyllä? Saahan toisaalta suunnan vaihdettua ja ne isot pyörät eteen. Ja miten pienet pyörät kestävät kulutusta? Tämä on sen verran uusi malli, että kellään ei siitä varmaan vielä ole pitkäaikaista kokemusta, mutta mielipiteitä kuulisin silti muilta mielelläni.
Kiva kuulla Amalia-Joelistakin, tänne vain!
Moro,
Täällä aurinkoista päivää vietellään. Käytiin kävelyllä läheisen lammen ympäri ja hyvin vielä tuntuu jaksavan vajaan tunnin. Eilen lompsittiin kolme tuntia yhteensä Asunto/Piha/Mökkimessuilla. Se tietysti oli paljon hitaampaa, mutta se kyllä jo tuntui illalla jaloissa. Ihme kyllä selkä kesti kohtuullisen hyvin.
Hormoonit on olleet jotenkin harvinaisen vinksallaan tänään. Tapeltiin miehen kanssa oikein kunnolla ihan pienestä ja tyhmästä asiasta (joka ilmeisesti osui sille arkaan paikkaan) ja pistin äijän ulos talosta golfrangelle rauhottumaan. Yleensä mä en itke tappelujen jälkeen, mutta tänään meni yli puoli tuntia parkuessa. Ei ollenkaan omantyylistä :S
Selkä alkaa töissä menemään jumiin todella pahasti nykyään, ilmeisesti nämä kolmannen kolmanneksen ihanat vaivat alkaa nyt sitten viimein. Aika helpolla tähän asti olenkin raskauden kanssa päässyt. Supistuksia ei sentään vielä pahemmin.
Niistä emmaljungista, itse otin " pää" rattaiksi paksupyöräiset just siksi, että pystyy sitten tuolla mettässäkin menemään. Musta ne emmaljungan etupyörät oli tosi kapeat ja voi alkaa varsinkin lumen tullen tökkimään pahasti. Meilläkin sitten noissa McLarenin matkarattaissa on kapeat renkaat, mutta ne onkin vain matkarattaa. Mutta joo, aika uusi malli se on, joten mahdotonta on sanoa miten ne todella esim talvella käyttäytyy.
Nyt töitten pariin ja sitten syömään.
-Ellu ja Julle 29+3-
Tää taas kävi kahlaamassa viestejä läpi, jessus miten vaikee mun on ehtiä ja pystyä palstaileen. Sähköpostit ehtii ja niihin vielä vastaileekin mutta koneella kun ei esikoisen kanssa hengailla niin tällainen palsta on hankala seurata :( Mutta mukana roikutaan eikä eroon haluta! :D
Onpahan todella ÄL alut lähellä! Juuri huomasin etten ole edes koko hakemusta kelaan vielä toimittanut - hmm onkohan jo kiire... Hoitovapaalla kun on niin ei huomaa kuinka aika kuluu, josko se tuntuu muillakin viikot vierivän!
Oma olo alkaa olla sellainen että tietää olevansa raskaana. Esikoisesta oltiin jo sairaslomalla kovaa vauhtia, mutta se olikin se edellinen helle-heinäkuu -05 :) Ja nyt siis alkaa pikkuhiljaa supistelut vaivata. Onneksi ei ole helletä niin ei tarvitse kokea uudelleen niitä hullun hurjia turvotuksia!
Lonkat särkee täälläkin, ja supisteluiksi heittäisin noita alaselän kipuja. Ennemmin niiltä tuntuu lievässä muodossa kuin ihan puutumiselta. Ensi viikolla 26.4. on neuvola ja sitten jatketaan parin viikon välein käyntejä.
Miten teillä on painot kehittynyt? Esikoisesta oli tähän vaiheeseen tullut mulle 7-8 kg ja nyt on n.5kg noussut alkupainosta. Mutta nyt on tosiaan se lähtöpaino vähän isompi... niin ja siihen liittyen mä unohdin koko sokerirasituksen ajan varauksen enkä ole siellä siis käynyt... alkuun olin sitä vastaan kun ensimmäisestä olin ja koin sen täysin turhaksi... sitten tein päätöksen että ei se kait niin turha olekaan ja että tästäkin mennään ja sit UNOHDIN! No, toivottavasti ei tule turpaan tädiltä , hihii!
Sf mitta meni 28+0 viikolla tasan 28 cm. Eli ihan reippaan kokoinen massu on. Ja samaa tahtia menee silti kuin esikoisestakin, vaikka näyttää ja tuntuu isommalta. Ne on ne läskit...
Nyt siis heilutaan 30+3 viikoilla, ja pikkuhiljaa alkaa tuntuun että tarttee tehdä jotain ja valmistautua vauvan tuloon. En ole nimittäin vielä tikkua ristiin laittanut. Kaikki siterit yms on vielä varastossa, vaununkopat pesemättä ja vaunut esikoisella rataskäytössä... vauvan sänky hankkimatta ja huonejärjestelyt tekemättä. Yhtään vauvan vaatetttakaan ei ole hankittu.
Ajattelin jättää pakkauksen ottamatta ja sillä 140 eurolla hankkia vaikka kaukalon joka meiltä puuttuu. Se oli viimeksi kaverilta lainassa, muuten meillä taitaa olla kaikki isompi ainakin omasta takaa.
Jaksuja kaikille, koitan taas tulla iltasella ihmettelemään mitä teille kuuluu!!
Ihanan paljon taustailleet olette kirjoitelleet! Ihan huippua kuulla ihmisistä, jatkakaa jos vaan jaksatte ja kerkeette :D Ja tietty kaikki muutkin!
Huhhelisheijjaa, aloin miettiä että pitäskö se joku sänky hankkia etukäteen kuiteskii? Ku tarkotus että siitä ÄP:n laatikosta ensi hetkiksi peti, ja sitten meidän välissä voi nukkua sängyssä jos kaikki saa niin nukuttua. Kun saahan sen pinniksen sitten aika äkkiä kotiin jos tarttee.. Kaikki kaupat vieressä ja käytettynä niitä ainakin ilmotellaan jatkuvasti.. Ei vaan innostasi se, kun vie niin paljon tilaa ja sitten vuosikkaan jälkeen pian saakin jo matalan lastensängyn. Kokemuksia aikasemmilta kerroiltanne joilla jo lapsia, tai muut esikoisen odottajat, miten meinaatte tehdä?
ElluP, mietin eilen että onko muhun mennyt joku kamala paholainen, kun riitaa syntyy ja oon niin älyttömän herkkä joka asiaan! Kun raskauduin, niin on tähän asti ollut tavallista tasaisempaa, ei oo itkettänyt yhtään niin paljon.. Nyt pinna palaa sekunnissa, ja oon yleisärtynyt koko ajan.. Ehkä se jotenkin kuuluu aikaan, jos muillakin on?? :D Harmittaa vaan olla semmonen " kamala akka" koko ajan, varsinkin se ärsyttää kun itse sen huomaa.. Jos joku miehelle arka asia, ja siitä tulee kiistaa, niin kyllä on mukavaa..
Hohhoi, eilen en voinut hillitä itseeni, söin kokonaisen suklaalevyn. Ja toissapäivänä :O Hullua, nyt kun alkaa ajatella, oon syönyt joka päivä ihan sairaasti herkkuja!! Yksikin päivä kun pääsi töistä, oli pakko ostaa munkkeja, ja kun pääsin kotiin, en heittänyt edes kenkiä vaan aloin ahmia eteisessä :I Mahoton! Huvittavuutta lisäsi se että koira katsoi ihmeissään minua kun en tullut eteisestä pois vaan söin siellä, ja aloin selitellä sille että äitin on pakko nyt syödä yksi munkki :D Nyt yritän rajottaa!!
Suolasetkin herkut kyllä menee, tein just erittäin maukasta lihaperunalaatikkoa, pakko tätä mättää sitten. Paino oli kyllä tippunut kilon, mutta ei tee hampaille hyvää syödä koko ajan..
Minäkin haluaisin alkaa ommella niitä kestoja, mulla on tosi hyvä pyyhkeitä ja flanelleja jo imuiksi, pitäisi muutamat kuorikankaat jostain hommata. Ja vähän ohjeita, että minkä kokosia..
Ihana sää taas tänään!!
-pals 30 ja 2
Ihan elossa sitä täälläkin ollaan, jotenkin vähän vaan aika rientää kirjoittelematta, kun on töissä. Olen siis ollut töissä nyt yllättävän hyvin ja arvaan kyllä mitä taas neuvolan täti tuumaa, kun kerron olleeni kolmetuntisten yöunien jälkeen töissä, kun tiistaina neuvolaan menen. Ja töitä olis vielä 6 viikkoa!
Huomenna olis hammaslääkäri, onkohan tuhat reikää, kun sen alkuraskaudenkin niin mainiosti oksentelin monta kertaa päivässä ja ajatuskin hammasharjasta etoi silloin...
Mies on mummonsa 80v päivillä ja mä en uskaltanut supistelutaipumukseni takia lähteä matkaan. Sieltä reissulta pitäisi tulla vielä sellainen yli 60 vaatteen laatikollinen vaatteita, kun huutonetistä vaatteita ostettiin ja olivat anopin ja appiukon paikkakunnalta ne vaatteet. Muut vaatteet olenkin aika hyvin jo saanut pestyä, vaikka huolellisesti olenkin lajitellut ;-)
Kelasta en ole kuullut mitään, liekö työpaikka muistanut paperini laittaa eteenpäin. Pitäisiköhän kelan sivuilta jostain kuikuilla asiaa?
Hyviä vointeja vaan kaikille.
Kissantassut....päädyin niihin pelkkiin ceroxiin juuri noiden renkaiden vuoksi. Se city cerox on tosiaan uudempi ja citympi malli, tosin oli ihanan kevyt :) mutta otin sen perusmallin, kun työntelen aika paljon tuolla maastossakin.
Mun " loma-ongelmani" ilmeisesti johtuivat siitä, että meillä alkoi töissä yt-neuvottelut, ja syksyyn mennessä duunissa puhaltaneet uudeet tuulet. Menen ensi viikolla kuuntelemaan mistä kyse ja samalla tarkistan ton lomahomman.
Ja munkin puolesta tervetuloa tänne kesäheinien vauvakerhoon, kaikki uudet tulokkaat tai siis uudet-vanhat :)
(.) mulle painoa on tullut 700g viime viikon neuvola-punnituksen mukaan, ekasta käynnistä. Mutta kun mulla on tuota painoa ihan tarpeeksi ennestäänkin, niin ei kuulemma haittaa vaikkei tulekkaan.
Masu oli kasvanut hurjasti ja veteli sf 29 sentissä !!! eli yläkäyrän yläpuolella ja terkka sitä vähän huokaili, mutta ensi viikolla taas kävöisen tayssis, joten eiköhän siellä katsota mis männään. Tosin muistelen mahani käyttäytyneen näillä viikoilla edellisessäkin näin ja sitten tasaantui loppua kohti.
Ja herkuista puheen ollen, mun on alkanut tehdä mieli karkkia!!!
Irtokarkkeja, mutta vielä olen pystynyt himoni hillitsemään. Sokeriarvot ovat pysyneet insuliinin aloituksen jälkeen hyvissä lukemissa.
Mitähän vielä piti kommentoida? En muista...
terkkuja kaikille toivottelee s@ri@ ja peppi-lotta 29+2
tulin toivottelemaan!
Palaillaan ensi viikolla. Sitten onkin menoja, kun on suuhygienisti ma (se raskauteen liittyvä ilmainen), hammaslääkäri ti ja neuvola to.
S ja E rv30+2