Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vuokrat romahtaneet Helsingissä - yksiöitä saa jo alle 500 eurolla kuussa

Vierailija
28.10.2025 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011576457.html

Tyhjien asuntojen määrä on muutamassa vuodessa kasvanut tuhansista kymmeniin tuhansiin. Halukkaita ei ole edes nykyisellä hintatasolla.

Kommentit (250)

Vierailija
181/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika jos maksaa Hekan kämpästä yli 20€ neliöltä. Tuolla hinnalla saisi jo hyvältä alueelta eikä tarvitse olla Hekan asunnossa.

Niin, kuka sanoi että en asu hyvällä alueella?

Minä: asut paskalla alueella.

Vierailija
182/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat putoaa vielä rutosti.

Älä höpäjä. Asuntojen vastikkeet ja muut kulut nousevat joka vuosi. Vuokralordit hankkiutuvat kämpistään eroon, kun tuotto laskee muutamaan prosenttiin.

Sehän on loistavaa jos hankkiutuvat; moni saa sitten ostettua halvan asunnon kun pakkoraossa myyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat putoaa vielä rutosti.

Älä höpäjä. Asuntojen vastikkeet ja muut kulut nousevat joka vuosi. Vuokralordit hankkiutuvat kämpistään eroon, kun tuotto laskee muutamaan prosenttiin.

Tää on harhaluulo, että kaikki hinnat nousee jatkuvasti. Tämän määrää kansalaisten maksukyky ja jos sitä ei ole kuten nyt ei vaan yksin kertaisesti ole, niin ei ne nouse. Päinvastoin voi laskea. Tämä vuosikymmenten nousu on velkarahalla aiheutettu, eikä siihen ole enää suomalaisilla varaa kun 0-korot on ohi.

Vierailija
184/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua asua afrikassa.

Ai, siellä on Googlen mukaan koko mantereella 1,56 miljardia ihmistä. Suomessa on 5 miljoonaa, joista afrikkalaistaustaisia noin 62000 eli hieman yli prosentti. Näyttäisi enemmänkin siltä että valtaosa maailman ihmisistä ei halua elää Suomessa.

Aina parempi jos ei m. muuttajat halua asua Suomessa. Heistä on liikaa kuluja veronmaksajille 

Vierailija
185/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ette saa muka Hekalta asuntoa? Maunulassa ainakin on tyhjiä asuntoja aivan hemmetisti. Itse sain viikossa.

Vierailija
186/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika jos maksaa Hekan kämpästä yli 20€ neliöltä. Tuolla hinnalla saisi jo hyvältä alueelta eikä tarvitse olla Hekan asunnossa.

Niin, kuka sanoi että en asu hyvällä alueella?

Hekan kämpissä tuuli menee nurkista läpi. 

Vierailija
187/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ette saa muka Hekalta asuntoa? Maunulassa ainakin on tyhjiä asuntoja aivan hemmetisti. Itse sain viikossa.

Meillä on paremmat tulot kuin kaltaisellasi kelan elätillä.

Vierailija
188/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan asua kantakaupungissa.

Vierailija
189/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laskee esim. 100e kuussa?

Vierailija
190/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua asua afrikassa.

Ei edes afrikkalaiset. Hehän pyrkivät siellä massoittain pois.

Vierailija
191/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä haluan asua Monacossa. Selvähän se on että kantakaupungissa on kalliimpaa, mutta ei siitä voi valittaa. Sinne on paljon halukkaita ja asuntoja rajallisesti.

Vierailija
192/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiöitä ei saa alle 500€/kk . Ehkä jonkun luhytaikaisen rupuyksiön. Opiskelijavaihdon ajaksi tms. Joskus sellainen voi osua kohdalle, mutta yleistä se ei ole. 

Vierailija
193/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole duunarina ollut väliä tulorajoista.

https://www.hekaoy.fi/2025/01/01/hekan-asukasvalinnassa-kayttoon-tulora…

Vuoden 2025 alusta Hekan asuntoon valittavan yhden hengen ruokakunnan bruttotulot voivat olla enintään 3540 euroa. Jos ruokakuntaan kuuluu enemmän kuin yksi yli 18-vuotias aikuinen, tulorajaa korotetaan 2480 euroa/aikuinen. Jos ruokakuntaan kuuluu alle 18-vuotiaita lapsia, tulorajaa korotetaan ensimmäisen lapsen kohdalla 650 euroa, ja muiden lasten kohdalla 600 euroa. Tuloksi ei lueta muun muassa asumistukea, lapsilisää, elatusapua, elatustukea, äitiysavustusta, opintotukea ja omaishoidon palkkiota.

Vierailija
194/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä haluan asua Monacossa. Selvähän se on että kantakaupungissa on kalliimpaa, mutta ei siitä voi valittaa. Sinne on paljon halukkaita ja asuntoja rajallisesti.

En valita mitään, kerroin vaan miksi niin moni ei saa Hekalta kämppää, koska ihmiset ei halua asua missään lähiössä.

Vierailija
195/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat asua Hekalla jos olet niin saatanan rikas? 😀

Vierailija
196/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valita mitään, kerroin vaan miksi niin moni ei saa Hekalta kämppää, koska ihmiset ei halua asua missään lähiössä.

Tää on tätä nykypäivää.. on saatava halpa kämppä Töölöstä ja kun ei saada, niin ruikutetaan asiasta. Ymmärtäkää jo, että kantakaupunki on rakennettu jo täyteen, on maksettava enemmän jos sinne haluaa. Jätkäsaaressa on myös paljon Hekan kämppiä vapaana jos se kelpaa. Kaksio 700-800€.

Vierailija
197/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekalla yksiön saa 300-400€/kk.

https://www.hekaoy.fi/kohde/toyrytie-3/

Juuri rempattu yksiö 450€, vanhemmat ovat alle 400€.

Yksiöissä on kalliimpi vuokra, kuin tuo keskineliöbuokra. Sen mukaan ei voi laskea. 

Vierailija
198/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiöitä ei saa alle 500€/kk . Ehkä jonkun luhytaikaisen rupuyksiön. Opiskelijavaihdon ajaksi tms. Joskus sellainen voi osua kohdalle, mutta yleistä se ei ole. 

Hekalta saa 300-400 rupuyksiön, 500€ saa jo laadukkaan.

Vierailija
199/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa vuokra-asuntoilmoituksia.

Jos laittaa ylärajaksi 550 euroa, tulee lähinnä kymmenen neliön soluhuoneita ja jopa asumisoikeusasuntoja, joissa vastike on alle 500 mutta asumisoikeusmaksu on kymmeniä tuhansia. Esimerkiksi Satolla on yli 30 soluhuonetta vapaana Haagassa. 

Jokunen vapaa vuokra-asunto voi olla oikea vuokrayksiö, noin 20 neliömetrin asunto. 

Olisin laittanut Hesarille muuten palautetta mutta niillä ei ole palautelomaketta ja en ryhdy lähettelemään sähköpostia tuollaisesta. Uutinen on hyvin harhaanjohtava. Toimittaja ei ole tutkinut tarkemmin asuntoilmoitusten sisältöä. 

Vierailija
200/250 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat asua Hekalla jos olet niin saatanan rikas? 😀

Miksi haluaisin maksaa liikaa? Ei ns. hyvätuloinen Suomessa rikas ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme