#### Toukokuisten maanantai ####
Kommentit (40)
Täälä herätty vähän yli 6....poika tainnut ottaa tavaks herätä ennen 7!
Nooh ei se mitään,ei mua edes väsyttänyt oikein....hyvin nukuttu yö vaikka vessareissuja tuli 4tehtyä,mut muuten oon nukkunut ihan hyvin;) poika ei herättänyt kertaakaan ja itelläkin oli jotenkin kylkiasennot ihan mukavan tuntusia vaikka muutamana yönä on ollu niin hankala nukkua kyljellään.
MARTINA kyseli eilisessä pinossa tuosta lasten kans jaksamisesta! Joo-o se ei oo tääläkään aina helppoa vaikka mulla sentäs yks vain! mut on tossa yhdessäkin jaksamista ja tosi paska äiti fiilis tulee USEIN kun huudan ja kiukustun pojalle pienistäkin asioista! ja välillä tuntuu ettei se muuta teekkään ku pahaa...koko ajan saa olla perässä ja komentaa ja toinen vaan nauraa!!!On tää hurjaa kun reilu 1vuotiaskin osaa olla jo niin omapäinen...en olis ennemmin uskonut.kokemusta kun ei lapsista ole aikasemmin millään lailla. Nytkin poika kiehnaa tässä koneen juurella ja yrittää sammuttaa koneen...se tän päälle laittoikin niin pitihän mun tähän rynnätä vaikka poika on eri mieltä!
Aivan ihana ilma taas tulossa.ajattelin vääntäytyä ulos lenkille vaikka väkisin:D nyt puhelin soi...mentävä. ILOISTA MAANANTAITA!!
toymama34+2
Minäkin täällä aikaisessa kun en saa nukuttua. Lapset nukkuu vielä ja minä olen tehnyt jo vaikka mitä. Neljästä asti supistellut ja kuuden aikaan tuli niin kova supistus että veti oikean kyljen kramppiin ja nyt se on ollut siitä asti kesto krampissa, eikä laukea mitenkään, vaikka mitä yritän. Joka supistuksen kohdalla meinaa itku tulla ku vetää tohon kylkeen niin rankasti... Tämä raskaus se uhkaa jo meikäläisen mielenterveyttä, tää ei ole enään tervettä nämä supistukset ja kaikki. MÄhän olen ihan hermoraunio synnytykseen mennessä.
Möhömahalla eilen mukavat paikat:) Mulla käyny vähän samalla tavalla, paitsi etten huomannu repeämistäja ihmettelin mitä ihmiset kyttäävät. Ja kun totuus sitten valkeni, niin........ Ja kerran olen ihmetellyt kaupassa mitä ihmiset mun mahaa vahtaavat, kunnes sitten kassalla paljastui että paita oli rullautunut ylös ja puolimahaa raskausarpineen oli paljaana, ja minä vaan kävellyt nenä pystyssä:) Huh,huh.. Nykyään saa muutenkin vahdata tota paita hommaa kun mitkään paidat eivät tunnu riittävän peittämään kunnolla. Mulla kun ei ole hankittuna mitään erikoisia mammapaitoja.
Taas supistaa, tuntuu tosi inholle... Selkä ja kylki ihan tulessa. JOspa nää nyt edes avais paikkoja niin ei tarttis ku käydä pyllistämässä sitten sairaalassa kun mun tuurilla sinne ehkä vasta kuukauden päästä päästään...
NO tänään on ohjelmassa lasten kanssa puistoilua ja sellaista mukavaa.. Täytys keksiä jotain millä sais nää supistukset jatkumaan ja voimistumaan:)
Martina,tilliäinen 37+0( keskosraja ylitetty:)) ja 2 pientä nukkuvaa 2v10kk
Täällä oli tuskaisa yö, ei löytynyt yhtään hyvää asentoa :( Vauva ei juurikaan liikkunut eilenillalla eikä aamusta ( 6 jälkeen herätty ) soittelin jo synnärillekkin ja sanoivat, että jos ei rupea liikkeitä kunnolla tuntumaan, tulla käymään. Nyt onneksi aloittanut mesomisen masussa.
Mulla itselläni alkaa oleen jatkuva oksettava olo, kun tuntuu, että vaikka olisi mitenpäin vauva painaa aina johonkin paikkaan ja olo on kamala.
Martinalla oli kestokramppi, toi on tosi inhottava! Mulla kesti 4 tuntia tuollaisen laukeaminen :( Jaksuja!!
Vernerimaijalle onnea käynnistykseen!! :)
Möhömahakin pääsee sektioon jo perjantaina, onnea! :)
Ja Sussun on oltava sairaalassa, koska ei ole mitään kuulunut, varmaan tälläviikolla kuullaa, iik :)
Noista noloista tilanteista tuli mieleeni yksi ilta teininä ( 13-14 vuotiaana ) kaupungilla. Käytiin kaverin kanssa vessassa Hesessä ja tullessamme vessasta suurinosa Hesen väestä tuijotti meitä, noh, minähän siitä sitten suutahdin ja nostin nekun pystyyn käppäilin niin ylpeennäköisenä ulos kuin osasin!! Kaverini tuli perässä ja repesi, mulla oli vessanpöntön reunapaprut roikkunut housujen vyötäröstä.... Juu, eikä nolottanut yhtään :)
K.A:lla oli parempi olo, kiva juttu! :)
Martinako poti huonoa omaatuntoa kimmastumisesta, täällä sama vika. Ihan kamala olen välillä kun kaikki ei mene niin kuin minä haluan. Sama pätee ruokaan, jos jotain tekee mieli, sitä on saatava, vaikka jääkaappi olisi täynnä ruokaa!! Ne on nää hormonit :)
Nyt rupean valmistautumaan pojan kerhoon, palaan myöhemmin lukemaan kuulumisenne.
OP, Käpy 36+6 ja " Iivari" 1v7kk
Juu, kyllähän se taitaa niin olla että ens kerran ku Sussu kirjottaa niin se kertoo miten synnytys meni.. =)
Miehen juomisesta.. Mies kyllä ottaa, ja käy baarissakin. Sanotaanko että noin kerran kuussa. Mutta nyt on juomiset juonu ennen vauvaa. On sovittu yhessä, en mäkään haluis humalaista miestä synnytykseen..
Tuuteliruu: tervetuloa joukkoon! Ja täytyy sanoa, että myös minulla eka raskaus oli helpompi. Mutta johtunee kai ihan siitä, ettei voi nukkua ja rauhottua miten haluaa, kun on toi esikoinen jaloissa. Mä olin sillon poikaa odottaessa viel sellases työs, et oli tosi paljon iltaa. Nukuin monesti 12 tuntia yössä, heräsin tyyliin niin että menin suoraan töihin.. =)
Alpukalla ainakin tänään lääkäri! Tulehan sit kertomaan kuulumisia!
Pikku-tyyppi: mulla teki tuota yhteen väliin aina, että en muka ollu kirjautunut. Piti aina sit kopioida tää teksti, ja kirjautua uudelleen.. Varsinki ku pitkästi kirjotti niin varmasti pomppautti pois..
Martina: kiukuttelua on pojan kans täälläkin puolin toisin.. Mulla on kans tosi huono omatunto siitä.. Meillä tuo on uhmiksen kourissa, joka asiasta pitää sillä itse saada päättää, tai ainakin yrittää.. Maailman ihaninhan tuo on, mutta joskus tuntuu että hermoo menee!!!
Ja supistuksia sitten lisää sulle, kun niitä toivoit! =) On se varmasti aika turhauttavaa, kun niitä tulee muttei tarpeeks..
Ja sinähän sen eilen taas siman mainitsit.. =) No, miehen sain houkuteltua kauppareissulle, mutta siellä ei ollut simaa!! Ihan törkeetä! =) Sitten se toi Pommacia, se on edes sinne päin..
Möhömaha: nauratti tuo sinun kertomus!! =) Samoten muiden nolot kohellukset.. =)
Mä nukuin kyllä hyvin taas! Onpa kyllä mukavaa pitkästä aikaa, saas nähä kuinka kauan tätä kestää.. Aikuisten uniakin näin, mikäs siinä.. =) Seksihommat on nimittäin aika vähissä nykyään, jotenkin niin painaa että mulla ei oikein fiiliksiä tuu. Miten muilla?
Pitäis alkaa vähän imuroimaan ja siivoilemaan, mut sitä ennen aamupalalle, MoiMoi!
Plussat
+ yöunet
+ vauva mahassa mölskää
miitu rv 37+1
Kohta se on väännäydyttyvä sinne puistoon..
Seksistä meinaan: Meillä tuo on ollut sellaista kerran viikkoon juttua. Itse en olis niin innostunut mutta täytyy pitää mies tyytyväisenä:) Muutenkaan tuo nyt ei ole niin ihanaa kun tuntuu ettei mikään asento ole hyvä ja muutenkin kun on niin väsy koko ajan, ja siinähän nyt pitäs jotain jaksaa tehdäkkin.. On kait tuo mieskin nyt tajunnut ettei seksi vaan enään ole mun juttu, kun on jättänyt haluamisen vähemmälle:) Mutta niitä unia nähdään täälläkin, enemmän kuin laki sallii:)...
Vieläkin vaan supistaa... Empä ole kellosta kattonut, ei nää nyt niin kovia kuitenkaan ole, mutta inhottavia vain. Vauvakin melskaa niin että tuntuu että on ympäri menossa taas, ainakin yritys on kova. Onneks on nyt toistaiseksi pysynyt oikein päin, sen keskiviikkoisen kääntymisen jälkeen.
Suolikin toimii ja muutenkin on ihme olo... Taitaa vaan tehdä mieli tepposet tälle mammalle, kun niin lupailee synnytystä. Käy vähän niinkuin vauvaa tehdessä että toivoo niin kovasti positiivistä testiä että kehittelee mielessään kaikki oireet..
Nyt puistoon, palailen taas..
Martina 37+0
Nyt alkaa tositoimet: tällä viikollahan noita toukovauvoja alkaa sitten tulla maailmaan enemmänkin! Ajatelkaa tytöt, maaliviiva häämöttää jo! Ja sitten alkaakin vaippamaratooni..
Myös mulla on takana hankala yö. Uni oli katkonaista ja heräsin neljän aikaan koviin vatsakipuihin, sellaisia menkkakipuja. Siinä vierähti ainakin tunti ennen kuin kivut hellittivät ja sain vaivuttua takaisin uneen.
MARTINALLE kovasti voimia suppareiden kanssa! Tuo kramppi kuullosti tosi ikävältä, toivottavasti olo on jo parempi!
NOLOT TILANTEET: MÖHÖMAHAN tilanne sai sympatianaurut! Näitähän sattuu kaikille ja minä olen aina ollut aika" tapaturma-altis" : Tästä on myös aikaa jo vuosia. Oltiin tyttöjen kanssa baarissa kesähamosissamme. Olin sinkku ja hiukan iskenyt silmäni baaritiskillä istuvaan komistukseen. Tulin vessasta ja sipsuttelin näyttävästi ripsiä räpsytellen ja lanteita keikutellen miekkosen ohi kavereideni luo. Ystäväni tuijotti minua kauhuissaan eikä aluksi saanut sanaa suustaan. Ohikävelyni tepsi, koska komea miekkonen tuijotti minua..kuten aika moni muukin. Siinä sitten poseerasin, kunnes ystäväni sai kuiskattua, että hameenhelmani oli jäänyt takaa sukkahousujen sisään! Ilmankos sain katseita!
Olen myös viipeltänyt ympäri kyliä valkoisissa housuissa kuukautissiteen vuodettua oikein urakalla. Eikä kukaan sanonut mitään! Huomasin asian vasta noustessani penkiltä, johon jäi veritahra..
Minä olen juuri niitä ihmisiä, joiden ei koskaan kannata juoruilla, koska kohde seisoo AINA selän takana.
Mutta aina ei ole helppoa olla se, joka tuo uutisen munauksesta: Viime syksynä näin kaupungilla tytön, joka käveli peppuaan keikutellen pääkadulla TODELLA lyhyessä hameessa. Hame oli noussut toisesta kyljestä vyötärölle. Ajattelin, että koska tiedän, miten noloa moinen on, kerron asiasta tytölle ennen kuin hän ehtii kulkea koko kaupugin halki. Niinpä kiihdytin hänen rinnalleen ja koetin ilmaista asiani varovasti ja kohteliaasti. Reaktio on varsin järisyttävä: Tyttö pysähtyi, repi hameen alas, tuijotti minua kuin hirviötä ja alkoi KIRKUA! Hän vain seisoi ja kiljui enkä lopulta osannut kuin jatkaa matkaa.
Siinäpä kevennyksiä tälle aamulle!
Ajatukset ovat jo kesässä. Haistan jo nurmikon, mansikat ja vauvan ihon. Tämä on ihanaa!
+Miehellä vapaapäivä
+Pääsen ensimmäistä kertaa Tampereen legendaariseen vohvelikahvilaan..mmm kermavaahtoa!
+Huomenna on tamperelaisten treffit!
Jansku 36+2
Vitsi, että sain makeat naurut Möhömaha tosta sun housujutusta. Siis, että pitääkin sattua just se kortti sitten tippumaan, kun housut on revenneet :)
Hyvä lukea, että muillakin on pinna tiukalla ja miehen lisäksi lapsetkin saaneet osansa. Tai voi lapsiraukkoja ;) mutta onneksi en ole siis ainut.
Toi ruokajuttukin on niin tuttua täällä. On voitu jo ostaa jotain ruokaa tänne, mutta rouvalle ei yht' äkkiä kelpaakaan, vaikka on itse sen ostanut :)
( . ) Mulla on taas yks pyörimisten yö takana. Aluksi en saanut millään unta, vaikka en ollut nukkunut edes päiksyjä. Kattelin kelloa vielä puoli kahdelta tuskissani. Oli niiiiiiin kuuma. Joku superkuuma-aalto iski taas kylään. Pidin ikkunaakin pari tuntia auki, mutta sitten oli suljettava, kun ajattelin, että poitsu saa vetoa ja tulee taas kipeäksi. Mulla on magneesium auttanut jonkin verran levottomiin jalkoihin, mutta sitten kun pyörin siinä sängyssä, niin oli taas niin levottomat jalat ja toinen käsi. Mä en tajua tota käden levottomuutta ollenkaan :) Sitten pissatti ja närästi. On muuten taas närästys palannut oikein urakalla. Toissayönä heräsin, kun oli just tulossa oksennukset suuhun. Ja sitten kun ottaa Rennietä, niin mulle tulee ihan tajuton jano. Että mikään ei ole kyllä hyvä :) Vali vali. Kohta on pakko taas mennä nukkumaan ja sitten varmaan pyörin taas ensi yönkin.
Eilen oli aika hellyyttävää, kun meidän melkein viisivuotias ilmoitti, että hän menee minun kanssa naimisiin isona. Kun isänsä sanoi, ettei oikein voi, kun hän on jo mennyt, niin poika sai hepulin ja ilmoitti, ettei sitten mene kenenkään kanssa, jos ei saa mennä äitin kanssa. Onkohan tää nyt sitä oidipus-kompleksia :)
Hoitoalustasta muuten vielä. En löytänyt meille sopivaa hoitoalustaa mistään. Ja siis nyt ei ole kyse mun nirsoudesta, kuten sitterin kohdalla. Se vessan taso mihin se pitäisi laittaa on niin jännän kokoinen, ettei valmiina löydy sopivaa. En halua liian isoa, ettei vahingossa vauva mene liian reunalle ja hoitoalusta petä alta. Lähinnä nyt ajattelen tässä noita miehen vaipanvaihtoja ;) Joten ostin viikonloppuna vanulevyä ja vahakangasta ja ompelen sen sitten itse niistä. Löysin sellasta tosi ihanaa vaaleanvihreä pohjaista vahakangasta, missä on sellasia kaikkia eläimiä vaatteissa. Sopii hyvin meidän vessaan. Pitää vaan hakea ompelukone äitiltä lainaan.
Onko teillä muuten tällasta... Mä en pidä normaalisti oikeestaan yhtään vihreästä, mutta nyt on joku ihme himo. Haluisin sellaset kevään vihreät verhot, vauvalle vihreitä vaatteita, vihreän maton jne. Vielä en ole itselleni katsellut mitään vihreitä vaatteita, sitten olis jo maailmankirjat sekasin. Oon vaan ajatellut, että jos se johtuu tästä raskaudesta, niin mitäs jos mä ostan vihreät verhot, niin inhoonko mä niitä synnytyksen jälkeen :)
Laru rv 33+5
Aikoihin en ole ehtinyt pinoutua kertakaikkiaan. Kyllä tuntuu meillä isomahaisilla olevan noita kömmähdyksiä. Appiukko nauroi makeasti kun juutuin tuossa eräänä päivänä mahasta jääkaapin oven väliin... Totesi että tietää kuulemma mistä minut löytää jos olen hukassa. =) Jep!
Kävin viime tiistaina neuvolassa ja siellä oli kaikki kunnossa. Vauvantarjonta vain aiheutti mietteitä, luultavasti kuulemma raivotarjonta mutta ei ihan varmaa. Painoa ei ollut tullut kuin yhteensä koko aikana 1,5 kg.
Lääkärin aika olis keskiviikkona, synnytystapa-arvio pitäis suorittaa. Ja meidän " taavi" päättikin siitä ilosta kääntyä perätilaan viikonloppuna. Mitä ihmettä se nyt sitten jatkon suhteen tarkoittaa? Olis mukava osata suhtautua siihen jo etukäteen vaikka vähän asennoitua...
Viikkoja on nyt jo kuitenkin sen verran ettei tässä ole enää kovin kauaa aikaa ihmetellä.
Jos jollakulla viisaammalla on jotain tietoa asiasta niin mä olisin tosi kiitollinen.
Ihaa78 rv 35+2
Kun muistin mitä piti vielä kirjottaa.
Nimittäin teidän muiden laitokselle lähtötunnelmat on saaneet aikaan sen, että munkin on kohta varmaan pakko pakata jotain sairaalakassiin. On ihan sellanen olo koko ajan, että olisi jotain tekemättä. Tänään katon ainakin vauvalle vaatteet valmiiksi. Rohkeasti vaaleansinistä, vaikka eihän se varmaan ole, että on poika. Lisäksi pitää pesasta se silkkimyssy ja ne imetysrintsikat, jotka tilasin.
On muuten hyvän tuntuset rintsikat tai toppi se oikeastaan on. Ne on ne Carriwellin pehmoliivit (tai jotain sinnepäin). Voi varmaan nukkua niiden kanssa hyvin ja ne antaa varmasti periksi, kun ei vielä tiedä sitä kokoa. Mies kyllä sanoi, että ne näyttää sideharsolta, että ei niitä kyllä kauniiksi voi sanoa :)
Seksistä muuten piti vielä vastata. No, meillä on se tällä hetkellä kiellettykin lääkärin toimesta, mutta mulla on myös ihan yht' äkkiä menneet halutkin ihan kokonaan. Kun koko keskiraskauden olin vähän turhankin halukas, niin nyt ei tosissaan voisi vähempää kiinnostaa. Mieskään ei ole tehnyt elettäkään sinnepäin, että ehkä sitäkään ei nyt kiinnosta. On se myöntänytkin, että se ajatus vauvasta häiritsee aikalailla. Villit unetikin on jääneet pois. Nyt on lähinnä sellaisia halittelu-uniakin.
Mäkin muuten aina kopioin viestin varmuudeksi ennen lähettämistä, koska välillä mullakin herjaa sitä kirjautumista.
Enää pari päivää siihen 34-viikkoon, jee!
Laru
Tekis mieli vielä vaan nukkua, yöllä kerran heräsin ja olkapäähän alko sattua/puutua, huh.
Tääl onneks muksu nukkuu 11h yöunia, jos menis kaheksalta mukana nukkuu ni sais itekki unta, mut eihän se uni viel sillo tule!
Mua alkanu kans sektio jännittää, tai ehkä enemmän se kerkeenkö valmistella esikoisen huoneen, miten hoito järjestyy (saanko paikan).. Kun se arvio-ultra vasta ens maanantaina! Eli jos pahasti käy ni leikkuu aika on heti pian siitä.
Tosta vieraiden mahan koettelusta, kerran eräs puolituttu yritti mutta käänsin heti tajuttuani kylkeni hälle ja mulkasin. On ihan ihmisestä kii kenen hiplailu on mukavaa ja kenen saa raivot pintaan! Mut yleensä kysytään lupa, kaverit :) ja mun mummo nyt taputtelee aina ku nähään.
Muksun kaa jaksaminen on kyl äärirajoilla, uhmaa minäite mökömökö.. Tulee sit huudettua kun oikein menee yli, mut " onneks" en ole ainut.
Meillä on huomenna ja keskiviikkona markkinat, käydä ostaa karkkia ja rinkeliä =)
nyt mittaamaan verhoja et äiti saa tilattua meille olkkariin ja lastenhuoneeseen verhot ja sit ulos, vaik ite jäis sohvalle.
Tsemppiä hälle jolla käynnistys, toisille suppareiden kans ja möhömahalle sektiojännitykseen =)
rv 35+5
Mä oon sitten jo ehtinyt kaikenlaista tänään. Heräsin puol 4 yöllä, kun supisteli kunnolla ja eipä se sit laantunut. Viideltä vääntäydyin suihkuun ja nappasin panadolia, mutta uni ei tullut ja kellottelin suppareiden väliä 10 min. Mulla oli aamulla YTHS:llä yleislääkäri ja kun noi supparit eivät laantuneet, vaan tuntuivat edelleen kivuliailta, niin kyselin tädiltä, että mites näiden kanssa. Se ei halunnut katsastaa mua siinä, vaan laitto mulle lähetteen Tyksiin äippäpolille ja tilas taksin. Eipä mulla mitään vuotoja ollut, mutta meinas, että on hyvä käydä kattoos tilanne.
Tyksissä käyrille ja piirteli vauvasta hyvää sydänkäyrää ja liikkeitä ja multa niitä supistuksia. Lääkäri katsoi, että on vielä kiinni, mutta pehmennyt. Mikä oli kyllä suuri helpotus, koska mulla vielä sen verran vähän viikkoja, että ois sen oton hyvä pysyy masussa ja kun sillä on nyt painoakin se 2 200g. En tiedä kuinka psykosomaattista tollanen on, mutta kun sain vastauksen, niin helpotti supparitkin. Nyt vaan on sellasta menkkamaista jomotusta. Lepoa sit vaan taas.
Meillä on puol 5 Tyksin synnytysvalmennus, joten sinne sitten tutustumaan synnärille. Äippäpolin mä sit jo tunnenkin:)
Täällä nauran noita teidän kömmähdyksiä:)
Seksistä: mun tekis mieli, mutta mies on vähän turhan varovainen. Ei kuulemma uskalla, kun sit mulla kuitenkin supistaa tvs. Olen tasan yhden kerran seksin jälkeen voinut sen verran huonosti, että se on saanut päähänsä sen johtuvan hänestä. Lisäksi se jotenkin vierastaa tota mahaa. Toivottavasti se nyt tokenis jossain vaiheessa:)
Larulle sellasta, että kun otit puheeksi ton vihreän niin rupesin kattoo ympärilleni tossa tulevassa lastenhuoneessa, että kovasti olen haalinut just vihreen värisiä juttuja vauvalle. Hassua:)
Nyt on olo jo parempi ja jotenkin nolottaa, kun kävin siellä polilla. Mut mistä tällänen ensisynnyttäjä mistään mitään tietää!?
Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!!
Ae 35+2
kun on huomenna neuvola, joten silloin lisää kuulumisia.
Seksistä tuli mieleen, että mulla/meillä on just toisinpäin ku suurimmalla osalla. :) Eli mun tekis mieli (ja paljon!), mut kun pitäis isännän olla siihen aikaan kotona tai edes hereillä... Tai sit se oon mä, joka on nukahtanut ennen aikojaan. ;) Mietin eilen illalla, miks tämmönen hinku, olisko jotain ' varastoon vastaisen varalle' -tyyliin? ;D No, eikö se tästä, pitää keksiä jotain muuta tekemistä tilalle. :)
( .) voi hyvin, vaikka viime yö meni vähän pätkissä, piti jostain syystä käydä vessassa 3 kertaa, tunnin välein 2-4 välillä. Siitä onneksi sain nukuttua 8 asti. Liikettäkin tuntuu sen verran, ettei tarvi laskentaa harjoittaa, mutta ainakin näin aamupäivästä taitaa olla torkkujen aika.
Pitäis varmaan mennä pihalle, kun on niin ihanan lämmin päivä.
+ neuvola huomenna
+ lämmintä
+ toukokuuhun enää pari viikkoa (sitten voi syntyä koska vaan, tämän kuun aikana ei mieluusti, menee muuten hyvä järjestys pilalle ;D)
Äippä 36+1
Nyt mä pateilen :)
Almaeino, kiva etten ole ainut vihreeseen ihastunut. Ihan turhaan häpeilet tota käyntiä. Ja suthan lähetettiin sinne. Mutta tiedän kyllä tunteen. Kävin ite sillon rv 18 päivystyksessä puoliväkisin, kun suppaili ja nipisteli. Ne ei olisi millään halunneet ottaa mua sinne " kun ei noilla viikoilla kuitenkaan mitään voida tehdä" . No, onneksi oli kaikki hyvin sillon ja olin niin helpottunut, että se nolostuskin jäi siinä kakkoseksi.
Niin piti siitä sitteristä kirjoittaa taaaaaas, sori vaan. Yritin tilata sitä Onnipapusen bongaamaa sitteriä sieltä Baby Stylestä, mutta se oli loppu. Siis se väri jota mä halusin. Yllätys, että just se oli loppu :) Sitten mulla meni hermo ja tilasin sen kuolaamani sitterin Saksasta. Mies pitää varmaan illalla oppitunnin rahojen käytöstä, mutta siitä viis :)
No niin, nyt kun sain tääs törsäily" syntini" teille tunnustettua on jo vähän helpottunut olo ja lopetan pateilun tällä erää.
Laru
Pääsin ennen yhdeksää liikenteeseen piiperon kanssa ja perhekerhoon puolen kilsan päähän. Toinen oli onnessaan kun oli leikkiä ja laulua. Mulla vaan alko supistella ja mielettömät liitoskivut.
Joo unohtakaa ne ihanat laventelikylvyt joista eilen puhuin; ihan hirveet sätkimiset ja kolotukset yöllä jaloissa. Kaurapussin lämmitän yleensä kerran niin nyt piti neljästi. Kohta alkaa yöt oikeen pelottaa, että mikä seuraavaksi unta häiritsee. Vauva ainakin jossain vaiheessa ;)
Seksi, mitä se on? Meillä loppu siihen, kun supisteli ihan hirveesti. Muuten halitaan ja mies on jotenkin semmonen ettei edes vaadi eikä mitenkään osoita mieltään, aikuinen siis.
Martinalla vaikuttas lähtö olevan käsillä, varsinkin kun vatsa toimii aktiivisesti ja supistelee noin. Hyvät viikot kuitenkin syntyä.
Nyt pihalle istuksimaan ja Hesaria lukemaan.
rv 34+3
" eksyn" kun sain pojan päikkäreille:D hiton yskä vaan vieläkin kiusaa...koko ajan kuulostelen joko heräs ku yskii välillä!
Nauratti muakin aivan tuo MÖHÖMAHAN housujuttu ja teidän muiden kertomat kömmähdykset!voi kamala kaikkea sitä kyllä sattuukin.... elämää tää vaan on ja kaikkea noloa sitä voi sattua... inhottavia tilanteita :(
Eipä oo tuo seksielämä tääläkään suunnalla parhaimmillaan!! Mies parka...mua ei huvita yhtään!ei jaksa eikä kiinnosta....ollut jo pitkän aikaa. hyvä jos kerran viikossa jaksaa miehen mieliks,mut kyllä huomaa et mitä lähemmäs loppua tullaan sitä vaikeemmaks käy...ja harvenee touhut:( kyllä tää saa mielen aivan surkeeks,mut lohduttelen aina sillä että tää on väliaikasta!onneks kuitenki tuo mies on niin ihana ja ymmärtäväinen vaikka välillä vähän puhetta tuleekin tästä meidän köyhästä makuuhuone-elämästä!kyllähän tää hiljaiselo pistää stressaamaan molempia,mut se auttaa ku ajattelee et väliaikaista;)
ALMAEINOLLA oli ollut lähellä piti tilanne. onneks tilanne tarkistettiin ja vauva vielä toistaseks pysyy mahassa!toivottavasti viihtyis vielä vähän aikaa ja pikkasen tulis lisää viikkoja:)
Mut nyt lopettelen ja kohta poikakin heräilee niin jospa me sinne ulos lähdettäs;)
toymama viikolla 35 mennään
Nyt en tiiä mitä tekis.. Oltiin puistossa ja siellähän rupes lorisemaan reittä pitkin pikkuisen jotain..Niin mitähän.. Mulla ollu tosi reipas valkovuoto nyt viikon, mutta nyt oli pikkuhousut aivan totaallisen märät, jäi oikein märkäläntti siihen mihin istuin.
Supistelutkin jatkuvat, 10-20 min välein varmaan niitä on tullu siitä aamu neljästä...Ja kylki on krampissa edelleen. Ihanaa. Ei nyt kyllä mitään ihan kamalan kovia ole onneks.
No laitoin siteen nyt housuihin ja aattelin katella tässä päikkäreiden verran et mitä sieltä tulee.. Miltään ei haise, väristä ei mitään tietoa.. Eikait sen miltään pitäs vissiin näyttääkkään.. Kamalaa kun ei tiiä, mutten viittis turhaan mennä näytillekkään, viimeksi kun jo turhaan supisteluiden kanssa siellä käytiin.
Larulle vihreästä. MÄ olen kans siihen ihan tykästynyt.. Mitään sellaista en ole vielä ostanut, mutta tilauksessa on hobbarista vihreät verhot olkkariin ja keittiöön ja saman tyylinen pöytäliina tietenkin... Mitähän hormooni huuruja nääkin nyt sit on.
No empä jaksa muuta, ihmettelen nyt tän vuodon kanssa tässä
martina 37+0
Meillä ainakin on neuvolassa tikkuja joilla voi testata onko " epäilyttävä neste" lapsivettä. Siltä tuo nyt kyllä vaikuttaisi aika vahvasti... :-) Olen itse kokenut aikanaan saman tilanteen esikoista odottaessani ja lapsivettähän se sitten oli.
Eli otappa yhteys neuvolaan taikka sitten ihan rohkeesti vaan sinne sairalaan.
babyunelma 36+1
Oltiin pojan kanssa koko aamupäivä puistossa ja nyt se onneks nukkuu tuolla joten mäki pääsen kohta päikkäreille!!
Martina: Tuo kyllä kuulostaa jo liian runsaalta vuodolta ollakseen valkovuotoa, mutta tuleeko sitä kokoajan vai tollai rypäyksittäin? Kannattaahan sun mennä sit näytille, jos vaikka kalvoihin on tullut pieni reikä jo.. Ja vielä kun supistelee.. Jos vaikka alkais jo synnytys olee tosi lähellä! voi kun jännää:)
Onko muilla jo aika tuskaista pitkien matkojen kävely?siis mulla alkaa pitemmällä matkalla supistaa sellasta kestosupistusta ja samalla tuolla alakerrassa varmaan kohdunsuulla tuntuu kun joku kaivelis ruuvimeisselillä siellä sillee kipeesti. Mullahan meni se häntäluu tässä kolmisen viikkoa sitten mutta nyt se ei oo enään niin kipee että ajattelin jos vielä' ehtis kokeilla pyöräilyä. Meillä kun on perhekerhoon kävelymatkaa puolituntia/suunta niin se rupee jo kirpasee..
Seksistä: meilläpäin viime aikoina ollut hiljaista. Siis mulla niin kipeet paikat ja ei vois kyllä muutenkaan vähempää kiinnostaa.. Ja jatkuvasti väsyttää, illallakin kun olis aikaa kun poika nukahtaa niin on itse jo niin väsynyt ettei muuta jaksa ajatella kun nukkumista vaan. Ja aina iltaisinkaan kyllä ei oo aikaa moiseen kun poika suurimmaksi osaksi menee nukkumaan klo 21-22 välisenä aikana vasta. Mieskin menee aina arkisin nukkumaan kymmeneen mennessä kun joutuu herää ennen kuutta aamulla.
Paljon tsemiä supistuksissa kärsiville ja tietty kovempia suppareita toivotaan niille ketkä niitä haluaa:)
Niin ja Laru: kyllä meillä kohta se 34 rv poksahtaa:)
t:minnis rv 33+5
Huh huh kun väsyttää. Näinkö oikein ettei kukaan ollut vielä meistä tulut pinoutumaan??
Olenko niin aikaisessa. Nuorin herätti ennen seitsemää jo kauhealla kiekumisella ja samalla heräsi koko porukka. (=
Eilen oli oikein markkinapäivä meillä kotona. Mummi tuli kyläilemään ja lähdettiin sitten yhdessä koko porukka puistossakin käymään että mummi näkisi vähän tätä meininkiä niin pärjäisi sitten hyvin lasten kanssa kun olen sairaalassa.
Hteken aikaa hän ehti olla puistossa ennen kun hänen piti mennä seuraavaan tulevaan bussiin.
Jäätin siis lasten kanssa ja mieheni kanssa vielä hetkeksi puistoon.
Päätin mennä opastamaan kolmevuotiastani miten tehdä hienoja hiekkakakkuja ja samalla kun menin kyykkyyn hiekkalaatikolle niin housuni sanoivat sopimuksensa irti.
Kuului kauhea repeämisääni ja samalla housuni tosiaankin repesivät aika pahasti.
Olin jo mnelkein tilaamassa taksia kun ajattelin etten kehtaa kävellä kotiin niillä housuilla enää mutta mieheni kiven kovasti väitti etteä sitöä ei huomaa yhtään kun paikka oli sen verran haarojen välissä. Sitten päätin mennä käymään tulomatkalla vielä nopeasti kaupassa jos kerran ei yhtään huomaa ja kassalla tiputin pankkikorttini maahan j ajouduin kyyristämään itseni taas kykkyyn jolloin housuni repesivät täysin.
Menin ulos kaupasta ostokset maksettuani ja otin takin jonka kiepautin lanteelleni peittämään puolta peppua mikä paistatteli housujen läpi.
Että tämmöistäkin voi sattua. (=
Jääkaappi on eilisen kyläreissun jäljiltä täynnä herkkuja ja muutenkin olo on mammuttimainen.
Nyt on tosissaan leikkaus ruevennut jo jännittämään. Vaikea oikein uskoa että tässä sitä nyt ollaan viimiset päivät tätä raskautta jäljellä.
Perjantaina saan jo ikioman nyyttini kainalooni. (=
Mitenköhän Sussun on käynyt? Nyt jo aika varma olo että olisi ´sairaalassa kun ei ole kuulunut mitään. Ja eikö jonkulla ollut käynnistyskin tänään.
Hurjasti onnea kaikille niille jotka ovat lähdössä omaa nyyttiään halkemaan!!!! (=
Hyvää maanantai päivää kaikille.!!!!!
möhömaha2006 37+4