Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimetön osallistuja Facebook-ryhmissä

Vierailija
22.07.2023 |

Miten suhtaudutte tuollaiseen, että julkiseen Facebook-ryhmään ilmaannutaan Nimetön osallistuja julkaisuin.
Siis julkaisun tekijä ei halua kertoa nimeään.
Kuitenkin Facebookissa on oltava oikealla nimellä, tai näin ainakin väitetään, että on oltava oikea nimi ja Facebook kuulemma kysyy jotain henkkareitakin kun ollaan liittymässä jäseneksi.

Ryhmä on yleensä ihan asiallinen, keskustelut asiallisia, julkaisut asiallisia, niin miksiköhän ei sitten rohjeta tulla omalla nimellä esiintymään? Kukaan ei kuitenkaan pysty tekemään Facebook-profiilia Nimetön osallistuja -nimellä.

Yhdessä ryhmässä tällaisen nimettömän julkaisuun kommentoin, vastasin hänen kysymyksiinsä. Tuo nimetön, ellei sitten ollut joku provoilija, niin oli sellaista takertuvaa sorttia, eli sen kommentin perään hän sitten lateli lisä kysymyksiä suoraan minulle osoitettuna... "****, onko mahdollisuus tehdä sitä ja tätä?" ja "*****, tiedätkö onko sitä ja tätä?"
Ja kuitenkin kyseessä oli juttu, jossa kaikki tieto, mitä NImetön osallistuja oli tarvitsemassa, olisi ollut hänen itsensä löydettävissä nettiä käyttäen.
Olinkin jo ennen Nimettön osallistujan aloitukseen vastaamista vähän ounastellut, että ei ehkä kannata ruveta vastailemaan...

Lopulta Nimetön osallistuja sitten taisi loukkaantua, kun Nimettömän osallistujan tekemiin lisäkysymyksiin vastasin hymy-hymiöiden kera, että no, itse asiassa sinähän pystyt kyllä kaiken itsekin selvittämään...

Ehkä NImetön osallistuja oli provoilija, ehkä ei. Mutta tuollaista takertujaa minä en ihan sulata... saati sitä, ettei etsitä itse vastauksia kysymyksiin...

MUTTA MIKSI PITÄÄ OSALLISTUA NIMETTÖMÄSTI....

Ja sitten näihin nimettömän osallistujan juttuihin syntyy jakoja... ja nekin ovat salattuja...
Tiedä sitten mitä on jaellut ja kuka, menikö haukkumaan omalla nimellä vastanneen henkilön...

No, somessa kannattaa välttää itsensä julki tuomista juuri sen takia, että siellä saattaa törmätä vinksahtaneisiin tyyppeihin...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että nimetönkin on jäsenenä ryhmässä omalla nimellään, mutta on luvan kanssa saanut tehdä jonkun postauksen nimettömänä, vaikka aiheen arkaluontoisuuden takia. Mutta että ylläpito tietää kyllä kuka on kyseessä. 

Vierailija
2/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oikeita ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on stalkkereita joten enemmän kirjoittelen näille anonyymipalstoille kuten tämäkin. Olisin facessakin aktiivisempi jos voisi kirjoittaa ilman tunnistettavaa profiilia.

Mikset muuten täälläkin ole omalla nimelläsi?

Vierailija
4/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että nimetönkin on jäsenenä ryhmässä omalla nimellään, mutta on luvan kanssa saanut tehdä jonkun postauksen nimettömänä, vaikka aiheen arkaluontoisuuden takia. Mutta että ylläpito tietää kyllä kuka on kyseessä. 

Ei ole mitenkään arkaluonteinen asia nyt tässä kyseessä. Ihan ryhmän yleiseen aiheeseen liittyvä, samanlainen mitä muut tekevät omalla nimellään...

Jos on julkinen ryhmä ja siihen voi osallistua ryhmään kuulumatta (tosin ylläpitäjä kai tarkastaa julkaisua ennen), niin mitenkähän silloin tuo nimettömyys.

Mutta tosiaan: Jos on siis ihan normiaiheesta kyse, niin mitähän varten pitää esiintyä nimettömänä. Outoa!

Vierailija
5/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hanki oikeita ongelmia"

Sulle vaan tiedoksi, että saahan tällä palstalla esittää kommentteja muistakin kuin sellaisista asioista, jotka ovat sinulle oikeita ongelmia!

Onko tämä keskustelupalsta, jossa aihe on vapaa!

Sun osallistumises on yhtä tyhjän kanssa, ainoa asia, jonka sinä kaikissa kommenteissasi tuot esiin, on tarpeesi haukkua se jolle kommentoit. "Hanki oikea ongelma!"

Ehkä sinä olet minun ongelmani?

Vierailija
6/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi esiin, nimetön!

Vierailija
7/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on facessa profiili keksityllä, tavallisella suomalaisen miehen nimellä ja tekoälyn luomalla kuvalla.

Ihan vaan siksi kun olen tarkka yksityisyydestäni. En todellakaan halua, että jengi alkaa stalkkaamaan tai kaivelemaan muita tietoja minusta.

Sitä en ymmärrä, että mitä merkitystä sillä facessa on, jos kirjoitan viestiä nimellä Teppo, vaikka oikea nimeni olisikin Seppo?

Mielestäni viestin asiasisältö on tärkein.

Vierailija
8/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on facessa profiili keksityllä, tavallisella suomalaisen miehen nimellä ja tekoälyn luomalla kuvalla.

Ihan vaan siksi kun olen tarkka yksityisyydestäni. En todellakaan halua, että jengi alkaa stalkkaamaan tai kaivelemaan muita tietoja minusta.

Sitä en ymmärrä, että mitä merkitystä sillä facessa on, jos kirjoitan viestiä nimellä Teppo, vaikka oikea nimeni olisikin Seppo?

Juu, juu.

Mutta siis, tässä oli kyse siitä, että ihan siis ryhmän aihepiiriin kuuluvaa kysytään mutta otetaan käyttöön Nimetön osallistuja -identiteetti, kun sellaisen ryhmän ylläpitäjä on mahdollistanut. Miksi ihmeessä ei täysin aihepiiriin kuuluvaa asiaa voi kysyä omalla nimellään? 

Outoa!

Äärettömän ujo ihminen? Oho!

Vierailija
9/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anonyymius on ongelma" sanoo nimimerkki Vierailija.

Vierailija
10/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu.

Mutta siis, tässä oli kyse siitä, että ihan siis ryhmän aihepiiriin kuuluvaa kysytään mutta otetaan käyttöön Nimetön osallistuja -identiteetti, kun sellaisen ryhmän ylläpitäjä on mahdollistanut. Miksi ihmeessä ei täysin aihepiiriin kuuluvaa asiaa voi kysyä omalla nimellään? 

Outoa!

Seuraavan kerran jos tekee mieli kommentoida Nimettömän osallistujan -kysymyksiin, kannattaa kokeilla onnistuuko se kommentointi ottamalla käyttöön identiteetin Nimetön osallistuja!

Siitäs saa sitten, jos onnistuu.

Nauraa!

Vierailija
11/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et avautunut aiheesta siellä, vaan tulit tänne riehumaan nimettömästi?

Vierailija
12/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et avautunut aiheesta siellä, vaan tulit tänne riehumaan nimettömästi?

Ja missähän kohtaa sinä näet riehumista?

Mikä sinä olet määräämään mitä tällä palstalla saa kysyä tai mistä avata keskustelua.

Sinun kommenteillasi ei ole mitään arvoa tässäkään ketjussa! SINUN AINOA AGENDASI ON TULLA NÄLVIMÄÄN ALOITTAJAA TAI HAUKKUMAAN ALOITTAJAA. VARSINAISEEN KYSYMYKSEEN SINÄ ET ANNA MITÄÄN VASTAUKSIA KOSKAAN ETKÄ MISSÄÄN!

Vierailija
13/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on apn ongelmat

Vierailija
14/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu ryhmästä, poistuu ongelmasikin.

Vierailija
15/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistu ryhmästä, poistuu ongelmasikin.

Menepä teini jonnekin muualle jo!

Vierailija
16/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu.

Outoa!

Jos viesti on täysin asiallinen, minkä lisäarvon se nimi tuo?

Kuvittele että viestin kirjoittaja olisi vaikka Kerttu Kristiina Mäkikokkila-Juurakko.

Vähenikö ahdistuksesi nyt kun sait nimen?

Vierailija
17/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on stalkkereita joten enemmän kirjoittelen näille anonyymipalstoille kuten tämäkin. Olisin facessakin aktiivisempi jos voisi kirjoittaa ilman tunnistettavaa profiilia.

Mikset muuten täälläkin ole omalla nimelläsi?

Facessa on miljoonia ihmisiä keksityillä ja muunnelluilla nimillä ja profiilikuvana on joku sarjakuvahahmo, eläin tai vastaava. Toki jotkut ryhmät vaativat koko nimeä ja omaa kuvaa, mutta ei läheskään kaikki.

Vierailija
18/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla heppalehtiryhmästä kyse.

Vierailija
19/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on psykoosit tulilla heti aamusta.

Vierailija
20/40 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu.

Outoa!

Ehkä siinä ryhmässä on tuttuja, ja nimettömänä kirjoittava ei halua että tutut tietävät jonkin arkaluontoisen asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi