Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamattukäräjät jatkuvat - Korkein oikeus kuulee torstaina piispa Juhana Pohjolaa ja kansanedustaja Päivi Räsästä

Vierailija
28.10.2025 |

"Korkein oikeus toimittaa torstaina 30. lokakuuta suullisen käsittelyn Lähetyshiippakunnan piispaa Juhana Pohjolaa ja kansanedustaja Päivi Räsästä koskevassa rikosasiassa. Heitä syytetään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Syyttäjän näkemyksen mukaan Räsäsen vuonna 2004 kirjoittama ja Suomen Luther-säätiön julkaisema teksti "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi" sekä Räsäsen twiitti, joka koski Suomen evankelis-luterilaisen kirkon osallistumista Pride-kulkueeseen, ovat homoseksuaaleja solvaavaa vihapuhetta. 

Korkeimmalle oikeudelle tekemällään valituksella valtakunnansyyttäjä Ari-Pekka Koivisto hakee muutosta hovioikeuden tuomioon 14. marraskuuta 2023, jossa kaikki Pohjolaa ja Räsästä vastaan nostetut syytteet hylättiin yksimielisesti. Aiemmin maaliskuussa 2022 Helsingin käräjäoikeus on niin ikään hylännyt kaikki syytteet.

Juhana Pohjola valmistautuu käsittelyyn luottavaisin mielin. Hän uskoo sanan- ja uskonnonvapauden toteutumiseen:

- Tämä prosessi on jatkunut jo kuusi vuotta, joten olen tyytyväinen, että asia vihdoin käsitellään Korkeimmassa oikeudessa. Olen luottavainen, että myös ylimmän oikeusasteen tuomarit antavat vapauttavan tuomion ja näin puolustavat sanan- ja uskonnonvapautta sekä aidosti moniäänistä oikeusvaltiota. Onhan kyse siitä, että kristityt ja kaikki muutkin voivat ilman pelon häivääkään asiallisesti ja perustellen tuoda julki vakaumuksensa ja opetuksensa aiheista, joita halutaan ideologiselta pohjalta leimata syrjiväksi vihapuheeksi. Olen kiitollinen kaikesta saamastani tuesta ja esirukouksesta pitkän matkan aikana. 

- Oikeudenkäynnin ytimessä on kysymys, saako Raamattuun kytkeytyviä opetuksia pitää esillä ja ilmaista olevansa samaa mieltä niiden kanssa. Pidän etuoikeutena ja kunniatehtävänä puolustaa sananvapautta, joka on ydinoikeus demokraattisessa valtiossa, Päivi Räsänen toteaa Facebook-kirjoituksessaan."

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/raamattukarajat-jatkuvat-korkei…

Tässä vielä linkit syytteeseen johtaneisiin kirjoituksiin: 

https://www.lhpk.fi/mieheksi-ja-naiseksi-han-heidat-loi/

https://twitter.com/PaiviRasanen/status/1140693636176384011

Kommentit (552)

Vierailija
381/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räsänen on kristityn irvikuva ja hänen sanomisistaan ja Jeesuksesta ei pitäisi puhua samana päivänä. 

Kyllä sinä suuttuisit Jeesuksenkin puheista jos keskustelisit asioita hänen kanssaan. Hän sanoi suoraan: "Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä." Ja myös: "Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, ei ole minulle kelvollinen. Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle."

Ja ihmiset suuttuivat ja lähtivät pois, eivätkä enää seuranneet häntä. Jeesus kysyi seuraajiltaan oliko tämä kovaa puhetta? Jeesus sanoi ihan suoraan että portti on ahdas ja tie kaita joka vie taivaaseen. Harva haluaa ottaa Jeesuksen seuraamisen

Harhaoppinen pelle.  Ostitko sinä RISTISI ?    OTITKO RISTISI MITÄ HUUTELET OIKEIN PELLE . 

Vierailija
382/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan ensimmäinen naisvihaaja on piruperkele ihan itse ja sieltä juontuu kaikki sekasorto, valehtelu, vihat, vallan väärinkäyttö, väärät identiteetit, huoraamiset ja polynaimiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses kivittää omat naisensa muttei itseään kun kun nai muita. 

Vierailija
384/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harhaoppinen pelle.  Ostitko sinä RISTISI ?    OTITKO RISTISI MITÄ HUUTELET OIKEIN PELLE . 

MItäs huutelet? Perusteluja kehiin.

Vierailija
385/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla pelastuu menkää hellareihin mikä summa tahansa kelpaa .  

Vierailija
386/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItäs huutelet? Perusteluja kehiin.

Tee kerran kuule kuin opetat muita  , tonkin Raamatun kohdan mukaan. 

Vierailija
387/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna autosi meille pääset taivaaseen . Saat sitten taivaassa autoja . 

Vierailija
388/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että Päivi Räsänen on väärässä lähes kaikessa, mitä sanoo.

Silti olen sitä mieltä, että Päivi Räsäsellä on oikeus sanoa nekin mielipiteensä, jotka ovat minusta ahdasmielisiä ja suorastaan vastenmielisiä.

Oikeus sanoa oikein mielipiteitä ei ole sananvapautta. Sellainen oikein on olemassa aivan kaikissa maissa, mukaan lukien Venäjä ja Pohjois-Korea. Sananvapaus on oikeus sanoa vääriä mielipiteitä; niitäkin joista olen verisesti eri mieltä.

En minäkään jaa useitakaan Räsäsen mielipiteistä, mutta hänellä on oikeus sanoa ne siinä missä meillä muillakin on oikeus sanoa mielipiteemme. 

Mutta jotkut haluavat asettaa woke-ideologian lain asemaan ja kriminalisoida mielestään epämieluisat mielipiteet. Sitä kehitystä tulee vastustaa.

Samoin kuin jokainen miettiköön itse mikä kristinuskossa tuntuu luovuttamattomalta, siis sellaiselta sisäiseltä peukaloinnilta joka ei tee oikeutta uskon jatkumolle ja esi-isiemme perinnölle. Syyksi ei riitä "kaiken, siis myös uskon, täytyy uudistua ja sitä täytyy päivittää". Tähän kompaan ei kannata mennä koska kristinuskon alkuperä on vallitseman systeemin haastamisessa eikä siihen mukautumisessa. Ja vallitseva puoliksi pakotettu ihmiskuva on esimerkiksi panseksuaali polyamorinen sukupuolenkirjo jota runnotaan kirkkoonkin malliksi ihmisyydelle. Kaikkinen laumaidentiteetille rakentuvine uhrihierarkioineen, ihonvärioppeineen ja muine mielettömyyksineen.

Tietenkin tälläiselle saa ja pitää sanoa ei jos yhtään ymmärtää mitä halutaan hävittää.

Vierailija
389/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leevi lesta laittaa kaikki hullujen huoneille jotka kuuntelee RYTMI MUSIIKKIA .   

Saatko asianmukaista hoitoa?

Vierailija
390/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvin just tollasen takin sanoi hellari ja varasti. Takin. 

Vierailija
391/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu syödä varastetulta pöydältä ja juoda varastetuista julkaisusta , mukista. Miltä se tuntuu. 

Vierailija
392/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiiin kyllästynyt pride väkeen, aaarrrggghhh, painukaa hiiteen.

Vierailija
393/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko jutun pontti on lähinnä se, että Räsäskä yrittää ulotuttaa uskontonsa moraalikäsitykset koskettamaan sekulaaria yhteiskuntaa. Vai oletko sitä mieltä, että jokin fundamentalisti muslimi saisi yrittää saada myös omat ahtaat sääntönsä koskemaan koko yhteiskuntaa?

Oletko sinä sitä mieltä, että vain uskonnottomilla ihmisillä on oikeus pyrkiä tekemään maallisista laeista heidän moraalikäsitystensä mukaisia? 

Ei, vaan kukaan ei saa pyrkiä muuttamaan yhteiskuntaa omia käsityksiään vastaavaksi.

Sehän on se liberaali ajatus yhteiskunnasta. Saat elää juuri niin konservatiivisesti tai liberaalisti kuin haluat kunhan et vahingoita muita.

&

Vahingoittamista on myös se, että puhuu toisista ihmisistä loukkaavasti ja ihmisarvon vieden. Kuka meistä haluaa kuulla, että on "synti ja häpeä" ihan vain olla sellainen kuin on sattunut syntymässä syntymään? Eikä ole ketään olemassa olollaan vahingoittanut.

Kuka haluaa kuulla ettei saa juoda jouluna possua tai perjantaina kossua? 😫😫😫

Taas meitä kontrolloidaan, haukutaan ja syrjitään!

Vierailija
394/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Synnin sanominen synniksi ei ole haukkumista, nimittelyä, pilkkaamista tai muutakaan asiatonta. "

Eli hyväksyt jos lapsesi sanoo muita oppilaita koulussa syntisiksi? Ja he eivät saa siitä loukkaantua tai pitää sitä kiusaamisena?

Kristillistä kasvatusta saava lapsi tietänee, että kaikki ovat syntisiä, myös hän itse. 

Mikä on suoraan sanottuna tyhmä tapa kasvattaa lapsi.

Väitätkö kristittyjä siis tyhmiksi kasvattajiksi? Ongelma on siinä, ettet tunnista kristillistä kontekstia ja sanastoa, ja kuinka voisitkaan kun et elä siinä. 

Kristinusko asettaa kaikki samalle viivalle tai siis riman alle.

Vierailija
395/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leevi lestalahko ei tunnusta syntejään mutta hoitokokoukset on koko maapallon tiedossa kyllä. Siellä he on laittanut saatanalle omat lapsensa nuorensa kuin muidenkin. Siitäkin syystä että lahkossa on rytmimusiikkia kielletty ja jotka sitä on kuunnellut on saatanalle laitettu . Koska eivät olleet uskomassa.  Usko Jeesukseen kun ei pelasta vaan usko lestan sääntöihin. Jos rikkoo säännön ei ole uskomassa sääntöihin.  KUTEN HUOMAATTE TAAS HOITOA ON HETI TULOSSA JA SÄHKÖSHOKKIA. 

Vierailija
396/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se tuli ! 

Vierailija
397/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Leevi juutalainen kovin lakimooses pikku synagogaa . 

Vierailija
398/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel Hokka on masked singerin pierumies!

Vierailija
399/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt lähti SYNAGOGILTA pois jo 2026 vuotta sitten .  Te vakoilette kristityn vapautta mitä ette saavuta. 

Vierailija
400/552 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous ja transuilu jutut ovat syntiä ja se on totuus eikä mitään vihapuhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan