Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*@* SyysSissien viikko 16 (ma-su)

16.04.2007 |

Kokeillaan nyttenkin miten koko viikko menisi, pätkästään poikki jos kilometritolkulla tekstiä pukkaa :)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Aivan ihana ilma.eilinen menikin pihalla.Nyt tultiin syömään lounasta ja lapset menee päikkäreille.

Auts mun sormi on ihan kipeä ku tänään alkoi verensokerin kotimittaus 4 krt päivässä.Nyt ton jo 3 kertaa otettu ja pitää ottaa vielä tunti lounaan jäljeen arvo.

Neuvolatäti sano,että kannattaa syödä kevyemmin je jättää herkut pois jo muutama päivä ennen mittauksen aloitusta;)

No mitä tein la ja su viimeks:( su meni suklaalevy huomaamatta siinnä päivän mittaan.Samoin vähä muitakin karkkeja ja herkkuja :S

Aamulla arvo oli just sen 5,8 mikä on se raja.

voi ei....pakko mennä laittaa lapset nukkuu nyt...käy niin ylikierroksilla ja roikkuu tässä vieressä.Jatkan ku saan heidät sänkyyn.

auringonTytär rv 19+1

Vierailija
22/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nih...lapset sängyssä.Itsekkin menisin mielelläni nukkuu päikkärit.Pitää vielä odottaa,että on menny tunti lounaasta ni saan otettua sen jälkeisen arvon.

Ihanalla kuulosti Colatoffeen viikonloppu.Sellasta se oli meilläkin ennen lapsia.Jotenki sitä ei osaa enää edes kaipaa.Kai sitä jotenki silti kaipaa ku tulin positiivisella tavalla kateelliseksi.Oih,oliski noin rento,leppoisa ja ihana päivä joskus miehen kanssa.

Tuntuu,että raskausviikot menee tosi nopeesti.Kohta itselläkin on täynnä puoliväli.

Vauvalle olen ostanut muutamia vauvanvaatteita.Vaikka vaatteita on jo valmiiksi tytön ja pojan jäljiltä ni on jotenki ihanaa ostaa jotain juuri tälle vauvalle.Unisex vaatteita olen ostellut.

Kirjoittelusta.Kirjoita tämän lisäksi pojan joulukuun 2005 msn yhteisöön.Joskus aikaa tappaessa luen yleisesti kaksplussaa ja liberon kirjoitteluja.

Se pesänrakennus vimma on iskeny tännekin.Olen siivoillu ja järjestelly paikkoja ihan kamasti.Huomaan kyllä,että tosi nopeesti väsyy ja tuntuu,että kunto loppuu kesken.Ja sittä siivottavaa riittää loppumattomiin.

Täälläkin on lista asioista mitä pitäis saada pihalla tehtyä kesän aikana.Pitäis leikkimökki maalaa sisältä.Tehdä ja maalaa koiran aitaus.Roskalaatikolle pikku " talo" .Pyöräkatos loppuun.Leikkimökissä olis vieläkin viimeisteltävää.Terassin teko varmaan siirtyy suosiolla kesään 2008.Kesäkeittiö olis kiva saada tänä kesänä valmiiksi.Olis vielä aita tekemättä.niin ja tavoitteena tehdä etupihan sisäänkäynnin kuistista lasiveranta.Eli olen ihan varma,että ei saada noita kaikki millään tehtyä.Ei pitäis olla sellasia -things to do- listoja.Tulee vaan stressi.

Kävin eilen kaivelemassa äippävaatteitani varastosta.Harmikseni en löytäny kaikkia.Minne ihmeeseen olen osan laittanu.Kävin mielestäni kaikki pussit läpi.Ja just ne capri housut oli tietenki kateissa.Viimeks olin raskaana talvella joten en niitä sillo tarvinnut.

Häitä ollaan suunniteltu täälläkin pikku hiljaa.Saa nähdä minä vuonna ne oikeen saadaan aikaan.Pienet häät haluisin minäkin.Mies haluu isommat ku mä.Mulle riittäis ihan vihkiminen ristiäisten yhteydessä.

Hieman on alkanu mietityttää miten sitä pärjää syksyllä 4 lapsen kanssa.Tyttö on sillo 3 v ja voin vaann kuvitella millainen uhma hänellä ön päällä silloin.Puhuinki miehelleni ja sanoin,että nyt toivon,että hän voisi pitää isyysloman.Poika kun syntyi hän ei työkiireiden takia voinut pitää isyyslomaa.Äitini oli sillo pari päivää auttamassa.

tyhmä kysymys:milloin isyysloman saa aloittaa aikasintaan? Onko se LA alkaen vai kuinka?

Hieman mietittyttää tuleva synnytys.Toivon,että pääse taas käynnistykseen.Kaikki synnytykseni on ollu nopeita ja tytön synnytys oli syöksysynnytys.

mut kohta pääsen taas jo piikittää sormenpäätä.

Aurinkoa ja voimia kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lueskellut keskusteluja mutta en ole ehtinyt itse ollenkaan kirjoittelemaan.

Kysyttiin asumisesta. Asumme isossa omakotitalossa, jossa on lääniäkin ympärillä ihan mukavasti. Pääkaupunkiseudulla hyvällä alueella.

Painosta. Mulle on kertynyt painoa jopa 200g. Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkaansa en ihan ilman painokertymääkään jää.

Maha ei ole vieläkään kunnolla pullahtanut esiin, lähinnä sellainen vähän lihonneen näköinen. Edelleen menee ihan normaalit housut, vaikka ostinkin jo yhdet äippäfarkut kotioloihin.

Töissä en ole vielä sanonut asiasta, ensi viikkoisen rakenneultran jälkeen aion sitten kertoa asiasta. Mulla on sen verran merkittävä homma, että tehtävien uudelleen järjestäminen on kohtalainen homma. En jaksa kuunnella kuukausikaupalla spekulointia. Töistä aion häippästä jo juhannuksen jälkeisellä viikolla. Ja tämä on ollut helppo pitää salassa, kun se ei näy.

Mulla on tuntuneet liikkeet selvästi jo viikosta 13. Ostin sen kotidopplerinkin mutta tosi vähän on tarvinnut, kun pieni meuskaa mahassa niin paljon. Mutta kivahan sillä on ollut kuunnella.

Neuvolassa todettiin hempan laskeneen 105. Täytyy syödä rautaa. Osaisiko joku sanoa, mikä rauta olisi paras ummetuksen kanssa kamppailevalle?

Vierailija
24/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä rakenne ultrasta! kaikki oli hyvin. Pituutta ei voitu mitata vauvan asennon mukaan, mutta sanoi sen olevan noinn 20 cm. Painoa oli 256 g. Vastas muutamaa päivää isompaa. Sukupuolta kysyttiin, mut ei sata varmasti pystynyt asennon takia sanomaan. Oli kuitenkin kahesti näkevinään pippelin! Saapi nähä kuinka loppujen lopuks käy.Itsellä koko ajan ollut poikatunne mutta mistä sitä tietää?

Kyllä oli niin ihanaa nähä pikkunen taas pitkästä aikaa. Viime yö meni melko lailla pyöriessä, kun niin odottelin ultraa ja maalailin kaikkia kauhukuvia. Varsinkin kun en ole tuntenut liikkeitä ainakaan säännöllisesti. Ultrassa sit seli syykin. Istukka oli etuseinämässä vaimentamassa iskuja. Mutta eiköhän ne pian ala tuntumaan. Pääasia kuitenkin et kaikki oli hyvin. Milloinhan sitä uskaltaa oikein kunnolla alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ilman pelkoa??!!

Vauvan tarvikkeiden hankinnasta oli kysely. Itse olen jo jotain neutraaleja vaatteita hankkinut ym. Kovasti ois koko ajan hinku ostella kaikkea, mutta yritän hillitä kesään ja ostaa sit kaikki kerralla. Vaatteita mulla on jo entuudestaan paljon. Siskolla on neljä lasta, ja olen sit perinyt kaikki hyvät vaatteet itselle. Toinen häkkisänky saatiin eilen hommattua. Saan serkulta ilmatteeks. Viedään se maalle jossa tarvimme kuitenkin sänkyä usein. Ei tarvitse aina matkasänkyä raahata mukana. Kuitenkin sielä paljon vietämme aikaa.On mukavampi kun sänky on aina sielä valmiina. Torstaina olen lähössä Ouluun kierteleen isompia lastentarvikeliikkeitä ym. Saa nähä tuleeko paljon mukaan? Ja ens kuussa pitäs lähetä käymään ikeassa. Sinne saakin varata rahaa mukaan. Oon jo listaa tehny, mitä kaikkee täytyy ostaa.

Häistäkin on ollut puhetta. Mulla ensimmäiset häätkin oli pienet ja samoin on sit joskus tulevatkin hamassa tulevaisuudessa. Ollaan haaveiltu et menemme ulkomailla naimisiin. Kumminkaan meitä ei kirkossa vihitä, kun ei kirkkoon kuulu. Aina olen haaveillut sanovani tahdon meren rannalla auringon laskiessa. Toivotaan että saamme sen joskus toteutettua. Häitä ei kuitenkaan ole vielä tiedossa. Vastahan tässä mentiin kihloihin, mutta toivon mukaan se tapahtuu ennen kuin täytän kolmekymmentä! :)

Mutta nyt täytyy lähtä laittaan pyykkejä kuivumaan ja syömään iltapalaa. Sit saakin loppuillan vaan loikoilla sohvalla töllön ääressä!

Uma81 18+3

Vierailija
25/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huldiolle nopeasti raudasta. Mun neuvolantäti sanoi, että Matrifolin (menikö oikein?) olis erittäin vatsaystävällinen just ton ummetuksen suhteen. Itse syön edellisesttä raskaudesta jääneitä Obsidaneja, joiden joku kertoi mulle aiemmin olevan hyviä, mutta mulla ainakaan ei vatsa pelaa yhtä hyvin kun ennen. Osittain tietty johtuu raskaudestakin, eikä siis mitään ummetusta oo mulla aiheuttanut. Mulla loppuu noi Obsidanit ihan just, ja ajattelin testata tota Matrifolinia sen jälkeen.

Colatoffee, kerro joo ihmeessä sitten lisää kun teidän projekti etenee tai saat tietää enemmän tonttiasioista. Haaveillaan ja suunnitellaan kovasti omaa rakennusprojektia, joten kiinnostaa todella paljon kuulla myös muiden rakennusasioista. :)

Minzy

Vierailija
26/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAUDASTA ENSIN

Mulle ei obsidan sopinut olleskaan. Tuli mahakipua, ripuli-kova vatsa- vaihtelua ja huonoa oloa. Matrifolin kävi. Ei mitään mahaoireilua. Tosin ei tarvinnut käyttää kuin pari viikkoa ja leluri kielsi nekin. Hemppa nousi ja nopeaan kun noudatin seuraavia ohjeita rautalisän kanssa: Nautin aina lasillisen tuoremehua sen ottaessani. En syönyt/juonut maitotuotteita +-3h. C-vitamiini edistää imeytymistä, kalsium estää :)

OMA NAPA ja OMAN PIKKUISEN VOINTI

Innalla edelleen kuumetta. Yöllä kävin katselemassa jakuuntelemassa ja lämmin pienihän siellä, siis kuuma piti sanomani. En kuitenkaan herättänyt vaan otin peiton pois pussilakanasta hiljaa ja asetin vain sen peitoksi. Tajusin nimittäin etten ollut sitä tehnyt ennen nukkumaan menoa. No " onneksi" heräilen pisulle vähän väliä... Saas nähdä mikä on murusen vointi kun herää tuolta...

Itsellä ollut masu kipeä eilisen päivän ja viime yön. Nyttenkin on hellänä. Jos liikkeet häviävät niin hakeudun kyllä lääkäriin.. Jaahas tauko, Inna tulee portaita alas...

Noniin, nyt on tyttö lääkitty, banaania ja kurkkua paloiteltu lautaselle ja kylmää mehua tehty, jääpalat laitettu pakastimeen jäätymään ja köökki siivottu. Vaihdettiin samalla yökkäri kun oli sangen hikinen viimeöinen. Kuumetta melkein 40... tooosi kivaa..... Ihmeen pirteä kultarakas silti on, katselee nyt Lazy townia ja suostui syömään vähän banaaniakin :)

Tänään tulee mun isukki aamukaffelle. On iltavuorossa tän viikon ja satun nyt olemaan itse kotona tän päivän, huomisenkin vielä, eihän kuumeinen lapsi nyt päiväkotiin voi mennä! Ja vaikka voisi niin en veisi... No ehdimpä tekemään rauhassa kotihommia jos masu antaa myöden. Eilinen kiputila ei toivottavasti uusi!!!! Mieskin oli huolissaan illalla... Sanoin, etten aikaile turhia, mutta liikkeitä on tuntunut niin en huolestu sillä tavalla ja mitään vuotoa *kop kop* ei ole. Hmm, voisinkin leipoa sämppäriä isukille kaffen kanssa :)

Mulla on kalakeittoainekset odottamassa, taidan kohtapuolin jo laittaa kiehumaan niin on sitten valmiina kun Innalle toivonmukaan maistuu. Tai no jos vähän vielä odottelis, katsoin just kelloa ja se onkin vasta 7:13 :D

Jeps, mut mä meen nyt Innan kanssa taustalle. Pikkuinen huhuilee äitiä... <3

Mukavaa päivää kaikille!!!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 20+2 & Pikku Innukka joka on kuumeessa ja pärskii

Vierailija
27/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurimamma: Onpas tyttelillä paljon kuumetta! Toivottavasti pikkuneiti paranee pian ja äiti ja muu perhe säilyvät tartunnatta!

Mulla on jotenkin niin kauhean seesteinen olo.. En tiedä mistä johtuu mutta on kuin asiat olis just niinkun pitää. No, niin ne toki onkin ja varmaan se alkuraskauden kammottava olo ja väsymys vielä lisäävät tätä virkeän immeisen onnentunnetta. Pariin kuukauteen kun mikään ei tuntunut yhtään miltään!

Mä säikähdin eilen ihan hirveästi!! Just ennen töistä lähtöä kävin pisulla ja kun olin vetämässä huomasin että paperit on verisiä.. Kiva kivakiva! Meinasin saada sydärin, mutta ilmeisesti se veri ei sitten todellakaan tullut musta.. Tais käydä niin että mun työkaveri on unohtanu vetää enkä mäkään sinne hemmetin pönttöön kurkkinut kun lirille menin. Yksi meidän leideistä nimittäin viel kauniisti päivällä ilmaisi asian että perse vuotaa.. =D

En mä ainakaan itsestäni saanut pisaran pisaraa verta pyyhittyä joten eiköhän siinä sit tosiaan käynyt niinkuin oletin.. =D

Mies meinasi tietenkin silti saada sätkyt! Sen mielestä tietenkin se veri tuli musta ja vaikken tosiaan pisaraakaan saanut paperiin niin ei se ole mikään selitys sen mielestä.

Ei olis pitäny kertoakkaan, mutta kun olin toipunut pelästyksestä se juttu oli mun mielestäni jo aikas huvittava. Semmoista sattuu!

No niin, nyt äkkiä töiden pariin. Tällä viikolla on OmaKoti messut Helsingissä joten torstai ja perjantai menevätkin jo siellä ja huomisestakin suurin osa päivää kun pitää osastot (siis koti ja mökki puolelle) kootakin.

Kivaa tiistaipäivää kaikille!

Colis ja Joululahja K-P 17+5

Vierailija
28/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut Colatoffeelle :)

Me mentiin vuos sitten naimisiin maistraatissa ihan kahdestaan. Ei kerrottu kellään etukäteen. Sormuskin tuli vasta pari viikkoa toimituksen jälkeen. Kesällä pidettiin grillijuhlat ja kerrottiin sitten silloin vasta. Tosin osa oli tietty huomannut sormuksen jo ennen. Ei haluttu isoja juhlia kun A ne maksaa ja B kumpikaan ei oikein tykkää sellaisista. Tämä toimi meillä parhaiten.

Innalle parantumissäteitä. Tylsää kun lapsi on kipeenä. Meillä on kuopuksella (3v) ollut vatsa kovalla ja itkun kanssa on kakkaa väännetty. Levolac nyt onneksi tuntuu auttavan. Ruokavalioon on kiinnetetty kovasti nyt huomiota kun poika eläisi suurinpiirtein makkaralla, lihapullilla ja perunallla ja makaronilla. Kasvikset ja hedelmät on yök ja vaan vaalea leipä on hyvää. Olen saanut nyt poikaan menemään pilttisosetta purkillisen päivässä ja leipä on vaihtunut täysjyvään.

Masukki voi ilmeisen hyvin. Kovaa menoa oli eilen illalla. Potkuja tuntuu mutta aika harvakseltaan kuitenkin. Eilen kyllä vauhti oli sellainen että kysyin esikoiselta että haluaako kokeilla ja poika melkein hyppäs ilmaan kun vauva potkaisi käteen oikein kunnolla. :)

Eilen muistin vihdoin varata ajan rakenneultraan, on vasta ens kuun 8. Silloin raskausviikkoja on jo 22+1 mutta ehkäpä siellä sitten voisi näkyä sukupuolikin. Havahduin muuten siihenkin että varhennettuna saisin aloittaa mammaloman jo heinäkuun puolivälistä! Nyt vaan pitäis päättää kun työnantajalle pitää ilmoittaa sitten jo ens kuussa. Olen sitä tässä miettinytkin kun tuo issiashermo ei näytä ainakaan paranemisen merkkejä että kannattaisko aloittaa äippäloma vai hakea sairaslomaa? Mulle on ihan sama se että lyheneekö äitiysloma kun jään kuitenkin hoitovapaalle. Alustavasti olen luvannut olla heinäkuun loppuun asti töissä.

minttupipsa kera mölliäisen rv 19+1

Vierailija
29/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Colatoffeelle minunkin puolesta. Meillä tuo naimisiinmeno on vielä edessä, mutta jos joskus tapahtuu niin varmaan aika pienessä mittakaavassa. Koskaan en ole haaveillut prinsessahäistä ja jotenkin pienet ja intiimit häät niiden ihmisten kanssa kenestä todella välittää ja joiden kanssa muutenkin aikaa viettää tuntuu enemmän meidän jutulta. Vähän olen haaveillut vihkimisestä ristiäisten yhteydessä, mutta en ole vielä rohjennut miehelle vinkata eikä hän tuollaisia tajua ehdotella..Kihloissa siis kyllä ollaan, mutta ei olla tarkemmin naimisiinmenosta puhuttu.. Ei olla vaan nähty tarpeelliseksi kun eipä se tätä käytännön elämää miksikään muuta.

Täällä taas haikeana katselen auringonpaistetta työhuoneen ikkunasta, työmotivaatio on aika nollissa ja ajatukset muualla. Mistä ihmeestä sitä vielä kaksi ja puoli kuukautta repii innostusta tähän hommaan..

Äsken hotkaisin salmiakkia askillisen, tiedän ettei pitäisi, mutta niihin on jotenkin vaan himo.. Verenpaine on onneksi vielä sen verran matala, ettei tarvi karsia kokonaan tuon himoherkun nauttimista..

Jondeliini ja pikkuinen 20+3

Vierailija
30/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerana oon ollu tana aamuna-pyykkikone on saanu laulaa urakalla aamu seitsemasta!

Kun on luvattu meidan nurkille vaan taks paivaks aurinkoista niin pakko hyodyntaa paiva pyykkaamalla etta saa ne pihalla kuiviks!

Muuten ei kummallista masurintamalla. Valutus tuntuu olevan vahenemaan pain, tieda sitten kun valilla vahenee ja aloittaa taas uudelleen... edelleen otan siis rauhallisesti!

Voikaahan hyvin

-levinia ja Hope rv 18+3 -

Vierailija
31/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja Levinialle... Itselleni ainakin olisi niin kovin vaikeaa olla " rauhallisesti" paikoillaan.. Olen kova touhuilemaan kaikenlaista.. Vaan kyllä sitä vauvan vuoksi tekisi mitä vaan..

Meillä oli täällä äsken sadekuuro, joka ajoi mut paha hommista sisään.. Nyt tuntuu taas kirkastuvan..

Nyt on paha olo.. Innostuin sitten syömään turkinpippureita useamman, alkoi ihan oksettamaan.. Voi näitä himoja!

Pippurimammalle ja hänen sairastelevalle lapselle myös terkut, koittakaahan parantua!

Miten alkoikin väsyttämään.. Pitäisiköhän ottaa vapaa päivän kunniaksi pienet aamupäivä unet?

Vierailija
32/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Olipas pinoa kertynyt kiitettävästi. Hauska lueskella kuulumisianne!

Golatoffeelle onnittelut hääpäätöksen tekemisestä, onhan se ihana askel ja eräänlainen rakkauden sitaatti ja parisuhteen symboli. Häät eletään kolmeen kertaan, niitä suunnitellessa, ne toteutuessa ja niitä muistellessa! Omista häistäni tulee kuluneeksi kesäkuussa 14-vuotta! Uskomatonta, mutta niin totta. Muistan päivän vieläkin kuin elisen, kuuluu niihin kauniiden muistojen joukkoon. Tärkeintä on, että tekee päivästä omannäköisensä oli sitten kyseessä isot prinsessahäät tai pienet intiimit häät (tai jotain siltä väliltä).

Pippurimammalle ja Innalle jaksamisia sinne kotiin! Esikoisen korvat putkitettiin kolmeen kertaan ja kitarisat leikattiin, jotta saatiin korvakierre taltutettua. Toivottavasti teillä menisi vähän helpomman kautta.

Levinialle jaksamista sen ainaisen vuotamisen kanssa. Sulla on hyvä syy ottaa rauhallisesti. Ja sinä joka odotat sitä punktion tulosta, kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa. Toivotaan positiivisia uutisia ja pian!

Meillä oli tänään rakenneultra!Pienokaisella näytti kaikki olevan hyvin. On se pieni ihmisenalku oikea taideteos kaikkinensa, varpaineen ja sormineen. Painoarvio oli 375g kokeen laskemana ja pituutta noin 20cm yli tai ali. Tarvittavat elämänehdot löytyivät ja pikkanen vaikutti aktiiviselta tapaukselta. Osviitta myös sukupuolesta saatiin, muttta koska sitä ei varmuudella voi vielä sanoa jääköön toistaiseksi salaisuudeksi. Toukokuun alussa menemme 4D ultraan Helsingissä, Femedaan. Siellä ehkä selviää...

Taidan ihan hehkua, niin upea kokemus tuo oman vaavin näkeminen taas oli. Sanat eivät riitä kertomaan!

Kommentoin myöhemmin taas lisää mm. vaunu yms. tarvike keskustelua. Nyt täytyy " juosta" , sikäli kun tällä masulla voi... ;)

Terkuin Haikarapolska 20+2

Vierailija
33/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ei paista, mutta sadetta odottelen. Viikonloppuna meillä oli neidin 4v synttärit. Hulina oli aikamoista:) Itse pesin pyykit jo perjantaina kaikki pois, kun oli meillä päin kaunista ilmaa, mutta kyllä sen koneen saa tänäänkin päälle laittaa. Tosin sisälle pitää laitta kuivumaan. Olisikohan hyvä idea laittaa isäntä asentamaan pyykkitelineen päälle katon. Siis sellaisen läpinäkyvän. Ei ainakaan ihan kaikki kastuisi sateella, vaikka tuuli sitä vettä viskaakin sivulta... ;) No, taidan kuitenkin jättää ehdottamatta, voi nimittäin mieheltä tulla pari kaunista sanaa... :D

Masussa oltu kovin hiljaa. En ole sitten synttäreiden oikein saanut mitään " kontaktia" tuonne alivuokralaiseen. Huolestuttaa. Olokin on kuin en olisi edes raskaana. Huomenna olisi rakenneultra, siksi en ole neuvolaan soittanut, kun kuitenkin huomenna sen sitten näkee, kuinka on asiat. Toivottavasti oikein hyvin...

Antakaahan vinkkejä kuinka pääsen selällään nukkumisesta. Se on niin kivaa:) Aina, kun herään yöllä olen selälläni, ja sehän ei ole kovin suotavaa. Ainakin niin sanottiin silloin, kun neitiä odotin.

Sairasloma jatkuu. Kävin eilen hakemassa lisää. Eli iskiasvaiva kuten Minttupipsallakin. Seisomatyö ja mahdollisuus useaan huilooseen usein ei ole mahdollista. Lekuri meinasi, että töihin olisi mentävä, ainakin kokeiltava. Tulisi kuulemma aika pitkäksi jos loppuaika olisi sairaslomaa. (2kk) Kelakin kuulemma ihmettelisi miksi olen ollut niin kauan sl. Se vaan, että jos saisin tietää olenko loppu ajan sairaslomalla, niin voisin jättää neidin pois hoidosta. Olisimme sitten, kuin kaksi marjaa kotosalla. Äiti olisi rampa ja neiti saisi leikkiä hierojaa ja lekuria. :D

No tässä taas vähän jotain meikäläistä. Nimenomaan meikäläistä. Kuka nyt oli naimisiin menossa...ONNEA!

Pikaista paranemista sinne Pippurimamman murulle :)

vm78 ja iiro rv19+6

Vierailija
34/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kah...huomaan, että hiljaista on ollut sitten puoli kahdentoista jälkeen. Missä lie Syyssissejä on pidetty pimennossa saitilta? Mulla vapaa päivä ja tuossa päivällä riitti kovasti kotihommia ja nyt juuri palasin viemästä vanhinta tytärtäni treeneihin. Harrastaa kilpavoimistelua ja kuskaamista riittää viidelle päivälle viikossa. Nuorempi ratsastaa, mutta käy sentään talleilla vähän harvemmin. Kiva nähdä mitä tämä kolmas sitten joskus haluaa alkaa harrastamaan...?

Niin, niistä vauvantarvikkeista, vaunuista ja rattaista.

Olen todella suurella mielenkiinnolla seurannut teidän keskustelua mm. rattaista, koska mulla ei ole aavistustakaan enää siitä mitkä on ns. hyviä, luotettavia ja suosittuja merkkejä tänä päivänä. Meillä aikoinaan, silloin 90-luvun puolessa välissä molemmat tyttäret köllötteli Oran vaunuissa sen ihan vauva-ajan. Täytyy sanoa, että ne Oran vaunut eivät olleet ne kaikkein kauneimmat, mutta sitäkin tilavammat ja käytännölliset säässä kuin säässä työnnellä. Kauppakassit mahtui tilavaan tavarakoriin helposti. Aika pian sitten hommattiin Peg Perogon Plikot, matkarattaat ja ne osottautuivat kyllä ihan super hyväksi ostokseksi, olivat meillä käytössä todella pitkään. No, tänä päivänä noista kummastakaan ei ole enää tietoa. Nimittäin meidän lapsiluku kun piti jo olla täynnä niin hankiuduttiin eroon kaikista. Oikeastaan hyvä niin, koska en todennäköisesti kuitenkaan enää olisi niitä huolinut meille. Kiva taas katella ja ostaa " uutta" tai pikemminkin käytettyä uutta. Meillä on siinä mielessä hyvä tuuri käynyt, että mieheni setä sai pari vuotta sitten pojan, jolle ostettiin kaikki uutena. Nyt eivät kuitenkaan aio enää lapsia tehdä ja ovat meille sitten tarjonneet ostettavaksi taaperon vauvatarvikkeet lastenvaunuista ja pinnasängystä lähtien. Joitakin hankintoja on tullut tehty itsekin, lähinnä pienessä mittakaavassa joitakin vaatteita, bodeja ja puoli potkiksia, joitain söpöjä gollagehousuja ja sellasta unisex kamaa.

Painosta: Mulla on tullut jotain 4-5 kiloa tämän raskauden aikana. Olen aika huolettomasti syöpötellyt kaikkea mahdollista ja varmaan vähän liikaa herkkuja. Kumma kyllä en siitä hirveästi huonoa omaatuntoa ole potenut. Katsotaan nyt, antaako neuvolatäti mulle seuraavalla kerralla kovasti noottia, kuten jolle kulle oli täällä tapahtunut.

Obsidanista sen verran, että mulla se on toiminut erittäin hyvin, mitään ummetusta ei ole tullut ja vointi on muutenkin selvästi piristymässä. lisäksi syön Multi-Tabsin raskaus monivitamiineja.

Lomasta kanssa muutama sana. Mulla on semmonen edessä kahden viikon päästä kestäen noin 12 päivää. Tuskin maltan odottaa. Sen jälkeen reilu kuukausi töitä ja kesäloma ja äippäloma heti sen perään. Motivaatio on aika heikolla kantimella, ehkä se loma auttaa siihen. Tekisi jo mieli kovasti pois töistä itseäni ja puutarhaani hoitamaan potilaitten sijasta. Onneksi sentään yövuoroja en enää tee!

Mun piti kommentoida moneen muuhunkin asiaan, mutta nyt ei tule enempää mieleen.

Palataan asiaan taas myöhemmin!

Voikaahan paksusti Sissit!

Terkuin Haikarapolska 20+2

Vierailija
35/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että en enempää kommentoinut...taisin väsyttää teidät jo alkumetreillä, kun tuotatekstiä tuppas tulemaan noin paljon :) Tulin katsomaan ja lukemaan, mutta kovin on hiljaista edelleen. No, nostetaan edes vähän pinoa :).

Haikarapolska....taas

Vierailija
36/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun meinasin tulla nopeasti lukemaan alkuviikon jutustelut ja sit olikin tällänen pino vastassa, positiivinen yllätys :)

Oi, olipa ihana lukea [b]Colatoffeen[/b] romanttisesta viikonlopusta! Näin (jo) perheellisenä sitä pääsee vain haaveilemaan tuollaisista hetkistä ;) Eli kateudesta vihreänä tämä tyttö. Onnittelut myös naimisiinmeno päätöksestä! Meilläkin ollut pienenä haaveena häät 2008.

Jokohan [b]PippuriMamman[/b] pikkuinen Inna olisi paranemaan päin?! Kauhian korkea kuume toisella :( Toivottavasti ei mene korviin tai tule muutakaan " ylimääräistä" . Paranemisia.

[b]Apinaemolle[/b] jaksuja odotteluun, toivottavasti saatte pian toivottuja uutisia! Mukana eletään ihan varmasti..

[b]EnnustajaEllistä[/b] tulikin mieleen - Laitoin sinne joskus 2005 postia menemään ja samoin sille MadamMammalle. Aika hassu sattuma että molemmat veikkasivat poikaa syntyväksi syyskuussa 2006, eli vuodella heitti ajan suhteen. Meillä kun oli sitä yritystäkin takana about 2 vuotta, niin aikamoinen sattuma että näinkin yhteen meni " ennustus ja todellisuus" ... ;)

[b]Raudasta[/b] - Mulla on ollut alkuraskaudessa tosi pahaa ummetusta, sillon täällä ihmettelinkin tosi pahoja vatsakipuja, jotka sitten hetken päästä osottautui juuri ummetukseksi. Alottelin hetki sen jälkeen Obsidanit ja ummetus ei onneksi ole ainakaan pahentunut. Että mulla toimii ihan hyvin Obsidan. Viimeks sanoi neuvolassa että voisin ottaa silloin tällöin kahtakin tablettia/pv, jos vatsa kestää (vielä en oo ottanut ummetuksen pelossa).. Tytöltä aikanaan aloittelin Retaferilla rautakuurin ja siitä meni maha sekasin!

Galluppia oli ainakin nettailu-kirjoittelusta. Mä kirjottelen vaan täällä. Kaksplussalla käyn kurkkimassa äärimmäisen tylsinä hetkinä ja joskus Liberolla. Täällä Vauva-lehdellä siis enimmäkseen sivistän itseäni :P

[b]Vauvantarvikkeista[/b] - No, eilen Ikeaan lähdettiin tarkoituksena ostaa vauvalle pinnasänky sekä lipasto vaatteille ja molemmat on nyt hommattuna. Unisex vauvanvaatteita oon harrastus mielessä keräillyt jokusen vuoden ja niitähän löytyykin ihan sopiva määrä (siskolla nyt lainassa). Ja siskon kanssa ostettiin yhteinen sitteri, kun hänelle oli syntymässä vauva. Vielä puuttu se tärkein, vaunut ja jotain pientä, ammetta jne.

Ja tännehän kuuluukin ihan leppoisaa arki elämää. Pikku hiljaa on tottunut taas siihen että mieskin on paikalla (kun sieltä intistä pääsi pois). Aika ihanaa oikeastaan, kun ollaan nyt virallisesti perhe, ihan oikeesti - nyt eletään sitä ihan oikeaa arkea yhdessä! Nautin täysin rinnoin, kun ei tarvii enää olla se ainoa jaksava aikuinen täällä - ei tarvitse joka päivä tehdä edes ruokaa, luksusta :D

Ikeassa kulutettiin kolmistaan eilinen päivä. Täältä Keski-Suomesta kun sinne lähtee, saa tosiaan varata vähän enemmän aikaa ;) Tyttö onneks viihtyi yksinään takapenkillä suurempia kitisemättä, ei edes nukkunut. Ihan isäni Sprinterillä piti lähteä ostoksille, kun tarkotuksena oli ostaa pinnasängyt, lipastot ja tytöllekkin uusi sänky + kaikki muu!! Ihana reissu oli, ihanaa oli käydä yhdessä " reissussa" - otettiin siis ilo irti siitäkin yhteisestä ajasta :) Rahaa paloi ja nyt saakin miettiä riittääkö makarooni kuinka pitkäks aikaa ;D No saatiin mitä haettiin. (ja kyllä sitä ruokaakin vielä pikkasen on kaapeissa)

Varmaan on tuhat ja sata kirjotusvirhettä, kun niin vauhilla yritän kirjoittaa ja samalla hoputan tyttöä iltapuuhiin. Unten maille sais jo tie käydä! Mies lähti just yövuoroon töihin..

Niin ja masukkakin voi ihan pulleasti :) Vielä sain normaali farkut eilen Ikeaa varten ängettyä jalkaan :O Ponnareilla viritin napinlävet ja leveä vyö päälle, niin kukaan ei huomaa mitään :P Pikkasen meinas vaan ahistaa istua ne jalassa about 3 tuntia suuntaansa autossa..!! Enää en farkkuja taida laittaa jalkaani, vaikka niitä mammahousujakin kaipais enemmän kuin yhdet. Kuutti on vilkas masussa, liikkeet näkyy ihan näkyvästi masun läpi, kun makoilee paikallaan - ihanan näköistä :)

Mutta nyt koisimaan, Öitä! Dumle rv 17+5

Vierailija
37/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan romanttiseksi taisi colatoffeen viikonvaihde vetää tämän porukan. Paljon on ollut muisteluita häistä ja suunnitelmia.

Meillä oli aikoinaan n. 60 vierasta. Minä jouduin raakasti rajaamaan sukua pois, että sain ystävät mahtumaan. Mies sai kutsua kaikki tuttunsa ja sukulaisensa. On nääs pienen pienestä suvusta ja ystäväpiirikin on miehekkään pieni. Olisi meillä aika hiljaista sosiaalinen elämä jos minä en sitä puolta hoitelisi. Mutta kivat oli häät, rokattiin ja rollattiin mukavasti...

Olen ollut sellaisissakin yhdistelmä-ristiäiset-häät -juhlassa. Minusta nekin on olleet jotenkin hirmuisen romanttiset ja liikuttavat. Lapsen myötä liitytään tiiviimmin yhteen niin avioliitto siinä kohtaa on minusta tuntunut hirrrrmuisen suurelta rakkauden osoitukselta niin puolisoa kuin lastakin kohtaan. Nyyh!! Kun heitä muistelen jotka näin asian hoitivat!

Ihanaa kun elämä etenee eri tahoilla. Kuka suunnittelee häitä tai rakennusprojekteja kuka mitäkin. Ja vauvat ovat tukevasti massussa kasvamassa.

Eilen yritin saada järjestystystä tähän kotikaaokseen. Tänään sitten hommasin lisää tavaraa. :) Fiksu minä. Ostin takin johon en ole tyytyväinen. Yrintin löytää sellaisen joka edes mahdollisesti mahtuisi vielä syyskuun lopussakin. Päädyin seppälän great girls -takkiin ja on kyllä tosi great. Nyt sopivia olisi ollut vaikka kuinka paljon kivoja, mutta entäs se syyskuu. Silloin voi olla jo täys syksy ja yhtä kylmä kuin huomenna taas. Pakko siis tyytyä sellaiseen kupoliteltta- tyyppiseen. Ostin myös kengät. Korolliset noita-akka mallit. Olivat niin kivat pyöreäkärkiset, 38 näyttää 36. Saas nähdä kuinka kauan niillä jaksan peippailla. Suuri esikuvani Saimi Nousiainenkin käski käyttää raskaana olleessa korkkareita, ettei säädet paksune! hih Saimin jalanjäljissä siis.

Nyt täytyy ryhtyä lukemaan, kun vielä jaksan. Ensi maanantaina on tentti ja olen kohta lukenut yhden kirjan neljästä. Hiukan urakoitavaa taitaa jäädä viikonlopulle.

Sitä olen muuten ihmetellyt, miten Levinia ottaa löysästi ison pesueensa kanssa. Kerro pari vinkkiä mistä oikaiset? Mitä voi jättää tekemättä, kun on noin suuri perhe? Pyykkejä ei ainakaan.

terv peikkoäet ja turkulainen 16+2

Vierailija
38/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä oikeasti kuulun tonne pussanneiden lapsettomien puolelle mutta päätin tulla tännekin kirjottamaan kun meitä on niin muutama sillä puolen ja tosi hiljasta. Teiän palstalla oon käyny alusta asti säännöllisesti kurkkimassa ja miettiny olen useamman kerran mukaan tulemista:)

Eli ensimmäinen muksu masussa ja la 4.9 joten nyt olen tasan puolessa välissä!!! Kaikki on mennyt ihan täydellisesti kun vaan raskaaksi tulin, joten mistään ei tarvi enää valittaa...

Oon 26 ja mies 35 ja asutaan länsi-uusimaalla.

Perjantaina oli rakenneultra jossa kaikki oli niinku pitiki onneks:) Kyllä niin taas jännitti aika ajoin että tiukkaa teki. Jännitystä vielä lisäs se, että paino on noussu vaan kilon ja liikkeitäkään ei tuntunu, ja sit vielä aina joku muistutti siitä ettei mahakaan ole kasvanu! Mut on se kasvanu selvästi, ja itseasiassa aamulla ennen ultraa tunsin ensimmäiset osumatki mahassa, joten hyvin menee. Ja nyt tunnen niitä osumia sitte päivittäin.. aina iltaisin varmasti. Ja on ne niin ihania:)

Joku on miettiny niitä hankintoja, ja aika paljon porukka on niitä tehnyki jo. Meiltä löytyy yks asu vauvalle ja itkuhälytin, joka saatiin mun fammulta pian sen jälkeen kun kuuli että vauva on meilleki tulossa:) Mut itseasiassa olin tehny periaate päätöksen, että odotan tähän rakenneultraan ja sit vasta alkaa shoppailu. Ja nyt se sitte alkaa, ku lähden lauantaina muutaman päivän lomalle tanskaan:)

Sänky on kans tiedossa, sellanen vanha korisänky jossa oon itekki vauvana nukkunu...suvussa siis on kulkenu. Se ainaki otetaan siis käyttöön näillä näkymin, ja jos ei sit jostain syystä sen kanssa nukkuminen onnistu ni sit mietitään lisää. Mut miks ei onnistuis, ku sopivasti " pienentää" sitä vauvan mukaan turvallisen tuntuseks.

Mulla oli ennen ultraa ihan sellanen pakko-oire saada tietää vauvan sukupuoli, mutta kun ei se pieni suostunut sitä näyttämään niin tyydyin täysin siihen:) Se uinu niin, ettei malttanu pyörähdellä niin ku viimeks. Olihan se ihana kuitenki nähdä itse vauva...sukupuolesta viis!!!!

Sellasta haluaisin kysyä, että onko se tosiaan niin että saa itse päättä jos jää äitiyslomalle 30-50 päivää ennen laskettua ja että se sitte vaan vaikuttaa siihen loman loppupäähän jos aloittaa aikaisemmin??? Mulla on meinaa tosi stressaava työ psyykkisesti ja haluaisin mahdollisesti aikaistaa äitiysloman jos mahdollista välttääkseni kaiken ylimääräisen huolen. Tiedän kyllä että saisin sairaslomaakin neuvolasta, mutta en sitä mielellään ottais. Jos siis mahollista aloittaa jo 50 päivää ennen laskettua, niin se olis yks ratkaisu. Jään kuitenkin kotiin pitemmäks aikaa kun normaaliks äitiyslomaks, joten se ei haittaa että lyhenee toisesta päästä!

Nyt pitää mennä nukkumaan, jotta jaksaa huomisen vapaan käyttää tehokkaasti siivoten...:)

Öitä vaan, Nea rv20

39/49 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa pino luettavaksi!

Tervetuloa mukaan Nea_80!

Onnea Colatoffee!

Maanantaina olin rakenneultrassa. Siellä oli kaikki hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Sukupuolta kysyttiin ja olin täysin varma, ettei kätilö sitä sano. Olis kertonut, mut Pikkis oli siveästi jalat polven kohdalta ristissä ja napanuorakin oli vähän tiellä, niin ettei ihan varmaa tietoa saatu. Aikansa katseltuaan kätilö sanoi, että tässä kohtaa pitäisi olla pippeli, jos sellainen olis. No eipä näkynyt, et tyttöä meille veikkas. Ihan varma ei kuitenkaan ollut. Nyt sit tekis kauheesti mennä ostamaan jotain vaaleanpunaista, kun meillä on vaan noita pojan vaatteita. Kai sitä vois pari bodya ostaa. Antais ne sitten jollekin toiselle, jos meille toinen poika tulis.

Edea+Pikkis 20+1

Vierailija
40/49 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on kiva nettailla, kun kaikilla ikaan ja lapsimaaraan liittymatta on kuitenkin samanlaisia mietteita asioista!

Peikkoaet kun ihmetteli meitin jarjestelyja? Mun tytot ovat nyt melkein 15v/ 11v /8 v ja 3v10kk!! Siina on iso apu jo noistakin neitosista! Tyhjentavat tiskikoneen ja vanhin tayttaakin sen jos en itse jaksa, imuroinnilla on paivajarjestys, esikko myos laittaa pedit kiinni heidan huoneessaan aamusta ennen kouluun menoa! Itse (kaikki 3) hoitavat aamiaisensakin ennen kouluun lahtoa kun kaikki samaan aikaan menevat kouluun aamusta. Nousen kylla seuraksi, kun kaks keskimmaista tappelevat niin vietavasti.. Vaatteet pesen mina, ja ripustelen kuivumaan ja viikkaan kaappeihin. Meilla kun silitetaan otettaessa kayttoon pienten kaappitilojen vuoksi (en viitti kahteen kertaan tehda tuota yok-hommaa!) Mulla kay myos siivooja kerran viikossa joka teke suuremman sivouksen vie matot pihalle yms. Ruuan valmistan mina, mun muksut kun on aika nareita syomaan muitten tekemia eineita! Ja kun en jaksa/voi valmistaa mies jo edellisena paivana lounaan valmiiksi! Meilla muutenkin mies heiluu ratin kanssa ihan liikaakin, on aivan kauhee siivousintoilija; onneks nain vuosien varrella hiukan oon saanu sita rauhottumaan, hih...

Avioliitosta sen verran etta aikaa siita on jo huh vuosia, ja mentiin taalla uudessa maassa naimisiin esikon ollessa jo melkein 2! 120 vierasta oli kun mun puolelta ei ollu ketaan serkkua lukuunottamatta: Suomessa pidin vaan ihan pienen kahvitilaisuuden kahden vuoden paasta siita heh. Ma ite olen hiukan vastaan noita ristiais-haita, kun jotenkin nuo molemmat tilaisuudet pitais olla ' omia' molemmille, eika yhdistettyna, mutta kukin aattelee omalla tavallaan.

Tarvikkeista: etten ole viela mitaan hankkinu vauvalle: mahan heitin/ annoin kaiken pois nelosen jaljilta kun ei enempaa enaa pitany naita kehitella. Ja jos olis ollu poika tulossa niin enemman kai olisinkin hankkinu uutta sinista pojalle, nyt kuitenkin saan miehen siskolta kaiken kun tyttoserkusten ikaeroakin on vaan vuosi! Sitteri ja itkuhalyttimet; ainoastaan sankya en aio ens hataan hankkia, joko perhepedissa ollaan tai sitten kantokopassa ekat kuukaudet. Isot rattaat hommaan jotka menee makuuasentoon asti. Ja kesan aleista jotain pienta uutta omaa... Niin mun ystava antaisi oman pinnasankynsa tarpeettomana meille, muttei mulla yksinkertaisesti ole sille paikkaa...

Mutta voikaahan hyvin nyt ja heipat kaikille

-levinia ja Hope rv 18+4-