*@* SyysSissien viikko 16 (ma-su)
Kokeillaan nyttenkin miten koko viikko menisi, pätkästään poikki jos kilometritolkulla tekstiä pukkaa :)
Kommentit (49)
eilen oli ultraääni, en oikeen osaa vielä hehkuttaa, kun kaikki muut löyty, mut sydäntä tutkiessa sanoi ettei nää oikein kunnolla kaikkia.....kylmähiki alkoi jo tulla. sanoi ettei ihan vastaa viikkoja, noin 1 vko jäljessä ja sanoi että varataan 3 viikon päähän uusi aika, et on kerinny jo kasvaa isommaksi ja silloin pitäis kaikki näkyä kunnolla... sen sanottuaan sanoi kuitenkin, et nyt näkyy paremmin ja kaikki pitäis olla ok, mut haluaa vielä tarkistaa kuitenkin......eli taas kolme viikkoa odotellaan.......ei kiva
mitoista sen verran et bm 45 ja fl 28 ja kun vertasin esikoisen tietoihin niin aika lailla saman kokoinen. no, nyt täytyy vaan työntää huolet taka-alalle ja nauttia ajasta esikoisen kanssa, onneksi on ihan hyvät ilmat et voi ainakin vielä olla ulkona
maitohamsteri ja kirppu 20+1
Moi taas kaikille!
Näin vapaapäivänä ehtii täälläkin käydä ihmettelemässä. Huomisesta alkaen neljä päivää taas putkeen töitä, joten saattaapi olla, että en ehdi juuri kirjoitella. Toivottavasti sentään ehtisin käydä silloin tällöin lukemassa.
MAITOHAMSTERI: Ymmärrän hyvin, että huolestuit ja nyt ei osaa oikein iloita, jos jäi epävarma olo ultran tuloksista. Jos jotain hälyyttävää olisi näkynyt ultrassa olisi sut taatusti heti pistetty tarkempaan syynniin ja lähetettä eteenpäin tutkimuksiin. Jos oikein ymmärsin, ongelmana lienee nyt se, että vauva onkin varhaisimmilla viikoilla kun oli alunperin tiedetty ja ehkä juuri sen takia kaikkea ei sieltä sydämestä heti saatu näkyville. Uusintakäynti on siis kontrollikäynti, että saataisiin tarkempi näkyvyys, kun vauva kehittyneempi? Toisaalta myös ultraajan kokemus näissä tutkimuksissa on tärkeää. Mitä enemmän on ultria tehnyt sitä varmemmin ja luotettavimmin osaa löytää ja katsoa rakenteet. Hyvä, että ovat tarkkoja siellä ja jos vähänkin jotain epäselvää kontrolloivat herkästi, mutta jos jotain todella hälyyttävää olisi löytynyt, olen varma, että saman tien asiaa oltaisiin alettu tutkaileman tarkemmin.
Itse jännitin etukäteen tosi paljon molempia ultria, sitä kun vaan toivoo, että kaikki olisi parhain päin ja on niin herkkänä kaikelle. Tsemppiä sulle ja perheellesi sinne kotiin! Toivotaan, että pian jo pääset hehkuttamaan!
Haikarapolska 20+3 ja masukki
En millään jaksa nyt lukea kommentoidakseni kaikkea... Yritän tänään myöhemmin... Olen valvonut su/ma välisestä yöstä asti enkä päivisin ole saanut otettua takaisin...
Kiitos kaikille voimien lähettämisestä mulle ja Innalle!!! Omat voimat ihan loppu ja Innalla antibioottikuuri, alkoi eilen.
Täällä on mun muruseni ollut kipeänä siis su/ma välisestä yöstä alkaen. Kuume ollut 39,8 parhaimmillaan ja vienyt 1-1,5h saada se alemmas... Eilen makoiltiin teekoon yhdessä huoneessa, kun kesken odottelun kuume pomppas 5min sisällä normista 38,4:ään! Saatiin alennuslääkettä ja Inna tutkittiin siellä. Korvaan TAAS iskenyt, nyt lähti lähete TYKSiin tuubitukseen. Pitää vaan saada tulehdus aisoihin ensin. HELPOTUS oikeasti, että vihdoinkin reagoidaan. Yksityisellä oltaisiin toimittu jo, mutta mistäs teet sen pirun summan, kun vakuutus kyllä korvaa, mutta vasta jälkikäteen... ja meillä ei tod. ole tällä hetkellä helppoa, mutta siitä ei sen enempää...
Jahas, Inna heräs tuolta...
[b]Oma olo[/b]
Tänään soitan neuvolaan. Masu olut kipiänä nyt muutaman päivän. Liikkeitä on toki tuntunut, mutta tämä ei ole enää kivaa. Ei onnistu seksikään, kun on niin tukala olo *hakkaa päätä seinään*
Ja kiva vaiva iski: ummetus & ilmavaivat.... Puuroa sitten vaan napaan....yöks....
Ja toisena ikävänä pirunmoiset vihlomiset ja kivut nivusien seudulla!!! Meinaa välistä itku tulla, kun ei uskalla yskiä tms. ja arvatkaa ketä kärsii neljättä viikkoa influenssasta??!! Enää vain yskää jäljellä ja sekin ärsyttävän kuivaa ja ärsyttävää.... Ääni häviää välillä, mutta mitäs pienistä. Äiti lupas tuoda mulle tänään omatekemää mustaviinimarjamehua...
Eilen sitten mun pehmennyt pää teki ekat kunnon teposet: Mä laitoin sämpylätaikinan vaivautumaan leipäkoneeseen. Oli tarkoitus tehdä peltisämpylöitä. Mä sitten UNOHDIN käydä stoppaamassa sen ennen paistoa ja täältä olkkarista ihastelin leivän tuoksua. Kerpule senttäs, mutta se sitten paistoi ison leivän... Se niistä sämpylöistä. VÄHÄN on mureneva ja outo leipä, ja outo jo maun takia kun piti tehdä valkosipuli-yrtti-sämppäreitä.. No mies tykkäs ja söi melkein koko leivän :D
Tänään uusi yritys.... *ristii sormensa*
Mä painun puuroa keittämään...
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 20+4
Vaunukuume teki tepposet ja eilen sitten tuli ostettua meille Teutonian Rocky vaunut. Oli niin nätit etten voinut vastustaa (sellaiset beige-siniset) ja hintakin oli kohdallaan. Lisäksi ovat ihan lähimaastossa joten pääsen ne itse tänään hakemaan eli ei tule mitään lähetyskuluja.
Pitäkäähän peukkuja että ovat luonnossa yhtä nätit kuin kuvissa. Tärkeintä on kyllä se että runko on suora ja rattaat eivät klempsota mihinkään suuntaan (nykyiset kuomarit siis ovat tehneet sitä alusta lähtien, ABC air riderit ovat enkä voi suositella niitä kenellekään).
Ja sitten olisi myös kiva jos ne Teutoniat mahtuisivat meidän autoon. Niiden omien nettisivujen mukaan pitäisi kyllä mennä mutta mistäs sen aina tietää. Nyt sitten pian puuttuu enää se vauva...
Tai no puuttuuhan vielä turvakaukalo, hoito-alusta, itkuhälytin ja tila kotona tälle vauvalle mutta suunta sentään on oikea.
Ehkä minä alitajuntaisesti varaudun jo siihen että kesästä tulee kuuma ja raskas enkä jaksa enää tällaisiin asioihin paneutua. Tai sitten minä vaan olen sekaisin, mikä lienee todennäköisempi vaihtoehto.
Mies tuli eilen illalla kotiin ja vie tänään tytön mukanaan mummolaan. Menen sitten itse lauantaina perässä kun saan luennot koululla pulkkaan. Hirveä ikävä on jo nyt vaikka juuri 1,5 tuntia sitten nähtiin. Auts! Nyt kahvin keittoon ja sitten painan pitkän päivän duunia kun kerrankin ei tarvitse viedä eikä hakea tyttöä hoidosta.
Mukavaa torstaipäivää kaikille!
t: Typykkä ja Hermanni 18 vkoa (uudet kulkupelit tänään)
Ai niin liikkeistä on ollut puhetta, en oikein enää ole erottanut liikkeitä. Ehkä niihin jotenkin turtuu, en nyt ensimmäiseksi jaksa uskoa että jotain olisi pielessä kuitenkaan. En vaan jaksa olla paikoillani niin pitkään että ehtisin kunnolla kuulostella.
Huomenissa sitten eka availeekin pinoa PE-SU; jookosta?
Tanne ei sen kummempia, mies eilen olis vakisin halunnu 4D ultraan, pistin viela hanttiin etta muutaman viikon kasvaisi, heh, joskus nainkin pain! Eikos se rv 21-23 ole suositusaika?
Tanaan ei mitaan kummempia ohjelmia, kauppaan taytyy ehtia, kaapit loistaa tyhjyyttaan. Se on alkuillan hommia sitten kun mies raahautuu toista ensin kotio.
Keittioonkin pitais pikkuhiljaa menna, lasagnea aattelin taks paivaks akkia vasata, siita kaikki likat tykkaa.
Voikaahan hyvin jatkossakin ja vaunun ostajalle onnea! Ma jatan kaikki nuo isommat ostokset vasta tuonne elokuun aleisiin...
-levinia ja Hope rv 18+5-
Täällä hyvät fiilikset, vaikka huonoa ilmaa lupailtukin.. Mulla alkoi tänään kahden viikon loma! Pitää pitää nuo " rästi" lomat pois..
Oli kirjoitusta noista häistä ristiäisten yhteydessä.. Mies ehdotti myös sitä, mutta kantani oli ehdottoman kielteinen.. Haluan pitää sen päivän ihan vaan vauvan omana päivänä ja hääpäivämme sitten erikseen.. Ja näin sitten tehdään..
Vauva on masussa kääntynyt sellaiseen asentoon, että liikkeet tuntuvat " kaukaisilta" .. Ei yhtä napakoita potkuja tuohon eteen.. Ja osaksi sitä kai on jo tottunut niin tuohon liikehdintään, ettei edes reagoi kaikkeen..
Löysin taas itseni äsken tuolta kukkapenkistä.. Se on näköjään mulla pakkomielle.. =) Pari juurta oli taas pakko laittaa maahan.. =) Saan kyllä joka kevät menemään ihan kiitettävän summan, useamman sataa euroa menemään kaikennäköisiin kasveihin.. Onneksi ei tuo ukko-kultakaan asiasta jurputa..
Jotain mun kai piti jonkun tekstiin kommentoidakin, mutta unohtuipa asia taas..
Nyt täytyy tyhjentää keskikerroksen wc.. Alkaa remontti!
Mukavaa päivää kaikille!
Piiu ja 007 rv 21+6
Melkoinen pino!!!
Minäkin kannan nyt lopulta korteni kekoon, ku pääsin nettipimennosta. Kannettava hajos ja vietiin huoltoon ja kesti aikansa ennenku ostettiin tää uus komistus tähän työpöydälle. Nyt kelpaa naputella tekstiä ja tuijottaa hyvää ruutua ku on iMac eessä. ;)
Vauvahankinnoista: Sorruin ostamaan kevyttoppiksen, semmoisen söpön ja pehmoisen, väritys lähinnä valkoinen. Ei se mikään turha ostos ollut, koska äp:n kevyttoppis on niin karsean näköinen esikoisen jäljiltä että ehdottomasti halusin uuden. Alennuksessa kun otti silmään niin nappasin mukaan, vaikken periaatteessa hirveän aikaisin halua tavaroita ostella. Jossain vaiheessa pitäis alkaa katselemaan käytettyjä kaksosrattaita. Uusia en missään nimessä osta, koska ovat niin kalliita ja joudun jättämään yleiseen vaunuvarastoon kellariin. Hissiin eikä asuntoon ei semmoset menopelit mahdu. Normaalit vaunut/rattaat mahtuu just ja just, kun aisan nostaa ylös ja ite ahtautuu sivuun.
Oma vauvamaha: Liikkeet tuntuu toooosi selvästi, tänään on tasan rv 17. On viikon verran tuntunut päivittäin oikein mojovia töytäisyjä. Pari kertaa on mieskin tuntenut vatsan päältä. En olis uskonu, että näin aikaisin! Tukivyön otin muka eilen käyttöön, ku on ollu välillä selkä hirveän kipee ja mahassa juilii tosi ikävästi. En tiiä onko se jotain normaalia kohdun kasvukipua vai liekö sitten se kysta joka kiusaa. Joka tapauksessa ajattelin, että josko se vyö vähän auttaisi. Auta armias mitkä läskimakkarat se teki mulle!!! Esikoista odottaessa ei tullut mitään, ja nyt oikein komeat kahvat... Nyyh! (ja loppujen lopuksi se vyö vain tuntui kurjalta eikä auttanut)
Että on sitä pitsamahaa sitten täälläkin, vaikkei painoa ole sen enempää. En ees väitä ettenkö ois turhamainen tms tässä asiassa, kyllä oon! Toisin ku Colatoffeen tilanteessa, mä taas en oo koskaan ollu pullukka. Ainoat jenkkakahvat mun elämässä oli sillon, ku lukioaikaan vietin lukukauden jenkeissä ja söin sen kulttuurin mukaisesti. Ja kun palasin Suomeen, kahvat hävis itestään. Joten tästä mä saisin aikaan kriisin jos kehtaisin, ku ne kahvat tuli taas... Mutta totuushan on kerta kaikkiaan se, että mä oon äiti. Mieluummin pidän makkarani, kun mulla on tuo ihana poika joka suukottelee naaman märäksi ja vielä toinenkin ihme tulossa. Pitää vaan tsempata itteään ja työntää taka-alalle ne haikailut kiinteästä vartalosta... Sitä paitsi mistä sitä tietää vaikka mä joskus taas oisin kiinteä!!
Pikkuiselle Inna-toipilaalle täältäkin kovasti tervehtymistoivotuksia! Mun poitsu oli kuumeessa taas viime viikolla ja se on niiiiin kurjaa... Me ei päästy ees lääkäriin, ku täti sano puhelimessa että " se sairas lapsiko siellä taustalla ääntelee? eipä kuulosta erityisen kipeältä" Että hoh hoijaa... Mutta seuraavana päivänä se kuume onneksi lopulta hävis joten ei tarvinu uuestaan yrittää. Hei tietääkö täällä joku, voiko vauvarokko ilmetä ilman näppyjä? Kun pojalla oli kuume (enimmäkseen korkea) kolmena päivänä ja sit hävis yhtäkkiä. Ei mitään flunssan oireita eikä muita. Vauvarokossahan on tyypillistä just se 3vrk korkea kuume. Mutta mitään näppyjä pojalle ei kyllä tullut.
Nyt pitäs mennä kirjottaa vähän sähköpostia vielä.
olipa pinolla pituutta.
Kamalassa kiireessä en ehdi nyt kommentoimaan.
Paitsi että Nea:lle tervetuloa ja on se just niin että iste saa päättää koska aloittaa äippäloman 30-50 pv ennen LA.Ja se vänenee sitte loppu päästä.
itsekkin aion aloittaa 50 pv ennen koska olen tällä hetkellä kotihoidontuella joka on tosi mini(ei kuntalisää) ja haluan saada parempaa rahaa aikasemmin.Että voi sitte tehdä viime hetken hankintoja vauvalle.
Ja kotiin jään äippälomakin jälkeen joten se huonompi raha/kotihoidontuki alkaa vaan aikasemmin.
Mä olen nyt ma asti 4 krt päivässä mittaillu verensokeriarvoja.huh huh...mä olen han rikki.Tuntuu ettei mitään saa syödä.Arvot on ihan vähän koholla ollu pari kertaa.Tuntuu,että olen jolalin ihme tiukall adietillä nyt ja en saa syödä oikeen mitään.Esim. eilen aamulla söin puuroa ja 2 tummaa leipää kalkkunaleikkeleellä.Arvo oli yli sallitun 1 ruuan jälkeen.Olen huomannu että puuro nostaa mulla verensokeria liikaa.Yks päivä kalkkunanleike oli loppu ja söin yhden leivän juustolla.Taas oli liian koholla.
Eli maidossa on maitosokeria! ja hedelmissä hedelmäsokeria.Kaikkea pitäis välttää.
JA se mikä mua ihmetyttää että tunti ruokailun jälkeen pitää olla 7,5 kun taas sokerirasituskokeessa se 1 h jälkeen arvo pitää olla alle 10! ja toi 7,5 on rasituskokeessa 2 H arvo!!!
Huh huh ...mä olen niin rikki,että olen jo eilen ilmaissut,että tää jää viimiseksi lapseksi:(
Mä en halua seuraavaa 5 kk pistelllä sormesta verinäytteitä 4 krt päivässä.Ja syödä minimaalisesti.oikeesti joudun venyttää aterian välejä liikaa ja mulla on NÄLKÄ!
No kai tässä pitäisi olpetella uusi tapa syödä! Esim tänään aamiaiseksi söi 2 leipää kalkkunaleikkeellä ja arvo oli hyvä tunnin jälkeen.Jopa sellainen niin hyvä arvo,että saisin syödä uudelleen.Eli oli alle sen mitä pitää olla ennen ateriaa.Eli syönkö taas parileipää?! ja sitte 2-3 h taukoa ja lounas.
Anteeksi,tuskin ketään jaksaa kiinnostaa nää.Olen vain tosi RIKKI!
AuringonTytär rv 19+4.
Huomiselle voiskin varmaan tehdä jo uutta ettei ihan mahdottomuuksin veny??
Tässä vartoilen että työkaveri saapuis ja päästäis ensin syömään ja sitten messuille katsoon ne osastot. Ei oikein saa mitään muuta aikaseksi kun tietää et kohta menoks.
Mä oon tänään menossa katsomaan sitä Kvartettia teatteriin, siis Ritva Valkama, Kyllikki Forssell, Pentti Siimes ja Lasse Pöysti. On varmaan hyvä! Loppuunmyytyhän se on, mut kävi säkä ja miehen käly tuntee sieltä teatterilta sellaisen naisen kenen kautta lippuja saa usein myös loppuun myytyihin. Heh, mä olenkin ihan sairaan kulturelli nykyään =) Tää on kevään toinen teatteri ja 2 teatteria viel toukokuussa ja kesäkuussa sit Tuntematon sotilas Suomenlinnassa.. Helpommin tulee lähdettyä kun meilillä tulee ilmoitus et lippuja olis siihen ja siihen. Syksyllä ei sit enää päästäkään hetkeen mihinkään =)
Häistä vielä pikkuisen, mun mielestäni ristiäisten yhteydessä pidettävä vihkiminen on kieltämättä ihana, mutta me päätettiin että ristiäiset on Joululahjan juhlat je häät sitten meidän omat. Lisäksi mä haluan olla mitoissani kun mennään naimisiin. Edellisten häiden aikaan olin hieman pyöreä ja nyt kun oikeasti olen nauttinut hoikasta minästä vasta 5 vuotta niin se on ihan ehdoton juttu mulle että mä näytän häissäni siltä miltä mä tahdon!! Kuulostaa tosi turhamaiselta, tiedän kyllä! Mut vaan sellainen joka on ollut pyöreä tai lihava koko ikänsä ja sitten vihdoin saa laihdutettua ja treenattua itselleen oikein timmin kropan ymmärtää mitä mä tarkoitan. Siksi mä muutenkin aina välillä meuhkaan tulevasta syksystä ja blondista joka meinaa kolkutella painonvartijoiden ovea heti kun vaan vauva on syntynyt.
Mitäs mun piti kommentoida.. Apua miten voi muisti olla huono.. Ainakin Nea (menikö oikein?), tervetuloa! Ja kirjoittelusta sen verran et vauva asioissa en kirjoita muualle, stumppi sivustolla kirjoitan satunnaisesti tupakoinnin lopettamis päiväkirjaa ja kuulun yhteen msn yhteisöön joka on lähinnä bailaukseen liittyvää kaveriporukkaa. No nyt on sit bailaamiset vähissä tällä hetkellä ja jatkossakin =).
Mun kaveri sai vauvan viime viikolla ja siltä oli tullut meiliä tänään. Synnytys olikin ollut hätäsektiolla loppupeleissä kun sydänäänet katosivat. Onneksi kaikki 3 voivat hyvin. Siis isä mukaan lukien joka kuulemma oli kokenut elämänsä pisimmät minuutit sen sektion aikana. Suloinen pieni poika jota mä pääsen toivottavasti katsomaan mahdollisimman pian! Ihanaa, mä olen niin onnellinen heidän kaikkien puolesta!
No nyt, tuli työkaveri joten mä positun!
Kivaa päivän jatkoa kaikille!!
T. Colis ja Joululahja K-P 17+6