Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on oikea tapa jonottaa buffassa?

Vierailija
27.10.2025 |

Mielenkiintoinen buffakeskustelu menossa. Siitä tuli mieleen toinen aiheeseen liittyvä:

Jos on todelle pitkä linjasto, jossa on tarjolla montaa eri ruokalajia, niin mikä on oikea jonotustapa ja etiketti?

Olin yhden ison hotellin päivällisbuffassa ja halusin vain loppupäässä viimeisessä laarissa ollutta kalaruokaa. Sitä ennen oli vissiin 7 muuta lajia. Menin ottamaan kalaa, kun edellinen kalaa ottanut oli poistunut jonosta. Siitä alkoi hirveä älämölö, että etuilin jonossa.

Kysyin räyhääjiltä kollektiivisesti ja kuuluvalla äänellä, että miksi te jonotatte koko letkan pituudelta kaikkien laarien kohdalla ja odotatte ja pällistelette mitä muut ottavat. Ainoa fiksu tapa olisi jonottaa kuhunkin laariin erikseen. 

Menin pöytää syömään ja mölisijät jäivät siihen kiukkuisina möllöttämään ja jonottamaan ruokia, joita eivät olleet edes ottamassa.

Eli missä meni vikaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos ei jää siihen eteen sitten kuppaamaan. Jos menet ohi, niin mene sitten kunnolla, on se sitten linjastolla tai liikenteessä. Eikä niin että ohitettava joutuu hidastamaan tai jopa pysähtymään tämän ääliön takia. Jossain linjastolla en kyllä itse hidasta, menen vaikka vähän päin, jos ääliö jää eteen hidastelemaan. 

Vierailija
22/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan aina tuolin ja istuudun suoraan siihen linjatiskin ääreen syömään. Helppo kauhoa siitä lisää santsia sitä mukaan kun mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä