Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastentarvikkeet lainassa - Iso ongelma tavaroiden takaisin saamisessa.

Vierailija
15.04.2007 |

Mitä mieltä olette, kun olemme lainanneet kaikki vauvatarvikkeemme miehen veljelle (vaunut, kaukalo, sitteri, syöttötuoli, jumppakaari, leluja, amme, vaatteita, rintapumppu, hyppykiikku, kantoliina ym. pientä). Näistä tarvikkeista suurin osa on minun vanhempieni ostamia ja lainasimme ne hyvää hyvyyttämme miehen veljelle.

Nyt minun veljeni vaimoineen on saamassa lapsen ja he toivovat saavansa meiltä lainaan näitä tavaroita. Miehen veli vaimoineen on myös saamassa perheen lisäystä eli molemmissa perheissä tarvikkeita tarvitaan. Veljeni perhe ei kuitenkaan ole kovin varoissaan eli vanhempani varmasti avustavat heitä erinäisissä asioissa.

Minusta vaan tuntuu ikävältä, että eläkkeellä olevat vanhempani ostavat toiseen kertaan samoja tarvikkeita. He itse asiassa kuvittelevat, että pyydän tietenkin lainatavarat takaisin.

Miten toimisitte? Voisiko ajatella, että pyytäisimme osan lainaamistamme tavaroista takaisin? Mietin jo, että ostamme itse osan kamppeista veljelleni, kun en kehtaa pyytää niitä takaisin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen tapaus kun taisi olla sellainen, että kirjoittaja halusi kaverilleen lainaamat tavarat takaisin, koska heille tulee vauva. Ihanko oikeasti joku ajattelee, että kirjoittajan pitäisi ostaa itselleen uudet tavarat ja antaa kaverin lainailla rauhassa? En tajua tuota logiikkaa.

Juu, toivottavasti kirjoittajan kaveri ei kauheasti stressaa nyt =) Onhan se vaikeaa olla itsekäs kakara. Kauhulla ajattelen millaisia lapsia tällaisille ihmisille tulee.

Vierailija
22/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihanko oikeasti joku ajattelee, että kirjoittajan pitäisi ostaa itselleen uudet tavarat ja antaa kaverin lainailla rauhassa? En tajua tuota logiikkaa.

.

Et tajua logiikkaa koska olet kokematon

Lainattu tavara tulee takaisin rikkinäisenä ja huonokuntoisena, jos edes tulee takaisin

nykyään vaatteet ja tarvikkeet ei ole rakennettu niin että ne 10 vuotta kestäisi. Ei ne ole edes muodissa niin kauan.

älä lainaa jos et ole valmis luopumaan ja antamaan pois.

säästyt monelta vaivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kummemmin ottamatta kantaa tuohon lainaamaasi viestiin, johon en perehtynyt, olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä. Jos lainataan jotain tavaraa, tarkoittaa se sitä, että se tavara palautetaan. Sama kuin lainaat kirjastosta, se kirja palautetaan sinne takaisin mahdollisimman hyvässä kunnossa.

Jos lainaa tavaran, ei ole tarkoituskaan, että siitä luovuttaisiin.

Vierailija
24/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos lainaa tavaran, ei ole tarkoituskaan, että siitä luovuttaisiin.

et ole kirjasto

odotat liikaa

sinun mielestä se on aarre, toisen mielestä ei

Vierailija
25/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti saat puolet...koska alkuperäinen lainaaja tarvitsee niitä itse

Vierailija
26/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laina on laina, siis LAINA. Omistaja omistaa tavaran ja saa päättää sen hallinnasta. Ei kukaan voi olettaa, että joku antaa tavarat lainaan kymmeneksi vuodeksi. Aivan idioottimaisia juttuja " älä lainaa ellet ole valmis luopumaan" . NO totta kai juuri siksi lainaan, jos olen valmis luopumaan, silloin LAHJOITAN.

Me saimme esikoisen kun vielä opiskelimme, olimme tosi kiitollisia joistakin lainatavaroista kun rahaa ei ollut kovin paljoa. Palautimme tavaroita sitä mukaa kun voimme itse hankkia uusia. Nyt omamme ovat lainassa ystävillä -- ja kaikki tajuavat, että jos me tarvitsemme, pitää palauttaa.

meillä on tuttavapiirissä monet vaatteet kiertäneet niin, että annan aina yhden koon vaatteet lainaan ja lainaksi ottaja palauttaa pienemmät. Sitten lainaan jollekin toiselle tai laitan myyntiin. Itse saan samalla lailla lainaan tuttavilta ja palautan aina. Kierrätys todella toimii ja tavaroista pidetään huolta. Ne harvat vaatteet, jotka säästän, laitan alun perin talteen, niitä saa lainata ainoastaan erikoistilanteissa jos silloinkaan. Mutta periaatteessa on parempi, että kaikki omistamani on koko ajan käytössä -- se on ekologista ja järkevää. Toisaalta lainaamalla varmistan, että saan tarvitessani tavarani takaisin.

Vierailija
27/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarat ovat sinun vanhempiesi ostamia ja annettu miehesi veljen perheeseen lainaan. Tottakai pyydät ne takaisin koska veljesi perhe tarvitsee niitä.

Eri asia olisi jos olisitte itse ostaneet tavarat, mutta koska ne ovat vanhempiesi ostamia niin tottakai veljesi saa ne tarvittaessa käyttöön.

Vierailija
28/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jääköön lahjaksi. Vaikka olen lainatessa sanonut, että haluan tavaran takaisin, niin on välillä jäänyt saamatta. Itse olen kieltäytynyt ottamasta lainaan mitään kallista, vaikka tarjottu onkin. Eivät sitten himoa minunkaan kalliita lastentavaroitani tai vaadi ostamaan uutta, jos tavara on kulunut käytössäni. Haluaisimme ison perheen, joten käyttöä tavaroille voi tulla yllinkyllin. Ei ole kannattavaa antaa ystävien kuluttaa tavaroitamme ennen omaa käyttötarvetta.

Nimim. Kolmas lapsi tulossa ja samat tavarat edelleen omassa käytössä.

Vierailija
29/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim vaunujen käyttötarve on n. 2-3 vuotta ja pinniksenkin vähintään 2.

Vierailija
30/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" minun vanhempani ostivat ne tarvikkeet ja odottavat, että myös veljeni voi niitä sitten käyttää, joten voisinko saada ne takaisin?"

Sinä kuitenkin olet se, joka päättää siitä, kuka niitä saa lainata, ei tavaroiden nykyinen lainaaja. Toki heilläkin olisi niille käyttöä, mutta koska te ette ole niitä ostaneet, vaan vanhempasi, niin sekin pitää ottaa huomioon.

Vierailija
31/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-haluaako/tarvitseeko veljesi perhe tosiaan ne kaikki tavarat? vai oletatko vain?

-mikä niiden vauvojen ikäeroksi tulee, eikö mikään tavara vapaudu oikeasti?

Vierailija
32/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4x2 vuotta on jo 8v. Siinä ajassa kamppeet menee jo aika käytetyiksi. Vähintään pois muodista.

Tyhmää on lainata vaan vuodeksi tmv. tai sitten se täytyy ilmoittaa hyvin selkeästi. Meinaan tilanne on sietämätön silloin sen lainaajan kannalta: pitäis ostaa uusi pinnasänky kun lapsi on vuoden. No kai silloin olis mielummin ostanut just sellaisen sängyn kuin itse haluaa jo alunperin ja säästynyt kaikelta vaivalta.

Vierailija
33/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jonkun erikoistarvikkeen lainauksen tai lapsen juhlapuvun, mutta käyttövaatteet tai vaunujen...? Musta olisi ainakin ikävää käyttää lainatavaroita päivittäin ja pelätä, että niihin tulee jotain pysyviä vauroita. Lisäksi vaatteet kulahtaa kuitenkin pesussa. Mulle yksi kaveri tarjosi lainaan tarvikkeita ja sanoin, että haluan ne sitten omaksi ja olen valmis maksamaan. Sovittiin hinta ja tavarat siirtyi lopullisesti mulle.

Vierailija
34/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat niin hankalia sovittavaksi, sillä lapset ovat yksi asia elämässä jota on ihan mahdoton suunnitella tarkasti etukäteen.

Minä olen sitä mieltä, että jos tavaroille ei ole sovittu mitään palautuspäivää (ja miten korvataan hajonneet ym tavarat???) niin sitten ne ovat lainaajien käytössä niin kauan kuin he tarvitsevat. Vaikka sitten 12 lapsella.

On hullua " auttaa" kaveria lainaamalla heille tavaroita esikoista varten, mutta vaatia ne sitten takaisin kun toinen on tulossa. Siinä laitetaan kaveriperhe todella paskamaiseen asemaan, ihan hirveä ajatella jos meiltä olisi joku tullut hetki ennen kuopuksen syntymää hakemaan kaikki vauvatavarat pois ja olisi sitten hädässä yritettävä kerätä rahoja kasaan ja hankittava uusia!!! Kauhea tilanne, toivottavasti kaverisi selviää tuosta eikä raskaus vaarannu tulevan stressin takia. :(

Vierailija
35/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin juuri tuon, että vanhempani ovat ne ostaneet.

Vierailija
36/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ehkä kannattaisi jo lainatessa sopia pelisäännöt, niin tällaista vääntöä ei tule."

Mitä siinä on vääntämistä? Jokainen saa ottaa omat tavaransa takaisin silloin kun haluaa eikä ihan aikuisten oikeesti tarvitse edes perustella jollei halua...

Vierailija
37/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran ensimmäinen lapsi ei niitä enää tarvitse. Tottakai pyydätte tavarat takaisin, kun ne kerran on SINUN vanhempiesi ostamia.

Vierailija
38/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttavapariskunta ruukaa lainailla tavaroita milloin keneltäkin. Eivät palauta niitä, vaan lainailevat jopa eteenpäin. Loukkaantuvat, jos tavaroiden perään kyselee. Saattavat särkeäkin jotain kallista, mutteivat " muista" ikinä muistuttelusta huolimatta korvata särkemiään tavaroita.

Yks sukulainen on huippuhärski. Lainaa esim. oppimateriaalia ja myy sen eteenpäin, pitää eurot tietenkin itsellään. " Höh, ethän sä niitä kirjoja enää tarvi!" Jotenkin raivostuttaa joutua idiootin rooliin ihan viattomuuttaan. Joidenkin mielestä kun on ääliömäistä kysyä lainaamaansa (arvokastakin) tavaraa takaisin.

No, mä olen läksyni oppinut. En lainaa tietyille härskeille tuttaville mainoskynääkään. Mieluummin olen heidän silmissään pihi ja itara. Tietäisivätpä vaan, mitä heistä ajattelen.

Onneksi niitäkin ihmisiä löytyy, jotka saattavat lainata tavaroita, mutta pitävät niistä huolen. Heidän käytössään tavara tahtoo jopa parantua lainassa. Sellaisille kamaa lainaa ihan mielellään.

Ap menee ja hakee tavarat reippaasti vaan takaisin. Ellei porukka ymmärrä, olkoot ymmärtämättä. Jos on lusikalla annettu...

Vierailija
39/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä jotain sellaista, jolle saattaa tulla päällekäistä käyttöä. Meidän kaveripiirissä lainaillaan tarvikkeita ja vaatteita eikä ole ongelmia ollut.

Ap:n tapauksessa en kyllä viitsisi pyytää kaikkea takaisin veljelle, neuvottelisin mikä on tarve kullakin jne. Veljesi perhe ei tarvitse heti syöttötuolia, sen ehtii sitten myöhemminkin palauttaa. Olisi kannattanut heti lainatessa sanoa, että siihen asti saa olla lainassa kunnes veljesi tavaroita tarvii.