Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastentarvikkeet lainassa - Iso ongelma tavaroiden takaisin saamisessa.

Vierailija
15.04.2007 |

Mitä mieltä olette, kun olemme lainanneet kaikki vauvatarvikkeemme miehen veljelle (vaunut, kaukalo, sitteri, syöttötuoli, jumppakaari, leluja, amme, vaatteita, rintapumppu, hyppykiikku, kantoliina ym. pientä). Näistä tarvikkeista suurin osa on minun vanhempieni ostamia ja lainasimme ne hyvää hyvyyttämme miehen veljelle.

Nyt minun veljeni vaimoineen on saamassa lapsen ja he toivovat saavansa meiltä lainaan näitä tavaroita. Miehen veli vaimoineen on myös saamassa perheen lisäystä eli molemmissa perheissä tarvikkeita tarvitaan. Veljeni perhe ei kuitenkaan ole kovin varoissaan eli vanhempani varmasti avustavat heitä erinäisissä asioissa.

Minusta vaan tuntuu ikävältä, että eläkkeellä olevat vanhempani ostavat toiseen kertaan samoja tarvikkeita. He itse asiassa kuvittelevat, että pyydän tietenkin lainatavarat takaisin.

Miten toimisitte? Voisiko ajatella, että pyytäisimme osan lainaamistamme tavaroista takaisin? Mietin jo, että ostamme itse osan kamppeista veljelleni, kun en kehtaa pyytää niitä takaisin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on silloin ollut huijjausta lainata tarvikkeita, jos niitä ei saa lainaksi silloin kun niitä tarvitsee

Vierailija
2/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ap:n vanhemmat ovat ostaneet tarvikkeet, niin kyllä se vähän sinne suuntaan kallistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran on jo miehen veljelläkin yhden lapsen vauva-ajan palvelleet!

Vierailija
4/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti tavarat kuullu palauttaa teille käytön jälkeen, mutta jos uusi lapsi tulossa, niin tavallaan älytöntä että esikoinen menee laina kamoilla, mutta seuraavaa varten tavarat pitää palauttaa, vaikka niiden lainaajilla (=teillä) ei ole niille tarvetta.

Tarkoitan, olisi helpompi perustella -tarvitaan ne takasin ME saadaan vauva- kun että -tarvitaan ne takasin kun veljeni saa lapsen-

Ehkä kysyisin jos edes osan saisitte takaisin, ja ostaisin jotakin veljesi lapselle itse lahjaksi, ja esim. isovanhemmat sitten loput... Kulut ikään kuin " jakaantuisivat" ...?

Vierailija
5/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat ostamansa tavarat antaa veljellesi...? Ehkä hiukan ilkeää...?;)

Vierailija
6/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lainasimme sukulaisperheelle lähes kaikki vauva/lastentarvikkeet, lelut ja vaatteet, jotka olivat olleet vain yhden lapsen käytössä ja uutena hankittu. Lainatessamme teimme selväksi, että vain lainaamme tavaroita, koska toivomme saavamme jossain vaiheessa toisen lapsen. Nyt kakkonen on tulossa mutta tavaroita emme ole vieläkään saaneet takaisin. Syy selvisi tänä viikonloppuna, heillekin on tulossa vauva. Eli he haluavat pitää tavarat vaikka meidän vauva syntyy toukokuussa ja heidän myöhään syksyllä... Heidän esikoisensa on jo parivuotias, joten vauvatarvikkeita he eivät tällä hetkellä tarvitse. Joten ilmoitin heille tänään, että ensi viikonloppuna tulemme hakemaan tavarat (ainakin vaunut, hoitopöydän, pinniksen ja turvaistuimen), koska minä en aio ostaa uusia kalliita tarvikkeita kun ne on jo kerran hankittu. Olivat selvästi loukkaantuneita, kun viemme heiltä tavarat...

Vierailija
7/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta vaan tuntuu ikävältä, että eläkkeellä olevat vanhempani ostavat toiseen kertaan samoja tarvikkeita. He itse asiassa kuvittelevat, että pyydän tietenkin lainatavarat takaisin.

Miten toimisitte? Voisiko ajatella, että pyytäisimme osan lainaamistamme tavaroista takaisin? Mietin jo, että ostamme itse osan kamppeista veljelleni, kun en kehtaa pyytää niitä takaisin.

Pyydä ROHKEASTI vain KAIKKI takaisin, ovathan ne sinun vanhempiesi hankkimia ja vain lainassa. Sanot asian suoraan ja kiertelemättä, että vanhempasi ovat ne hankkineet ja tahtovat veljesi saavan ne.

Onhan miehesi veljelle ollut niistä hyötyä tähän saakka.

Vierailija
8/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pyydä, se johtaa siihen, että vanhempasi ostavat samat kamat uudelleen.

Vierailija
9/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessasi sukulaisperheesi tyhmyydestä on kyse. Tottakai haette tavarat takaisin kun itselle kerta on vauva tulossa. Hyvää loppu odotusta :)

Vierailija
10/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sanot asian suoraan ja kiertelemättä, että vanhempasi ovat ne hankkineet ja tahtovat veljesi saavan ne.

Onhan miehesi veljelle ollut niistä hyötyä tähän saakka.

Vierailija
11/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan lainaamassa pinnasänkyä miehen siskon tulevalle vauvalle. Sanottiin heti kättelyssä, että saat lainaan, mutta jos meille tulee toinen, niin haluamme sen takaisin. Ehkä kannattaisi jo lainatessa sopia pelisäännöt, niin tällaista vääntöä ei tule.

Vierailija
12/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kantapään kautta opittuna, en lainaile mitään kenellekkään.

Kälylle lainasin ja osan myin. Ja selvästi sanoin että nämä myyn nuo tahdon takasin.. nyt väittää että mä olen myynyt kaikki.... Joten nyt sitten olen päättänyt että mitä annan senkin vain myyn. en lainaile enään mitään kenellekkään.

Vierailija
13/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ystävällisesti lainaa tarvikkeita, eikä toiset hanki niitä omina. Jos nyt ajatellaan vaikka 6 kk vauvaa, joka tarvitsee vielä vaunuja tms. pinnistä, hoitotasoa jne. ja sitten yhtäkkiä pitääkin luopua niistä ja mennä ostamaan omat.

Jos antaa lainaan, niin pitäisi itse vähän miettiä etukäteen, millä ehdoin se on totetutettavissa. Jos lainata ei saa sitä aikaa, kun tarve kestää, eikä syynä ole oma tarve vaan jonkun toisen ystävän tarve, niin vähän hölmöä se minusta on.

Tulee sellainen maku, että perheellä on ollut varastointi ongelma, joka on ratkaistu lainaamalla tavaraa toisaalle, muttei lainaamisen varsinaisessa merkityksessä vaan hyväksikäyttö merkityksessä.

Vierailija
14/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan tuollaisia ongelmia ole koskaan ollut, vaikka olemme lainailleet tavaroita puolin ja toisin. Jos olisin tuollainen tilanne, minä ainakin sanoisin suoraan, että tarvin tavarat takaisin. Mitä sitä kiertelee, jos on sovittu että ne ovat lainassa.

Vierailija
15/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jos ensimmäisen jälkeen sitä mukaan kun ei tarvii... aika kinkkinen paikka. mutta kyllä munkin mielestä voitte sanoa että tarviitte niitä takaisin valitettavasti tjsp.

Vierailija
16/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden omistaja päättää mitä tavaroillaan tekee! Eli takaisin vaan tavarat. Ehkä tästä syystä emme lainaa mitään kenellekään. Opimme tämän miehen työkaluja lainatessamme. Ei ne ainakaan paremmaksi tule lainakeikoilla!

Ap:n tilanteessa kannattaa kysyä miehenkin mielipidettä, koska tuollaisesta asiasta ei kannata mielestäni tehdä perheriitaa.

Toinen ketjun lainaaja tottakai pyytää tavaransa takaisin kun ne ovat omalle lapselle. Ihmeellisiä loisia ihmisten joukossa!

Vierailija
17/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes varma siitä pitääko veljesi vaimo noista tavaroista jotka on miehesi veljen luona.

Minä antaisin asian olla.

Näin on parempi. Veljesi vaimo voi valita ja ostaa sitä mitä itse haluaa.

Vierailija
18/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää on jättää palauttamatta, kun on sovittu lainasta. Tämän vuoksi en itsekään lainaa enää, sillä olen tullut hyväksikäytetyksi tässä asiassa itsekin ja joutunut ostamaan seuraavalle lapselle samat tavarat uudestaan, kun lainaaja ei palauttanut (oli siis myynyt, kun ei ollut tarvetta). Pienituloiselle iso menoerä ostaa uudelleen..

Vierailija
19/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selvisi. Juttelin miehen veljen vaimon kanssa ja asia sopii heille paremmin kuin hyvin. He saavat joitain tavaroita lainaksi hänen sisareltaan ja osan he saavat lainaan miehiemmei sisarelta. Rattaat ovat ainoa, joita he vielä tarvitsevat ja nyt mietimmekin, että ottaisivatko he meidän rattaat ja veljeni perhe ottaisi nämä lainassa olevat vekottimet.

Pääasia, että asia selviää ilman sen kummempia pähkäilyjä.

Kiitos kommenteista kuitenkin.

ap

Vierailija
20/39 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauhea tilanne, toivottavasti kaverisi selviää tuosta eikä raskaus vaarannu tulevan stressin takia. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan