En ole koskaan halunnut tehdä töitä
Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."
Kommentit (169)
En minäkään, mutta niin sitä on vaan reilut 20 vuotta tullut painettua kun en ole muutakaan ratkasua keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisesta kodista olet kotoisin ?
Työväenluokkaisesta. Katselin vanhempia päivästä toiseen ja näin miten työelämä romutti heidän suhteen ja tuhosi lopulta perheen ja mitään ei jäänyt säästöön heiltä.
He tuhosivat perheen uhraamalla yli työpäivän töihin ilman ylityölisiä. Lopulta tuli eroperhe, uusioperhe ja minä lapsena en saanut mitään.
Tai sain, opin läheltä ettei työnteko kannata ja pahimmillaan se tuhoaa parisuhteen. Työelämä varastaa halvalla vanhemmat lapsiltaan ja mahdollistaa vapaankasvatuksen. Lapsi on täysin ilman valvontaa, kun vanhemmat tekee pilkkahintaan pitkää päivää.
Lapsi elää puutteessa. Taloudellisessa ja henkisessä eristettynä vanhemmistaan.
Suomeen tarvitaan minimipalkka ja perustulo.
Saahan sitä haaveilla. Perustuloa Suomeen ei tule koskaan. Millä edes ajattelit sen rahoittaa?
Suomi tarvitsee sen sijaan kuntien pakkoliitoksia sekä rajuja leikkauksia terveydenhuoltoon ja sosiaalitukiin. Nyt kun velkajarrusta on päästy sopuun, niin näitä on tiedossa aika monta vuotta putkeen.
Nythän lähes kaikesta työstä saa vielä ihan hyvän palkan. Mutta tulevaisuudessa ei saa, kun yleistyy tämä Kiinan malli että muutama euro riittää.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen elänyt melkein 10v ilman työtä. Haluan nukkua pitkään aamuisin, kokkailla, urheilla, elää rauhassa.. Nähdä läheisiä.
Elämäni on tosi hyvää suht pienellä rahalla. Minulle on ihan sama vaikka muut elättävät minut. Jos saan 1200e/kk niin se ei kauheasti ole. Maailma on rikkaita sijoittajia täynnä. Eikä töitäkään riitä kaikille. Mielestäni ne saavat tehdä "minunkin työni" jotka haluavat.
Mites tällaiset asiat, kuten parisuhde ja lapset? Ne ei sitten kiinnosta yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuet nolliin tuollaiselta elintaso loiselta.
vtun elätti.
No aika nollissahan ne on mut tollainen tapatyötön juhlii kun on 20e rahaa taskussa.
varmaa kivaa kärvistellä perseauki jossain itsemurha yksiössä.
Tämä ! ! 😂🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai juuri kukaan nauti palkkatyöstään.
Kyllä minä pidän työstäni ja niin pitää ystävänikin. Kannattaa kouluttautua ja tehdä sellaisia töitä, mistä itse pitää.
Entä jos ei pidä mistään niin paljon, että jaksaisi tehdä sitä työkseen? Silloin on vaan pakko tehdä vaikka ei pidäkään. Työ vie ison osan valveillaoloajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten varmaan halua syödäkään.
Ei siihen mitään työtä vaadita. Se on kaikille sisäänrakennettu automaatio, jota ei tarvi opetella ja työstää.
Näin on. Mutta kuka syömisesi rahoittaa, kun itse et halua tehdä mitään ruokasi eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille riittää vuokrakämppä ja halpa ruoka. Bussilla pääse kirjaston ja uimahallin. Toiset haluavat elämältä enemmän ja joutuvat opiskelemaan ja tekemään uraa. Millainenkohan tämä maailma olisi jos kaikki olisivat poissa työelämästä?
Paljon parempi, kun olisi paljon vähemmän kinaamista ja tappelua.
Joo, kaikki asiat tapahtuisivat itsestään. Asunnot ja tiet ilmestyisivät tyhjästä, ruoka siirtyisi kauppaan itsestään, sähköverkko pysyisi päällä itsestään jne. Olisi kyllä hieno maailma.
Mun mielestä on väärin uskotella ihmisille, että jokaiselle olisi olemassa unelma-ammatti. Kannattaisi ennemmin kertoa, että työ on velvollisuus ja siitä maksetaan, koska kukaan ei tekisi sitä vain harrastuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on väärin uskotella ihmisille, että jokaiselle olisi olemassa unelma-ammatti. Kannattaisi ennemmin kertoa, että työ on velvollisuus ja siitä maksetaan, koska kukaan ei tekisi sitä vain harrastuksen vuoksi.
Jep. Ois kyllä hyvä jos Suomessa kerrottais jo alakoulussa, että Suomessa ei kenekään kannata lähteä tavoittelemaan unelmiaan, koska niitä töitä ei saa. Jäis turhat opiskelut pois. Itsekin opiskelin täysin turhaan maisterin tutkinnon ja vaati hemmetisti työtä sen tekeminen. Sekin aika ois kannattanut olla vaikka kaupan kassalla. Ois ollut helpompaa ja ois saanut rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille riittää vuokrakämppä ja halpa ruoka. Bussilla pääse kirjaston ja uimahallin. Toiset haluavat elämältä enemmän ja joutuvat opiskelemaan ja tekemään uraa. Millainenkohan tämä maailma olisi jos kaikki olisivat poissa työelämästä?
Ei vaan, aika hirveä maailma. Kukaan ei olisi valmis tekemään yhtään mitään. Kaikki pitäisi saada annettuna. Mikä on ihmisen tehtävä tässä maailmassa? Olla ja ottaa vastaan varoja jotka ovat seurausta muiden tekemästä työstä? Niin kovin mustavalkoista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikki asiat tapahtuisivat itsestään. Asunnot ja tiet ilmestyisivät tyhjästä, ruoka siirtyisi kauppaan itsestään, sähköverkko pysyisi päällä itsestään jne. Olisi kyllä hieno maailma.
Tämä. Vapaamatkustaja ei ymmärrä, että kaikki hänen nauttimansa yhteiskunnalliset edut kustannetaan jonkun muun työllä. Kantsis kouluttautua, niin vois ymmärtää vähän laajempia kokonaisuuksia.
Annetaanko työttömälle muka aito vaihtoehto elää täällä Suomessa omillaan, ilman tukia? Siis oikeasti omillaan, niinkuin joskus ihminen vielä eli. Täysin irti yhteiskunnasta. Mennä siis metsään, tehdä itselleen asumus ja olla maksamatta veroja ja ylimääräisiä muita maksuja? Ei anneta.
Niin kauan kun aitoa vaihtoehtoa pärjätä omillaan ei anneta, joutuu työtön (jolla ei ole omaisuutta) väkisinkin tukien varaan.
Yleensä nämä elämäntapatyöttömät eivät ärsytä mua, mutta tässä tapauksessa ap ei pysty esittämään mitään kovin analyyttisiä ajatuksia aiheesta. Jos kaikki vanhempien avioerosta lasten kasvatukseen nähdään työelämän syyksi, niin aika hakoteillä ollaan. Olis varmaan aikoinaan kannattanut keskustella ammattilaisten kanssa omista ajatusjumeista.
Lisäksi, joo, ei kaikille ole ns unelma-ammattia, mutta kaikki tekee joitain töitä mieluummin kuin toisia. Jos sanoo, ettei mikään työ kiinnosta, niin ei ole kovin montaa kokeillut.
Lisäksi, jos ei ole opiskellut, niin ei ole kehittänyt ajatteluaan. Miksei vaan mene ja kokeile kaikkea, eri aloja, miksei ole Growth mindset vaan miksi on tyytymisen mindset? Nauttiiko ap käsillä tekemisestä? Nauttiiko ap siitä, ettei ole hyödyksi kenellekään? Onko esim. muiden ihmisten auttaminen riistoa?
Olisi järkyttävää opettaa ap:n maailmankuvaa nuorille, kuten joku yllä kirjoittikin opiskelusta. Ap:n maailmassa ei kannata nähdä vaivaa asioiden eteen. Tulevaisuudennäkymä olisi melko lohduton. Onneksi ap:n kaltaiset ovat vähemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Annetaanko työttömälle muka aito vaihtoehto elää täällä Suomessa omillaan, ilman tukia? Siis oikeasti omillaan, niinkuin joskus ihminen vielä eli. Täysin irti yhteiskunnasta. Mennä siis metsään, tehdä itselleen asumus ja olla maksamatta veroja ja ylimääräisiä muita maksuja? Ei anneta.
Niin kauan kun aitoa vaihtoehtoa pärjätä omillaan ei anneta, joutuu työtön (jolla ei ole omaisuutta) väkisinkin tukien varaan.
Siis aito vaihtoehto pärjätä omillaan? Sitä ap on esimerkiksi yrittäjyys. Ja käsittääkseni voit aidosti olla nostamatta tukia, et vaan enää täytä niitä lomakkeita ja ilmoittaudu työttömäksi. Sitten huomaat, että ihminen ei pärjää ilman työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen elänyt melkein 10v ilman työtä. Haluan nukkua pitkään aamuisin, kokkailla, urheilla, elää rauhassa.. Nähdä läheisiä.
Elämäni on tosi hyvää suht pienellä rahalla. Minulle on ihan sama vaikka muut elättävät minut. Jos saan 1200e/kk niin se ei kauheasti ole. Maailma on rikkaita sijoittajia täynnä. Eikä töitäkään riitä kaikille. Mielestäni ne saavat tehdä "minunkin työni" jotka haluavat.
Mites tällaiset asiat, kuten parisuhde ja lapset? Ne ei sitten kiinnosta yhtään?
Parisuhde ei kiinnosta selllaisen kanssa, joka on niin ahne, että raha painaa kriteereissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajattelee samoin etten halua tehdä töitä työsopimuksella. Olen tehnyt pimekitä täitä 5 vuotta ja tienaan ihan hyvin. Jos yrittää saada työsopimusta niin tulot tippuu tonnilla vähintään- Onneksi on ihmisiä jotka haluaa työntekijän joka ei hiisku mitä tekee. Olen tehnyt kaikenlaista kuten maataloustöitä, metsätöitä, raksatöitä. En halua makoilla kotona ainakaan joten otan työn kuin työn vastaan jos siitä tienaa hyvin ja viime vuosina sana on kiertänyt että minut saa töihin pimeesti.
Jos huhu on levinnyt, on vain ajan kysymys, milloin joku vihjaa verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aito vaihtoehto pärjätä omillaan? Sitä ap on esimerkiksi yrittäjyys. Ja käsittääkseni voit aidosti olla nostamatta tukia, et vaan enää täytä niitä lomakkeita ja ilmoittaudu työttömäksi. Sitten huomaat, että ihminen ei pärjää ilman työntekoa.
Et taida olla ihan terävin kaveri. Ensinnäkin en ole ap ja toisekseen, lueppas uudestasn tuo mihin vastasit. Et tainnut ymmärtää tai halusit ohittaa faktan.
Jos haluaa elää täysin omavaraisesti, joutuu Suomessa maksaa veroja vaikka ei haluaisi mitään palveluita yhteiskunnalta. Mitäs sanot tähän?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä elämäntapatyöttömät eivät ärsytä mua, mutta tässä tapauksessa ap ei pysty esittämään mitään kovin analyyttisiä ajatuksia aiheesta. Jos kaikki vanhempien avioerosta lasten kasvatukseen nähdään työelämän syyksi, niin aika hakoteillä ollaan. Olis varmaan aikoinaan kannattanut keskustella ammattilaisten kanssa omista ajatusjumeista.
Lisäksi, joo, ei kaikille ole ns unelma-ammattia, mutta kaikki tekee joitain töitä mieluummin kuin toisia. Jos sanoo, ettei mikään työ kiinnosta, niin ei ole kovin montaa kokeillut.
Lisäksi, jos ei ole opiskellut, niin ei ole kehittänyt ajatteluaan. Miksei vaan mene ja kokeile kaikkea, eri aloja, miksei ole Growth mindset vaan miksi on tyytymisen mindset? Nauttiiko ap käsillä tekemisestä? Nauttiiko ap siitä, ettei ole hyödyksi kenellekään? Onko esim. muiden ihmisten auttaminen riistoa?
Olisi järkyttävää opettaa ap:n maailmankuvaa nuorille, kuten joku yllä kir
Mites näin 35 vuotiaana ... Yhtäkkiäkö mennään vaan johonkin mahdollisuuksiin .. minne mennään kun en mä kykene ottamaan mtn riskejä kun pitää vuokra maksaa .. niin ei voi vaan heittäytyä mihinkään. Työkkärin kautta ei mtn mahdollisuutta ole .. aika sidottu tässä on.
Joillakin onnekkailla mies kustantaa nämä kaikki. Ei tarvi mennä töihin