Onko sinusta laitettu liikkeelle perättömiä juttuja?
Minusta kerrottiin juoruja. Ne osaltaa aiheuttivat minun ja ex-miesystäväni välien rikkoutumisen. Muutenkin ne aiheuttivat minulle häpeää.
Kommentit (163)
Älkää uskoko ihmisten juttuja. Älkääkä ainakaan levittäkö niitä eteenpäin.
Jokainen ihminen näyttää kyllä omalla käytöksellään lopulta, miten asiat oikeasti ovat.
Olen kuullut monta mehevää juorua, mutta 90 % niistä on valetta ja vilkkaan mielikuvituksen tuotetta, millä ei ole lainkaan totuuspohjaa. Ei niitä kannata levitellä. Siinä syyllistyy vain itse toisten kunnian loukkaukseen, kun perättömiä juoruaa.
Mukavaa olisi, että jos joku asia vaivaa, niin kysyttäisiin siitä suoraan asianosaiselta, eikä vain murjotettaisi vihaisena. Toinen ei todennäköisesti edes tiedä, miksi hänelle ollaan vihaisia. Itselleni on muutaman kerran käynyt näin. Hyvänä kaverina pitämäni tyyppi murjottaa jostain käsittämättömästä syystä. Jos murjotat, kerro syy. Esim. itse en ole pahansuopa, enkä tahallani ilkeä ihminen. Toki loukata voin vahingossa, tietämättäni, mutta silloin pyydän aina anteeksi.
Tapailin miestä. Tämän ex-tyttöystävä alkoi tehtailla minusta juoruja. Kertoi ex-miesystävälleen, että minulla on mielenterveysongelmia. Hän teki hämäriä tekoja: Esim. soitti häirintäpuheluja ex-miehelleen ja lavasti minut niihin syylliseksi.
Aikoinaan työpaikaltani katosi rahaa. Olin määräaikainen työntekijä. Minua alettiin epäillä, mistä pahoitin todella pahasti mieleni. En todellakaan ole koskaan varastanut mitään. Mihinkään kuulusteluihin tmv en joutunut, enkä tiedä kuka aloitti juorun, että minä olisin syyllinen.
Vuosia myöhemmin kuulin, että eräs pitkäaikainen työntekijä oli lopulta jäänyt kiinni varkaudesta, ja tunnustanut myös sen, josta minua syytettiin. Kun sitten näin vielä vuosia tämän jälkeen erään entisen työkaverin, ja kerroin, miten minua loukkasi nämä juoruilut, hän vain kylmästi totesi, että rahaa oli kadonnut enemmän kuin kiinni jäänyt tunnusti, ja minua yhä epäiltiin.
En tiedä kuinka pitkälle nämä juorut ovat kulkeutuneet, ja ovatko vaikuttaneet asemaani työmarkkinoilla siihen aikaan. Ihmettelen kuitenkin työpaikan toimintaa sen suhteen, miten poliisitutkinta on tehty, jos minua pidetään syyllisenä, mutta en ole koskaan ollut millään tavalla kuultavana asiassa, edes esimiesten toimesta.
Tulipahan nyt purettua tämä. Koen yhä epäoikeudenmukaisuutta tämän asian suhteen, vaikka tapahtumasta on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan työpaikaltani katosi rahaa. Olin määräaikainen työntekijä. Minua alettiin epäillä, mistä pahoitin todella pahasti mieleni. En todellakaan ole koskaan varastanut mitään. Mihinkään kuulusteluihin tmv en joutunut, enkä tiedä kuka aloitti juorun, että minä olisin syyllinen.
Vuosia myöhemmin kuulin, että eräs pitkäaikainen työntekijä oli lopulta jäänyt kiinni varkaudesta, ja tunnustanut myös sen, josta minua syytettiin. Kun sitten näin vielä vuosia tämän jälkeen erään entisen työkaverin, ja kerroin, miten minua loukkasi nämä juoruilut, hän vain kylmästi totesi, että rahaa oli kadonnut enemmän kuin kiinni jäänyt tunnusti, ja minua yhä epäiltiin.
En tiedä kuinka pitkälle nämä juorut ovat kulkeutuneet, ja ovatko vaikuttaneet asemaani työmarkkinoilla siihen aikaan. Ihmettelen kuitenkin työpaikan toimintaa sen suhteen, miten poliisitutkinta on tehty, jos minua pidetään syyllisenä, mutta en ole koskaan oll
Pölhöjen toimintaa. Ole itse tuollaisen käytöksen yläpuolella. Ymmärrän, että tuollainen jää hampaankoloon mutta onneksi et enää ole siellä töissä. Huonoa ilmapiiriä ei pidä jäädä katsomaan tai se tarttuu itseenkin.
Vierailija kirjoitti:
P:n puhujia riittää mutta mikä riivaa ihmistä joka vaikuttaa täysin normaalilta ja järkevältä ja tulee silti kirkkain silmin nenän eteen väittämään että jokin huhu on totta.
Kyllä se päävikainen osaa sen verran normaalia esittää, että vaikuttaa normaalilta ja järkevältä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä töissä. Tai siis niiden sanoja ei tajua mistä x tilanne johtuu (eli hänellä itsellään ei ole täysin oikea kuva asiasta) ja on sitten syyttänyt minua asiasta esimiehelleni ja josta sain puhuttelun. Hankala tilanne. Oon koko viikonlopun stressannut itseni melkein hengiltä tän asian takia koska tilanne on niin käsittämätön.
Käsittämätön on hyvä sana kuvaamaan tilannetta, kun täysin vieras ihminen tulee luokseni ja alkaa syyttämään asioista, joita en ole tehnyt. Ja itse olen siinä, että anteeksi, mutta kuka sinä olet. Ja kun kysyn, että oletko sinä ollut todistamassa tällaista tilannetta, kun minä en ole, niin toinen ei edes kuule, vaan jatkaa pauhaamistaan. Tuollainen on aivan käsittämätön tilanne. Mutta niin vaan minullekin on tullut vastaan.
Kyllä kyseenalaistan noiden tuntemattomien ihmisten älynlahjat, kun lähtevät manifestoimaan keksittyjä asioita vain puheiden perusteella. Tiedän kyllä, että se, jolta nuo puheet ovat lähtöisin, osaa olla vakuuttava ja uskottava. Mutta käsittämätöntä on se miten nuo minulle vieraat ihmiset uskovat niin sokeasti. Ja kun en myöntänyt tekoja, joista en edes tiennyt, niin sain syytöksiä miten mahdoton minun kanssa on keskustella, kun en myönnä mitään.
Käsittämätöntä.
Mulla on kuulemma "perämehtää" ja olen muutenkin miljonääri. Ex keksi tuon miljonäärin. Lievästi psykoottinen tyyppi, luuli että mulla on miljoona jossain, viimeistään perintönä tulossa.
Onneksi kaikki ei usko kaikkea. Ihmiset osaa käyttää päätään ja näkee omin silmin, onko jonkun elämäntyyli miljonäärin vai kenties pikemminkin työttömän. Osaa tehdä omat johtopäätökset sen perusteella, mitä pystyy järjellä arvioimaan.
Musta on ihmeellistä, että juoruilua perustellaan viattomasti pelkällä kateudella. Kyllä siinä taustalla on aina narsismi, joka on siis sen kateuden syy. Mieleltään terve ihminen ei saa mitään nautintoa paskapuheiden levittämisestä. Mieleltään terve ihminen ei kadehdi ketään sairaalloisesti.
Oletteko tehneet saman huomion, että pikkupaikkakunnat ovat täynnä narsisteja? Isommissa kaupungeissa heillä ei olisi mahdollisuutta toimia niinkuin toimivat. Oman kotikylän pahin juoruaja sai taannoin tuomiot yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta selän takana pahan puhumisesta on se, että juorujen kohde ei itse tiedä, mitä hänestä puhutaan, niin ei edes itse pysty puolustautumaan.
Ja vaikka sitten jossain vaiheessa tulisikin tilanne, että voisi oikoa noita juttuja niin se usein vaan pahentaa tilannetta. Juoruja kuulleet on jo muodostaneet mielipiteensä eikä heidän päätään käännä enää mikään eli oikomisella saa aikaan vaan sen, että nämä ihmiset pitää sinua tyyppinä joka ei edes seiso sanojensa / tekojensa takana vaan yrittää kääntää asian päälaelleen.
Tuo on aivan uskomatonta että ne valeet ja peenpuhuminen läpi totuutena, mutta sitten totuutta pidetäänkin valeena. Noissa se juoruilun kohde ei vaan voi voittaa mitenkään ja tuollaisen juoruilun kohteeksi joutumistakaan ei voi estää, koska ihan kuka vaan voi keksiä mitä vaan kenestä vaan kunhan omaa sen tarpeeksi pahantahtoisen, katkeran
Se on, kun tämä yhteiskunta on niin v..un sairas. Herranperkele, jos tätä joutuu huonolla tuurilla katselemaan vielä 20, 30 tai jopa 40 vuottakin.
Paljonkin. Nuorena mulle laitettiin kaikille jakavan huo... leima. Jännä juttu kun olin neitsyt ja neitsyt olin vielä 10 vuotta tuon jälkeenkin.
Mulla luullaan olevan yli 500 000e ulosotossa ja korko kasvaa koko ajan. Totuus on ettei ole ikinä ollut senttiäkään ulosotossa. En oikaise. On rahan anojat loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus, kateus, kateus. Pahansuovat pikkusielut juoruilee kun eivät muuta osaa.
Kateus mistä?
Nii no mistä nyt yleensäkin, mistä missäkin tapauksessa. Tietämällä yhdestä tai muutamasta, ei voi tietää kaikesta. Ihmiset osaavat olla tosi kateellisia mitä ihmeellisimmistä asioista.
Jep. Nilkit sukulaiset, kepulaiset ja persut hyvinkin ansioituneita. Katkeria ylivoimaisuudestani kaikessa. Säälittävää sakkia.
Ex-puoliso kehitteli aikanaan kaikenlaisia, mitä villimpiä tarinoita minusta kun erottiin. Olin hullu ja vainosin häntä (kiertelemällä hänen pihoillaan öisin jne) olin kuulemma myös seurannut, hakannut ja uhkaillut. Myöhemmin joutui kyllä perumaan nämä tarinansa ja on jäänyt valheistaan kiinni kun minun olisi ollut hieman vaikea häntä vainota ja hakata maapallon toiselta puolelta käsin. Ei siis tiennyt että olin yli puolivuotta töissä ulkomailla heti eromme jälkeen ja hänen mukaansa tämän ajan häntä samalla suomessa hakkaamassa ja vainoamassa. 😂 Tein asiasta rikosilmoituksen joka ei valitettavasti tuohon aikaan johtanut yhtään mihinkään. Nykyään on eri lait joten saattaisi ehkä joutua jonkinlaiseen vastuuseen tuosta jos tapahtuisi nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla luullaan olevan yli 500 000e ulosotossa ja korko kasvaa koko ajan. Totuus on ettei ole ikinä ollut senttiäkään ulosotossa. En oikaise. On rahan anojat loppuneet.
No hyvä että idiootit ovat oppineet luulemaan sinulla olevan yli puoli miljoonaa ulosotossa, niin pysyypähän haaskalinnut etäällä. Jos olisivat saaneet päähänsä, että sulla on yli puoli milliä rahaa päällä, koska "olet voittanut Veikkauksen peleissä", niin ovellasi kävisi hirveä kuhina, kun kaikenlaisista pummeista olisi jatkuva riesa. "Lainaa parikymppiä, lainaa viiskymppiä, lainaa satanen... Lainaa, lainaa."
Keväällä kun loppui duunit eli rahahanat käännettiin kiinni, niin eipä ole sen jälkeen naapuri käynyt ovella pyytämässä rahaa lainaan. Sitä ennen kävi joka jumalan viikko kerran tai kahdesti koputtelemassa ja pyytämässä rahaa lainaan, kun milloin oli tupakit loppu, milloin mikäkin loppu.
En tiedä, mikä ihmisten päissä oikein heittää. Taannoin oli naapuritalossa asuva mieshenkilö ostanut Mersun. No, eikö kohta kiertänyt urbaanilegenda, että se olin minä, joka olin mennyt ostaa täräyttämään Mersun. Yks päivä mulle soitettiin ja sanottiin, että oot ostanut Mersun. Siihen naurahdin, että no en ole ostanut mitään autoa, saati nyt Mersua. Siihen soittaja sitten, että ai, no ne on taas näitä juttuja.
ihmeellisiä on kuviot. En tiedä, miten ihmiset oikein tulkitsevat näkemäänsä, kun aina menee väärin? Ymmärtäisin, jos olisin ajanut autolla ja joku olisi nähnyt minut auton ratissa ja siitä olisi sitten olettanut, että aha, nyt tuokin on käynyt autokaupoilla. Mutta kun en ole aikoihin ajanut millään autolla ja sitä myötä minua ei ole edes nähty autoilemassa, niin miten voi syntyä tuollainen olettama, että olisin ostanut auton? Kun ei minua ole nähty sen Mersun lähellä edes seisomassa. Mitähän jos ihmiset käyttäisivät vähemmän niitä kaikenlaisia pään pehmentäjiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka pitkälle nämä juorut ovat kulkeutuneet, ja ovatko vaikuttaneet asemaani työmarkkinoilla siihen aikaan. Ihmettelen kuitenkin työpaikan toimintaa sen suhteen, miten poliisitutkinta on tehty, jos minua pidetään syyllisenä, mutta en ole koskaan oll
Hyvin mahdollisesti tuo sinun entinen työkaverisi joka kylmästi totesi, on itse se toinen varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että idiootit ovat oppineet luulemaan sinulla olevan yli puoli miljoonaa ulosotossa, niin pysyypähän haaskalinnut etäällä. Jos olisivat saaneet päähänsä, että sulla on yli puoli milliä rahaa päällä, koska "olet voittanut Veikkauksen peleissä", niin ovellasi kävisi hirveä kuhina, kun kaikenlaisista pummeista olisi jatkuva riesa. "Lainaa parikymppiä, lainaa viiskymppiä, lainaa satanen... Lainaa, lainaa."
Keväällä kun loppui duunit eli rahahanat käännettiin kiinni, niin eipä ole sen jälkeen naapuri käynyt ovella pyytämässä rahaa lainaan. Sitä ennen kävi joka jumalan viikko kerran tai kahdesti koputtelemassa ja pyytämässä rahaa lainaan, kun milloin oli tupakit loppu, milloin mikäki
Pyykin huuhteluaineet taitaa pehmentää aivotkin,
Minusta on tosi monet kiusaajat laittaneet aikoinaan juoruja liikkeelle. Olen toisaalta tietoinen niistä senkin vuoksi, että minulle on huudeltu myös päin naamaa tätä kaikkea ja naureskeltu eli moni tietää tästä kaikesta. Nämä juorut ovat myös levinneet laajalle ja asuessani täällä muualla olen saanut myös ikävää huutelua osakseni. Kesällä viimeksi ja kyllä tätä vuodessa monia kertoja tapahtuu.
Kyseessä minullakin se, että minä olen mukamas maannut kaikkien kanssa ja olen kuin joku s*ksin ammattilainen. Todellisuudessa olen neitsyt edelleen ja nuo puheet ihan sairaita. Hyvin halventavaa ja pelottaakin uhkailua olen saanut. Sellaista touhua, että minut on häpäisty täysin.
Mikään asia käytöksessäni yms elämässäni ei tuo näitä väitteitä. Nuoruudessa toki ihastumisia ja muita juttuja oli ja minäkin puhuin, että seurustelisin jonkun kanssa yms viatonta juttua mistä ei pitäisi ikinä johtaa puheet tähän kaikkeen ja vaikka joskus mietin miksi edes menin edes puhumaan mihinkään seurusteluun yms liittyvästä niin jälkeenpäin olen tajunnut sen, että olisivat varmaan joka tapauksessa laittaneet puheet liikkeelle.
Ja tämä kaikki vaikuttaa minuun kyllä. Vie luoton ihmisistä lähes täysin ja aiheuttaa häpeää, vaikka en ole tehnyt mitään pahaa tai väärää toisia kohtaan. Olisi jo rikoksen paikka jos olisi voinut ja mitään todisteita. En tiedä aina miten kestän ja olen kestänyt tätä kaikkea. Olen yksinäinen ja ei ole edes ystäviä ja samalla mietin toisaalta, että onko minusta esim parisuhteeseen ikinä.
Ja sitten jotkut itseään viisaina pitävät ihmiset toteaa näihin, "ei savua ilman tulta" "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa" "hiljaisuus on myöntämisen merkki" jne.
🤪
Tällä hetkellä töissä. Tai siis niiden sanoja ei tajua mistä x tilanne johtuu (eli hänellä itsellään ei ole täysin oikea kuva asiasta) ja on sitten syyttänyt minua asiasta esimiehelleni ja josta sain puhuttelun. Hankala tilanne. Oon koko viikonlopun stressannut itseni melkein hengiltä tän asian takia koska tilanne on niin käsittämätön.