Parisuhteen pimeä vaihe päättyy liki pomminvarmasti lopulliseen eroon
Kattava tutkimus paljastaa nyt, millainen on parisuhteen pimeä vaihe, joka päättyy liki pomminvarmasti lopulliseen eroon. Psykoterapeutti Heli kertoo, että jopa joka viides vastaanotolle saapuva pariskunta on jo terminaalivaiheessa. Näin tunnistat.
Edessä lopullinen ero
Kun pitkässä liitossa menee huonosti, ihminen on taipuvainen ajattelemaan, että jospa tämä tästä.
On kuitenkin olemassa eräs terminaalivaihe, josta ylös ponnistaminen on jo todellinen ihme, paljastaa kokenut psykoterapeutti.
Kun parisuhde saavuttaa tietyn pisteen, se on tuomittu päättymään. Tämä ilmiö tunnistettiin nyt myös tuoreessa ja kattavassa tutkimuksessa. Ruotsalainen päivälehti Aftonbladet kertoo laajasta eurooppalaisesta tutkimuksesta liittyen parisuhteiden päättymiseen.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/7705ce41-f6c4-4e0d-9666-0f778385b0bb
Huh, onneksi joku ymmärtää meitä paljon töissä roikkuviakin. Minä teen pitkää päivää ja viikonloppujakin. Olen töissä aina käytettävissä, kun tarve vaatii. Ahkera, joustava ja hyvä työntekijä. Ilman työtä minulla ei olisi mitään, menisi elintaso ja vapaus.
Mies järjestelee sitten oman työnsä lasten ja kodin hoidon mukaan. Mies arvostaa enemmän vapaa-aikaa ja tekee isomman osan kotitöistä. Minä tuon perheelle rahaa eli hoidan oman velvollisuuteni. Elämä tosiaan on valintoja.
N33