Katsokaa nyt tätäkin uudisasuntoa, kuka näissä pystyy asumaan?
Näitä on useita vapaana Turussa. 3 makkaria, mutta neliöt riittäisi oikeasti vain kaksioon. Tuohon ns. olohuone-keittiöön ei mahdu kunnollinen keittiönpöytä eikä myöskään sohva, joka riittäisi perheelle, joka tarvitsee kolme makkaria.
Nämä on aivan uskomattomia viritelmiä mitä nykyään rakennetaan. Miksi tätä ei säädellä mitenkään?
https://www.vuokraovi.com/kohde/ck2684/kuvat?haku=m2355347409
Kommentit (104)
Tuo yksi iso makuuhuonehan on vielä selvästi rakennettu niin, että sen voi puolittaa😏. Mitään ahdasta ole! Lisää sakkia sekaan! Vuokra luonnollisesti neljän makuuhuoneen mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi tehdä keittiöstä omaa huonetta ja yksi olkkari ja yksi makkari? Tätä taisi apkin ajaa takaa?
Voi varmaan, mutta neliönä sitä vuokrataan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo makkarit takaa oman rauhan jokaiselle. Saa oven kiini ja omat tavarat huoneeseen, Lukurauhan opiskelijalle. Pitää vain osata sisustaa hyllyt ja kaapit hyvin. Työpöytä ja sänky.
Ei hukkaneliöitä.
JOtkut perheet tykkäävät viettää aikaa yhdessä. Kokoontua syömään yhdessä, pelata lautapelejä ja katsoa tv:tä.
Onpa ap negatiivinen. On hyvä olla pieniä asuntoja, jossa perhe voi asua, ja neliöitä ei ole hukattu.
Mistä näkee kunnon kuvat joka asunnosta? Jos ei näe, niin miksei? Mikä järki ettei näytetä?
Olen asunut nyt kohta 6,5 v omistusyksiössä joka on juuri tämmöinen uudentyyppinen.
Tähän yksiöön nyt jotenkin vielä on on ihan kätevää, että keittiö on yhdellä seinällä, mutta jos isompaan vielä muutan niin valitsen kyllä 70/80-luvun hyväpohjaisen suurineliöisen asunnon, jossa on omat huoneet omille asioilleen lue: keittiö, eteinen, olohuone, makuuhuone, wc/kylpyhuone. Plussana ehkä vielä vaatehuone ja parveke.
Eli isompaa uudisasuntoa en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
noi suihkun lasi ovet. Luopukaa nyt prkl niiden laittamisesta!!!
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.
Se ihoon liimautuva verhoko on sitten parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
56,5m neliö on kyllä ihan älytön. Näyttää soluasunnolta lähinnä.
Me kävimme puolison kanssa katsomassa 2 vuotta sitten 57 neliömetrin kaksiota. Ei huolittu, koska makuuhuoneeseen ei olisi mahtunut parisänky ja kirjoituspöytä, olohuonekeittiöön ei olisi mahtunut ruokapöytä ja sohva.
Ohhoh, tosi huono pohjaratkaisu täytyy olla! Mulla 48 neliön saunallisessa kaksiossa suht kookas ruokapöytä, tuolit, olkkaritilassa normikokoinen divaanisohva. Makkarissa 140 cm sänky (yhdelle) ja kirjoituspöytä tuolineen (+yöpöytä ja pikku lipasto). Tosin mulla ei ole erillistä eteistä, isot liukuovikaapistot kumminkin. Valitsin tämän huoneiston rakennusvaiheessa juuri loistavan pohjan takia.
Vierailija kirjoitti:
Töh. Ihan hyvin tuohon mahtuu perhe, mitä siellä olohuoneessa mielestäsi tapahtuu? Kestitään koko sukua?
No mahdollisesti kyllä 😂 vai pitäisikö joku lato sitä varten aina vuokrata?
Vierailija kirjoitti:
Mistä näkee kunnon kuvat joka asunnosta? Jos ei näe, niin miksei? Mikä järki ettei näytetä?
Tuo olkkarikeittiön kuva ilmoituksessa ei ainakaan vastaa pohjakuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.Se ihoon liimautuva verhoko on sitten parempi?
Ei vaan ihan laatoitettu SEINÄ!
Taas yksi törky. Voisi muuttaa pois Suomesta.
Hämeenlinnassa viimeksi kun katsoin niin oli joku about 45m2 4h+k...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsettomalle pariskunnalle sopiva jos molemmat tekevät etätöitä ja tarvitsevat kaksi työhuonetta?
Aivan. Ei kyllä kuulosta sellaiselle mitä itse ikinä haluaisin. Hirveää. Ps. maksaa nyt sitten omasta palkasta se toimisonkin vuokra
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.
On kyllä aivan saatanasta, vaikka kivalta näyttääkin puhtaana. Meillä on tulossa kylppäriremppa lähivuosina ja ajattelin tehdä vanhan kunnon kaakeliseinän siihen. Tein yhden kesän töitä kotisiivoojana ja kyllä ne on jo viikossa aika karmeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.Se ihoon liimautuva verhoko on sitten parempi?
Ei vaan ihan laatoitettu SEINÄ!
En miä ainakaan haluaisi käyttää kylppärin neliöitä erilliseen seinään.
AP:n linkin asuntoon on jätetty myös hukkatilaa käytävän muodossa.
Olkkarikuva on peilikuva viereisestä asunnosta.
Kun isoimman huoneen jakaa vielä kahtia, se on oikein hyvä soluasunto neljälle opiskelijalle.
Tai se käy yksinhuoltajalle yhden lapsen kanssa, kun isosta mhuoneesta tekee olohuoneen.
Tai yhdelle/kahdelle ihmiselle, joka tarvitsee työhuoneen ja vierashuoneen, tai molemmat tarvitsevat omat työhuoneet.
Tai perhe, joka käy vain kääntymässä kotona huoltopisteellä ja kaikki muut ajat viettää vapaa-ajan asunnolla.
Jne. Ihmisillä on niin monenlaisia tilanteita. Ongelma ei ole tällaiset miniasunnot, vaan se, että juuri muunlaisia ei enää tehdä. Jos haluaa suht tilavat huoneet, kannattaa katsella 70-luvun taloja. Rumia, mutta toimivia perusperheille.