Katsokaa nyt tätäkin uudisasuntoa, kuka näissä pystyy asumaan?
Näitä on useita vapaana Turussa. 3 makkaria, mutta neliöt riittäisi oikeasti vain kaksioon. Tuohon ns. olohuone-keittiöön ei mahdu kunnollinen keittiönpöytä eikä myöskään sohva, joka riittäisi perheelle, joka tarvitsee kolme makkaria.
Nämä on aivan uskomattomia viritelmiä mitä nykyään rakennetaan. Miksi tätä ei säädellä mitenkään?
https://www.vuokraovi.com/kohde/ck2684/kuvat?haku=m2355347409
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsettomalle pariskunnalle sopiva jos molemmat tekevät etätöitä ja tarvitsevat kaksi työhuonetta?
Aivan. Ei kyllä kuulosta sellaiselle mitä itse ikinä haluaisin. Hirveää. Ps. maksaa nyt sitten omasta palkasta se toimisonkin vuokra
Sen osuuden voi vähentää verotuksessa
Nuo lasiseinät kylppärissä. Luulen että riippuu aika paljon veden laadusta, meneekö helposti sotkuun. Meillä on joissain asunnoissa mennyt, mutta toisissa ei. Voi myös olla, että kalliimmissa on joku likaa hylkivä pinnoite.
Ymmärtäisin tän koirankoppiasumisen joillekin sopivaksi, jos se olisi halpaa. Mutta kun nää on hiton kalliita. Tuohon vesimaksut per pää, mahdollisesti autopaikat ynnä muut päälle, niin hyvin yli tonnin mennään 56.5 neliötä, ja onko edes hyvä alue Turussa en tunne, mutta kalliilta joka tapauksessa vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsettomalle pariskunnalle sopiva jos molemmat tekevät etätöitä ja tarvitsevat kaksi työhuonetta?
Aivan. Ei kyllä kuulosta sellaiselle mitä itse ikinä haluaisin. Hirveää. Ps. maksaa nyt sitten omasta palkasta se toimisonkin vuokra
Eikö se ole juuri poistumassa se vähennys. Yksi Purran leikkauksista.
1-2 henkilön koti, yksi vaatehuone, 1 kasvihuone ja makuuhuone. Ideoita riittää :). En kyllä itse maksaisi ton vertaa ikinä vuokrakämpästä. Se mikä tosta tekee hirveän on toi betoniviidakko oven/ikkunan takana.
Kun noita asuntoja katsoo tulee väkisin mieleen, että nykyajan arkkitehdit taitaa kärsiä tilan hahmottamisen ongelmista, ahdistuneisuuden ja selkeiden elämästä irrrallaan olemisen ongelmien lisäksi.
Yhden väliseinän kun purkaisi niin saisi yhden pinen makkkarin ja yhden olo-huoneen. Tuollaisenaan täysin käyttäkelvoton paitsi 3:n palvelupisteen bordelliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noi suihkun lasi ovet. Luopukaa nyt prkl niiden laittamisesta!!!
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.LOL. Miksi sitten peset sitä koko ajan?
Olen pessyt kääntyvän savulasisermin vissiin kahdesti 5 v asumisaikana. Vain siksi, että annoin kämppäni vuokralle lyhyeksi aikaa, ja halusin,mettä kaikki on tiptop. On
LOL siksi koska olen vuokralla ja pintoja tulee pitää puhtaana jotta ne säilyy hyvänä ja minusta puolen vuoden välein pesty suihku seinän ei ole pesua "koko ajan".
Okei, luulin, että peset lasisermiä kahden viikon välein tai kuivaat tipat joka suihkuttelun jälkeen. Tuollainen on neuroottista.
Lasi ei mene miksikään, ei edes naarmuunnu, kun et turhaan sitä jynssää. Kerran vuodessa kalkinpoistosuihkeella käsittely ja Avot! Taas mennään vuosi. Hyvin kalkkipitoinen vesi jättää nopeasti kertymiä, ei sille mitään voi. Tavallinen pesuaine ei poista kalkkipilkkuja, joita on siis puhtaassakin kylppärissä. Niistä ei ole mitään haittaa.
Tosin mulla on oma asunto, jota hoidan omien mieltymysteni mukaan. Kukaan ei arvostele.
Linkissä on kirjattu 4h + k + kph + l.parv, mutta pohjapiirustuksen mukaan on vain 3 h ja keittiö, parveke, kph.
Talossa on vain yksi rappu ja 14 asunnon ovet avautuvat samaan käytävään 🤦🏻. Mahtanee tulla levoton yhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin tän koirankoppiasumisen joillekin sopivaksi, jos se olisi halpaa. Mutta kun nää on hiton kalliita. Tuohon vesimaksut per pää, mahdollisesti autopaikat ynnä muut päälle, niin hyvin yli tonnin mennään 56.5 neliötä, ja onko edes hyvä alue Turussa en tunne, mutta kalliilta joka tapauksessa vaikuttaa.
Lähellä keskustaa, mutta lähellä keskustaa on ihan hyvin saatavilla paljon kivempiakin vuokra-asuntoja. Mm. Portsan puutalot tuossa lähellä. Turun keskustassa on myös paljon 70-luvun kerrostaloja. Ostaen kalliita, mutta vuokrattuna ei sen kalliimpia kuin lähiössäkään.
Vierailija kirjoitti:
Toinen lastenhuone, toinen työ/vierashuone.
Ap:n rahat ei riitä tuohon. Se on myös hamsteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun Purra poisti työhuonevähennyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noi suihkun lasi ovet. Luopukaa nyt prkl niiden laittamisesta!!!
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.Parempi lasiovi on kuin kankainen suihkuverho. Se myös pysyy suht siistinä pesujen välin kun joka kerta käytön jälkeen putsaa vesiroiskeet lastalla.
Niin, eihän se kävisi kuuloonkaan, että suihkulle olisi oikeasti tarpeeksi tilaa. Ei laadulla niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töh. Ihan hyvin tuohon mahtuu perhe, mitä siellä olohuoneessa mielestäsi tapahtuu? Kestitään koko sukua?
Jos nyt mahtuisi edes tv ja kolmen istuttava sohva. Ja olisiko neljän henkilön ruokapöytä liikaa vaadittu? Tuohon ei mahdu millään. Monilla sitten saattaa olla jotain kirjahyllyäkin tms.
Mahtuuhan tuohon se vtun iso sohva. Kun nää vuokra-asunnot ei ikinä sulle kelpaa niin ostapa oma ja kaada siitä väliseinät. Saat vaikka 74 neliön yksiön ja siihen 15-metrisen sohvan.
Vierailija kirjoitti:
Yhden väliseinän kun purkaisi niin saisi yhden pinen makkkarin ja yhden olo-huoneen. Tuollaisenaan täysin käyttäkelvoton paitsi 3:n palvelupisteen bordelliksi.
Niin, kaksiona tuo olisi ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen lastenhuone, toinen työ/vierashuone.
Ap:n rahat ei riitä tuohon. Se on myös hamsteri.
Ap:lla on kaksi lasta, joiden kanssa on kiva kokkailla ja katsoa vaikka tv:tä. Ap myös opiskelee töiden lisäksi ja tarvitsee jonkinlaisen työpisteen. Lisäksi ap:n kaikilla perheenjäsenillä on pari kaapillista vaatteita. Sitten tarvittaisiin ainakin paikka ulkovaatteille, siivouskomero ja ehkä olisi mukava jos saisi joitakin kirjoja vielä mukaan seuraavaankin asuntoon.
Ei edes pakastinta, vaan jääkaappi pakastinlokerolla?
Wtf, luulevatko että kaikki vaan wolttaavat tms? Mihis ne pienituloisten marjastukset ja sienestykset pannaan?
Vierailija kirjoitti:
Kun noita asuntoja katsoo tulee väkisin mieleen, että nykyajan arkkitehdit taitaa kärsiä tilan hahmottamisen ongelmista, ahdistuneisuuden ja selkeiden elämästä irrrallaan olemisen ongelmien lisäksi.
Käytetäänköhän näiden suunnittelussa edes arkkitehteja, vai vetäisisivätkö vaan ihan insinööri yhdessä grynderin kanssa jonkunlaisen pohjapiirroksen cadilla kasaan. Ei kai tuota nyt oikeasti kukaan voi olla suunnittelemalla suunnitellut tuollaiseksi?
Tarksteltuani pohjapiirrosta takemmin tuo olisi ehkä paremmin markkinoitu yksiönä, jossa on 2 vaatehuonetta. 🤔 Monilla on paljon kamaa esim. harrastuksia varten.