Katsokaa nyt tätäkin uudisasuntoa, kuka näissä pystyy asumaan?
Näitä on useita vapaana Turussa. 3 makkaria, mutta neliöt riittäisi oikeasti vain kaksioon. Tuohon ns. olohuone-keittiöön ei mahdu kunnollinen keittiönpöytä eikä myöskään sohva, joka riittäisi perheelle, joka tarvitsee kolme makkaria.
Nämä on aivan uskomattomia viritelmiä mitä nykyään rakennetaan. Miksi tätä ei säädellä mitenkään?
https://www.vuokraovi.com/kohde/ck2684/kuvat?haku=m2355347409
Kommentit (104)
Asutaan kahdestaan teinin kanssa 60m2 kolmiossa ja täälläkin makuuhuoneet on pieniä, vaikea kuvitellakaan millaisia koppeja nuo ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsettomalle pariskunnalle sopiva jos molemmat tekevät etätöitä ja tarvitsevat kaksi työhuonetta?
Seinien läpi kuuluu kaikki eli mitä hyötyä on huoneista?
Makuuhuone keskellä ja työhuoneet reunoilla
Mikähän on näkymä ikkunasta? Naapurin olkkari vai keittiö vai molemmat?
Näille nauraa koko Eurooppa. Hong Kongossa toki ajatellaan ettän ihana.
Hyvin tuohon mahtuu. Ennen vanhaan ei ollut kauheesti omaisuutta eli kannattaa karsia. Pennut parvekkeelle, ennen vanhaan pihalle ja sanottiin että jos tuut sisälle niin siivoat. Ei tultu;) Siskonpedit on käteviä, nukkumisjärjestelyä voi muuttaa kun aina joku rutisee että tolla on parempi nukkupaikka;) Koittakaa vaan nyt pärjätä kun on katto pään päällä. Tai voihan sitä sitte rakennuttaa oman ja mieluisan. Ihme valitusta nykysin kaikesta.
Kuvissa ei ollut makuuhuoneita. Mahtunee yksi yhden yengen sänky molempiin.
Minusta tuo on kahdelle kämppikselle suunniteltu asunto. Esim. opiskelijoille tai muille nuorille/nuorenmielisille. Ihan kiva, erilainen pohja kuin yleensä.
On tupakeittiö ja oleskelutila sekä molemmille omat huoneet, joista pääsy partsille.
Vuokra on sellainen, että kumpikin saa maksimi asumistuen.
Tuossahan on jopa erotettu eteistila! Omassa 50 neliön kaksiossa tullaan suoraan keittiöön. 😄
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä ei enää saa olla mitään? Siis tavaroita ja huonekaluja. Prolemeininkiä tonnin vuokralla?
Juurihan oli ketju, jossa valitettiin, että vanhukset hamstraa tavaraa. Nyt eletään niin, että ei ole mitään tavaraa, muutossa omaisuus kaatopaikalle ja kaikki uusiksi.
Miksi ei voi tehdä keittiöstä omaa huonetta ja yksi olkkari ja yksi makkari? Tätä taisi apkin ajaa takaa?
Mihin laitan kaiuttimet, ne on oltava metri seinästä?
Vierailija kirjoitti:
56,5m neliö on kyllä ihan älytön. Näyttää soluasunnolta lähinnä.
Me kävimme puolison kanssa katsomassa 2 vuotta sitten 57 neliömetrin kaksiota. Ei huolittu, koska makuuhuoneeseen ei olisi mahtunut parisänky ja kirjoituspöytä, olohuonekeittiöön ei olisi mahtunut ruokapöytä ja sohva.
Vierailija kirjoitti:
noi suihkun lasi ovet. Luopukaa nyt prkl niiden laittamisesta!!!
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.
LOL. Miksi sitten peset sitä koko ajan?
Olen pessyt kääntyvän savulasisermin vissiin kahdesti 5 v asumisaikana. Vain siksi, että annoin kämppäni vuokralle lyhyeksi aikaa, ja halusin,mettä kaikki on tiptop. On
Ja mitkä ihanat näkymä. Tonnisata tuosta asumiskuluineen? En muuttaisi ikinä, vaikka tekisitte minulle mitä tahansa, vaikka aseella uhkaisitte, tuohon en ikinä muuttaisi..
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tuohon mahtuu. Ennen vanhaan ei ollut kauheesti omaisuutta eli kannattaa karsia. Pennut parvekkeelle, ennen vanhaan pihalle ja sanottiin että jos tuut sisälle niin siivoat. Ei tultu;) Siskonpedit on käteviä, nukkumisjärjestelyä voi muuttaa kun aina joku rutisee että tolla on parempi nukkupaikka;) Koittakaa vaan nyt pärjätä kun on katto pään päällä. Tai voihan sitä sitte rakennuttaa oman ja mieluisan. Ihme valitusta nykysin kaikesta.
Ennen myös tupakka oli lääke ja asbestia sahattiin käsin autotallissa ja naiset saivat Talidomidia pahoinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsettomalle pariskunnalle sopiva jos molemmat tekevät etätöitä ja tarvitsevat kaksi työhuonetta?
Seinien läpi kuuluu kaikki eli mitä hyötyä on huoneista?
Makuuhuone keskellä ja työhuoneet reunoilla
Näinkin sen voi ajatella. 👌🏼
Ap ja moni muu ei vaa tajua. 🤷🏼
Asun 51 m2 yksiössä, rak 2015. Pidän itselleni minikoon asuntona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
56,5m neliö on kyllä ihan älytön. Näyttää soluasunnolta lähinnä.
Me kävimme puolison kanssa katsomassa 2 vuotta sitten 57 neliömetrin kaksiota. Ei huolittu, koska makuuhuoneeseen ei olisi mahtunut parisänky ja kirjoituspöytä, olohuonekeittiöön ei olisi mahtunut ruokapöytä ja sohva.
Ja nämä olohuonekeittiöt on sellaisia missä ei ole lasku tilaa että voi vaikka hieman leipoa tai ihan vaan tehdä normi ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Näille nauraa koko Eurooppa. Hong Kongossa toki ajatellaan ettän ihana.
Honkkarissa perhe asuu 5 neliön huoneessa. Suihku ja keittotila yhteinen parin muun perheen kanssa. Vuokra tonnin kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.LOL. Miksi sitten peset sitä koko ajan?
Olen pessyt kääntyvän savulasisermin vissiin kahdesti 5 v asumisaikana. Vain siksi, että annoin kämppäni vuokralle lyhyeksi aikaa, ja halusin,mettä kaikki on tiptop. On
LOL siksi koska olen vuokralla ja pintoja tulee pitää puhtaana jotta ne säilyy hyvänä ja minusta puolen vuoden välein pesty suihku seinän ei ole pesua "koko ajan".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasi sermi ja sen kun jynssää puhtaaksi se näyttää samalta 2 viikon jälkeen kuin puolen vuoden pesemättömyyden jälkeen. Tuntuu niiin turhalta pestä sitä koko ajan.
Parempi lasiovi on kuin kankainen suihkuverho. Se myös pysyy suht siistinä pesujen välin kun joka kerta käytön jälkeen putsaa vesiroiskeet lastalla.