Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roope Lipasti: Lapsettomat ovat liikaa tekemisissä vain itsensä ja napansa kanssa

Vierailija
26.10.2025 |

Lapsi on jotain, jonka vuoksi eletään ja ponnistellaan. Lapsi on tietenkin vanhemmilleen kaiken muuttava asia, mutta vastaavasti lapsenlapsi voinee pelastaa isovanhemmat kyynisyyden ja kränttyisyyden kierteeltä.

Näin ainakin oman empiirisen otantani perusteella näyttää ja se on hienoa. Ihmisen ei ole hyvä olla liikaa tekemisissä itsensä ja napansa kanssa molemmat ovat nöyhtäisiä.

Lapset ja lapsenlapset takaavat, ettei ehdi uppomaan jonninjoutavuuksien suohon, vaan saa, tai pikemmin joutuu keskittymään oleelliseen. Ei jää aikaa velloa omissa liemissä, kun täytyy silmä kovana vahdata, ettei se pikkuinen kuole nälkään, kun edellisestä ruokailusta on jo vartti.

Siksi säälin yhteiskuntaa, joka on muuttumassa sellaiseksi, ettei siihen uskalleta, haluta tai voida tehdä lapsia.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta ettei ehtinyt murehtia joutavia 😃

Kai ihminen on onnellisempi kun tietää olevansa tarpeellinen 🤔

Vierailija
2/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta lasten seura. Vietän mieluummin aikaa puolisoni ja lapsettoman akateemisen ystäväpiirini kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajattelin tänään aamulla herättyäni, että onpa ihanaa kun ei ole lapsia. Saan maata sängyssä ja nauttia aamukahvin rauhassa. :D 

Vierailija
4/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

roope lipasti ja minä poika ammuin

Vierailija
5/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope hoiti lapsiaan, oli osallistuva isä, niinpä vaimo suostui hankkimaan niitä peräti neljä. 

Vierailija
6/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope who?

Vierailija
7/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee myös toisinpäin. Lapselliset ovat liikaa tekemisissä vain itsensä ja lastensa kanssa.

Ja näin sen kuuluukin mennä. Lapselliset hoitavat lapsiaan ja lapsettomat pitävät huolta itsestään. Miksi se olisi väärin?

Vierailija
8/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku höpöhöpö-kirjojen kirjoittaja. Mitä väliä, sehän elää omassa mielikuvituksessaan ja omassa kuplassaan. Yrittää myydä omaa ajatusmaailmaansa kirjojen kautta. Osta ja lue puppua

Vierailija
9/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen muun kanssa sitä pitäisi olla tekemisissä?

Vierailija
10/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ajattelin tänään aamulla herättyäni, että onpa ihanaa kun ei ole lapsia. Saan maata sängyssä ja nauttia aamukahvin rauhassa. :D 

Mutta on sekin ihanaa kun lapsi tulee köllimään siihen viereen, halaa, ja sanoo "äiti rakas" 🥹

Vierailija
11/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope on hyvä ja laittaa talouden kuntoon. Vanhemminelle vakituoset työpaikat, terveydenhuolto pelittämään ja tuet ja muut siihen malliin ettei työttömäksi joutuminen vie pohjaa kaikelta. 

Roope saa aloittaa.

Vierailija
12/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on sekin ihanaa kun lapsi tulee köllimään siihen viereen, halaa, ja sanoo "äiti rakas" 🥹

Onhan se varmaan ihanaa jos tykkää lapsista. Itse nukun mielummin yöllä. 

Vierailija
13/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako joku julkaista tuollaista tuubaa omalla nimellään?

Vierailija
14/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roope who?

Lue aloitus 

Vierailija
15/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen mielummin mieheni seuran.

Vierailija
16/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsetkö itse vielä vanhempiesi aamukahvetta? Lapset katsos kasvaa aika nopeasti.

Vierailija
17/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku höpöhöpö-kirjojen kirjoittaja. Mitä väliä, sehän elää omassa mielikuvituksessaan ja omassa kuplassaan. Yrittää myydä omaa ajatusmaailmaansa kirjojen kautta. Osta ja lue puppua

Tiedätkö ainuttakaan hänen kirjaansa? 

Vierailija
18/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsetkö itse vielä vanhempiesi aamukahvetta? Lapset katsos kasvaa aika nopeasti.

No kyllä minä olen ainakin 18 vuotta vastuussa lapsesta. Se on pitkä aika. 

Vierailija
19/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maailma tuntuu hullulta ja sairaalta,  miten asiaa auttaa se että tekee lapsia sen jatkajiksi?   Kuulostaa enemmän epätoivon peittelyltä ja naamioimiselta arkiseen touhuamiseen.  

Vierailija
20/111 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan ihanaa jos tykkää lapsista. Itse nukun mielummin yöllä. 

Anna sinäkin jo vanhemmillesi unirauha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän