Olen tienannut Vintedissä 56,40 kuukaudessa
Ja tarkoitan tienannut. Olen myynyt joko ilmaiseksi saamaani vaatetta tai tavaraa tai myynyt voitolla ostamaani.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Voittoa eli vähennettynä ostoskulur vai?
Just niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hurja summa 😄
Aiiiiiiivan mieletön: vähemmälläkin menee pää aivan sekaisin, sijoitusta täytyy jo miettiä 😂🤣
Ei tarvitse, menee ruokaan tai lääkkeisiin. Sinänsä huvittavaa, että meitä persaukisia aina kehoitetaan tekemään sitä tai tätä henkemme pitimiksi ja sitten kun tehdöän jotain, niin sitäkin pitää ilkkua. No, hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se toimii.Olen kuullut mut en tarpeeks perehtynyt.Ajatelmissa vaikka sen kautta laittaa ylimääräsiä vaatteita kiertoon.
Sinne rekisteröidytään ja ladataan kuvat ja myyntipuheet perään. Hyvin helpoksi tehty. Jos joku ostaa tuotteesi, saat siihen lähetyskoodin, sekä Vintediin, että sähköpostiin. Kirjoitat koodin paketin päälle ja posti tulostaa lähetystarran, kun viet sen postiin. Myynnit menevät 'saldoon' josta voit ne ottaa pankkitilille tai käyttää Vintedissä ostamiseen.
Pitääkö sun ilmoitusta ladatessa tietää, että paljonko postikulut ovat? Miten selvität ne, vai käytkö etukäteen mittaamassa Postissa kaikki paketit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se toimii.Olen kuullut mut en tarpeeks perehtynyt.Ajatelmissa vaikka sen kautta laittaa ylimääräsiä vaatteita kiertoon.
Sinne rekisteröidytään ja ladataan kuvat ja myyntipuheet perään. Hyvin helpoksi tehty. Jos joku ostaa tuotteesi, saat siihen lähetyskoodin, sekä Vintediin, että sähköpostiin. Kirjoitat koodin paketin päälle ja posti tulostaa lähetystarran, kun viet sen postiin. Myynnit menevät 'saldoon' josta voit ne ottaa pankkitilille tai käyttää Vintedissä ostamiseen.
Pitääkö sun ilmoitusta ladatessa tietää, että paljonko postikulut ovat? Miten selvität ne, vai käytkö etukäteen mittaamassa Postissa kaikki paketit?
Siinä myynti-ilmoituksen laatimisen yhteydessä on vaihtoehdot erikokoisille paketeille ja Vinted suositteleekin yleensä sopivaa pakkauskokoa. Ostaja maksaa samalla sen lähetystarran, kun ostaa tavaran, joten sun ei tarvitse huolehtia kuin siitä, että olet valinnut oikeankokoisen paketin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla summalla maksaa mm. puhelin- ja sähkölaskun. Rahaa se on pienempikin summa, pöljät.
Mikä mahtaa olla tuntipalkka? Saisiko kuitenkn puhelin- tai sähkölaskurahat ihan vain perinteisillä töillä helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla summalla maksaa mm. puhelin- ja sähkölaskun. Rahaa se on pienempikin summa, pöljät.
Mikä mahtaa olla tuntipalkka? Saisiko kuitenkn puhelin- tai sähkölaskurahat ihan vain perinteisillä töillä helpommin?
Mä oon eläkkeellä. Työ ei ole vaihtoehto. Torissa myymisellä saan jotain extraa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä summa minusta. Ite oon puoliammattilainen ja hyvänä kuukautena "tienaan" 500-700, mutta sen eteen joutuu aika paljon tekemään töitä, kiertelemään huutokauppoja, kirppareita, selaamaan roskalavaryhmiä ja kauppa-alustoja, olla valmiina lähtemään nopeallakin aikataululla jonkin tavaran perään ja punnita aina sitäkin, että mikä kannattaa, bensa on kallista. Auto on aika välttämätön, mutta mulla on vain henkilöauto, joten olen keskittynyt pientavaraan. Onneksi posti on kävelymatkan päässä, niin siitä ei tule kuluja ja pakkausmateriaalia haalin koka paikasta.
Tässä nyt vähän menee ihmisillä puurot ja vellit sekaisin, voihan sitä kirpparilta saada useita satasiakin, mutta yleensä niistä kamoista on sitten kuitenkin maksettu huomattavasti suurempia summia.
Mikä tavara myy tällä hetkellä?
Itsellä myyntiä reilut 700 e, elokuun lopussa aloitin. On helppoa ja kauppa käy paremmin kuin Torissa. Mitään kovin kallista en ole myynyt, mutta kiva summa tullut jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä summa minusta. Ite oon puoliammattilainen ja hyvänä kuukautena "tienaan" 500-700, mutta sen eteen joutuu aika paljon tekemään töitä, kiertelemään huutokauppoja, kirppareita, selaamaan roskalavaryhmiä ja kauppa-alustoja, olla valmiina lähtemään nopeallakin aikataululla jonkin tavaran perään ja punnita aina sitäkin, että mikä kannattaa, bensa on kallista. Auto on aika välttämätön, mutta mulla on vain henkilöauto, joten olen keskittynyt pientavaraan. Onneksi posti on kävelymatkan päässä, niin siitä ei tule kuluja ja pakkausmateriaalia haalin koka paikasta.
Tässä nyt vähän menee ihmisillä puurot ja vellit sekaisin, voihan sitä kirpparilta saada useita satasiakin, mutta yleensä niistä kamoista on sitten kuitenkin maksettu huomattavasti suurempia summia.
Mikä tavara myy tällä hetkellä?
Aina myy vuodenaikaan sopivat vaatteet. Niiden täytyy olla kuitenkin ajanmukaisia ja muodikkaita, elleivät ole vintagea. 90-luvun kukkamekot menee kuin kuumille kiville, samoin 80-90-lukujen korut. Merkkituotteille on aina kysyntää, varsinkin lastenvaatteissa. Lastenvaatteiden täytyy olla tosi hyväkuntoisia, että niitä ostetaan. Sisustustavara ei oikein liiku nyt, tarjontaa on enemmän kuin kysyntää. Ihmisillä on rahat vähissä ja sisustuksesta voi tinkiä, mutta jotain on päällensä puettava siitä huolimatta. Harrastusvälineet (urheilu) menevät, mutta itse en ole niihin kovin perehtynyt, juttelin vain yhden tutun myyjän kanssa. Aidot jalometallikorut liikkuu aina jonkin verran, mutta nyt on ostajan markkinat eli kannattaa sijoittaa myöhemmin myytäväksi, vaikka nyt ei kauppa kävisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon eläkkeellä. Työ ei ole vaihtoehto. Torissa myymisellä saan jotain extraa välillä.
Luulis sun pystyvän töihinkin, jos pystyt myyntiä Torissa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis sun pystyvän töihinkin, jos pystyt myyntiä Torissa tekemään.
Pikkuisen eri asia silloin tällöin postittaa jotain, eikä sekään aina onnistu, kuin olla töissä.
Hurja meininki 😂. Tienaan tuon saman summan tunnissa. Kannattaissunkin kokeilla ihan rehellisiä töitä tuon näpertelyn sijaan.
Muistakaahan tämä: Jos myyntejä on usein tai saat paljon myyntituloja, tekee Vinted ilmoituksen verottajalle. Tämä toki pätee myös muihin vastaaviin palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä myynti-ilmoituksen laatimisen yhteydessä on vaihtoehdot erikokoisille p
Miten se postimaksu määräytyy kun ostaja ostaa useampia kohteita samalta myyjältä? Laskeeko sovellus valmiiksi isomman paketin pk?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaahan tämä: Jos myyntejä on usein tai saat paljon myyntituloja, tekee Vinted ilmoituksen verottajalle. Tämä toki pätee myös muihin vastaaviin palveluihin.
Huutonetissä myyntejä vuodessa vajaa 1000€ eikä koskaan ole mitään kyselty myynneistä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee tuntipalkaksi? Eli kauanko sulla on mennyt myymiseen aikaa. Kuvaamiseen, ilmoituksen tekemiseen, pakkaamiseen, postittamiseen tms?
Ehkä joku 5.50e.
Miten välttyy huijaukselta vintedissä? Mitä pitää ymmärtää olla tekemättä?
Vierailija kirjoitti
"Huutonetissä myyntejä vuodessa vajaa 1000€ eikä koskaan ole mitään kyselty myynneistä."
Raja on 2000€ vuodessa, sen ylittävät myynnit ilmoitetaan verottajalle. Verottajalta saattaa sitten tulla selvityspyyntö. Myynneistähän vähennetään ostot ja jos ei ole hirvittävästi voittoa tullut niin tuskin siitä pahoja seuraamuksia tulee. Taitaa verottaja etsiä niitä henkilöitä jotka ammattimaisesti tekevät kauppaa.
Hienoa, nyt kun ostat saamillasi tienesteillä tavaraa ja myyt sen taas voitolla niin tuotot kasvavat. Osan tuotoista voit sitten säännöllisesti sijoittaa vaikkapa johonkin indeksirahastoon, sehän onnistuu jo pienilläkin summilla.
Aiiiiiiivan mieletön: vähemmälläkin menee pää aivan sekaisin, sijoitusta täytyy jo miettiä 😂🤣